Omdat ik hem heel graag wil delen, maar alleen jullie zullen begrijpen waarom... I Would Die For That - YouTube
Upsanddowns ik dieet eigenlijk door gezond te eten.. Ik volg ega weet niet of jullie er bekend mee zijn.. Ze zeggen bij de ega dat ik gewoon zelfs mag lijnen als ik zwanger zou zijn.. Maar ik zal het wel vragen als m'n volgende cyclus start en ik moet bellen voor die echo. Misschien hebben wij 'geluk' maar zo voelt het inderdaad niet.. Heb er voor mijn doen best lang over gedaan om af te vallen.. Dus dat half jaar zelf proberen is al langer dan een half jaar.. Mag ik vragen wat voor dingen je eerst heb moeten proberen? Want dit was bij ons alles wat ze zei.. Val minimaal 10 kilo af want dan kan ik jullie helpen en anders niet.. En ja ik moest aan de ovulatietesten..
Dan zal het zeker goed zijn Stephie! Ik bedoelde vooral als je aan de shakes en repen zit of bepaalde dingen niet mag eten. Ik heb eerst een aantal onderzoeken gehad, ook een buikoperatie om te zoeken naar verklevingen oid. Toen hierbij alles goed bleek en bij mijn man ook heb ik 9 mnd Clomid moeten gebruiken. Toen dit niets opleverde begonnen met spuiten van Puregon en pregnyl, maar gewoon zelf klussen (4 mnd) en toen pas IUI. Tussendoor nog een keer 3 maanden rust gehad omdat alles goed bleek dus het echt wel zou gaan lukken. Maar ik snap het hoor Stephie wachten duurt lang!!!
Heyhey... Aan shakes en al die 'troep' sorry voor mijn woordkeus maar daar doe ik niet aan.. Wanneer je dan weer gewoon gaat eten vliegt het er dubbel en dwars weer aan. Ik heb een binnenwaartse echo gehad en er is 2 x bloed geprikt..mijn vriend z'n zwemmers zijn na gekeken en thats it :-o raar hè hoe elk ziekenhuis dit anders doet... Heb het receptje in mijn koelkast staan.. 2 buisjes puregon en 1 gesloten verpakking pregnyl. Ik dacht hee ik krijg geen naaldjes dus ik naar huis..pen halen want ze wisten niet welke :-o ben je een apotheek of niet.. Hihi ik kom thuis check ff die doosjes zitten ze daar in..kon ik weer terug om ze te laten zien.. Stomme fout vind ik.. Je controleert toch wat je mee geeft of niet.. Hihi Net nu we een stap verder zijn heb ik afgelopen maand een rare cyclus van maar 23 dagen gehad.. Nu vandaag op dag 15.. En ik heb al 3 dagen positieve ovulatietesten..
aster, vergoedingen hebben we hier niet, Ik kon een gedeelte van de medicijnen laten vergoeden maar dan moet je ongeveer drie maanden wachten voordat het verzekerd wordt (dan betaal ik liever 65 euro zelf dan als maar te wachten). Leuk dat je een paar dagen bent weggeweest met je man (dan kon je leuke dingen doen en vlogen deze dagen zeker voorbij). Spannend hoor zondag mag je alweer testen. Gaat je zus op vakantie of werk/stage naar het buitenland (ik duim voor je dat je haar met een lachend gezicht mag uitzwaaien) stephie ik heb ook nooit een samenlevingstest gedaan, en mijn verhaal kun je op pag 2 lezen toen ik mij hier voorstelde ups an downs inderdaad een hoop geld (als een volgende keer komt hebben we gelukkig die dna testen niet meer) hier verzekerd de laat maar zeggen ziekenfonds niet zo veel. Het nummer i would die for that had ik eerder voorbij zien komen, past wel heel erg bij ons (ik heb het een topic gezien met meerdere nummers had toen tranen in mijn ogen) Gaat het spuiten deze keer ook weer goed (lijkt voor jullie omdat jullie elke dag moeten spuiten dat je buik een beetje beurs aan gaat voelen) hier gaat alles zijn gangetje de eerste dagen veel steken gehad (maar daar heb ik eigelijk vaker last van, gisteravond alleen nog een vervelende steek) een beetje pijnelijke borsten. Door het zalfje dat ik elke dag moet inbrengen heb ik de hele tijd het gevoel dat er laat maar zeggen iets loopt (zal wat zijn volgende week, dan ga ik denk de hele tijd vaak naar de wc om te checken of er iets is gebeurd) Van mij mag het wachtbankje toch wel iets sneller voorbij gaan (het duurt mij toch te lang zal bij jullie ook wel het geval zijn) fijne avond veel liefs kriti
