Puregon en IUI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Aster14, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Ups and downs, spannend zeg! Mijn duimen draaien ;) op welke data heb je precies de pregnyl gespoten? Dan ga ik het proberen voor je uit te rekenen. En klopt het dat je 5000 hebt gespoten, je schreef zelf namelijk 500?

Mama Lucy, Zie in je banner dat je nod over 3 dagen is. Ik hoop ook dat de gonal F en de iui niet nodig is.

Hier nog steeds geen menstruatie die door zet! Het blijft bij af en toe bruin verlies, maar dit mag ik volgens mij niet meetellen als menstruatie. Wachten duurt nu wel erg lang, pfff.

Iemand al iets van aster gehoord. Ben benieuwd hoe het met haar gaat.

2. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat lief dat je het voor me wilt uitrekenen! Het zit wel lastig in elkaar, dus als je er niet uitkomt geen probleem ;)

Ik heb 2 oktober 5000 gehad
    Daarna nog 3 keer 500 (is alleen voor conditie baarmoeder slijmvlies)
    Op 6 oktober, 9 oktober en 12 oktober.

Volgens de gyn mag ik 18 oktober testen....

Alleen bruinverlies is inderdaad niet genoeg, heb je er al aan gedacht om morgen middag toch even de gyn te bellen?

3. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    UPS and down,
    Hieronder een berekening;

2 oktober -- 5000
    3 oktober -- 2500
    4 oktober -- 1250
    5 oktober -- 625
    6 oktober -- 312+500= 812
    7 oktober -- 406
    8 oktober -- 203
    9 oktober -- 102+500= 602
    10 oktober -- 301
    11 oktober -- 150
    12 oktober -- 75+500= 575
    13 oktober -- 288
    14 oktober -- 144
    15 oktober -- 72
    16 oktober -- 36
    17 oktober -- 18
    18 oktober -- 9
    19 oktober -- 4,5

Hier zal de pregnyl dus uit je lichaam moeten zijn. Het is natuurlijk globaal he?! Ik weet ook niet of het precies klopt, maar heb het zo eerder gelezen.

Succes! Ik duim voor je!

4. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Hoe is je baarmoederslijmvlies deze cyclus? Helpt het? Ik haf namelijk ook altijd dun baarmoederslijmvlies toen ik clomid gebruikte.
    Xxx

5. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee lieverds!

Wow, jullie hebben goed doorgeschreven!
    Ik reageer zo goed mogelijk...

@Kriti: Sterkte, meid! Ik hoop dat het m helemaal gaat worden voor je! En van je af schrijven kan hier altijd heel goed!

@Ikbenhet: Jeetje, ben je nog steeds niet ongesteld?! Dat duurt nu wel erg lang.. Ziekenhuis al gebeld? Wij waren er vandaag nog! Mijn man zei bij ieder stel: zouden dat ze zijn? Hahahaha!

@Upsanddows: Fijn dat ikbenhet die berekening heeft gedaan! Dat moet je mij niet laten doen.. Zorgt die Pregnyl er ook voor dat je bms dikker wordt? Of zorgt het er alleen voor dat het niet afbreekt?
    Spannend hoor! Jij mag al bijna testen! Ik duim voor je!

@Mama Lucy: ik duim voor je!

@Hier: Als eerste: jullie zijn lief! Voel me prettig in dit topic en dat komt vooral door jullie..
    Verder vandaag een FM gehad. Eentje van 12mm en eentje van 9mm. Bms was 5,3. Dat mag dus nog meer worden! Zondag moet ik weer heen. Dit keer met mama, want mijn man is er niet.. Hopelijk dan zondag de Pregnyl en dinsdag de inseminatie.
    Qua humeur gaat het hier al iets beter. Ik ben niet tevreden met mijn baan, maar dat loopt wel los. Eerst maar een kindje en daarna ga ik voor mezelf kiezen. Morgen ook weer lekker naar de psych en zaterdag naar Paradiso! Zin in!!!

Liefs!

6. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    He lieve aster! Daar ben je...fijn om te horen dat het wat beter gaat!
    Je eitjes gaan de goede kant op, super om te lezen! En 2, das dubbele kans ;) Moet je zondag in Utrecht? Wie weet als ik morgen ongesteld word ik zondag ook voor een uitgangsecho mag ;)
    Wat grappig dat je nu anders in de wachtkamer zit he?! Onbewust hebben we elkaar al ontmoet hihi...zo bijzonder dat we er hier achter kwamen! Hou je goed he...als er wat is kun je me ook PB'en..x

7. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Wat voor werk doe je eigenlijk aster? En de rest?
    Fijne avond allemaal. Ik duik zo m'n bedje in, morgen om 5.45 uur weer op ;-(
    Truste!!

8. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Oh, ik vind je zo'n leukerd, ikbenhet! Hahaha!
    Wij zitten inderdaad echt anders in de wachtkamer!
    Ja, word morgen maar ongesteld.. Dan kun jij in ieder geval ook weer door.. Zondag zijn de afspraken overigens alleen in LR!

Ik zit in het onderwijs. Geef les op een middelbare school, maar ik ben er al anderhalf jaar behoorlijk klaar mee. We hebben destijds gezegd; eerst een kindje, daarna een andere baan. Maar ja, anderhalf jaar verder nu en geen kindje, maar ook geen andere baan.. Dus ik zing het nog even uit!
    Zat jij nou in de zorg? Of ben ik dan echt volledig in de war?

Liefs!

En pb'en geldt voor jou ook!

9. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    daar ben ik weer, allereerst dank jullie wel meiden voor jullie lieve reactie steun :) dat ik wel gebruiken

Drukke dag achter de rug vanmorgen eerst met man naar de gynecoloog. De assistent heeft bloed afgenomen voor een dna, ik weet nog steeds niet precies hoe heet maar ze hebben iets gevonden in mijn dna dat kan op zich geen kwaad alleen als mijn man precies hetzelfde heeft wel (maar de kans is klein maar toch niet fijn om te horen) Als mijn man het heeft dan moet ik tijdens mijn zwangerschap met vijf maanden gecontroleerd worden dan nemen ze iets af van mij en als ze het zelfde zien bj het ongeboren kind dan is dat niet goed en dan moet het ongeboren kind weggehaald worden want dan heeft het problemen met ademhalen of luchtwegen of zoiets en als het ongeboren kind het niet heeft kan het zijn dat het kind als het geboren de rest voor zijn leven sneller koud heeft. Ik snap het ook niet helemaal maar ga mijzelf er maar niet in verdiepen want dan maak ik mijzelf helemaal gek. IK moet maar gewoon goede hoop hebben dat mijn man het niet heeft omdat de kans klein is (maar toch onbewust denk je eraan wat als en het zit vaak al niet mee bij ons). Dus dat wordt een weer een lange week voor de uitslag. Sorry hoor maar moet effe van mijn afschrijven

Ik heb het er eigenlijk alleen met jullie over en mijn man want het gaat met mijn eigen fam in nl niet zo goed dus wil ze niet extra zenuwen geven, ze weten wel mijn geschiedenis, vmk enz maar het is beter om het ze het iets later te vertellen want dan hoeven zij zich deze week geen zorgen te maken. Zijn familie weet er niet veel het is eigenlijk een beetje taboe hier misschien komt dit omdat ik in een dorpje woon( hier wordt veel geklets en er word zo vaak gevraagd wanneer komt de kleine dus zeg ik het gaat niet altijd 1 2 3 of soms bij de oudere mensen doe ik alsof ik ze niet begrijp en mijn schoonmoeder blijft er maar als ik zo mag noemen zeuren, ze is heel gelovig en zegt nu moet je de priester is huis laten komen om je zegenen je moet elke week naar de kerk enz want daarom ben je niet zwanger)

