Puregon en IUI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Aster14, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    #21 Ups and downs, 4 okt 2013
    Laatst bewerkt: 4 okt 2013
    Hallo allemaal!

Ik wil me ook graag aansluiten ;)

Na 9 ronden Clomid, mocht ik aan de Puregon (elke dag 50 spuiten Kriti)
    Na 3 ronden daarmee en Pregnyl maar zelf klussen, mochten we deze maand met IUI beginnen.

Ik ben 29, mijn man is 34 en we gaan voor ons eerste kindje.

Het ging erg goed deze maand, 2 mooie follikels woensdag en vandaag de inseminatie gehad. Voel me zo raar! Vind het super spannend allemaal... Ik moet nog 3 keer een pregnyl spuit om mijn slijmvlies in goede conditie te houden/krijgen. En verder dus in de wachtweken!

Weet vandaag niet wat ik met mezelf aan moet dus lig een beetje op de bank haha. Nog tips? ;)

Mama Lucy jij loopt dus ietsje voor! Je hebt wel gewoon kans deze ronde toch?
    Aster, hoe zijn de eerste spuiten gegaan? Ik vond het niet fijn en het blijft even doorbijten de naald erin zetten... Maar het is voor het goede doel.
    Sterkte met het wachten ikbenhet!

2. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    welkom hier ups and downs

Wat fijn voor je dat je twee follikels had afgelopen week en dat je gisteren al je inseminatie heb gehad (zo het wachtbankje is voor jou en je man al aangebroken). Moest jij na je inseminatie lang blijven liggen. IK volgens mij toen een half uur toen ik thuis kwam ook al was dat niet nodig zei de dokter ging ik toch nog maar effe liggen.Ook de de dag erna deed ik rustig aan. Mede ook doordat ik wel lage buikpijn had ook even rose slijm (sorry beetje onsmakkelijk) verlies. Wel voelde ik mij toen vrijwel snel niet zo lekker maar dit kwam ook door pregnyl ( had ik ook alleen met pregnyl zonder iui , dat ik mij niet zo lekker voelde)

Tips leuke dingen doen ter afleiding dus gezellig met je man op stap tijdens je vrije dagen of op visite gaan s'avonds bij familie of vrienden lekker de dagen volplannen zodat dat de tijd tijdens het wachtbankje voorbij vliegt suc 6 hiermee

O ja wel rekening er mee houden dat een langere tijd moet wachten met testen omdat je door de pregnyl een negatieve uitslag kunt hebben het pregnyl moet uit je bloed zijn.

3. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Welkom ups and downs! Spannend, hoor! Je hebt je IUI al gehad! Ik kan niet wachten tot ik zover ben, haha! En nu twee weken in spanning zitten dus! Ik duim voor je!
    Hoe is jouw bms dan dat je nog vaker de Pregnyl krijgt?

Ik spuit iedere dag met 50IE Puregon. Nu twee keer gehad en het valt niet tegen! Het naaldje voel ik nauwelijks, ik vind alleen de Puregon zelf wat prikken als het naar binnen gaat.. Hebben jullie dat ook?

Liefs!

4. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Hallo dames!

Hoe is het met jullie?

Aster..fijn dat het prikken niet tegen valt, hopen dat er donderdag mooie follikels te zien zijn. Ik ben ook benieuwd wat puregon met je baarmoederslijmvlies doet, bij mij was het ook altijd aan de dunne kant (met clomid)

UPS en downs, spannend! Wanneer is je NOD ongeveer? Inderdaad niet te vroeg testen met pregnyl. Ik heb 2 keer gehad dat ik op dag 14 na eisprong nog een tweede streepje op mijn zwangerschapstest had, maar helaas door de pregnyl.

Hier in m'n menstruatie nog niet doorgezet. Dacht gister echt dat het eraan kwam. Nog even afwachten dus... (Altijd maar dat wachten haha)

Succes en een fijn weekend!

5. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja erg spannend! Ik heb er ook lang naar uitgekeken Aster... Ik hoop dat dit het voor ons is.

Ik heb ook altijd dat het wat prikt met erin spuiten hoor! En daarna ook nog even als ik dan weer zit. Maar de rest van de dag heb ik er geen last van...

Ja ik ben ook bang voor een foute test ikbenhet. Maar ze heeft gezegd dat ik vrijdag over 2 wk mag testen als ik dan nog niet ben gaan menstrueren. Dat is dus 18 oktober!

Ik ben de twee cyclus hiervoor lutinus gebruikt (hetzelfde als utrogestan) maar daar werd ik niet vrolijk van. Erg gevoelig en heel veel afscheiding. Dus ben wel blij dat ik dit nu mag proberen.

