Puregon en IUI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Aster14, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Kriti: Fijn dat het iets beter gaat nu!

@Uad: Wat gek! Kan het ergens mee te maken hebben nog? Ik geef innesteling wel een goede kans, hoor!

@Ikbenhet: pfff, nog steeds niet? En je kan echt niet stiekem zwanger zijn? Ik zou toch even bellen, hoor! Misschien kunnen ze dan Provera geven, waardoor je toch snel kunt beginnen.. Of kijken of er al iets gebeurt?

Ik heb gisteren de IUI gehad. Wat is dat slopend, zeg! We waren allebei zo verschrikkelijk zenuwachtig!

Onze scores qua zaad waren erg dubbel. Voor opwerking kwamen ze uit op 10,5 miljoen! Nog nooit zo'n hoog aantal gehad!
    Na opwerking waren we echter iets minder blij.. We hielden er 1 miljoen over.. Ons ziekenhuis wil minimaal 2 miljoen hebben. Als het de volgende keer weer zo is, gaan we door naar IVF/ICSI.

Nu thuis op de bank. Ik heb veel buikpijn en pijn in mijn onderrug. Is dat normaal bij IUI? Weten jullie dat? Ik ben zo onzeker..

2. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Hoi dames!

Even niks van mij gehoord maar ben na een jaar thuis zitten sinds 2 weken weer aan het werk dus het is allemaal even wennen voor me en moet echt weer even in een nieuw ritme komen. Helaas afgelopen weekend ongesteld geworden. En vandaag de eerste spuit Gonal-F gezet! Was echt stik zenuwachtig maar viel uiteindelijk alles mee. Nu afwachten tot dag 10 voor de echo en dan hopen dat het goed aanslaat. Even een snelle update van mij dus... ga nu even jullie berichtjes op mijn gemak terug lezen en op jullie reageren.

3. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Aster14, dubbel nieuws dus. Zijn de kansen met 1 miljoen zaadcellen te klein? Viel de inseminatie op zich wel mee of niet? Ik kan je helaas niet vertellen of je pijn in je buik en rug erbij hoort, als je twijfelt kun je altijd het ZH bellen. Ook is er tegenwoordig een online forum vanuit het ZH waar je zulke vragen kan stellen.
    Zet hem op meid! Ik duim voor jullie. De slopende wachtweken zijn nu aangekomen. Moet je nog voor controle komen?

Mama Lucy, kan me voorstellen dat je een nieuw ritme moet vinden. Succes in ieder geval!

Hier idd nog geen menstruatie. Ook al een paar dagen geen bruinverlies meer. Of ik zwanger zou kunnen zijn aster14, de kans lijkt me nihil. Ik baal wel van m'n cyclus. Had na 2 jaar de afgelopen maanden eindelijk een aardige cyclus variërend van 26 tot 32 dagen en dan nu weer zo'n uitschieter! Misschien moet ik morgen dan toch maar even overleggen met het ZH.

Fijne avond iedereen!

4. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Heel goed dat je vandaag met het ziekenhuis gaat overleggen ikbenhet!! Vind dat je het al heel lang hebt volgehouden. Inderdaad wel erg balen zo'n lange cyclus. Maar het hoeft natuurlijk niets te betekenen voor je kansen deze ronde, daar moet je wel in blijven geloven hoor!

Aster wat ontzettend spannend nu. Ik loop natuurlijk even voor, maar de komende weken gaan niet heel makkelijk worden... De buikpijn en onderrug pijn zijn volgens mij normaal, want ik had dit ook. Vooral in de middag en begin van de avond. Na twee dagen moet dit wel weg zijn hoor! En anders gewoon het ziekenhuis bellen. Je gaat toch elk dingetje voelen en dan kun je soms maar beter gerustgesteld zijn...

Mama Lucy wat spannend allemaal. Is een hoop tegelijk natuurlijk, weer aan het werk en spuiten... Succes met alles hoor!!

