Puregon en IUI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Aster14, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Lieve beschuitje natuurlijk is 35 niet te te oud voor een kind ik heb een beetje verkeerd beschreven, had moeten zijn inderdaad 32 is al een beetje aan de oudere kant voor mijn eigen gevoel bedoel net als saar dat ik mijzelf al oud voel met mijn 32 jaar, dit komt omdat ik vaak jongere meiden zie bij verschillende topics , het is meer dat ik voor mijn eigen gevoel al ouder ben dan dat ik zou willen zijn dat komt omdat we al langer als drie jaar bezig zijn en mijn man wordt er ook niet jonger op hij wordt namelijk al 40 in december, ik vind het bij de dokters gewoon vervelend dat ze elke keer zeggen je bent nog jong zat zeker omdat de eerste gynecoloog een paar keer zei op probeer het eerst maar zes maanden zelf na de operatie van mijn man, daarna na de iui probeer het eerst maar even zelf weer want je lichaam weet nu wat hij moet doen. Dat veel mensen in de dorp maar blijven zeggen wanneer komt de kleine jullie zijn nu al drie jaar getrouwd en het lijkt maar sinds dat we laat maar zeggen bezig zijn er een ware babyboom hier is sommige zijn nu al weer van de tweede bevallen. Ik vind het juist goed van je dat je het eerst hebt aangekeken dat tussen jullie samen goed werkt dat is het belangrijkste basis voordat je aan kinderen begint. Sorry voor de mis communicatie:). Hoop dat ik mijn gevoel nu beetje goed heb beschreven
    Ik werk in een touristen winkel/ supermarkt in de zomer hebben we natuurlijk een hoop touristen en veel laat maar zeggen werklui in het dorpje waar ik werk dan zijn er wel rond 13 supermarkten enz maar ja nu het seizoen is afgelopen dus ook bijna geen werklui meer en heel weinig inwoners in het dorpje Dit is het eerste jaar dat we proberen om in de winter open te zijn.Heb in nederland altijd met kids gewerkt ben ook hier in kreta als kinderanimatie gaan werken en zo heb ik mijn man hier leren kennen mis het wel heel erg het werk met kids. Lieve beschuitje ik wil jouw en je man veel sterkte wensen morgen want het zal wel een moeilijke dag zijn morgen, kan me goed voorstellen dat het nog pijnelijker is omdat je had gehoopt om al weer zwanger te zijn (heb ik zelfs nu met negen maanden, had gehoopt dat ik weer zwanger zou zijn voordat ik eigenlijk uitgerekend zou zijn). Maar we blijven positief 2014 wordt ons jaar (van alle meiden hier)

Stephie wanneer je je iui krijgt naar pregnyl is bij iedere kliniek verschillend. Bij mij is het binnen 24 uur ( de meeste zeggen hier op het forum dat is snel) Als ik het goed hebt onthouden gaat je eitje na pregnyl tussen de 24 en 36 uur springen en niet aan teleurstellingen denken dat is niet goed

ups an downs jullie zijn welkom hier alleen het is s;avonds al wel koud hoor ik denk dat het tussen de 18 en 24 graden ligt het scheelt per dag. Ik zwem nu niet in de zee meer voor mij te koud Het voordeel je komt wel heerlijk tot rustig want je hebt dan wel echt een prive strand. Dat moet je zeker een goed gevoel geven als je negen honderd mensen een plezierige dag laat beleven. Maar wat vervelend dat je nu nog steeds bruinverlies heb.

Ik zat eigenlijk te denken zal het zo zijn drie keer is scheepsrecht want het is mijn derde iui (moet toch ergens hoop vandaan halen)

ga nu stoppen want het is al 1 uur morgen de wekker gaat al over vijf uur (heb voor mezelf maar bedacht om elke ochtend de wekker om 6 uur te zetten om mijn creme in tebregen en dan plat effe plat te blijven liggen omdat ik de vorige keer de hele tijd het gevoel had dat het er al gelijk eruitloopt nu gaat het is beter nu heb ik dat pas smiddags dan heeft het voor mijn gevoel toch meer zijn werk kunnen doen zal wel een rare gedachten zijn

kalinigta (weltrusten)
    kriti

2. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    :)saar lees nu jouw reactie ik op mij ik bedoelde het zo ik wilde niemand aan het schrikken maken maar had het een beetje verkeerd mijn gedachte opgeschreven:)

Hoop nogmaals dat ik niemand heb gekwest moet nu maar voortaan na lezen wat ik schrijf voordat ik het verstuur maar had haast want moest weg

sorry sorry meiden

3. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Beschuitje...ik denk vandaag extra aan je! Dikke knuffel voor jou 😘

4. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kriti, geen probleem hoor! Ik leef gewoon graag een beetje in ontkenning over die leeftijd, hihi. Ik ben dus ook altijd blij als artsen zeggen dat ik nog jong genoeg ben. Als ze met die reden dingen gaan uitstellen, wordt het natuurlijk een ander verhaal. Wanner was je uitgerekende datum? Lijkt me zo verdrietig...