Verder moet je hier inderdaad alles zelf voor betalen maar alles voor een wondertje toch

verder ben ik wel begonnen vandaag met de injectie, mijn man heeft mij de injectie gegeven dat viel mee een prikje maar na een tijdje steken soort van raar gevoel in buik ik weet niet precies hoe ik dat moet omschrijven ( misschien heb ik mezelf wel gewoon te druk gemaakt vandaag) moet in totaal vier injecties doen om de dag en dan donderdag naar de gynecoloog voor een echo en de uitslag van mijn man en dan wordt er verder gekeken wel spannend allemaal

maar genoeg over mij

mama lucy wat fijn (als je het fijn kan noemen de mmm) dat je mag beginnen met iui (is toch weer een stapje dichterbij ) en al gelijk deze maand maar wel positief blijven he meid, denken we gaan ervoor. Ik moest bij vorige iui ook 24 uur van te voren met pregnyl spuiten (heb hier verschillende verhalen over gelezen)

ik ben het wat vervelend dat het nog niet is doorgebroken zou als ik jouw was morgen bellen anders moet je het hele weekend wachten (hoop natuurlijk dat het niet nodig is omdat het aankomende nacht doorbreekt)

ups en down voor jou gaat het ineens snel als je volgende week al kan gaan testen (je hebt de helft van het wachtbankje er al opzitten) wel spannend, veel afleiding zoeken deze week

veel liefs en kalinigta (weltrusten) voor straks

10. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Haha...zo leuk hier!
    Kan me voorstellen dat je er na 1 1/2 jaar dan klaar mee bent.
    Ik werk inderdaad in de zorg, goed onthouden zeg! En bedankt voor de info over de zondagen in LR.
    Tot snel he! Denk aan jezelf, truste voor zo!

11. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    doe ik er zo lang over om te schrijven
    toen ik mijn berichtje had geplaatst zag ik dat je had gereageerd wat fijn om te horen dat het iets beter gaat met je en wow 2 eitjes hopelijk zijn ze ze zondag heel mooi en mag je pregnyl spuiten voor je iui dinsdag, wat vervelend dat het niet goed gaat op je werk dus buiten werk maar veel leuke dingen doen (je begint al goed zaterdag met paradiso, alvast veel plezier en geniet er van)

ik ben het hier gaat het werk helaas anders dan in nl werk in touristen branch souverniers winkel/ supermarkt, nog ongeveer drie weekjes en dan zit het seizoen er weer op en dan weer de hele winter thuis helaas . In nederland heb ik met kids gewerkt (ik mis het wel erg mij werk) maar ja ik heb keuzes moeten maken en ging voor mijn man;)
    Ik zou liever het hele jaar doorwerken en dan heerlijk werken nu heb ik wel op aandringen een vrije dag per week maar toch het lijkt mij wel lekker dat je vrij kunt nemen wanneer je wilt enz maar dat zit er niet in

12. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Goedemorgen meiden!

Ah super lief ikbenhet! Fijn dat je de berekening erbij hebt gezet, nu snap ik het ook voor een volgende keer!
    Dus eigenlijk nog 1 dagje langer wachten met testen. Hoop dat ik dat kan volhouden, maar daar weten jullie alles van ;)

Hoe mijn bms is weet ik echt niet. De laatste FM mocht het nog wel wat dikker worden, maar daarna maken ze geen echo's meer. Bij mij niet tenminste. Bij de Clomid wist ik dat dit niet goed genoeg was, omdat ik zo'n 6 dagen na de Pregnyl al ongesteld werd.
    Sinds ik met de Lutinus ben begonnen zit hier wel mooi de goede tijd tussen, dus ik hoop dat de kleine pregnyl hoeveelheden ook hun werk doen.

Krijg jij dan nog echo's na de IUI/Pregnyl ikbenhet?:(

@ Aster: het moet er dus voor zorgen dat het dikker wordt en in goede conditie blijft! Op welke dag zit jij nu? Klinkt heel goed 2 follikels! Ik hoop dat ze mooi doorgegroeid zijn zondag!! Rechts en links of beide aan 1 kant?;)

@Kriti: jeetje wat een gedoe zeg met je schoonmoeder en de uitslag waar je nog tot donderdag op moet wachten :x Schrijf het hier maar lekker van je af hoor! En inderdaad, probeer je er niet te veel in te verdiepen, want dat helpt niets. Jij ook genoeg afleiding zoeken hè komende week!! Veel sterkte. Wat betreft de prik: dat klopt wel hoor. Als ik daarna gelijk in de auto stapte (naar mijn werk) voelde ik ook nog wel een half uurtje wat steekjes. Je niet te druk over maken, dan gaat het sneller weg!
    Nu in deze tijd misschien wel fijn dat je over drie weken alle rust hebt? Al maakt het dat natuurlijk voor de kosten die jullie hebben niet makkelijker...

