Hee meiden! Komende week begin ik met mijn eerste IUI behandeling. Ik ga hiervoor Puregon spuiten, omdat ik met Clomid dun baarmoederslijmvlies heb. Daarnaast vind ik het echt vergif. Het leek me leuk om een clubje te maken voor meiden die in hetzelfde traject zitten! Liefs, Aster14
Hoi aster! Wilde net een nieuw topic aanmaken en toen kwam ik deze tegen. Ik heb 10 oktober de intake voor iui en mogen dan als het goed is meteen die maand beginnen. Weet nog niet wat voor hormonen ik ga krijgen. In ieder geval geen clomid meer. Lijkt me gezellig om te kletsen!
Hee mama Lucy! Wat fijn dat je komt kletsen hier! Jullie hebben snel mogen beginnen met Clomid, zeg! Of waren jullie voor augustus 2012 ook al bezig? Hoe heb jij de Clomid ervaren? Ik vond het echt verschrikkelijk.. Vind je het prikken spannend? Of heb je niet zon naaldenangst? Liefs!
Ik kreeg de diagnose pcos toen we nog niet echt bezig waren met zwanger worden. Dus ik mocht direct toen we er klaar voor waren aan clomid beginnen. Heb ook redelijk last van de bijwerkingen hoor! Maar met de gedachte waarvoor ik het doe hou ik het redelijk vol. Wilde de afgelopen maanden heel graag door naar de iui omdat mijn gevoel zegt dat we daar meer kans maken en dat clomid het niet is voor ons. Maar nu het dichterbij komt vind ik het toch wel spannend worden! Gelukkig geen naaldenangst, maar een beetje zenuwen heb ik wel. En jij? Vind je het spannend? Las in je onderschrift dat je man ook verminderd vruchtbaar is, extra balen!! Wat vond je zo verschrikkelijk aan de clomid? En waarom mogen jullie nu al door naar iui? Haha hele hoop vragen, maar ben heel benieuwd hoe anderen dit allemaal ervaren
He aster14, heb je topic gevonden 😀. Kunnen we hier Door kletsen over de volgende stap die we mogen maken in de mmm. Weet je al wanneer je exact kan beginnen met de puregon? Ik hoop eind volgende week mijn menstruatie te krijgen en dan moet ik op dag 3 een afspraak in het ZH maken voor een uitgangsecho. Dit is voor het eerst in de afgelopen jaren dat ik hoop dat m'n menstruatie snel komt haha. Deze maand niet kunnen 'klussen' ivm de TVE die ik gehad heb... Mama Lucy, spannend voor jullie. Kwamen jullie er 'per ongeluk' achter dat je PCOS hebt? Wel fijn dat ze jullie snel wilde behandelen. Ik heb ook een jaar clomid gebruikt, moet zeggen dat ik er weinig last van had. Echter was mijn baarmoederslijmvlies ook altijd dus en had ik vaak overstimulatie waardoor we die maand weer eens moesten overslaan. 😔
Hoi meiden, ik kom hier even binnenvallen als jullie het niet erg vinden. Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien ben ik al een tijdje bezig en nu vroeg ik me af of ze ook IUI doen als het spul van je man juist heel goed is? Heeft een van jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Hoi olive, Wij zijn ook al een tijd bezig terwijl het zaad van mijn vriend ook super goed is. Bij ons zegt de arts dat ze met IUI beginnen als je 12 goede eisprongen hebt gehad en nog niet zwanger bent. Elk ziekenhuis zou zijn eigen procedure hebben dus weet niet of je wat aan mijn berichtje hebt. 😉
Leuk! Wat meer dames om mee te kletsen Ikbenhet: ik kwam er inderdaad per ongeluk achter. Was al ruim een jaar gestopt met de pil en was erg onregelmatig, dacht dat het ontpillen was. Toen ik 6 maanden lang niet ongesteld werd ben ik uiteindelijk met veel klachten bij de gyn. Beland en kwamen ze erachter dat ik pcos heb. Olive: bij ons hebben ze ook 12 maanden (eisprongen) aangehouden. Zaad van ml is hier ook goedgekeurd. Geen superzaad maar zeker wel van voldoende kwaliteit om een kindje mee te maken is ons verteld. Ol
Ikbenhet & Mama Lucy: bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ze ook 12 eisprongen bij ons zullen aanhouden, wil echter nu echt een keer wat anders proberen. Mijn "gut feeling" zegt dat de zwemmers niet aankomen op plaats van bestemming. Maar dat is enkel mijn gevoel natuurlijk. Heel veel succes meiden! Ik hoop dat we binnenkort allemaal hartstikke zwanger zijn
Welkom, Olive! Ikbenhet, super dat je het gevonden hebt! Bij ons zijn ze na 5x Clomid overgegaan op IUI, maar dat komt omdat mijn man verminderd vruchtbaar is en ik me slecht ging voelen van de Clomid. Ik zit nu alleen te wachten op mijn menstruatie, komt maar niet. Test van zondag was toch echt negatief! Ik wil nu eigenlijk gewoon zo snel mogelijk met die Puregon starten! Dan heb ik het maar gehad!