Hier ben ik weer... Welkom stephanie86, Jij gaat ook een spannende tijd tegemoet. Ik las dat je eerst 10 kg moest afvallen, wat een opgave zeg! Ik moest juist 5 kg aankomen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Het is zo moeilijk... Wat 'fijn' dat je met IUI mag beginnen, ik heb inderdaad ook eerst andere trajecten moeten doorlopen. Wij zijn sinds jan 2011 gestopt met de pil en loop sinds jan 2012 in het ZH. We hebben er zelf echt op moeten aandringen dat we een volgende stap wilde...nu is het besluit daar en nu word ik maar niet ongesteld, vandaag cyclusdag 50 pfff. Aster, uad, mama Lucy, Kriti bij jullie loopt het traject 'goed' zo te lezen! Ik ben benieuwd wanneer we een zwangere onder ons gaan krijgen 😉 Ik draai momenteel nachtdiensten dus leef even in een omgekeerde wereld. Gister contact gehad met mijn eigen fertiliteitsarts omdat mijn menstruatie maar niet op gang komt. Vanmorgen moest ik bloed prikken omdat ze wil weten of er überhaupt een eisprong heeft plaats gevonden. Zo niet dan krijg ik iets van provera om het op te wekken. Donderdag word ik gebeld voor de uitslag. Weer afwachten dus...wat zullen we geduldige dames worden zeg
Ikbebhet grappig dat je vanastephie stephanie maakt.. das namelijk mijn 2e naam haha tis inderdaad spannend.. ik heb werkelijk geen fkauw idee waarom jullie 'meer' onderzoeken hebben gehad.. afvallen is moeilijk. . Maar aankomen net zo moeilijk of misschien nog wel moeilijker denk ik.. hoop dat je cyclus snel weer op de rails is.. zodat jullie ook verder kunnen! Als we met zn alle duimen komt het vast goed. .. Toch?
Goede morgen allemaal! Stephie86, naam verkeerd gelezen denk ik hihi..maar wel toevallig dat het dan je tweede naam is Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? En jullie gaan voor een eerste wonder he?! Aankomen is voor mij idd erg moeilijk, ik heb wel een gezond BMI, maar wel aan de ondergrens. Ziekenhuis wilde dat ik 5 kg zou aankomen, maar ik heb van alles geprobeerd en het lukt gewoon niet. Na 6 maanden ben ik aan de bel gaan trekken. Ik werd doorverwezen naar de internist, zij gaf aan geen reden te zien wat het zwanger worden in de weg zou staan. Voor de zekerheid bloed laten prikken, maar dat was allemaal perfect. Hierna kon de fertiliteitsarts niet meer zeggen dat ik het nog langer moest proberen, dus mogen we eindelijk door naar IUI. En als jullie allemaal duimen komt mijn menstruatie vast snel op gang 😉 lief van je! Fijne dag allemaal! Ik ga nu m'n bedje in 👍
@Ikbenhet, je weet het! Ik duim me helemaal gek voor je.. Ik hoop zo dat je gewoon snel mag beginnen! @Stephie: Wat goed dat je door blijft gaan met afvallen! En wat fijn voor jou dat je zo snel mag beginnen met iui. Voor mij voelde het alsof mijn diepste wens iets dichterbij kwam.. @Kriti: Jeetje, geen vergoedingen! Ook bij IVF niet? Wat kost bij jullie één IUI poging dan in totaal? En IVF? Jeetje, ik schrik hier wel een beetje van, hoor! Wanneer is je NOD? @Uad: dat nummer ken ik ook uit dat ene topic. Ik vond deze ook erg confronterend: Tears and Hope - the infertility awareness project @Hier: Hier gaat het goed. Alhoewel ik langzaam gek word.. Ik zit nu op 9dpo en de testdrang begint toe te slaan. Zondag vertrekt mijn zus voor 4 maanden naar de rimboe en ik zou het zo fijn vinden om haar nog te kunnen vertellen dat ze tante wordt! Verder gisteren bij de arbo arts geweest. Ik sta nu voor 4 lesuren in de week ziekgemeld, omdat ik het niet meer aan kan en mijn werkgever minder lesuitval wil. Voelt aan de ene kant heel fijn, ik heb wat meer rust. Maar aan de andere kant, ik ben niet ziek. Ja, ik ben patiënt, maar niet ziek.