Beschuitje, ik zie dat je iets belangrijks hebt vandaag, maar kan even zo snel niet terugvinden wat. Hoop dat het goed gaat! xxx

5. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja Saar inderdaad ups en downs. Vandaag voor mij een grote vette down, mijn ongie is doorgebroken :( weg kans....
    Dus ik hoop nu net als Kriti op 3 keer scheepsrecht... Ach wat kunnen we anders? Het is me niet eerder zo zwaar gevallen als vandaag. Weet niet wat ik met mezelf aan moet. Maar ook deze dag zal wel weer voorbij gaan.

Beschuitje leef ontzettend met je mee vandaag. Dikke kus voor jou!

Kriti wat fijn dat je iets hebt gevonden waardoor je er weer wat meer vertrouwen in hebt, met dat crèmepje. Nou ik wil zó boeken hoor, richting Kreta aan een rustig strand, iets fijners kan ik me nu niet bedenken. Wel vervelend als het zo rustig is en de tijd zo langzaam gaat. Succes daarmee!

Voor het lijstje;
    Mijn nod kan weg. 25 november FM 1

6. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ups and downs, wat een naar nieuws... :( De ene keer valt het zwaarder dan de andere keer. Het afgelopen jaar met spuiten heb ik ook een paar keer gehad dat ik twee dagen aan het huilen was. Heel logisch lijkt me, het is zwaar voor ons allemaal! Dikke knuffel, meis, wees maar lief voor jezelf dit weekend. xxx

7. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    @ beschuitje ik vind jet nu nog leuk ;) hihi denk na de inseminatie dat ik dan wel weer gek word van het wachten. Haha

Hier alles rustig..
    Moet volgende week donderdag naar m'n werk voor contract bespreking.. Ben heel bang dat het niet word verlengd.. En wat dan hè.. Pfff toch maar weer aan een opleiding beginnen?

8. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Bedankt voor jullie medeleven. Saar ik heb precies een jaar geleden een miskraam gekregen. Toch wel even een emo momentje natuurlijk. Al wil ik graag positief zijn en vooruit kijken.

Kriti ik ben niet boos op je hoor :) Zeker niet zelfs haha..dus je hoeft je echt niet rot te voelen. Ik vind mezelf ook al erg oud worden om een kleine te krijgen, maar ja de situatie is nu zo. Mijn man wordt ook 40 komend jaar. Woon jij heel erg afgelegen? Ik snap dat je misschien niet wilt zeggen waar je woont, maar ik woon in het drukke westen en denk er over om te verhuizen naar een heel rustige plek ergens anders in het land. Wij zijn die drukte zo zat. Vandaar dat ik het vraag.

Ups en downs wat rot voor je dat je ongesteld bent geworden. Ik kan in je onderschrift niet heel veel lezen, dus ik weet nog weinig van je, maar ik weet wel heel goed hoe de teleurstelling voelt. Meid heel veel armen om je heen van ons allemaal. Dikke kus.

Stephie geniet maar lekker van dat blije gevoel. Positieve gevoelens helpen vast mee aan het zwanger worden.
    Wat voor opleiding zou je willen doen dan?

Hier vandaag heel hard gewerkt. Ben er moe van. Ik duik lekker op de bank. Morgen komt de hele familie bij ons sinterklaas op tv kijken. Is altijd zo gezellig. Doen we ieder jaar en dan lekker eten met elkaar. Nu nog even een beetje zielig zijn, maar morgen proberen er een leuke dag van te maken.

9. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Geen idee wat voor opleiding. . Iets wat me werk oplevert.. haha
    Vind het moeilijk heb spw3 gedaan en kan er geen werk in vinden.
    Is heel erg irritant dus. Ik zoek iets het liefst met kinderen. Of iets van activiteiten begeleiding ofzo

10. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Ik denk dat het opleiding tot kraamverzorgster word... Dit wil ik al mijn hele leven.. Is alleen lastig.. Ik heb geen rijbewijs maar komt wel goed denk ik. Heb verschillende kraam instellingen een mail gestuurd :) hopen dat het me lukt!! En dan is uitzoeken wat studiefinanciering kan beteken voor me.. Ook wanneer ik zwanger zou zijn..

11. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee lieverds!

Jullie steunen mij (en elkaar) zo goed! Zo ontzettend fijn! Ik krijg hier serieus meer steun dan in real life!
    Ik heb mijn vriendinnen woensdag gezegd dat ik het jammer vind dat ze niet op de hoogte waren van mijn inseminatie. Ze hebben de afgelopen twee weken allebei niet één keer naar mijn behandelingen gevraagd. Ze wisten dus ook niet dat wij woensdag zouden weten of we naar IVF door moesten gaan. Zelf vinden ze het onzin, want ze vragen altijd hoe het met me gaat. Ik heb geprobeerd ze uit te leggen dat ik op zo'n algemene vraag een algemeen antwoord geef. Ergo, het is mijn eigen schuld. Sorry dat ik het hier neer gooi, maar ik voel me zo in de steek gelaten!

Heb daarom ook een oproepje op het forum gezet. Ik wil graag contact met vrouwen in de mmm. Zij begrijpen wat ik door maak. En wie weet wat er uiteindelijk van komt!

Ik lees overigens hier nog braaf alles mee, hoor! ;) Ik kan niet wachten tot de eerste zwangere zich hier meldt..

12. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    #332 Saar81, 15 nov 2013
    Laatst bewerkt: 15 nov 2013
    Beschuitje, ja, dat is een beladen dag dan. Inderdaad maar 'lekker' huilen vandaag. Ik weet natuurlijk niet hoe het voelt, maar als ik het me probeer voor te stellen, voelt het heel leeg. Wat heftig toch dat je op de weg naar het grootste geluk zomaar het grootste verdriet tegen kunt komen.

Stephie, wat spannend zeg! Goed dat je alvast nadenkt over wat je evt zou willen, dan is de klap misschien minder hard. Kraamverzorgster lijkt me een strak plan, dan kun jij de expert zijn als we straks allemaal zwanger zijn en kindjes krijgen :D

Aster, dat komt ook mede doordat het voor ons natuurlijk makkelijker te begrijpen is. We voelen allemaal steeds weer de pijn als het niet is gelukt, het verdriet als het anderen wel lukt, de angst dat het nooit zal lukken. Als je dit niet meemaakt, heb je denk ik geen idee. Ik heb een paar vriendinnen die ontzettend meeleven, maar ik weet dat ze toch niet echt weten hoe het is. Ook al ligt het niet aan jou, je kunt je vriendinnen wel een beetje helpen door wél af en toe uit jezelf te vertellen, ik denk dat ze er dan ook makkelijker zelf naar vragen een volgende keer.

Hier: vandaag weer een nieuwe batch antibiotica gehaald. De menstruatie is nu echt over, dus maandag komt de foto ECHT :p

13. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Lief van je, Saar! Ik heb eerder alleen wel dingen gedeeld en daar is het niet beter van geworden. Mijn zus zegt over dit gedoe: "Een goede vriendin is op de hoogte, omdat ze op de hoogte wíl zijn". Ik merk het wel, de bal ligt bij hun. Als ze niet vaker gaan vragen, dan verandert er toch niets. Ik doe het nu immers ook alleen.

Spannend maandag! Ik ga voor je duimen! Hopelijk ook niet een pijnlijke HSG!

14. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    saar; mijn uitgerekende datum zou zaterdag 23 nov zijn (1 dag nu voor mijn nieuwe nod)

ups and down::( geen leuk nieuws van jouw dat je nod is doorgebroken inderdaad nu hopen op drie keer is scheepsrecht. (daar gaan we voor). Heb maar een goed dipdagje huil maar effe goedvandaag verwen je zelf met een stukje chocola en ga wat leuks doen morgen met je mannetje (om een beetje afleiding te hebben zo dat je met vol met goede moet kan beginnen ), moet je nu zondag weer voor een uitgangsecho?
    Als je na kreta zou gaan heb je wel je paraplu nodig geen straan het lijkt wel of de winter is doorgebroken van koud (maar dat zal jullie wel warm zijn in vergelijking tot de tempratuur in nl) ook heeft het geregend vandaag en ze waarschuwen nu al dat het morgen avond en zondag heel veel gaat regen (eerste ongelukken zijn al weer gebeurd door de regen komt er komt dan veel olie op de weg vrij , gisteravond tot aan midden van de ochtend stonden de politie beneden aan het dorpje om te seinen dat het stukje weg daar glad was). Dus ben maar veilig om terug weg van werk via een zij weggetje omhoog gegaan. Dikki digi knuffel voor jouw omdat je een rotdag hebt vandaag.