Olive ik heb ook van begin af aan het gevoel dat daar bij ons het probleem ligt. Bij ins werd een samenlevingstest afgeraden omdat de uitslag niet betrouwbaar zou zijn. Hebben jullie dit wel gehad? Heb vorige maand wel een hsg gehad en alles was mooi doorgankelijk. Aster heel begrijpelijk dat je door wil! Hoop voor je dat je snel kan beginnen. Of nog beter een positest in handen hebt natuurlijk Hier dacht ik mijn ei gevonden te hebben maar ovulatietesten blijven nu al 4 dagen positief. Heel frustrerend! Heb dit eerder gehad met clomid 50 en toen bleek dat het niet meer goed aansloeg. Gelukkig 10 okt. Naar de gyn. Gaan jullie allemaal voor een eerste kindje?
Snelle reactie van mij even! Ik ben vandaag ongesteld geworden. Donderdagochtend voor een uitgangsecho naar het ziekenhuis. En dan meteen beginnen met prikken. Bah, het hele feest gaat dus echt beginnen.. Liefs!
mijn ovulatietesten zijn sinds twee dagen overduidelijk lichter dus mijn eisprong is wel geweest. merk het ook aan mijn lijf dat ik niet meer in mijn "vruchtbare" periode zit. beetje onduidelijk wanneer nod nu is maar we tellen eerst rustig af naar 10 oktober. Dan hebben we gesprek met de arts over de iui. aster hoe was het op het ziekenhuis? en hoe is het met de rest?
Hoi Allemaal Sommige van jullie heb ik al voorbij zien komen op het nod forum, ben even niet meer op het nod forum geweest omdat ik door het forum er toch te veel bezig mee was. Maar eindelijk gaan we weer een stapje verder Zal even een korte update doen over mijzelf: Ik woon in kreta (hier gaan sommige dingen net anders dan bij jullie vandaar dat ik dit even meld) Mijn man en ik zijn sinds 2010 bezig voor onze eerste wondertje. Eerst had ik cyste waardoor ik weer zes maanden aan de pil moest, daarna kwamen we er achter dmv een test dat het zaad van mijn man niet goed was, hij is geopereerd (door het vele tillen op zijn werk was zijn bloed toevoer niet goed en daardoor lui zaad) we moesten wel weer een half jaar zelf proberen. Uiteindelijk hebben we afgelopen maart een iui gedaan met een pregnyl injectie en was ik zwanger maar helaas is dit mis gegaan. We moesten eerst weer een paar maanden zelf aan de slag omdat ik wel zwanger kan worden. Daarna weer na de gynecoloog gegaan en met clomid aan de slag gegaan maar door de clomid kreeg ik weer cyste. Ondertussen heeft mijn man weer twee keer getest en zijn zaadkwaliteit wordt alleen maar beter Maar gynecoloog wilde dat ik aankomende maand weer aan de clomid ga om te zien hoe mijn eitjes groeien (de laatste maand kon hij geen eitjes zien, maar sinds dat ik clomid heb gebruikt is het allemaal een beetje van slag). We hebben besloten om naar een andere gynecoloog te gaan (omdat de eerste elke keer wat anders zei). Resultaat deze maand beginnen met altermon (dat is hier jullie puregon) Moest wel allemaal bloedonderzoeken laten doen en er zijn drie monsters genomen van mijn baarmoeder slijm (er worden totaal op 22 verschillende dingen getest) Dit is niet voor de iui maar schijnt dus hier normaal te zijn dat je je laat testen voordat je zwanger wilt proberen te worden. Ik heb de altermon en pregnyl al in huis (ik verwacht namelijk rond 8 oktober mijn nod) Ik moet dan op dag 3,5,7 en 9 een injectie zetten. Wat ik mijn man laat doen (ze hebben gisteren uitgelegd hoe ik dat moet doen) Ben benieuwd hoe ik reageer op de altermon ( wan pregnyl heb ik elke keer last gehad, heb ook zonder iui alleen pregnyl moeten zetten) Aster 14 hoe was je echo vandaag en je heb eerste injectie al gezet (hebben ze je tips gegeven of je het beste in de ochtend of in de avond de injectie kunt zetten) Mag ik vragen waarom je op dag drie een uitgangs echo moet maken, daar hebben ze het hier niet over gehad Mama lucy hopen dat je 10 okt hoort dat je met iui mag beginnen (maar natuurlijk nog meer dat je geen iui nodig hebt omdat deze maand toch vanzelf raak) Ik hoop voor iedereen dat de iui nu met puregon betere resultaat heeft en dat iedereen in 2014 een wondertje mogen bewonderen Veel liefs uit een koude en af en toe regenachtige kreta en een fijne avond
@Mama Lucy: De wachtweken! Spannend, meis! Hopelijk is het nu gewoon raak en hoef je niet naar IUI! @Kriti: welkom hier! Jeetje, jij hebt ook al flink wat meegemaakt hiervoor! Ik duim dat IUI een mooi kindje mag brengen voor jullie! Hoe komt het dat jullie op Kreta wonen? Olive en Ikbenhet? Joehoe! Hoe is het met jullie? Ik heb vandaag een uitgangsecho gehad. Geen cyste, dus ik heb inmiddels mijn eerste spuit gezet! Het prikte wel een klein beetje vlak daarna, dus ik ben benieuwd of jullie dat ook gaan hebben! Maar verder was het best gemakkelijk! Liefs!
