Puregon en IUI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Aster14, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Goedemorgen dames!!!

Upsanddowns weer opgeknapt nu van t Griepje? Veel plezier komende week met je congres!! Ziekenhuis adviseerde mij wel het liefst Avonds te prikken en rond dezelfde tijd.. Dus standaard nu rond 7 uur..

Het prikken hier gaat goed hoor!! Ik heb nog geen bijwerkingen gelukkig.. Jullie? Ik begon op dag 2 met prikken.. En op dag 8 eerste echo.. Geen idee of dat de meting is.. Ik denk het wel..

Ik ben ook benieuwd naar mama Lucy.. En aster hoe gaat het met jullie meiden?

Pregnyl doet het ziekenhuis voor ons!! Omdat dat echt een injectie is?

Stephaniee het is voor jou nu toch ook dag 2 ?

2. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    i.u.i Leden info

Ikbenhet - 27 jr - eerste kindje.
    Mama Lucy - 24 jr - eerste kindje
    ups and downs - 29 jr - eerste kindje
    aster14 - 27 jr - eerste kindje
    kriti81 - 32 jr - eerste kindje
    Stephie86 - 26 jr - eerste kindje
    Saar81 -
    Stephaniee - 23 jr - eerste kindje

Afspraken Ziekenhuis
    ikbenhet - echo 7-11
    mama Lucy - 11-11bloedtest
    ups and downs - 31-10 pregnyl - 2-11 inseminatie
    Aster14 - 9-11 fm
    Kriti81 - 8-11 fm
    Stephie86 - 12-11 echo
    Saar81
    Stephaniee - 8-11 prikles en echo

Nod

Aster14 - 30-10 n
    Ikbenhet - 29-10 o
    Stephie86 - 3-12 n
    Kriti81 - 30-11 n
    Aster14 - 30-11 n
    ups and downs - 17 - 11 n
    Saar81 -
    Stephaniee - 7-11 o

Als je nieuwe info hebt graag even doorgeven met een kleurtje! X

3. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Hoi allemaal!

heb even een paar dagen niks van me laten horen, heb het druk gehad. Helaas ook game over voor deze maand, morgen weer beginnen met prikken :(

voel me heel egoïstisch dat ik niet uitgebreid op jullie reageer maar ga er t weekend echt even voor zitten om alles terug te lezen. kan t allemaal niet zo goed bijhouden en via de telefoon gaat dat teruglezen en reageren ook niet zo makkelijk.

4. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Geeft niks meid! Rustig aan!!! X

5. stephaniee

4 nov 2013
    95
    0
    0
    nagelstyliste
    Hee meiden.. net trug van prikles ik ga zondag beginnen met puregon spuiten op dag 3 is dat.. en maandag over een week de eerste echo vind heel spannend hoor.. succes allemaal

6. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Mama Lucy, geen probleem hoor! Balen dat je door moet naar de volgende maand 😔 succes weer met prikken...

Stephanieee, wat goed dat je prikken hebt gehad! Hoe vond je het? Zondag eerste injectie...spannend!!!!

7. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat jammer, mama Lucy... :( (Ken ik jou trouwens van een ander topic? Een nod topic misschien ofzo?)

Stephie, ik doe de pregnyl altijd zelf. Word er elke keer weer zenuwachtig van, want het is een gepriegel met kleine flaconnetjes! Had je mijn info voor het lijstje gezien? Hier anders nog een keer: 32 jaar, eerste kindje. 11 nov baarmoederfoto. Oh, en ja, die echo op dag 8 is je eerste fm (follikelmeting)

Stephanie, ja, spannend de eerste keren. Mijn hart ging toen echt KABOEM KABOEM haha. Maar het went supersnel!

Ikbenhet, het verschilt heel erg per persoon hoe snel de follikels groeien! Maar als ze eenmaal wat groter zijn, zoals bij jou nu, groeien ze 1-2 mm per dag. Bij mij altijd 2 per dag op het eind.

Ups and downs, ik vind het wel spannend, ja, die hsg. Niet eens zozeer voor de uitkomst, maar zie een beetje op tegen die vloeistof in mijn lijf. Mijn lichaam kan soms erg heftig reageren op 'vreemde' dingen. En wat fijn dat je volgende week afleiding hebt, dat scheelt altijd enorm!

Bij mij is er trouwens echt een enórme babyboom aan de gang in mijn vrienden- en kennissenkring, bij jullie ook?

Meiden, hoe vaak wordt er eigenlijk meestal IUI gedaan?

8. stephaniee

4 nov 2013
    95
    0
    0
    nagelstyliste
    Ikbenhet.. vind t wel heel spannend vooral ondat de eitjes bij clomid niet groeide.. het deed geen pijn mja zat geen vloeistof in haha

9. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee lieverds!
    Sorry, ik ben extreem druk. Toetsweek op school en wisseling van periodes. Echt gekkenwerk!
    Ik heb morgen weer een echo, dus ben benieuwd.

