Puregon/Gonal F of...Menopur?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hypo, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hypo

    hypo Fanatiek lid

    28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Hey MMMeisjes,

    Zijn er meiden die ervaring hebben met Menopur bij een IVF/ICSI behandeling? Wie heeft er misschien een vergelijk van t effect van Puregon/Gonal F en Menopur.
    Ik lees van alles op het net, maar ik wil graag gebruikerservaringen.
    Ik weet dat Menopur van urine wordt gemaakt ipv synthetisch (hoewel je ook niet wil weten hoe dat wordt gemaakt, maar dat terzijde...) en dat je t zelf moet mengen.
    Ik heb gelezen dat Menopur voor betere eicellen zorgt.

    Ik hoor graag jullie ervaringen, dus met name van meiden die beide hormonen hebben geprobeerd!

    Alvast bedankt!
    Xxx Hypo
     
  2. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hypo, ik je net ook een pb gestuurd!
    Maar die info had je dus al.

    Ik heb met Puregon evenveel follikels gehad als met Menopur, maar er zat bijna niets in dit itt meer eitjes met Menopur.
    En daarmee hadden we ook hoge bevruchtingspercentages!
    Ze zeggen dat het vooral helpt bij vrouwen met slechte of oude eicellen.
    Ik zou het zeker eens proberen.

    Het is wel mee gedoe klaar te maken.
    Je moet het namelijk net als Pregnyl zelf mengen.
    Maar ik zweer het bij Menopur.
     
  3. hypo

    hypo Fanatiek lid

    28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord!
    Ik geloof niet dat mijn eicellen oud zijn, maar wellicht reageer ik minder heftig op de Menopur. (een lagere dosering Puregon had weinig effect bij mij)
    Hoop dat ze in het zh een beetje mee kunnen denken.....(soms vind ik ze zo star!)

    Xxx Hypo
     
  4. ladouce

    ladouce Fanatiek lid

    6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Hypo, ik heb bij de eerste 2 pogingen Puregon gebruikt en bij de laatste Menopur. Nu ben ik 43 dus wat Sikki zegt klopt wel, mijn eitjes zijn wat ouder maar wat opviel was dat de eitjes bij stimulatie door Menopur langzamer groeiden dan bij Puregon. Ik had bij Puregon echt het idee dat het te snel ging. Wel heb ik meer last gehad van de bijwerkingen bij Menopur. Maar voor onze volgende zelfbetaalde poging wil ik toch weer Menopur tenzij onze gyn nog een mooi ander konijn uit haar hoge hoed tovert. Oh ja, de opbrengst was bij de 3e poging in eicellen het best. Daarentegen hadden we bij de 1e poging 5 embryo's, bij de 2e 3 embryo's en bij de 3e 4 embryo's. Maar de kwaliteit was de laatste keer ook het beste.
    Hopelijk heb je hier iets aan. Sterkte en succes.
     
  5. Emmy X

    Emmy X Bekend lid

    18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik heb alleen ervaring met Menopur, dus kan je maar half helpen.
    Mijn eitjes groeiden heel snel. alle keren moest ik op CD 9 al Pregnyl spuiten.
    Bijwerkingen heb ik eigenlijk niet gehad, maar kan natuurlijk niet zeggen hoe dat was geweest met een ander 'merk'.
    Voor mijzelf klinkt natuurlijk altijd fijner dan syntetisch.

    Mag je zelf kiezen van de gyn?
    Heel veel succes met je behandeling!
     
  6. ikkie124

    ikkie124 Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik heb vorig jaar een aantal ronden Puregon gespoten. Omdat het bij mij altijd alles of niets is mbt follikelgroei was Puregon voor mij niet ideaal. Bij een lage dosis deed het niets en bij een hogere dosis groeiden ze opeens allemaal.

    Ook nav hele lage bloedwaardes FSH en LH onder de 1 heb ik afgelopen ronde voor het eerst Menopur gespoten. Na 5 dagen Menopur spuiten had ik 1 mooi eitje van 18 mm. Dat is nog nooit gebeurd of dit nu echt door de Menopur komt of ook nog gedeeltelijk door de Leo operatie weet ik niet, maar ik denk dat Menopur beter voor mij werkt. Mogelijk bij jou ook omdat je met Puregon ook altijd veel follikels hebt?

    Suc-6 in ieder geval. Ik las je onderschrift en je verhaal, wat erg voor jullie. Zolang gehoopt en gedroomd en dan loopt het zo af! Sterkte meid het is niet eerlijk.
     
  7. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.990
    6.090
    113
    Happyland
    Mijn ervaring met menopur is juist slechter dan met puregon en met gonal f.
    De 1e poging met puregon/decapeptyl liep gesmeerd en ik had 16 eicellen.
    De 2e poging was met gonal f /cetrotide en toen ging het zo hard dat ik na 5 dagen stimuleren een voortijdige eisprong had.:(
    De 3e poging was ook met gonal f/cetrotide en toen ging het juist vrij langzaam allemaal.Oogst: 8 eicellen, 3 embryo's.
    De 4e poging was met menopur/cetrotide en die ging weer veel te snel.Er zijn bij de punctie 6 folikels aangeprikt en er zaten maar in 3 folikels eicellen.:(:( 2 embryo's en die zijn allebei teruggeplaatst en binnen nu en 2/3 dagen weet ik of het eindelijk gelukt is.
    De kwaliteit was wel goed, maar het vertrouwen in menopur is bij mij weg.
    Nog nooit lege folikels gehad en zo weinig embryo's.
     
  8. hypo

    hypo Fanatiek lid

    28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dank je wel voor je lieve reactie. Moet vanmiddag naar de gyn, dus ik weet niet of we al vooruit gaan kijken richting ICSI 3, maar ik wil dat ze er iig goed naar gaan kijken wat beter is. Eerst maar eens kijken of ik "schoon" ben en niet nog een ingreep moet ofzo na die mk.
    Nogmaals; thanxxx!
    Hypo
     
  9. hypo

    hypo Fanatiek lid

    28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Jeetje meis, wat heb jij ook al veel achter de rug....
    Heel veel sterkte in de laatste wachtdagen..... Ik duim voor je dat t jullie nu eindelijk gegund wordt......
     
  10. hypo

    hypo Fanatiek lid

    28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Iemand anders nog ervaringen met de verschillen tussen deze meds?
     

Deel Deze Pagina