Hoi dames, vandaag heb ik de eerste spuit Puregon gezet. Was een eitje Soms maak je het in je hoofd ook groter dan het eigenlijk is. Voor de dames die ook Puregon hebben gespoten; wat voor bijwerkingen kreeg je en hoe lang duurde het voor je daar wat van ging merken? Gelijk vanaf dag 1, of moet het hormoon eerst opbouwen voor je er (misschien) last van gaat krijgen? Ben benieuwd!
Hoi jeshh, Sorry, maar nog geen ervaring mee. Maar wel een wedervraag: wat is Puregon? Is dat zoiets als Pregnyl? Om het eitje te laten springen? Want mijn eerste Pregnyl-shot ligt nu in de koelkast te wachten op groen licht. Maar ben benieuwd naar jouw ervaringen met Puregon. Hopekijk heb je nergens last van.
Hi Zaza, Puregon is er voor om eicellen te laten rijpen, dus uiteindelijk krijg ik 2-3 eitjes om de kans om zwanger te worden te optimaliseren. Deze spuit moet ik dagelijks zetten, tot het moment dat de eicellen groot genoeg zijn. Pregnyl ga ik inderdaad ook zetten maar dat is pas later in het traject!
Ik werd er alleen heel moe van(na n paar dagen, maar t was niet gelijk over na het stoppen met prikken dat duurde wel even)
Dank je Keija! Ik had verwacht dat ik een labiel en gammel hormonenmonster zou worden maar het valt me vooralsnog alles mee 😉
Ik heb van de puregon nooit zo'n last, de pregnyl daarintegen.. Daar wordt ik echt een hormonen monster van Succes nog
Bij mij was het de ene ronde erger dan de andere. Met de Pregnyl ook. Meestal komt na een paar dagen Puregon moeheid opzetten en een duf hoofd met lichte hoofdpijn. De eerste ronde voelde ik me na de Pregnyl (3 dagen erna, duurde 3-4 dagen) echt beroerd, dit viel de laatste twee rondes weer mee. Succes, hopelijk krijg je niet al te veel last!
Dank je Bolleke! Ben benieuwd, hoop inderdaad dat het mee gaat vallen. Zie trouwens dat wij even lang bezig zijn!
Ja inderdaad jeshh! Duurt lang he... Kunnen ze bij jullie iets vinden waardoor het niet wil lukken? Bij ons niet. Frustrerend soms... Ook omdat we bij ons zoontje na 7 maanden zwanger waren. Vreemd... Is het voor jullie eerste kindje? Succes met de IUI... Ik ga komende week als het goed is ook weer spuiten voor IUI 4.
Pff duurt heel lang. Wij weten ook niet wat de oorzaak is, alle onderzoeken zijn positief uitgevallen, dus eigenlijk zou het gewoon moeten lukken. Maar nu dus al twee jaar bezig. Balen dat er bij jullie ook geen oorzaak is gevonden, dat maakt het zo raar, vind je ook niet? Dit zou inderdaad voor ons eerste kindje zijn. Gezien mijn leeftijd (bijna 37) wordt het nu wel een beetje spannend, maarja, ik kan er ook niks aan doen dat mijn eierstokken zo laat pas begonnen met rammelen Anyway, de IUI geeft ons weer heel veel hoop en dat is fijn. Dank voor de succeswensen, jij ook veel succes met de volgende ronde. Hopen dat er iets moois uit gaat komen!
Jep hopen dat het voor ons allebei met IUI snel gaat lukken... Lastig dat ze niks kunnen vinden inderdaad... Omdat ze dan ook niet echt iets gericht kunnen doen. Maar goed, de intake voor de ivf kliniek staat al gepland. Dus als het met IUI niet lukt gaan we meteen door!
Spannend dames, hoop dat het voor jullie allebei snel mag lukken (herkenbaar verhaal trouwens...onverklaarbaar niet lukken, niks gevonden behalve af en toe slechter zaad bij manlief maar lang niet altijd, 4x IUI gehad, 5e mocht niet doorgaan, intake ivf stond al gepland. Maar toch 'spontaan' zwanger! Dus er is soms nog gewoon hoop, geef niet op..) Wat betreft de puregon/pregnyl: hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Maar je stopt toch vanalles qua hormonen in je lijf dus wat moeheid (en bij mij op ene gegeven moment ookmwel wat chagrijnigheid, maar weet niet of dat was door de hormomen of dordat het geestelijk ook gewoon soms even lastig is). Overigens ben ik nu echt zwanger en ik dacht juist nu een hormoonmonster te worden, maar ben voor mn gevoel stabieler dan ooit
Bolleke, spannend om weer een stap verder te gaan! Hoop voor je dat de volgende IUI raak gaat zijn Keija, dat klinkt inderdaad hetzelfde. Wat goed dat het spontaan is gelukt, je kunt zo gaan twijfelen aan je eigen lichaam, maar fijn dat het z'n werk heeft gedaan. Qua Puregon: Ik moet zeggen dat ik er echt (nog) niks van merk (heb nu 4x gespoten). Afkloppen dan maar
Ik heb eigenlijk nooit echt bijwerkingen gehad van puregon, gonal-F of pregnyl/ovitrelle. Rare kwaaltjes en pijntjes begonnen altijd pas rondom een positieve zwangerschapstest. Succes, ik hoop op een mooi resultaat voor je
Ik heb eigenlijk nooit echt last gehad van de Menopur en Pregnyl. De vorige keer een week voor mijn NOD wat gevoelige (en vollere) borsten en wat vaker plassen, maar dat was het dan ook. Deze (afschuwelijke horror)ronde absoluut nergens last van gehad.
Er zijn nu toch twee dingen die ik aan de Puregon wijt: - Opgezette blubber-buik (althans, zo voelt het, zie het niet) - Pijn in onderrug (dat heb ik altijd zo rond ovulatie en rond menstruatie, maar nu heb ik het al een paar dagen dus dat "klopt" dan niet, is te vroeg / snel) Morgen maar eens laten kijken wat al dat prikken met mijn eitjes gedaan heeft
Puregon moeheid: check! Kom amper vooruit met alles. Gelukkig ben ik daar nu klaar mee, morgen de Pregnyl!
Ten eerste veel succes met de behandeling, m.b.t puregon heb zelf eenheden van 200 en hoger gespoten en ben een jaar kang met spuiten bezig geweest. MAar ik. Oet eerlijk zeggen dat ik nooit last heb gehad van bijwerkingen... In die tijd slechts 1 x pregnyl gezet en alleen daarvan had ik wat spierpijn na die tijd.. Veel succes hiop dat het snel effect geeft bij je.