IVF intake gesprek

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Salie, Nov 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salie

Salie Actief lid

Jun 16, 2016
    268
    40
    28
    Female
    Hey dames,

Wij moeten er helaas nu ook aan gaan geloven dat IVF steeds dichterbij komt. We zijn nu met IUI 5 bezig, en we hebben al een afspraak voor morgen om te praten over ivf en wat er allemaal bij komt kijken.

We hebben de afspraak al eventjes staan omdat de wachttijden voor een afspraak altijd zo lang duren. We hopen nog op een wonder met deze iui of de zesde en laatste poging.

Ik wilde vragen of iemand weet hoe de ivf zal gaan als je 'onbegrepen verminderd vruchtbaar' bent? Alle onderzoeken zijn bij ons tot nu toe in orde en mn cyclus schijnt ook meer dan oke te zijn. Welke vragen kan ik morgen het beste allemaal stellen tijdens het gesprek?

We willen er graag voorbereid heengaan zodat we een beetje weten wat we kunnen verwachten :)

2. Silver27

Silver27 Actief lid

Oct 14, 2013
    276
    44
    28
    Hoi Salie,

Helaas geen reacties maar ben toch wel benieuwd hoe je gesprek gegaan is. Wij zitten in iui behandeling 6 maar nog geen intake-gesprek gehad.

Ik vroeg me af wat jouw vragen zijn geweest

3. Salie

Salie Actief lid

Jun 16, 2016
    268
    40
    28
    Female
    Hi Silver
    Nee ik had helaas geen reacties meer gehad. Maar ik had voor mezelf wat vragen opgeschreven, maar tijdens het gesprek had de gyn eigenlijk alles al uitgelegd nog voor ik iets wilde vragen. Mijn vragen waren of de eerste keer zowel ivf als icsi worden toegepast om te zien wat het beste aanslaat. Maar bij ons gebruiken ze alleen ivf als er geen reden voor icsi is. Dit heeft te maken met dat icsi een veel duurdere behandeling is en een veel meer ingewikkeldere.
    Verder vroeg ik of ze met lange protocol of korte protocol werken, en hoeveel tijd er steeds tussen terugplaatsingen mag zitten. En wat gebeurt er bijvoorbeeld bij overstimulatie? Mag je dan nog wel een terugplaatsing hebben?
    Verder vroeg ik naar de hormonen en hoelang je moet stimuleren. Dat was het een beetje globaal. Het komt erop neer dat al het natuurlijke van iui volledig wordt omgegooid en alles kunstmatig zal gaan gebeuren.

Ben benieuwd naar jou gesprek :)
    Maar hopelijk zal t niet nodig zijn en is deze 6e poging gewoon raak!!

4. Silver27

Silver27 Actief lid

Oct 14, 2013
    276
    44
    28
    Heel fijn! Dank je wel.
    Je hebt al een hoop informatie gekregen.

Wanneer gaan jullie beginnen? En zie je tegenop?
    Mij lijkt het zo'n lang traject met spuiten, controles, terugplaatsing en dan nog die verschrikkelijke wachtweken 😓 hoe kijk jij daar tegenaan?

5. Salie

Salie Actief lid

Jun 16, 2016
    268
    40
    28
    Female
    Jaa klopt ik zie er vreselijkk tegenop 😕 maar ben bang dat we niet veel keus hebben. Ik zit nu op het wachtbankje van IUI5. We gaan nog door tot de 6e poging, dus we wachten het nog even af. Is er bij jullie een reden voor jullie verminderde vruchtbaarheid? Of net als bij ons onbegrepen?

Ik denk dat ik vooral zal moeten wennen aan het medicijngebruik, want ik heb altijd iui zonder hormonen gedaan, omdat ik best snel reageer op hormonen. Op dit moment probeer ik er zo neutraal mogelijk in te staan en het gewoon op me af laten komen. Heb niet veel keus ben ik bang haha.

Probeer jij je er mentaal op voor te bereiden? En wanneer is je nod? :)

6. Silver27

Silver27 Actief lid

Oct 14, 2013
    276
    44
    28
    Ja ik snap het helemaal maar heb nog toch nog maar vertrouwen! Wij hebben precies hetzelfde onverklaarbaar maar hebben wel een zoontje van 2,5. Daarvan ben ik zwanger geraakt bij iui 5 met 25mg clomid. En de minste zaadjes van alle 5 de pogingen namelijk maar 6 mlj. Normaal altijd boven de 20.

Ik heb morgen pas m'n eerste follikelmeting. En wanneer mag jij testen?

7. Salie

Salie Actief lid

Jun 16, 2016
    268
    40
    28
    Female
    Ooh wat spannend! Dus we schelen ongeveer een paar weekjes in t traject.
    Voor ons is het ons eerste kindje, dus dat maakt me nog zenuwachtiger of ik uberhaupt zwanger kan worden. Het blijft een proces van 'wachten'.

Spannend vandaag weer je follikelmeting! Ik hoop dat er al een mooi eitje groeit!

8. Silver27

Silver27 Actief lid

Oct 14, 2013
    276
    44
    28
    Ja precies! Het is gewoon frustrerend dat je niet weet waar het aan ligt. Maargoed dat alles oké lijkt is ook fijn! Hopelijk over een paar daagjes een positieve test voor je 👊

Hier follikel meting gehad op dag 10 al aardig wat groei. Erg raar weer dat ik nu morgen niet meer terug moet voor een controle. Maargoed hun zullen het wel het beste weten... 1 eitje van 17mm, 1 van 15. En 2 van 13. Vanavond nog 1x puregon spuiten en dan morgen pregnyl en dinsdag iui. Hoop maar niet dat ze alle 4 gaan groeien.