Wij gaan inderdaad voor een eerste apie.. Mijn vriend is 35 en ik ben 26 bijna 27.. in december. . Wat voor werk doen jullie? Ik denk dat ikbenhet in de zorg werkt? Ik doe helaas op het moment niet iets wat ik heel erg leuk vind.. ik zit in de thuiszorg.. en maak bij de mensen schoon.. ik heb een aantal jaar geleden opleiding spw gedaan om in de kinderopvang te gaan werken.. het liefst met de kleine ukkies.. maarja zie daar maar eens werk in te vinden op het ogenblik. .
Aster14 zo voelt het voor ons ook inderdaad.. eindelijk verder.. ik ben bang dat als ik 'stop' met lijnen de kilootjes er zo weer aanvliegen.. dus daarom blijf ik wel doorgaan.. En ziekgemeld omdat je voor de echo's moet? Zo vraag ik me af of ik op mijn werk moet melden dat we dit traject in gaan.. Ik heb maar weinig werk.. meestal alleen op vrijdag middag.. maar als ze 'ineens' werk hebben moet ik wel klaar staan.. wat hebben jullie daarmee gedaan? En duimen draaien hier heeel hard voor jullie! !
Hoi allemaal, ben ik weer even! welkom hier stephie en wat knap dat je al zoveel bent afgevallen! Heel veel succes in jullie traject. Ik heb ook in de thuiszorg gewerkt, en heb vorig jaar mijn papieren voor gastouder gehaald. Daar ben ik sinds vorige maand mee begonnen. Voor mij de ideale baan! Lekker t h uiswerken en dus ook mijn toekomstig beebje thuis op laten groeien aster fijn dat je er even tussenuit bent geweest! Doet een mens goed he om even gas terug te nemen. Ik duim voor een positieve test voor je! Zou heel leuk zijn voor je zus. ups en downs succes met de fm morgen. Hopen dat je goed nieuws krijgt! Ikbenhet is de bloeduitslag al binnen? Hoop dat je wel een eisprong hebt gehad. Vervelend altijd he die onzekerheid! Hier: maar goed dat ik eerder ben gegaan voor een fm. Had op dag 9 al 2 grote eitjes. Op dag 10 teruggegaan en 1 eitje is doorgegroeid de andere bleef achter. Gisterenavond de pregnyl gezet en morgen al onze eerste iui!! Gaat zo ontzettend snel ineens! Normaal heb ik pas een eisprong rond dag 17 en dus een lange cyclus. Nu al op dag 12 de inseminatie. Fijn maar ook heel spannend! Vond de pregnyl spuit trouwens wel een stuk gemener als de Gonal-F. Hadden jullie dit ook?
Ha meiden! Ja das altijd een lastige Stephie. Ik heb het op mijn werk verteld toen ik begon met Puregon spuiten. Ook omdat dit mezelf meer rust gaf, heb erg veel begrip gekregen. Ook als ik opeens later moet komen vanwege een FM of een vrije dag neem op de IUI dag. Wanneer is deze ronde je nod? Het kan natuurlijk nog!! Kriti en Aster, houden jullie het een beetje vol? Ga zondag keihard duimen Aster. Wanneer mag jij ook alweer testen Kriti? Vervelend dat gevoel van het zalfje, dat had ik dus ook met de lutinus. Daarom blij dat ik mocht overstappen naar de spuiten pregnyl. Mama Lucy wat een goed nieuws!! Heeeel veel succes morgen. Bij mij ging de eerste ronde IUI ook alles heel snel ineens. Dus het zou geweldig zijn als jij nu deze ronde het gelijk tot een goed 'eind' brengt. Lekker doen waar je zin in hebt morgen. Ikbenhet hoe was je uitslag vandaag??? Ik ben helemaal klaar voor de FM morgen, laat dat goede nieuws maar komen
Mamalucy dankjewel! Bn ook echt trots op mezelf..gastouder lijkt me zeker leuk.. Maar daarvoor heb ik niks in huis.. En wil baby spullen wel voor onze eigen Beeb kopen.. Snap je.. En ik moet een echo (fm) op dag 8.. En beginnen met prikken op dag 2 heeeel veeel sucses morgen met de inseminatie! Mijn ei sprong is in afgelopen dagen geweest.. Had 4 dagen positieve test.. En nu niet meer.. Dus die is weg.. Afwachten is begonnen.. Ik verwacht m'n ongie rond 2/3 november zoiets.. Uad ook jij veel sucses morgen met de fm! Ik wacht inderdaad nog ff m'n ongie af en dan bel ik m'n werk ff op.. Aangezien ik vanuit thuis werk.. En niemand zie.. 1 iemand weet er wel van omdat ik een aantal maanden geleden een beetje was 'door gedraaid' ik kon het allemaal niet meer aan en vroeg me af wat het nut nog was van mijn bestaan als ik geen kindje kon krijgen. M'n ma en vriend hebben me toen wakker geschud.. En ik loop nu onder behandeling bij een psycholoog.. Het gaat nu gelukkig wel weer goed met me.. Ik ben bezig met een assertiviteit training.. En positief nieuws doet me goed i'm back again.. Hihi Ohh oeps heel verhaal geworden... Sorry