Herkent iemand dat van de lutinus of utrogestan?

Succes met wachten ikbenhet :( !!!

6. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh Kriti lees je bericht nu pas. Ik mocht helemaal niet blijven liggen en mocht gelijk weer weg... Dat voelde een beetje gek maar ja alles is nieuw. Mocht er een volgende keer komen ga ik zeker vragen of ik even mag blijven liggen.

Oh wat fijn want ik herken de lage buikpijn. Had ik gisteren ook heel erg, kwam het einde van de middag pas. Maakte me een beetje zorgen maar het is vandaag weer over dus ik probeer er maar niets negatiefs over te denken!

Denk je dat 5 dagen na de laatste pregnyl prik toch te vroeg is om te testen?

7. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    hoi hoi meiden,

Ups and downs
    ligt er aan hoeveel pregnyl je spuit
    5000 pregnyl blijft max 10 dagen in het bloed
    10000 pregnyl blijft max 14 dagen in het bloed
    bij mij had de dokter gezegd 16 dagen (mijn nod plus 2)
    vijf dagen is te vroeg zeker omdat jij een paar keer pregnyl moest spuiten
    overal gaat het anders, heb al vaker gehoord vrouwen die gelijk weg mochten op 15 minuten blijven liggen (hopelijk komt er geen volgende keer voor)

Ik dacht vandaag het is zover want vanmorgen bij het afvegen rood daarna niks en nu net een beetje rose (normaal wil ik mijn nod niet maar nu mag het zo snel mogelijk komen)

fijne avond

8. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Hoi allemaal!

Weer wat dames erbij, word al een leuk clubje zo!

Ups en downs: we hebben inderdaad nog kans deze maand dus duimen draaien overuren dat het nog net raak mag zijn voordat het vervolgtraject begint.

Kriti: afleiding werkt inderdaad goed. Wij zijn al hele week bezig met een nieuwe vloer en de dagen vliegen voorbij!

aster: fijn dat het prikken meevalt! Lijkt me toch wel een beetje spannend iedere keer!

Ikbenhet: succes met wachten. Duurt lang altijd he!

Sorry voor de korte reacties. Vanaf vanavond hoop ik weer meubels in huis te hebben haha dus kan ik wat uitgebreider reageren.

9. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Word inderdaad een leuk clubje zo mama Lucy 😃

Zie dat jij over 6 dagen kan testen. Hoe voel je je? Nog niet in de verleiding geraakt om een testje te doen?

Kriti81, je zal het zien, wil je dat je menstruatie komt en dan blijft het zo lang uit. Hier hetzelfde, zit nu op dag 35 en nog niet ongesteld. Vrijdag en zaterdag wel wat bruinverlies, maar nu niet meer. Snap er niks van 😁

Aster14, hoe gaat het met je?

UPS en down, ik deed altijd een test om te 'checken' of de pregnyl uit m'n lichaam was. Mocht ik dan later een positieve test hebben dan weet je dat het niet meer van de pregnyl komt. Ze zeggen dat de waarde van de pregnyl elke dag halveerd.
    Wanneer heb je allemaal pregnyl gespoten deze cyclus? En hoeveel? Dan kun je ongeveer uitrekenen wanneer het uit je bloed is!

Knuffel voor jullie

10. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Lieverds, ik reageer later op jullie! Ben enorm druk en ga momenteel gebukt onder erge emoties en angsten. Morgen de Arbo arts bellen helaas. Ik moet misschien maar even kijken of ik een werkverlichting kan krijgen.
    Morgen heb ik tijd om te reageren!

Liefs

11. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Lieve aster,

Wat naar dat je je zo voelt en wat goed dat je aan de bel trekt! Denk om jezelf... Heel veel sterkte...
    Voel je niet verplicht om hier te reageren!

Ik denk aan je 😘

12. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Ik ben zo druk bezig geweest afgelopen dagen, en heb me vooral gefocust op de afspraak in het ziekenhuis donderdag dat ik er niet echt veel mee bezig ben geweest, dus ook nog niet getest. Is voor het eerst hoor haha normaal ben ik er altijd veel te vroeg bij, waardoor ik mezelf weer een teleurstelling bezorg.

Aster denk inderdaad goed aan jezelf! Hoop dat je jezelf snel.beter voelt. Dikke knuffel!

13. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    hallo meiden

He he ik kan nu echt gaan beginnen want periode eindelijk doorgebroken (had al vanaf zondag zoiets komt het elke keer naar de wc op je werk is ook geen pretje). Dus morgen maar de gynecoloog bellen want deze gynecoloog zit maar tot drie uur. Donderdag prikken ik denk dat ik het in de avond ga doen, (wel even morgen vragen of ik niet net als jullie ook een uitgansgecho moet maken) Vind nu toch wel spannend hoor (want nu gaat eindelijk weer iets gebeuren:))

Mama lucy zijn jullie al klaar met klussen, (is wel fijn dat het klussen gebeurt voordat jullie verder gaan in de mmm, met de iui). Wel spannend voor jullie donderdag je geprek voor een iui. Hopelijk kan je gelijk deze maand beginnen maar daar heb ik goede hoop voor omdat je altijd op dag drie moet beginnen met injectie dus dat zit goed voor jouw)

Aster 14 wat naar om te horen dat het niet zo goed met je gaat. Maar goed naar je eigen lichaam luisteren, zeker nu is veel belangrijker dan wat dan ook. Hopelijk heb je vandaag van de arbo arts gehoord dat je werkverlichting krijgt per direct. Hopelijk voel je je snel weer beter dikke knuffel voor jou

Ik ben het Inderdaad vervelend nu je nod mag komen komt het niet , heb je dat vaker dat je voor je nod oud bloed verliest (had dit tot een half jaar geleden altijd en nu deze maand dus weer, misschien er nu toch te veel meebezig) IK duim voor je dat je nod vandaag of morgen toch echt door breekt (eigenlijk meer vandaag dan lopen we gelijk op;))

Veel liefs en een fijne avond

14. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Mama Lucy, wat knap dat je je in hebt kunnen houden 😉 het zoubook nog wel erg vroeg zijn. Donderdag heb je de intake voor iui he?

Kriti, spannend zeg! 'Eindelijk' kun je beginnen. Ben heel benieuwd hoe jij het prikken gaat ervaren.

Ik hoop idd zo snel mogelijk ongi te worden. Normaal heb ik ook wel wat bruinverlies maar dan hooguit 1 dag ervoor. Nu al sinds vrijdag maar nog geen rood verloren. Als het aanhoud bel ik even naar de fertiliteitsarts.

Slaap lekker allemaal!

15. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Goede avond meiden,

weer effe een korte up date van mij

Vandaag heeft mijn man de met de assistent gesproken, morgen beginnen met injectie maar geen echo, deze doen ze later dag 10 of 12 (denk dag 11 want dag 12 is op zaterdag) . Verder waren alle uitslagen terug, Had een grote check up gehad, zowel bloed onderzoek en van mijn baarmoederhals, (stonden wel 22 dingen op de lijst), alles was goed alleen moet mijn nu ook de speciale test doen want er kwam wel iets uit de speciale test wat veel mensen hebbben als ik het alleen heb dan is het goed maar als mijn man heeft is het niet goed, ik weet helaas niet wat ze bedoelen want mijn grieks is nog steeds niet goed. Pff ben wel beniewd wat het is (morgen de neemt mij mand de testuitslagen van mij gelijk mee, hier bewaar je alles namelijk zelf en dan kan ik op internet kijken), kost ook wel een hoop geld die speciale testen worden niet vergoed en kosten 190 euro per persoon, gelukkig de andere testen wel dus maar 22 euro voor betaald, en dan voor de pregnyl en altermon 65 euro, de gynecoloog 60 euro en dan later nog de iui rond de 350 (zo de speciale bloedtest is al 1 iui behandeling) maar jaar we doen het voor onze droom voor ons wondertje ooit in de toekomst (daarom omdat dit een prijzig project is ga ik maar deze winter niet naar nl). Is nu wel moeilijk om een reden te verzinnen want iedereen vraagt ga je nog naar nl in de winter, waarom niet je wilt je familie toch zien, zo ik praat er maar omheen we gaan een verwarming plaatsen (deze krijgen we van de ouders van onze peetkind, hebben een kindje gedoopt afgelopen augustus, maar dat weten de mensen niet).

Sorry hoor maar moest het effe van mij afschrijven, had effe een heel klein dipje van wat nu weer mijn man zei het niks maar als het niks is waarom moet hij dan die test doen.

mama lucy veel suc6 voor morgen laat je weten hoe is gegaan

ik ben het is je nod al gekomen anders inderdaar maar effe de dokter bellen

veel liefs en kalnigta (weltrusten) voor straks

16. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Kriti81, onzekere situatie nu voor jullie omdat je niet weet wat er 'afwijkend' is. Kan me voorstellen dat je je nu afvraagt wat er precies aan de hand is. Vraag morgen maar goed na (of je man) wat het precies inhoud.
    Moeten jullie alles zelf betalen? Kost genoeg als ik het zo lees!