9. Salie

Salie Actief lid

Jun 16, 2016
    268
    40
    28
    Female
    Woow jouw lichaam gaat ook als een speer zie ik! Bij mij groeien mn eitjes ook altijd heel snel. Met die afmetingen die jij opnoemt moest ik wel altijd de volgende dag verplicht terugkomen. Vreemd dat ze jou laten wachten tot maandag. Hopelijk groeien ze niet allemaal door en heb je dinsdag een mooie iui! Ik had gister iui op cyclusdag 11. Ik had twee eitjes zonder hormonen te spuiten. Over twee weekjes mn nod, ik ben benieuwdd.

10. Moess

Moess Niet meer actief

Vraagje: krijgen jullie behalve de intake geen voorlichtingsavond? Dit was bij ons wel het geval, en verplicht. Wel heel fijn omdat echt alles stap voor stap wordt uitgelegd. Hoe alles gebeurd, wat medicatie met je doet etc..

11. Salie

Salie Actief lid

Jun 16, 2016
    268
    40
    28
    Female
    Nee we hebben niets gehoord over een informatieavond. Misschien dat we eventueel nog een uitnodiging krijgen...ik zou het niet weten

Ik zie dat je zwanger bent na de derde ivf! Gefeliciteeerddd! 😍 was het de derde ivf poging of een cryo? Zijn er bij jullie ooit redenen gevonden waarom jullie niet zwanger werden?

Geniet van je zwangerschap! 😁

12. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

Mar 3, 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Laat het rustig ovet je heen komen. Bij ons is uiteindelijk de eerste ivf afgebroken aangezien er met stimulatie maar 1follikel wilde groeien. Toen eigenlijk een extra iui kado gekregen.
    Door verminderd zaad is bij ons op dat moment de ivf omgezet naar icsi. Met als kanttekening sat als ivf mogelijk was ze dat gingen inzetten.

Qua hormonen, ga vooral even rustiger aandoen. Ik merkte dat als ik te moe werd ik dan 'labieler' werd terwijl met iets meer rust het allemaal prima ging. Bij het stuk labieler zat ik vooral mezelf in de weg.

Alle pogingen zijn een nieuwe kans en hopelijk hebben jullie net zo veel mazzel als wij... onze icsi is namelijk ongeveer tien maanden geleden geweest en onze pracht van een dochter is nu elf dagen oud....

13. Moess

Moess Niet meer actief

Oke, het zal overal wel anders zijn.
    Nee dit was echt onze 3e poging. 3x lang protocol gedaan.
    Mijn beide eileiders waren volledig verkleefd, kans op natuurlijke zwangerschap was 0. Door een operatie is er 1 toegankelijk gemaakt maar niet 100%. Toen dus 6 x IUI geprobeerd zonder effect. Daarna meteen door naar ivf, wat mij eigenlijk rust gaf. Bij IUI moesten we het maar gewoon geloven dat het in m'n lijf op lukken, ivf is tastbaar in de zin van: je weet gewoon dat er embryo's zijn en dat dat dus matcht. T gaf natuurlijk ook veel spanning want je zit een week of 8 echt in het traject en ik was er veel mee bezig

14. Silver27

Silver27 Actief lid

Oct 14, 2013
    276
    44
    28
    Wow Salie, maar dat is ook goed! En dat zonder hormonen. Aan elke kant eentje?

Tsja ik hoef gewoon helemaal niet meer op controle. Dinsdag is de iui gewoon dus zullen het niet weten hoe ze doorgroeien.

Woensdag heb ik in het ziekenhuis een afspraak voor doorverwijzing naar ander ziekenhuis voor ivf. Dus zal allemaal nog wel even duren voordat dat in gang gezet is...

Gefeliciteerd met je zwangerschap Moess
    En thee leut jij gefeliciteerd met je kleine meisje!

15. Salie

Salie Actief lid

Jun 16, 2016
    268
    40
    28
    Female
    @t theeleut: dankjewel voor je tips! En je verhaal geeft me weer moed, super! Geniet van je kleine meid

@t moesss: watt heftig! Jij hebt ook al het nodige meegemaakt. En zo denk ik inderdaad ook over ivf, dat het tastbaar is en dan kunnen we zien of we bevrucht kunnen worden.
    Wat super dat al het harde werken bij jou nu toch beloond is ❤

@t silver: jaa ik had dit keer toevallig twee eitjes, beiden aan de linkerkant. Best spannend!
    Ik hoop echt voor je dat ivf je nog bespaard wordt en dat deze laatste iui gewoon raak is

16. Silver27

Silver27 Actief lid

Oct 14, 2013
    276
    44
    28
    Ja zeker weten! Nou ik ga voor je duimen dat het deze keer gaat lukken. Nog 13 dagen geduld... succes met de wachtweken

17. Salie

Salie Actief lid

Jun 16, 2016
    268
    40
    28
    Female
    Dankjewell! 👍Jij ook succes deze laatste iui! Als je de uitslag weet over 17 daagjes, laat het hier in de topic weten ;)

Share This Page