screeningonderzoek bij icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nadin, 25 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb de intake gehad voor icsi, zaad geleverd, echo en uitstrijkje gedaan. Er is geen screeningonderzoek gedaan bij ons (voor geelzucht hiv etc.) ook geen bloedonderzoek voor het meten van waarden (borstvoeding 2,5 maand geleden gestopt). Er is wel een gesprek gepland op 9 November met de fertiliteitsarts, en ik verwacht mijn menstruatie op 15 November. Mijn vraag is denken jullie dat ik dan mag starten op 15 November terwijl nog geen bloedonderzoek bij ons gedaan. Tijdens het gesprek vroeg ik de verpleegkundige gaan we nu bloedonderzoek doen? ze zei is nu niet relevant, eerst maar de zaad!!!! Nu merk ik aan mezelf dat ik hiermee zit en veel stress wanneer, hoe en wat??? hoe is het bij jullie gegaan? Ik ben bang hierdoor dat ik niet op 15 November mag starten omdat er nog geen bloedonderzoek gedaan is bij ons???? Wat moet ik doen om dit te voorkomen?

2. Diz

Diz Actief lid

9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons was het zo, zonder bloedonderzoek geen toestemming om te starten. Uitslagen bloedonderzoek waren 1 jaar geldig, na een jaar opnieuw bloedonderzoek laten doen. Bloed prikken werd bij ons bij de intake al gedaan, moet wel zeggen dat er al heel wat gegevens over ons traject bekend waren.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hadden,

Zaadonderzoek. Uitslag slecht
    Ik bloed onderzoek voor mn cyclus.
    Wederom zaad onderzoek.
    Man bloed onderzoek voor hormonen.
    Intake en gelijk bloedonderzoek beide voor ziektes e.d.

Dus ik denk dat het nog komt? En wellicht kun je starten. Tenzij ze winterstop hebben..

4. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Waarom bel je niet met de fertiliteitsafdeling om uit te leggen waar je mee zit en of je je bloedonderzoek eerder mag??? Gewoon open gooien meid, vaak willen ze met je meedenken.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Is het de eerste keer zaadonderzoek? Meestal volgt er na drie maanden een tweede zaadonderzoek. Je mag idd niet beginnen zonder de bloedonderzoeken.
    Maar als ze eenmaal bloed afnemen, duurt dat geen weken voor je/ze de uitslag hebben hoor, een dag of drie.
    Ik denk dat je even moet bellen morgen, dan weet je het zeker wat de vervolgstappen zijn.

Op dat gesprek wat je gaat krijgen met de fertiliteisarts moet ook nog de medicijnen besproken worden, bij mij (en denk ook bij anderen) duurt het tegenwoordig een week voordat ik de medicijnen in huis heb, alles moet besteld worden via het ziekenhuis, apotheken hebben het zelf niet meer.

Heb je al een geprikt? Want dan krijg je ook nog een prikinstructie, het (eventueel) mengen van de medicijnen.

Als je hiervoor al icsi gehad hebt, dan kan het wel snel gaan, hoewel als je nog geen medicijnen in huis hebt, zal je eventueel wel nog een maand moeten wachten.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #6 Jippie, 25 okt 2015
    Laatst bewerkt: 25 okt 2015
    De zaadonderzoeken en bewerkingstesten worden eerst gedaan. Zijn die uitslagen goed genoeg, dan wordt de rest ingepland.

Hou er rekening mee dat je niet al over twee weken kunt beginnen, dat zou wel erg snel zijn. Er is nog een hoop wat gedaan en besproken moet worden. Als de behandeling eenmaal ingepland staat, moet je meestal een paar weken van tevoren aan de pil en daarna komen de injecties er pas bij. Eerst de ene soort, dan pas de andere (bij het lange protocol). Het medische circuit bestaat helaas voornamelijk uit wachten. Er zit niks anders op dan je daarbij neer te leggen. Je kunt het niet voorkomen of versnellen.

Succes!

Deel Deze Pagina