Verder het gevoel dat we echt in de zeven magere jaren zitten.. Man loopt bij een longarts en die had even zitten nadenken. Heeft zijn verminderde vruchtbaarheid in het hele verhaal meegenomen en hij denkt nu dat mijn man taaislijmziekte (cystic fibrosis) zou kunnen hebben. Kon er nog wel bij!

Ik reageer later op jullie. Nu eerst verder met nakijken... Blegh!

Ik duim overigens wel nog altijd voor mooi eitjes en hopelijk de eerste zwangerschap snel voor iedereen hier!

Kus

10. stephaniee

4 nov 2013
    95
    0
    0
    nagelstyliste
    Aster.. sterkte! Hoop t beste voor jullie!!

11. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    #211 Stephie86, 8 nov 2013
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
    i.u.i Leden info

Ikbenhet - 27 jr - eerste kindje.
    Mama Lucy - 24 jr - eerste kindje
    ups and downs - 29 jr - eerste kindje
    aster14 - 27 jr - eerste kindje
    kriti81 - 32 jr - eerste kindje
    Stephie86 - 26 jr - eerste kindje
    Saar81 - 32 jr - eerste kindje
    Stephaniee - 23 jr - eerste kindje

Afspraken Ziekenhuis
    ikbenhet - echo 7-11
    mama Lucy -
    ups and downs - 31-10 pregnyl - 2-11 inseminatie
    Aster14 - 9-11 fm
    Kriti81 - 8-11 fm
    Stephie86 - 12-11 echo
    Saar81 - 11-11 hsg
    Stephaniee - 18-11 echo

Nod

Aster14 - 30-10 n
    Ikbenhet - 29-10 o
    Stephie86 - 3-12 n
    Kriti81 - 30-11 n
    Aster14 - 30-11 n
    ups and downs - 17 - 11 n
    Saar81 -
    Stephaniee - 7-11 o

Als je nieuwe info hebt graag even doorgeven met een kleurtje! X

12. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Thnx.

Ik zie nu overigens pas dat wij allemaal op ons eerste kindje zitten ten wachten! Ook wel bijzonder...

13. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Haai meiden..
    Hier zo prik nummer 3 :)
    Sorry saar! Ik dacht dat ik jè er al ingezet had :-o
    Ik wil dat het al dinsdag is.. Ben zo benieuwd of die puregon zijn werk doet joh!! Ik voel helemaal niks namelijk!! Hihi

Aster veel succes morgen met je echo!!! En veel sterkte voo jou en je man!!

Hier geen babyboom... Wel een vriendin van mij.. Haar dochtertje net een jaar en al bijna weer 20 weken zwanger... Pijnlijk! Absoluut.. Zeker als je weet dat ze tegen mij klaagt over dat ze voor de oudste al geen potjes eten kan kopen.. En klaagt over haar huwelijk..bij haar man weg wil.. Dan vraag ik me wel eens af waarom het haar wel gegund is.. Maar goed misschien ben ik daar soms iets te egoïstisch in..

Aster wie van ons zal de eerste zijn met baby geluk? Misschien kunnen we in het lijstje zetten er een spelletje van maken..? ;) we moeten het leuk houden voor onszelf hè.. Hihi

Succes weer dames!!!
    Fijne avond!
    XxX

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Oh, dat heb ik hier ook! Vriendin met een slechte relatie, kind van 15 maanden en gaan nu voor een tweede. Waarom, denk ik dan? In wat voor relatie breng je een kind ter wereld? Ik kan daar heel bios om worden! Dus nee, ik vind je niet egoïstisch. Wij willen dit zo graag en andere mensen, die niet beseffen hoe bijzonder dit is, krijgen het maar steeds in hun schoot geworpen..

Gokken wie de eerste is? Oeh! Dat is moeilijk! Ergens zegt mijn gevoel ups en downs.. Alhoewel ik natuurlijk gewoon wil dat we allemaal tegelijk zwanger zijn!

15. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Jaaa dat is ook cool allemaal tegelijk!!!! Haha ik denk dat ikbenhet de eerste is... :)

Erg he aster zulke mensen.. bahbah maar ze weet hoe ik er over denk.. heb het haar wel gezegd. . :)

16. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Hahaha Aster wat een eer hihi.
    Ik geloof dat ik volgens het lijstje nu als eerste een nod heb? Nou dan hoop ik het ook haha. En dan achtereenvolgens iedereen :D

Ik schrik eigenlijk wel van onze jonge leeftijden, 24 en 23 jeetje mama Lucy en Stephanie! Er blijft jullie niet veel bespaard.

Maar wel balen dat alles in het honderd loopt bij jullie :(

Mama Lucy wat ontzettend jammer dat je eerste IUI niet heeft gewerkt!
    Heel veel succes de komende tijd en gewoon doorzetten en positief blijven. Ik wacht nu mijn tweede ronde af en hou mezelf steeds voor anders drie keer scheepsrecht ;)

Fijn dat prikken zo goed gaat Stephie!
    Ik hoop dat je lichaam niet protesteert maandag Saar.

Babyboom in omgeving? JA! Mijn prikbord hangt vol met geboortekaartjes die ik als to do list hou. Een per maand houd ik als de max. Ga mezelf niet meer dan dat pijnigen....

