Kleur oogjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tulp21, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Mijn jongste zoontje zijn ogen worden steeds lichter naar mijn gevoel. Vooral als hij overdag zijn oogjes buiten in zonlicht open heeft dan zijn ze heel licht. Nu is het zo dat mijn oudste met donkergrijze ogen is geboren en met een aantal maanden zijn ze veranderd naar hazel.
    Mijn middelste was met donkerblauwe ogen geboren en met 3 maanden had hij al volledige hazelkleur ogen. Mijn oogkleur is ook hazel. Die van mijn vriend lichtgrijs/blauw.
    Zouden deze oogjes van de jongste toch donker (hazel) gaan worden of juist zo blijven?
    Totaal geen ervaring met baby's en zo'n lichte kleur oogjes ook niet van omgeving.

Note: baby heeft sinds geboorte een heel klein bruin vlekje in oog maar zag bij een meisje dat ik ken dat zij op precies dezelfde plaats ook een bruin vlekje heeft in haar felblauwe oogjes.

Vroeg mij af of hier iemand is waarvan haar baby/kindje ook zo'n kleur oogjes had en later totaal veranderd zijn van kleur?

Ik ben gewoon nieuwsgierig naar zijn oogkleur :p

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zou best eens wat meer de kleur van papa kunnen worden 😉
    Nog te vroeg om echt iets zinnigs over te zeggen. Heb twee kindjes met blauw oogjes, bij de jongste nog de vraag of ze blauw blijven, maar ik denk het wel. Andere kindjes had bij geboorte al niet echt blauwe oogjes en die veranderden ook vrij snel van kleur, nog meer van het blauwe af en nu is de kleur gewoon bruin.

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Gisteren trouwens nog iets grappigs gezien, mensen met blauwe ogen schijnen allemaal te herleiden te zijn tot een voorouder, wat dan zou betekenen dat alle mensen met blauwe ogen verre verwanten zijn van oa Brad Pitt 😂😂😂.

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ogen van kinderen krijgen pas hun definitieve kleur als je kindje 3 jaar is. Het kan dus nog alle kanten. Daarbij worden blanke kindjes altijd met blauwe ogen geboren omdat ze het kleur pigment nog niet aan maken.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het kan echt alle kanten op. Al mijn kinderen zijn knalblauw geboren. Rond anderhalf jaar werden ze meer grijzig. Na hun tweede kwam er een crèmekleurig kringetje rond de iris, wat steeds groter werd.
    Beide meiden hebben inmiddels overtuigend bruine ogen.
    Onze zoon (net twee) zit nog in de grijze fase. Ik zou het mooi vinden als het zo bleef, maar ik geloof er niets van.
    Kortom... oogkleur is een lang proces en het duurt lang voordat de definitieve kleur er echt uit komt.

6. Fleurdesoleil

4 sep 2016
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het kan inderdaad nog veranderen.
    Mijn kindje van anderhalf heeft altijd blauwe ogen gehad, maar nu beginnen ze groenig te worden!
    Het zijn net toverballen.

7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Mijn dochtertje werd dus geboren met blauwe ogen. Nu zijn ze duidelijk aan het veranderen, maar welke kleur het wordt is me een raadsel!
    Ik zie er voornamelijk bruin en groen in. Maarja, ik heb groene ogen en haar vader bruin, dus is nog spannend!

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    onze dochter werd met donkergroen/bruine ogen geboren, ook al is ze blank en dat is donkerbruin geworden. de jongste is met groen/blauwige ogen geboren en dit is groen/bruin geworden maar dat kan nog veranderen.
    al merk ik dat mijn donkere ogen ook niet meer zo donker zijn als vroeger

9. Littleindians

Littleindians Actief lid

27 feb 2016
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan nog veranderen.
    Beide kindjes werden met donker blauwe ogen geboren.
    ondertussen heeft onze dochter hele lichte groen/grijs met een beetje blauwe ogen.
    En ons zoontje licht blauwe ogen

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Maar zouden lichte ogen echt nog na een paar maanden bruin kunnen worden? Mijn zoontje van 2,5 is met blauwe ogen (iraanse vader met heel donkere ogen) geboren en nu is het groenig/blauw. Daar komt dan toch geen bruin meer bij? En de jongste is bijna 2 maanden en heeft blauw/grijze ogen. Ik kan me daarbij ook niet voorstellen dat het bruin wordt.

11. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Dat alle baby's geboren worden met blauwe ogen, ging bij mijn dochter niet op. Haar ogen waren zo ontzettend diep bruin, dat er haast geen verschil was tussen haar pupil en oog. Nu een jaar later is het nog steeds donker donker bruin. Dacht zelf aardig bruine ogen te hebben. Maar zij verbaasd mij! Haar vader heeft trouwens blauwe ogen. Maar die van haar gaan echt niet lichter worden hoor 😂

Deel Deze Pagina