Kriti hoe is het met jou? Morgen de uitslag van de dna test van je man toch?? Nog even doorbijten....

Hier weet ik het niet echt hoe het gaat. Voel me erg down omdat ik er zo van baal. Met de Lutinus had ik geen last van vroeg bruinverlies. Het is inderdaad de eerste keer dat ik 3x500 puregon heb gekregen. Het voelt ook dubbel omdat ze na de IUI ook niet één keer nog naar je bms kijken. Hoe weet je dan of het goed is???
    Het was gisteren twee keer zoveel als maandag. Vandaag maar weer afwachten. Ben heel bang dat het doorzet in een ongesteldheid, maar ja het zou ook te mooi zijn om waar te zijn de eerste poging IUI he??

Oh ja, wij hadden ook een minder goede score van het zaad de IUI dag Aster. Ze willen 25% goed beweeglijk hebben bij ons en dit was 21%. Dat is wel goed genoeg voor de IUI. Beetje vreemd omdat het eerder getest was en bij mijn man alles goed was, het ligt 'alleen bij mij'. Nu kan het natuurlijk gewoon toeval zijn. Ik ben bang dat we daar de volgende keer achter gaan komen.
    In ieder geval, hou je vast aan de gedachte dat ze niet zouden insemineren als dat geen zin zou hebben Aster!!

Liefs

5. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    hoi hoi

ups and downs, wat ververvelend dat je nu als last hebt van bruinverlies, maar je moet niet de hoop nu al opgeven meid, misschien heeft het met een innesteling te maken. Heb je last van de pregnyl (zoals veel zwangerschapsverschijnselen). Ik hoop dat de dagen voorbij vliegen zodat het snel zaterdag is en je mag gaan testen. Dikke knuffel

ik ben het wat vervelend dat het nog steeds niet is doorgebroken, heb je vandaag nog gebeld?

Mama lucy zal zeker wel wennen zijn om weer te werken hopelijk heb je snel je ritme gevonden. Wat vervelend dat je moet gaan spuiten, maar wel fijn dat je het spuiten je is meegevallen moet jij elke dag spuiten?

Aster14 ik was de eerste keer mijn iui ook erg zenuwachtig wist niet wat mij te wachten stond, gelukkig weet ik dat voor als het goed is volgende week wel. Bij mij hadden ze het toen helemaal niet over het aantal zaadcellen gehad eerst moet mijn man naar binnen om zijn werkje te doen en daarna moesten we na ongeveer een uur terugko men en moest ik naar binnen het enige rare vond ik bij mij ik moest naar een kamer waar laat maar zeggen twee bedden stonden op 1 lag al een vrouw en er stond een schermpje tussen de bedden, na de insematie moest ik ongeveer daar een haar ulf uur blijven liggen met een soort kussen onder mij benen. Hoe ging dat bij jou moest jij ook blijven liggen? Volgens mij is het heel normaal dat je las hebt ik had toen ook pijn en last en zelfs de tweede dag bloed bij het afvegen daarna ging het beter had alleen last van de pregnyl. Je niet teveel zorgen maken, dat is niet goed positief blijven denken. Het kan altijd raak zijn bij de eerste iui poging

update van mij
    vanavond de laatste spuit gezet (ik moest om de dag vier in totaal). Bij de ene laatste spuit had ik het meeste last tijdens het prikken soms na het prikken een raar gevoel in mijn onderbuik. morgen is een dubbel spannende dag, uitslag van mij man zijn dna onderzoek , en echo om te zien of ik een mooi ei heb (dit vind ik wel spannend want tot twee keer toe zou ik al een iui gehad hebben maar ging niet door 1 keer toch alleen pregnyl en andere keer cyste waardoor geen pregnyl en daardoor geen iui) Als je dan hoort dan is de iui niet doorgaat is de teleurstelling heel groot en dan heb je echt een baaldag.

ik laat jullie het morgen weten hoe het is gegaan zal wel laat zijn watn moet eerst werken dus ben dan pas savonds terug

veel liefs en tot morgen

6. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Aster, mama Lucy en ups and downs hoe is het met jullie?