Beschuitje:zijn jullie je dag een beetje goed door gekomen omdat het een moeilijke dag is voor jullie. Van mij mag je vragen waar ik woon maar voor een rustige plek voor jouw in nederland heb je er niets aan woon namelijk in kreta in het kleine dorpje sisses ligt naast het touristen dorpje bali en daar werk ik. Leuk sinterklaas, warme choco met slagroom , kruidnootjes enz. (ben benieuwd of mij zus iets op stuurt;)) Mis het wel hoor sinterklaas feest met de kids op het werk in nl. Ben hier wel twee jaar geleden zwarte piet geweest voor de nederlandse school. Veel plezier morgen maak er een fijne dag van

Stephie: wat leuk een opleiding een nieuwe uitdaging. Inderdaad goed uitzoeken hoe het gaat als je zwanger gaat worden en of er eventueel iets met werken en leren tegelijk (soms betaald het bedrijf dan een gedeelte van je opleiding of is dit niet mogelijk in de kraamzorg)

Aster: inderdaad er is vaak onberip vanuit de buitenwereld, ze berijpen niet wat de mmm met je doet, de hormonen die we moeten toedienen, wachtbankje en de teleurstellingen die we al te verwerken hebben gekregen. Je vriendinnen weten het het van de mmm dus ze kunnen zeker af toe vragen hoe het nu echt met je gaat ze merken vanzelf dan wel hoe je reageerd en of je er omdat moment over praat of ze kunnen als ze er zelf niet over willen beginnen laat maar zeggen een kaartje sturen met bijv na regen komt zonnenschijn dan weet je dat ze aan je denken, is toch wel fijn (heb zelf een keertje een kaartje van een vriendin gehad toen het was mis gegaan had ik helemaal niet verwacht maar vond het wel fijn) Dus lieve aster lucht je hart maar goed hier uit en geen sorry zeggen we zijn er voor je dikke digi knuffel. Wanneer hoor je de uitslag van je man. Heel belangrijk blijf leuke dingen met je man doen het is goed om samen onstpanning te hebben.

mama lucy hoe was je fm vandaag

15. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    saar wat fijn dat je menstruatie nu helemaal over dan weet ja dat de hsg deze keer wel door gaat dit is een fijn begin van het weekend
    (dan hoef je daar niet ongerust over te maken) maar wat bedoel je met een batch antibiotica

16. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kriti, Hihi, ik bedoelde een nieuwe partij, of een nieuwe portie antibiotica. Oh je woont in Griekenland? Spreek je ook goed Grieks (Lijkt me wel fijn met die behandelingen)

Aster, ik hoop dat ze het nu zullen oppikken dan. Ik hou de laatste maanden de boot juist een beetje af. Vind het vooral moeilijk om het erover te hebben met vriendinnen die zwanger zijn of net een kindje hebben.

Mama Lucy, jij had echo vandaag? En?

Meiden, fijn weekend allemaal!!

17. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie lieve knuffels meiden! Het gaat vandaag alweer wat beter. Mijn man heeft een uitje met zijn voetbalteam dus ik heb een lekkere Spa treatment geboekt. Ga mezelf 2,5 uur laten verwennen haha. Vanavond lekker uit eten met mijn vriendinnen. Dat ontspannen en leuke dingen doen komt dus wel goed vandaag!

Saar wat fijn dat maandag weer in het zicht komt hè? Weer dichterbij een stap vooruit. Succes hoor en niet te zenuwachtig maken dit weekend! Ik gebruik inderdaad geen onderschrift. Dit is ook het enige forum waarin ik mee klets, maar vind het heerlijk! In een notendop zijn wij 2,5 jaar bezig ik heb 9 mnd Clomid gebruikt, 3 mnd ovulatie inductie gehad en ga nu beginnen aan mijn 3de IUI poging. Tussendoor veel test en ook een kijkoperatie in mijn buik, maar alles lijkt goed te zijn behalve dat ik geen eisprong krijg.