Ik ben het heb je je uitslag nog gekregen vandaag, inderdaad met al dat wachten worden heel erg geduldig Aster geen vergoeding deze iui zonder de dna test heeft heeft nu 760 euro gekost (Bij de andere gynecoloog waar ik mijn eerste iui hebt gehad was rond de 500 euro maar zonder extra medicijnen alleen pregnyl) Ik weet eigenlijk niet waarom deze duurder is misschien mogen de artsen zelf een hun prijs bepalen of is de prijs na acht maanden verhoogd. Over ivf wil ik nog niet nadenken (hoop deze niet nodig heb, een mijn peetmoeder was vier jaar geleden meer dan drieduizend euro kwijt). Je kan wel een gedeelte van de medicijnen (pregnyl en puregon kost 64 euro) terug krijgen maar dan moet je elke keer heel lang wachten). Zal inderdaad wel raar zijn voor je gevoel dat je bent ziek gemeld voor een paar uur, maar het is dan wel iets rustiger voor jou. Het nummer tears and hope ken ik ook (ik denk dat hetzelfde topic hebben gezien).Jij bent alweer een stapje dichterbij (je wachtbankje is bijna voorbij, plan wat leuks dit weekend) mag je zondag al testen of pas officieel maandag. Suc6 aster de laatste loodjes op het wachtbankje weegt het zwaarst. Mama lucy inderdaar maar goed zo te lezen dat je eerder bent gegaan voor de fokkelmeting (hoe kwam het dat je eerder ging) komt door de puregon (bij mij ook drie dagen eerder dan normaal) Hoe groot was je ei? Hoe laat moet je voor je iui morgen (raar he dat hier ook bij iedere arts verschil tussen zit bij mijn eerste iui zat er tussen de pregnyl en iui 24 uur maar lees op het forum heel vaak dat er meer tijd tussen zit. Hou er wel rekening mee dat je van de pregnyl zwangerschapsverschijnselen kunt krijgen en niet vroeger testen dan gezegd word met pregnyl. Heel veel suc6 morgen mama lucy zal wel een spannende dag zijn de eerste iui ervaring en morgen gewoon lekker rustig aan doen (je moet doen waar je goed bij voelt (ben benieuwd of je na de iui moet blijven liggen of net als ups and down gelijk mag opstaan, of je ook een creme krijgt) Ups and down ook voor jou spannend morgen je fm meeting ik duim voor je dat je al een mooi ei hebt (op welke dag zit je morgen rond dag negen toch ongeveer) op welke dag kreeg je de vorige je iui? Inderdaad erg vervelend dat zalfje. Ik mag op vrijdag 1 nov testen (als er niks is dan mag ik een bloed test doen (maar dan wacht ik eerst de vrijdag of want wordt soms pas in de middag ongesteld (we duimen natuurlijk van niet) maar ja dan is het weekend en dan moet ik tot maandag wachten. stephie spannend we mogen ongeveer rond dezelfde dag testen Gelukkig dat het weer helemaal goed met je gaat dan kan je als het nodig is vol goed moed aan de iui gaan beginnen (maar ik hoop dat je die eigenlijk niet hoeft te doen) hier eigenlijk geen nieuws alleen dat het wachtbankje te lang duurt maar dat hoef ik jullie niet te vertellen want daar hebben we allemaal ervaring mee Fijne avond en weltrusten voor straks en ik ben het als je nacht diensten draait werkse zo veel liefs
Nou niks geen goed nieuws, alleen maar kleine follikels Doorgaan met spuiten en maandag weer terug voor de volgende meting. Bah! Aster, als we nu eens afspreken dat jij ons zondag wel goed nieuws gaat brengen? En daarna Kriti en dan Stephie, ondertussen mama Lucy en ikbenhet dan mag jij heeeel snel na mij Ik las een baaldag in vandaag. Had toch vrij, dus neem lekker thee met chocola in mijn huispak op de bank. Fijne dag allemaal!!!