Kriti..inderdaad een spannende dag morgen voor jullie! Ik duim voor goed nieuws! Succes...

Hier een drukke dag gehad dus niet in de gelegenheid geweest het ZH te bellen. Hoop er morgen aan toe te komen!

7. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Hele korte update van mij... Ik ben vandaag echt ongesteld geworden :( voel me erg teleurgesteld. Op naar vrijdag dan maar, eerste keer spuiten weer.

Ikbenhet hoop dat je morgen de tijd hebt om te bellen!
    Aster hoe voel je je nu?
    Kriti heel veel succes duim heel erg voor je!

Liefs en trusten!!!

8. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    Ik kom toch nu al even langs om jullie op de hoogte te brengen (begin toch een uurtje later met werken)

Meiden jullie duimen heeft geholpen:). De dna uitslag van mijn man was goed. Ik heb een mooi ei hij is zelf al te groot voor pregnyl dus die hoef ik gelukkig niet te zetten (had wel last van de pregnyl) nu moeten we morgen weer terug om tien uur eerst voor echo daarna mijn man zijn werkje doen dan een uurtje wachten en alles goed is de iui. Ben helemaal blij nu maar hopen dat alles goed is. Eigenlijk wel raar we moeten veel hopen eerst voor je ei dan of de iui kan doorgaan en dan of het gelukt is.

lieve ups and downs wat een vervelend berichtje:( dat je ongesteld bent geworden daar hadden we niet op gehoopt heb maar een goed baal dag vandaag zodat je morgen weer met goede moed kunt beginnen (het zal nu ietsjes minder spannend zijn omdat je nu alles een keertje hebt meegemaakt en je weet hoe alles gaat) Moet je nu ook een echo morgen voordat je gaat spuiten of kan je gewoon beginnen. Ik duim voor je dat het deze keer wel goed gaat Dikke knuffel voor jou

aster hoe voel je nu heb je nog steeds last of voel je al wat beter

Ik ben het hopelijk kun je vandaag bellen

fijne dag en werkse
    veel liefs kriti

9. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    UPS and downs, wat balen zeg dat je menstruatie is doorgezet! Op naar IUI 2. Zie je er tegenop? Wanneer mag je voor een uitgangsecho?

Kriti81, wat een positief nieuws voor jullie. Jullie zullen wel opgelucht zijn of niet? Heb je vandaag de inseminatie gehad? Zo ja, hoe was het?

Ik heb vandaag eindelijk het zkh kunnen bellen, wat een hectische week met werk en andere afspraken.
    Ik had de telefoniste aan de lijn en zij kon mij niet verder helpen. Wel heb ik maandag een telefonische afspraak staan om met mijn eigen arts te bespreken hoe we nu verder moeten.

Aster en mama Lucy, hoe is het met jullie?

10. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    even vertellen hoe het vandaag is gegaan

om 10 uur moesten we in de kliniek zijn, eerst een echo gekregen en alles was goed hij kon zien dat het eitje op springen stond. Daarna moets mijn man zijn werkje doen. Daarna ongeveer anderhalf uur wachten en werden we gebeld dat ik naar boven kon komen. Deze keer had ik een privekamer toch blijft het niet zo fijn de inseminatie toch wel last (maar ja dat is elke keer anders gisteren had ik veel last tijdens mijn echo en vandaag helemaal niet maar wel tijdens de inseminatie). Toen de dokter klaar was moest ik 45 min blijven liggen met een kussen onder mijn benen (dat duurt voor je gevoel wel lang is wel saai erg stil ben niet een persoon die van stilte houd). Daarna mocht ik mijn aankleden. Heb deze keer wel vasclor voorgeschreven gekregen (een vaginaal zalfje met progesterone) moet hier zondag ochtend mee beginnen en dit veertien dagen gebruiken. (moeten jullie dat ook)
    Als ik over veertien dagen niet ongesteld ben geworden moet ik bloed laten prikken. Daarna moesten we afrekenen 600 euro (200 euro duurder dan de vorige keer) en de zalf 36 euro zo met alle testen (ook de dna) zijn we bijna 1200 euro kwijt. Krijgen jullie alles in nl vergoed?