Kriti81, Welkom hier. Leuk dat als je in Kreta woont, toch op ZP zit. Kun je kletsen met meiden uit Nederland. Wonen jullie er al lang? Succes met jullie traject. Ik denk dat we aardig gelijk op gaan lopen. Waarom moet jij om de dag gaan spuiten? Mama Lucy, de tijd gaat traag he?! Maar idd hopen dat het alsnog niet nodig is. Hoe voel je je? Aster14, wat fijn dat het prikken mee viel en er geen cystes te zien waren. Bij welke arts ben je geweest? Ik wacht nog steeds op m'n menstruatie...hopen dat we snel verder kunnen! Liefs
Hoe voel je je nu dan, Ikbenhet? Al een idee wanneer het ongeveer komt? Ik ben bij dr. Guse geweest. Aankomende donderdag weer! Gelukkig dan lekker vroeg, zodat ik geen vrij hoef te vragen van mijn werk!
Goedemorgen meiden Ik woon in kreta omdat ik met een griek getrouwd ben, ik heb hem ontmoet toen ik hier werkte als kinderanimatie. Ik woon nu hier vijf jaar het gehele jaar (hiervoor alleen in de zomer als ik werkte) en we zijn nu drie jaar getrouwd). Af en toe is nl ver weg zeker als er iets is in je familie in nl. Ik moet om de dag spuiten omdat de gynecoloog zei dat ik dan meer kans heb dat er maar 1 of 2 mooie follikels groeien (misschien omdat ik behalve afgelopen maand mooie follikels heb gehad) de spuit is erom te zorgen dat de eitjes van mooie kwaliteit zijn (want misschien kan het daardoor verkeerd zijn gegaan toen ik een vmk kreeg na een iui behandeling). Ik mocht zelf kiezen welke maand ik wil beginnen (omdat ik deze maand nog werk, en daarna is het toeristenseizoen afgelopen) we hebben toch gekozen om deze maand te beginnen omdat het als ik mijn iui krijg al bijna het einde van de maand is. Hij heeft er wel bij gezegd dat het beste is als de iui niet lukt je het wel een paar keer achter elkaar moet proberen want dan heb je meer kans. Wel grappig ik was aan de beurt bij de gynecoloog toen zei hij al weer een nederlandse er komen hier veel nederlanders voor babies (toevallig was de vrouw voor mijn nederlandse) Ze komen speciaal voor een ifv behandeling naar deze gynecoloog (ook uit frankrijk en italie hij heeft ongeveer 150 patienten per jaar uit buitenland die speciaal voor een behandeling komen) Aster14 wat fijn voor jullie dat er geen cyste was te zien en dat je je eerste injectie heb kunnen zetten, heb je na het zetten nog andere klachten gehad (zoals buikpijn of zo) Zet jij je injectie in de ochtend of avond (wel fijn voor je dat je volgende week vroeg naar de dokter moet zodat je geen vrij hoeft te vragen) Ikbenhet ik zie het nu dat jij eind volgende week je nod verwacht ik verwacht de mijne dinsdag of woensdag, zit er bij jou een kans in dat je nod niet komt omdat je toch goed nieuws kunt hebben (bij mijn niet want de dokter had geen folikkel gezien) Moeten jullie allemaal elke dag een injectie zetten? Fijne dag allemaal ik ga vanmiddag maar weer werken (gelukkig is het morgen mijn vrije dag veel liefs kriti 81