Daarnaast heb ik twee beste vriendinnen, die tot twee maanden geleden opeens beide zwanger waren. Ze weten van mij en dit was een lastige periode voor ons. We zijn hier heel goed mee omgegaan. Een van mijn vriendinnen heeft haar kindje vorige maand verloren wat natuurlijk opnieuw een moeilijke situatie opleverde. We slaan ons er samen doorheen... Met ups en downs ;)

17. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    hoi meiden
    het is al weer een paar dagen geleden maar vanmiddag wilde ik reageren maar toen liep de computer vast en afgelopen week erg druk gehad elke ochtend weg en middag tot in de avond werken

ik lees vanaf mijn laatste reactie en reageer vandaar

Stehpie: gelukkig dat het toch door is gebroken, zal wel inderdaad met de zenuwen te maken hebben (het is inderdaad belangrijk nu dat je ook ontspanning/afleiding hebt voor jezelf) wat fijn dat het prikken goed gaat en dat je geen bijwerking had, op dag acht zal het je fm meting zijn.

saar: weet je al wanneer je hsg krijgt o ik zie het in je handtekening maandag

ik ben het:wat fijn dat je fm gisteren goed was heel veel suc6 morgen bij je nieuwe fokkelmeting hoop dat ie dan groot genoeg is voor pregnyl

stephanie: wat fijn dat je nu echt kant beginnen en dat je zondag kan beginnen met prikken

ups and down: ben je weer helemaal beter, heb al vaker gehoord dat het hebben van koorts weinig invloed heeft dus goede hoop kun je zeker houden, ook fijn dat je wachtweken voorblij vliegen Suc6 met het congres dat je gaat organiseren

mama lucy wat vervelend dat je weer opnieuw moet beginnen suc6 met de injectie morgen

Saar: we zijn even oud (Ik voelde mij al oud hier) hier ook een babyboom er moeten er deze twee maanden veel gaan bevallen. Ik weet niet hoe vaak een iui wordt gedaan hier zei mijn arts wel als je eraan begint dan kun je beter als het niet gelijk achter elkaar doorgaan zonder pauze

Aster: niet leuk dat ze denken dat je man misschien een taaislijmziekte heeft zal duimen voor een positieve uitslag voor je man (wanneer hoor je of het zo is of moet je man veel testen te gaan doen)
    veel suc6 morgen hopelijk heb je een mooi ei morgen

update van mij
    pff het is allemaal snel gegaan deze keer
    Afgelopen zaterdag periode begonnen, vanaf maandag dag 3 menopur gespoten en deze keer vier dagen achter elkaar. De menopur heeft wel iets meer bijwerkingen heb echt een opgezette buik. Moest vandaag al voor een fm dag 7 en had zowaar een mooi ei van 17.80 mm. Eerst zei de arts dat ik ma moest terug komen maar toen toch dat ik vandaag bloed moest laten prikken om te kijken of ze iets in mijn bloed konden zien dus zou na een uur gebeld worden ik naar huis en werd gebeld en het komt al zo moets gelijk vanmiddag mijn pregnyl zetten en heb morgenochtend (dag 8) als het goed is mijn iui (ik krijg denk van te voren wel weer een echo)
    Hebben gevraagd hoe de sperma de vorige keer was maar dat was allemaal goed dus hij snapt het ook niet helemaal want het was echt het goede moment mijn vorige iui dus gewoon pech
    Deze keer heb ik op advies van de assistent de pregnyl in mijn buik gezet omdat je er minder last van hebt, is inderdaad waar want de eerste twee keer liep ik bij een andere dokter en heb de pregnyl toen in mijn bil gezet en had veel meer last

fijne avond
    veel liefs

18. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    He meiden!

Wat leuk dat er weer veel gekletst word 😉

Hier om ons heen wel een babyboom, al jaren! M'n schoonzus is momenteel 17 weken zwanger van de tweede. Ik beleef haar zwangerschap mee van dichtbij, en is vind het heerlijk... Maar ergens ben ik natuurlijk ook wel een soort van jaloers. Misschien niet helemaal het juiste woord, maar wij willen het gewoon ook zo graag 😁 jullie snappen het denk ik wel!

Hier vanavond vruchtbaar slijm 👍 nog eerder zó opgevallen...

Succes morgen aster! Ik duim voor ons beide op goed nieuws.

19. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    We reageerde met z'n 3en tegelijk hihi...

Kriti..wat groeit jou eitje snel zeg!! Wat goed... Morgen al de inseminatie. Toi, toi, toi... Laat je weten hoe het is gegaan?

Stephie..wat een eer dat je mijn naam noemt 😊 hoezo denk je dat? Mij lijkt het een goeie dat we allemaal binnen nu en een half jaar zwanger zijn 👍

Denken jullie soms ook wel eens na over hoe je zou reageren als het zover is, of hoe je het anderen het gaat vertellen?

20. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Morgen pas ik hem weer aan hihi, ik ben dan geen 27 meer maar alweer 28 jaar! 😉

Deel Deze Pagina