toen ik thuis kwam heb ik lekker niks gedaan lekker gelegen (had wel af en toe krampen. Heb ook besloten dat ik morgen ook niet ga werken want morgen is eigenlijk mijn vrije dag en omdat ik vandaag niet heb gewerkt wilde mijn zwager dat ik dan morgen ga werken maar wil het voor mijn eigen gevoel rustig aan doen (als ik werk doe ik teveel want er komen spullen in de winkel en dan ben je de hele tijd aan het bukken ook omdat ik de vorige keer de tweede dag ook last had)
    Ook kan ik wel een rustige dagje gebruiken na die onzekerheden deze week (het doet je toch wel wat eerst injecties dan of het wel of niet doorgaat en nu het wachtbankje)

ik ben het goed van je dat je hebt gebeld hopelijk weet je maandag meer

up and down heb je vandaag weer je eerste spuit gezet

mama lucy gaat het spuiten nog steeds goed (je moest toch vandaag voor de derde keer spuiten)

aster 14 hoe gaat nu bij jou op het wachtbankje, ik kom je gezelschap houden

fijn weekend

veel liefs kriti81

11. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo wij zijn er even een weekend tussenuit geweest, was heerlijk! De eerste drie spuiten zijn alweer gezet. Het is niet anders en heb me erbij neergelegd.

Vrijdag een goed telefoongesprek gehad met de gyn en gewoon een volgende ronde met alles hetzelfde (50 Puregon, en 3 keer pregnyl na inseminatie). Ik heb geen uitgangsecho, wat is dat ikbenhet?

Spannend Kriti! Fijn dat het allemaal door kon gaan!! Succes de komende weken en groot gelijk dat je nog een dag vrij hebt genomen. Ik had ook wat pijn hoor. Gek genoeg mocht ik direct na de inseminatie al weer gaan. Geen minuut hoeven blijven te liggen...

Mama Lucy hoe gaat het nu, wanneer heb je FM? Ik vrijdag...

Aster hoe gaat het op het wachtbankje? Nog pijn gehad na de IUI?

Ikbenhet succes met bellen morgen!

Slaap lekker meiden!

12. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Hoi allemaal!

Spuiten gaat goed. Raak er al meer aan gewend. Moet woensdag op controle voor een fm. Heb al vanaf de 2e dag dat ik gespoten heb last van een beurs gevoel in mijn onderbuik en heb ook erg veel laat van mijn darmen. Herkennen jullie dit? Ben bang dat het misschien te hard gaat. Best spannend dus nog allemaal!

Nog een vraagje: klussen jullie ook nog zelf in de week rond de eisprong? Straks gaat het te snel en heb je teveel follikels maar heb je wel geklust?!

13. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Hallo meiden. . Heb jullie berichtjes allemaal gelezen..
    Wij gaan volgende periode starten met i.u.i met puregon en pregnyl..
    Mag ik me bij jullie aansluiten?
    Gister heb ik nog een natuurlijke eisprong gehad.. en toch nog wel geklust..
    Voor het eerst dat ik zelfs buikpijn ervan had.. (wat Steken)
    Bij ons is alles goed gekeurd.. maar na ruim anderhalf jaar en ik na ruim 10 kilo minder mogen we eindelijk verder en gaan ze ons helpen... :)

Hoop dat het met jullie ook goed gaat.. en dat er snel plakbeebjes mogen komen!!