Stephie spannend zo'n gesprek in deze tijd! Je weet het inderdaad nooit. Heel goed dat je een back up plan maakt. En inderdaad goed voor jezelf kiezen. Iets doen wat jij leuk vind! Rekening houden met zwangerschap is heel goed, maar staar je er ook niet op blind. Dat heb ik wel geleerd afgelopen jaren. Daarmee bedoel ik, sommige kansen moet je gewoon pakken! En dan zie je wel weer hoe het uitpakt.

Aster als ik jou verhaal lees voel ik me erg gezegend met mijn vriendinnen. Ik wil er net als Saar juist niet te veel meer over praten, maar daar geven ze me alle ruimte toe. Nu is het bij ons vriendinnengroepje wel een vreemde situatie met mij, een vriendin die net een mk heeft gehad en een vriendin die 22 wk zwanger is. Maar ze zijn er altijd voor me.
    Wij ook voor jou aster! Dus schrijf het hier maar lekker van je af!

Beschuitje knap dat je na gister er vandaag weer een feestje van gaat maken, respect voor jullie! En heel veel plezier vandaag.

Kriti ik krijg geen uitgangsecho. Nog nooit gehad. Ik snap dat je in deze periode nl en je familie mist! Zeker als het daar zo rustig is. Kop op hoor! En wel voorzichtig doen met al die regen. Je hebt gelijk ik blijf voorlopig wel hier, daar regent het ook ;)

Heel fijn weekend allemaal meiden!!

18. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Dames morgen de pregnyl en dinsdag de inseminatie! Woepwoep als het niet lukt deze maand moet ik volgende peropode 75 eenheden gaan spuiten. Om 2 eitjes te laten groeien. Het is er nu 1 van uit links. :) spannend!!!

19. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    heb even terug zitten lezen dames...

ups en downs wat ontzettend balen!! snap wel dat het de ene keer moeilijker is als de andere. heb dat zelf ook. gewoon even lekker uithuilen, dat mag best! en proberen weer moed te verzamelen voor de komende ronde. ik probeer altijd maar zo te denken: iedere maand dat het niet lukt ben ik weer dichterbij dat het ons wel mag lukken!

steph spannend, een nieuwe opleiding. lijkt me wel erg leuk! heb zelf vorig jaar getwijfeld om een opleiding kraamverzorgster te starten maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan. maar lijkt me een heel leuk en mooi beroep! spannend morgen de pregnyl! succes!

beschuitje, ik hoop dat je een leuke dag hebt vandaag met familie. zijn toch de fijne momenten die je er doorheen slepen he :) geniet ervan!

aster wat mij betreft blijf je lekker met ons meekletsen hoor! ook al krijg je een andere behandeling, kunnen we elkaar toch blijven steunen? vervelend dat je je zo in de steek gelaten voelt. is ook erg moeilijk. ik deel het heel open met mijn omgeving maar toch kan ik me ook erg alleen voelen in deze situatie. niemand voelt wat jij precies meemaakt en dat maakt het heel lastig vind ik.

saar zie je er tegenop maandag? hoop dat het deze keer allemaal soepel verloopt voor je en dat de uitslag goed is!

kriti ook al zo'n beladen dag :( ik zou zelf 5 december uitgerekend zijn. voelt toch heel naar aan he als je daar aan denkt.....

hier gisteren echo gehad. zowel links als rechts een eitje van ongeveer 11mm en een hele hoop kleintjes nog. morgen ochtend terug en als er 1 of 2 mooi doorgegroeid zijn dan hoop ik morgen avond de pregnyl te mogen zetten, en dinsdag de inseminatie. dus lopen we mooi gelijk op stephie ;)

20. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Ik twijfel wel erg over de opleiding. . Wil liever gewoon werken maar dat is heel moeilijk te vinden in deze periode. . Dus ja ik moet wel wat he..
    En zo leuk mamalucy dat we gelijk lopen. Ik zit op dag 12 vandaag.

Net laatste puregon gezet. Morgen 19.15 de pregnyl ik vind het spannend hihi
    Duim voor een plakkertje.
    Vanavond ontspanning ;) we worden getrakteerd op een bioscoopje door mn moeder. En we mogen alleen vandaag nog vrijen zei de dok ;) hihi

Dames is het al a.s dinsdag over 2 weken.. haha heb nu al geen geduld :p
    Als het deze ronde niet raak is moet ik volgende cyclus 75 eh gaan prikken. Voor 2 mooie eitjes..

Wij zijn vandaag ook begonnen aan het kerstdorp. .word leuk :)

Succes allemaal! En fijne avond! Xxx

Deel Deze Pagina