Ik ben teamleider bij een groot bedrijf. Ik werk 36 uur en ben heel vrij in mijn uren indelen. Dat is dus echt heel fijn. Mijn baas is ook op de hoogte. Soms wat later beginnen, of wisselen met mijn roostervrije dag (ik wer 4x9 uur) alles mag. Tot nu toe is dat dus heel goed te combineren!

Fijne dag allemaal!

13. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Kriti: Jeetje, wat een verhaal! Ik hoop dat het met het dna-onderzoek gewoon goed gaat komen. Want inderdaad, wat is de kans dat jouw man dat ook heeft?!
    Die steekjes ken ik wel van de Puregon! Ik voel het als een branderig gevoel. Ik zeg gewoon steeds: ja, het zit erin! Ik voel het!
    De plek waar je de prik gezet hebt, kun je ook daarna nog even masseren. Dan verdwijnt dat gevoel sneller.

@Ikbenhet: Wauw, ik ben normaal echt een zeef! Ben wel heel nieuwsgierig naar waar je werkt dan! Hahaha! Aangezien ik daar in de buurt woon..
    Inmiddels ook al ongesteld geworden?

@UaD: Hou je de wachtweken nog een beetje vol? Ik ben wel benieuwd hoe lang jouw LF nu is met die Pregnyl!

@Mama Lucy: Ik zag in het testentopic een test van jou voorbij komen, klopt dat?! Heb je alweer opnieuw getest inmiddels? Het zou toch wat zijn als je nu gewoon zwanger zou zijn, zeg..

Ik had op cd 10 die twee eitjes zitten. De grote links en de kleinere rechts. Morgen weer een echo. Hoop zo dat ik dan die avond Pregnyl mag zetten!!!
    Mijn man is een weekendje weg met vrienden, dus ik heb mijn moeder gevraagd of ze mee wilde gaan. Ze vind dit hele traject erg spannend en eng en heeft heel erg het gevoel dat ze een onaf kind heeft gemaakt. Dat gaan we morgen maar even recht zetten, denk ik..

Zijn jullie ook steeds zo zenuwachtig voor die echo's? Ik word echt gek hier en ik hoef morgen pas!

14. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    En aster, hoe was het in het ZH? Xxx

15. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    He Aster! Hoe was Paradiso? En je FM vandaag?? Ik duim voor je hoor.

Voor de FM ben ik eigenlijk nooit zenuwachtig, alleen wat spannend en hoop dat ze gegroeid zijn natuurlijk. Maar met die hormonen moeten ze vanzelf gaan groeien dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Duurt hooguit een paar dagen langer ;) ik ga ook altijd alleen naar de FM, tenzij het in het weekend valt en mijn man mee kan.

Dat van je moeder herken ik wel. Ik heb haar ook een keer meegenomen. Hoe vond ze het vandaag?

Bij mij gaat het aardig, gister de laatste spuit gehad. Wel lekker dat dit nu weer een weekje klaar is! Verder elke dag wel wat gepland ;)

Ehm en kun je me even helpen met wat LF betekend... Sorry!:)

16. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee meiden!

Paradiso was fantastisch! Concert van Ane Brun, een Noorse zangeres. Ze heeft me echt betoverd.. Bij het laatste nummer heel hard staan huilen, ik kan echt niets tegen de tranen doen.

FM vandaag was heel leuk! Mijn moeder vind het allemaal enorm interessant, dus die was blij dat ze mee mocht. Ik heb een eitje van 19mm nu! Die andere was weg. Bms was 7mm, dus dat is ook mooi! Vanwege de grootte van mijn follikel heb ik in het ziekenhuis een ovutest moeten doen en.... Hij was positief!
    Morgen dus al de inseminatie! En nog beter, geen Pregnyl!!! Ik ben zo verschrikkelijk blij nu!

@uad: fijn dat je de laatste spuit hebt gehad! Krijg je nu ook echo's om te kijken of het geholpen heeft?

@Ikbenhet: En bij jou? Heb je al gebeld? Morgen wel echt gaan doen, hoor! Of ben je al ongesteld geworden?

17. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Wow Aster! Wat een super geweldig nieuws!! Ontzettend veel succes morgen :D we gaan ontzettend voor je duimen. Is je man wel weer op tijd terug? Geniet van dit gevoel en hou dat vast. Als alles deze maand zo goed gaat, moet het gewoon gaan lukken.

Bij mij geen echo's ze gaan er maar vanuit dat het zijn werk doet.

@ Ikbenhet eens met aster hoor. Echt gaan bellen!
    @ mama Lucy ben ook zo benieuwd hoe het bij jou gaat... Wanneer is je nod?
    @ Kriti een beetje bijgekomen van het nieuws? Straks is het weekend voorbij en dan is het heel snel tot je de uitslag krijgt!

18. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Daar ben ik weer,

het gaat weer een stuk beter met mij het was meer effe de reactie van toen ik het hoorde (dacht meer gaat er nu nooit iets helemaal goed) had dus donderdag een grote dip dag, Dus heb maar afleiding gezocht afgelopen vrij na het werk gewinkeld zonder wat te kopen (kon helaas niks leuks vinden) Daarna op visite geweest. Gister was mijn vrije dag, mijn man gestopt rond elf uur en zijn we naar het zuiden gereden (hij heeft daar bijen die hij moest bekijken) en daarna heerlijk gegeten. Dus heb wel genoeg afleiding gehad helaas vandaag wel weer gewerkt, omdat het touristen seizoen bijna is afgelopen, zijn er bijna geen mensen in de winkel en duurt de dag zo lang.

gisteren mijn 2 de injectie gespoten gelukkig minder last van

Aster wat fijn dat je het naar je zin heb gehad bij paradiso en nog veel belangrijker het goede nieuws van vandaag:) wat fijn een mooi eitje en geen pregnyl (dan kan je sneller testen en dan heb je geen verschijnselen van de pregnyl) Hoe laat moet je morgen, je moet erna er maar een rustig dagje van maken, lekker even languit op de bank veel suc6 morgen

ups and downs zeker fijn voor je dat je nu even niet hoeft te prikken, en goed dat je deze week volgepland hebt zodat deze voorbij vliegt en dat het dan snel zaterdag is want dan mag je testen toch (spannend)

ik ben het en mama lucy hoe gaat het met jullie

fijne avond

19. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou daar ben ik 'alweer'.... Sinds gisteravond last van bruinverlies :'( Het zegt misschien nog niet alles en is echt heel weinig, maar het voelt helemaal niet goed. Kan het dan nooit is een keer volgens het boekje gaan!! Pff. Jullie kennen dit gevoel vast ook, maar ik voel me nu de enige op de wereld en mijn lichaam doet gewoon níet wat het hoort te doen. Bah :(
    Moest het ff kwijt!

20. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Sorry voor het late reageren maar heb een druk weekend achter de rug 😁...

Maar hier ben ik weer ;)

Ups and downs, je zit nu een week na je eisprong ongeveer? Is dit de eerste keer dat je 3x 500 pregnyl hebt gesproten voor je baarmoederslijmvlies? Balen dat je bruinverlies had, hoe is het nu? Kan het misschien niet een innesteling zijn?

Kriti, fijn dat je afleiding hebt gevonden de afgelopen dagen. Zit je nu op CD5? Wanneer moet je weer voor controle? Hoe vind jij het spuiten?

Aster14, wat een goed nieuws zeg!! Joepie... Hoe was de inseminatie vandaag?

Mama Lucy, hoe is het met jou?

Met mij gaat het oke. Ik zit inmiddels op CD42, heb wel overwogen het ZH te bellen, maar die zullen toch ook zeggen dat ik het moet afwachten. Gister fijn met elkaar kunnen praten hoe wij alles ervaren en wat het met ons doet. Elke dag weer denk ik eraan hoe bijzonder het zou zijn als ik van de daken mag roepen dat wij een kleintje verwachten. Na al die jaren word dat gevoel steeds heftiger. Wij zijn er echt klaar voor om een andere fase in te gaan! Maar ja, het moet je gegund zijn en we kunnen niks anders doen dan afwachten!

Succes meiden! En trouwens; vind het heerlijk om er zo met elkaar over te kunnen 'kletsen'

Deel Deze Pagina