14. kriti81

kriti81 Actief lid

10 feb 2013
    239
    5
    18
    ups and down was zeker wel heerlijk om afgelopen weekend weg te zijn geweest. Konden jullie weer opladen voor de nieuwe poging (gaat zeker voor je gevoel wel heel snel omdat je gelijk moet spuiten) waarom krijg jij na de iui nog pregnyl. Ik heb nu een zalfje gekregen zodat het eventuele eitje zich goed kan inestellen dit moet ik in ieder geval 15 dagen doen (hoop dat dit helpt) Uitgangsecho is om te zien of je eventuele cystes hebt (ik krijg die ook niet) daarom krijg ik de echo op dag tien (maar goed want het eitje stond al bijna op springen) Raar he dat je bij de ene dokter wel moet blijven liggen en bij de andere niet

mama lucy wat fijn dat het spuiten nog goed gaat en dat je er al aan gewend bent geraakt Ik had alleen de eerste keer last met spuiten ( maar ik spuit om de dag en de ene laatste keer deed het meer pijn tijdens het spuiten) Het kan zeker snel gaan ik spuit niet iedere dag en op dag tien had ik al een mooi ei en op dag 11 iui (terwijl normaal op dag 14 eisprong). Ik doe eigenlijk vanaf dat ik niet meer ongesteld om de dag klussen om de kwaliteit van manlief goed te houden nu had ik op di voor het laatst geklust en dan vrij de iui (omdat er tijdens ech werd gezegd vanavond niks) Het kan altijd dat er meerdere groeien de gynecoloog heeft eigenlijk bij niks gezegd over wanneer wel en niet klussen. Spannend he voor woensdag misschien heb jij dan ook al een mooi ei (duim voor je)

stephie welkom bij ons wat fijn dat je volgende maand mag starten, goed van je dat je 10 kilo bent afgevallen. (hopelijk is het alleen niet nodig voor jouw omdat je gisteren goed geklust hebt) wel spannend, het is toch een stapje verder met iui

aster hoe gaat het met jouw je zit al over de helft van het wachtbankje (heb je al symptonen)

ik ben het hoe was je gesprek vandaag gegaan

veel liefs kriti

15. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee meiden!

Ik ben even weggeweest met mijn man, vandaag de radiostilte!

Kriti, jeetje! Dat je dat allemaal gewoon daar moet afleveren, joh! Hoe zit het dan bij jullie met vergoedingen enzo? En ook op het wachtbankje.. Ik heb altijd liever hormonen slikken/spuiten dan die twee weken wachten.

Ikbenhet, ben benieuwd hoe je telefonische gesprek is geweest! Of dat je al ongesteld bent geworden?

Uad, een uitgangsecho is een echo op cyclusdag 3, tijdens je menstruatie dus. Ze kijken dan of je misschien een cyste hebt. Als je die hebt, dan mag je namelijk geen hormonen gebruiken. In de meeste ziekenhuis wordt dit wel gedaan..

Mamalucy, ja, wij klussen gewoon! Dan heb je wellicht net iets meer kans.. Fijn dat het spuiten goed gaat. Dat beurse gevoel ken ik nog wel. Ik heb overigens nog steeds een blauwe plek op mijn buik van 1,5 week geleden.

Stephie, welkom! Helaas. Ik denk dat jij ook liever in het zwangerschapsdeel had gezeten, net als wij. Zijn verder bij jullie alle onderzoeken goed geweest? Want wat laten ze jullie snel met IUI aan de gang gaan dan! De meeste stellen mogen het na de onderzoeken (als er niets uitkomt) nog een half jaar proberen..

Ik ben zelf dus even weggeweest. Heerlijk een tijdje in een hotel in Belgie gezeten met mijn man. Even genieten van elkaar en even rust in ons koppie. Heeft goed gewerkt!
    Ik zit inmiddels op 7dpo. En ik merk niet zoveel.. De eerste paar dagen had ik erg veel buikpijn en rugpijn en nu voel ik niets meer. Ja, af en toe mijn borsten, maar dat heb ik altijd al gehad. Ik ga misschien aankomende zondag testen.. Mijn zus vertrekt die dag voor 4 maanden naar het buitenland! Zou leuk zijn als ik haar breed lachend uit kan zwaaien!

16. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Wij zijn in maart 2012 gestopt met de pil.. maart 2013 naar de gyno.. en alles wasinderdaad goed.. bbehalve mijn gewicht. . Er werd me aangeraden om minimaal 10 kilo te verliezen en we moesten 3 maanden zelf proberen.. tot 2 x toe controle gehad en was ik niet genoeg afgevallen. Nu de laatste keer was ik er bijna en zijn we dus wel verder dan een halfjaar weer zelf proberen.

En ja liever was het van zelf gebeurd.. maar helaas is dat niet voor ons weg gelegd denk ik.. het is zeker spannend.. en geloof dat ik nog nooit zo graag mn ongie heb willen vervroegen haha..

17. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Heb alleen nooit een samenleving test gehad omdat zoals mn gyn zegt dit zowiezo de volgende stap is. Ik denk dat daar het probleem zit. ..

18. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ah, vandaar! Rottig dat het dan inderdaad niet natuurlijk lukt. Wij weten hier allemaal hoe dat voelt, helaas!
    Samenlevingstest heb ik ook niet gehad! Niet ieder ziekenhuis gelooft daar in. Helemaal omdat het nooit helemaal bewezen is ofzo..

Moet je nu nog wel door blijven gaan met afvallen dan?

19. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Geen idee of het echt moet eigenlijk. . Alleen doe ik dit wel.. zeker omdat ik heb gelezen en gehoord dat je van die medicijnen kan aankomen.. en dat wil ik wel voorkomen.. wanneer ik zwanger zou zijn zal ik wel op blijven letten.. en zo kang de gynaecoloog geen klagen heeft zal het wel goed zijn toch.. moet wel foliumzur gebruiken. .

20. Ups and downs

Ups and downs Actief lid

5 aug 2013
    331
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Stephie, welkom!
    Inderdaad knap dat het is gelukt met afvallen zeg! Je mag wel weet dat je 'geluk' hebt dat je al zo 'snel' met IUI mag beginnen. Ik snap dat je dat niet zo ervaart, maar voor het idee: ik ben in mei 2011 al gestopt met de pil en heb vorige maand pas mijn eerste iui gehad. Moest eerst nog allerlei andere dingen proberen. Hoop dat het deze ronde nog is gelukt en je niet eens hoeft te beginnen!

Let wel op met afvallen tijdens het zwanger worden, je gyn zal dit het beste weten, maar de afvalstoffen die je aanmaakt tijdens het afvallen kunnen het zwanger worden in de weg staan. Gezond eten en bewegen natuurlijk niet!

Kriti het was heerlijk ja! Ik krijg de pregnyl ipv het zalfje wat jij krijgt, met hetzelfde doel. Kreeg eerst lutinus (vaginale tabletten) maar daar kreeg ik last van. Vandaar nu de pregnyl. Inderdaad een hoop geld zeg... Ik betaal alleen een deel van de medicijnen zelf. Verder alles vergoed, muv het eigen risico, 350 euro bij mij. Hoe gaat het op het wachtbankje?

Mama Lucy wat fijn dat het spuiten goed gaat, het went toch hè? Succes morgen! En ja ik zou ook gewoon klussen hoor, zoals aster zegt gewoon wat meer kans! Duim dat het gewoon twee mooie eitjes zijn!

Aster heerlijk hè er even tussen uit, wij ook gedaan :) Spannend zondag al testen, gelijk heb je voor zoiets, je kunt het altijd proberen! Succes met wachten komende dagen. Al probeer ik er wel van te genieten hoor, even niet spuiten etc. Maar snap je gevoel!

Ikbenhet ben erg benieuwd wat de gyn heeft gezegd? Wordt tijd dat jij ook is mag beginnen!!

Hier weinig nieuws. Gewoon spuiten en wachten tot vrijdag eerste FM. Hoop vlg week woensdag of donderdag inseminatie. We zullen het gaan zien!

Deel Deze Pagina