Als ik je berichtje zo lees zijn maar weinig mensen op de hoogte van jullie kinderwens of niet? Moeilijk dan om 'constant' naar een smoes te moeten zoeken lijkt me. Kiezen jullie er bewust voor om het stil te houden? Ik heb het de eerste 2 jaar ook stil gehouden, maar vind het heel fijn dat mensen om ons heen op de hoogte zijn. Ik heb er veel steun aan.

Ik hoop dat je inmiddels uit je dipje bent. En het is prima als je je hart hier lekker lucht! Daar zijn we voor..☺️

17. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    He meiden,

Ikbenhet, nog steeds niks vandaag?? Wachten duurt wel erg lang zo... Inderdaad gewoon even bellen hoor. Denk je niet stiekem, zou het dan toch? Dat had ik wel 2 maanden geleden nadat het na de negatieve test toch nog 4 dagen duurde voor ik ongesteld werd...

Kriti wat een lastige situatie! Erg vervelend dat je nu het gevoel hebt dat er iets is en je weet niet wat! Hoop dat er snel duidelijkheid komt, succes daarmee. Ben je wel gewoon aan het spuiten met de Puregon?

mama Lucy, hoe is je intake gegaan? Het gaat nu echt beginnen, spannend! Heel veel succes... Of eigenlijk eerst nog te ongi afwachten toch? Misschien dan niet nodig? Of heb ik dat verkeerd begrepen...

Aster, heel veel sterkte! Probeer je rustig te houden hoe moeilijk dat ook is :(

Ja wel of niet vertellen is lastig hè Kriti en ikbenhet. Ervaar dat zelf ook. Een paar goede vrienden en mijn ouders weten het. Voor mij is dat goed zo, maar die vragen die je soms van 'bekenden' krijgt, daar zou je wel tegen willen schreeuwen! Maar goed, dat is het niet waard...

Bij mij alles goed. Ik heb nu 2 van de pregnyl spuiten na de IUI gehad. Twee keer 500 en krijg zaterdag ook nog 500. Dat is de laatste. Dan zou ik dus vrijdag mogen testen. Hoe kan ik dat uitrekenen met dat halveren van die waarde? Daar heb ik namelijk nog geen ervaring mee.

Liefs!

18. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    nou vandaag naar het ziekenhuis geweest, daarna meteen naar de apotheek en het hele pakket ligt thuis al klaar. moet/mag vanaf dag 2 beginnen met spuiten van Gonal-F en vanaf dag 10 op controle komen om te kijken hoe ik hierop reageer. Wanneer er 2 follikels zijn van goede groten moet ik een injectie met pregnyl zetten om de eisprong op te wekken en de dag daarna krijgen we de inseminatie. echt heel spannend zeg!

hoop echt zo erg dat het deze ronde nog raak mag zijn!! (al heb ik hier niet veel vertrouwen in) sorry voor het ego bericht, moest het even kwijt. :(

19. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Haha en zulke berichten zijn welkom bij ons hoor ;);)
    Het zou raar zijn als je dat niet had natuurlijk!! Je weet tenslotte nooit...

Wel nieuw voor mij dat je op dag 2 al moet beginnen, maar ik ken dat dan ook niet Gonal-F. Ik spuit Puregon en daarmee moet je op dag 3 beginnen. Misschien nog een tip, denk na over je afspraken de twee daarop volgende weken en bedenk dan of je beter s ochtends of s avonds kunt spuiten. Zo doe ik dat elke maand tenminste....

Voor de rest klinkt het als een normale procedure! Wel snel om de inseminatie al de dag na de pregnyl te hebben. Bij mij moet hier 2 dagen tussen zitten (36 uur). Dus was het woe avond spuiten en vrij ochtend inseminatie.

Nou wij hopen lekker met je mee dat je alle spullen voor niks in huis hebt gehaald en het gewoon lekker raak is!!:D

20. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    dankje ups en downs! :D

en bedankt voor je tip, is een hele goede! gelukkig heb ik erg flexibele werktijden en kan ik deze zelf in plannen, dat scheelt al een hoop. de arts raden bij ons zoiezo aan om savonds te gaan spuiten. de controles vallen in de ochtend dus mocht er iets aan de dosering verandert moeten worden dan kan dat dezelfde dag nog (die avond dus) hoe snel de inseminatie na de pregnyl komt weet ik niet precies hoor zou best kunnen dat er iets langer tussen zit zoals bij jullie. maar dat word in de loop van de maand vast allemaal wat duidelijker. :)

Deel Deze Pagina