Ik hoop het ook kriti laten we allemaal goed nieuws meenemen.. Lijnen lukt wat lastiger.. Bah mag/moet echt nog wel wat af... Uad hopelijk maandag beter nieuws!! Is je medicatie nu opgehoogd of niet? En die chocolade laat ik vandaag maar weer liggen hè ik heb gister al wat gesnoept toen ons nichtje op visite was met de kids.. Hihi Oh ja.. Een oom van ons is aardig goed in huizen verbouwen.. Nu moeten wij beebkamer to be veranderen omdat daar de wasmachine/droger en boiler staan.. binnenkort gaan we hem maar is vragen hoe hij dat zou zien en wat de kosten zijn.. Misschien kunnen we daar dan al mee starten om de kosten wat te verdelen.. Leuk vooruitzicht toch? Of zouden jullie nog wachten?
Hoi meiden! Wat heb ik een hoop moeten bijlenen zeg! Ga proberen op iedereen te reageren, hoop niet dat ik wat vergeet 😉 Stephie, eisprong geweest! Nu op het ellendige wachtbankje, succes meid. Mijn duimen draaien... Wat goed dat je psychologische hulp hebt ingeschakeld, en helemaal fijn dat je er nu rustiger onder bent. Positief blijven is een good voornemen maar ook zo moeilijk he?! Wat betreft de toekomstige babykamer, je moet doen wat goed voelt voor jullie. Wij zijn daar heel bewust niet mee bezig, ik ben zo bang dat we daar dan teveel mee geconfronteerd worden. Natuurlijk heb ik het wel in m'n hoofd zitten, maar ga er pas mee aan de slag als het zover is..Maar nogmaals, als jullie dat (financiële)rust geeft, moet je daar zelf een keuze in maken! Ups and downs, jammer dat je geen goed nieuws te horen hebt gehad. hoe groot waren je follikels? En hoeveel noet je nu spuiten? Je hebt groot gelijk dat je lekker in je pyjama chocolade gaat zitten snoepen 😜, mmm... Succes maandag!!! Aster14, hoe gaat het met je? Nu wel spannend aan het worden he?! Kun je de test drang een beetje onderdrukken? Kriti, jij ook op het wachtbankje, wanneer mag jij officieel testen? En wat zijn die behandelingen duur zeg... Ik hoop dat je binnenkort met goed nieuws komt en helemaal geen volgende behandeling meer nodig hebt 😉 Update vanuit hier; ik heb dinsdag bloed geprikt, donderdag werd ik gebeld over de uitslag. De arts werd niet wijzer van m'n bloeduitslag. Progesteron waarde is 9.7, wanneer er een eisprong heeft plaats gevonden zal dit boven de 30 moeten zijn geloof ik. Nu kan het zijn dat m'n eisprong net is geweest en daardoor de waarde nog moet stijgen, maar het kan ook zomaar zijn dat er 'niks' gebeurd is in mijn lichaam. We zijn dus geen stap verder gekomen met deze uitslag. Voor nu moet ik wéér 2 weken afwachten, mocht ik dan nog niet menstrueren dan moet ik terug komen voor een echo... Ik had gehoopt dat m'n bloed uitslag duidelijkheid gad zodat we eindelijk verder konden, maar helaas! Ik had ook wel ff een baal moment. Gister maar een overheerlijke taart gebakken (met chocolade ganache, mmm) en opgepeuzeld 😀 Allen veel succes!!!
Hey ikbenhet.. Kamertje beginnen we in principe niet aan.. Alleen het voorwerk zoals de wasmachine enzo verplaatsen.. We maken er nog geen beebkamertje van zolang ik nog niet zwanger ben.. We moeten w.s onze badkamer groter maken zodat daar al dat spul in kan... Snap je?