Krijgen jullie zoon/dochter altijd een toetje? hier niet namelijk want ik weet niet goed wat ik altijd moet geven. Yoghurt heb ik niet altijd in huis en soms geef ik weleens dezelfde vla als wij eten.. Danoontje of zo'n baby toetje geef ik heel af en toe.. Zijn er ook al die gewone melk geven trouwens? tijdens de boterham?
Griekse yoghurt met een beetje diksap, ze is er gek op! Ik haal grote emmertjes bij de aldi. Griekse yoghurt is dikker dan gewone yoghurt en makkelijker te geven, ik heb nog nooit een danoontje of iets gegeven, zal ik ook eens voor haar gaan halen Wij geven vanaf 10,5 maanden koemelk, eerst af en toe een klein beetje, naar nu, alleen nog maar koemelk. (over twee weekjes wordt ze 1!)
Hier krijgt ze nu griekse yoghurt als ontbijt of om haar broodje in te dippen (vindt ze erg lekker). Wij eten bijna nooit een toetje, schijnt ook niet zo goed te zijn om zuivel in combi met warm eten of brood te gebruiken. Als de oudste wel om een toetje vraagt na het eten, krijgen ze (griekse) yoghurt. Meestal krijgt ze een uurtje na het eten nog wat yoghurt of fruit. Hier nu speciaal griekse yoghurt voor ze in huis. Oudste krijgt heel soms een danoontje, de jongste voorlopig niet. Koemelk krijgen ze beide niet, oudste heeft KMA gehad en lust het niet. Jongste ga ik het denk ik niet aanbieden maar alleen yoghurt en kaas geven.
hier gewoon het zelfde als wij, vanilie, hopjes vla, yogurt, danoontjes ( alleen chocolade nog niet geprobeerd, daar wachten we nog even mee.) enz...en hij vindt ze allemaal lekker hihi...
Hier kregen ze toen volle yoghurt of Griekse yoghurt. Andere toetjes pas vanaf een jaar of 1,5 geloof ik en nog niet zo vaak. Hier is het meestal yoghurt/vla met evt muesli als toetje.
Mijn zoontje krijgt vanaf 7 of 8 maanden elke avond yoghurt. Na zijn eerste verjaardag ook soms vla, een ijsje, danoontje oid. Ook wel eens kwark of fruit. Hij drinkt koemelk sinds hij 11 mnd is.
Bij de 1e aten wij nooit een toetje en zij ook niet ivm koemelk allergie. De 2e eet ook geen toetje ivm allergie maar als wij wel een toetje eten deel ik een appel met hem of geef hem een handje rozijntjes en een soepstengel. Ookal zou een danoontje oid koemelkvrij zijn zou hij het op deze leeftijd nooit krijgen aangezien ik tot anderhalf jaar ongeveer geen suiker geef.
Hier ook niet iedere avond een toetje.Ze krijgt 2-3x per week van Nestle een danoontje.Zitten wel suikers in maar ze mag best wel iets extra's binnen krijgen.Mijn andere 2 kinderen eten yoghurt met vanille vla en een scheutje limonade.
Hier krijgt hij Griekse yoghurt. Het zijn maar een paar hapje, meer hoeft hij niet. Ik koop dan zo'n klein bakje en daar geef ik 3 dagen van. Wat dan nog over is, gooi ik weg. Ook krijgt hij wel eens een kuipje fruit van Goodies. Ik eet nooit een toetje, maar m'n vriend wel, meestal vanille vla. Dat heeft hij wel geproefd, maar krijgt bij nog niet zelf. Gewone melk zijn we mee bezig voor bij de lunch. Ik heb de eerste keer 30 cc koude melk in een fles gedaan en zien hoe hij zou reageren. Hij vond het direct lekker. Nu krijgt hij al iets meer (60 cc), maar daarna ook nog een gewone fles, want daar kan hij toch nog niet zonder.
Ze krijgt niet altijd een toetje, maar als ze wat krijgt is het Griekse yoghurt of wat vers fruit, paar aardbeien, geweekte vijgen vindt ze ook geweldig. Hoorde zojuist dat een vriendin haar dochter van 12 weken al Danoontjes geeft... ik bedoel, 12 weken is al heel erg vroeg om bij te voeden, maar dan begin je toch met good old rijstebloem, groente of fruit? Heb er niets van gezegd uiteraard, maar vind het toch wel raar.
Wij eten zelden een toetje, meestal wat fruit. Toen ze tien maanden waren kregen ze gewoon borst als toetje, na elke maaltijd.
Hier krijgt ze wat fruit, aardbeien, bramen, frambozen. Ze drinkt ook nog een fles 's avonds. Yoghurt lust ze niet dus ik hou die avondfles nutrilon er nog meer even in.