Ohjee.... dat zal je altijd zien..... We moeten morgen voor de 2e keer een zaadmonster inleveren maar.... mijn mannetje heeft de (mexi?) GRIEP Hij is goed ziek nu, vanmiddag viel het nog mee, zelfs naar de `kerstbeurs` geweest. maar nu hoge koorts 39,5 =( Wat moeten we nu??? Zoals we weten als je in de MMM zitten moet je héél lang wachten op afspraken!! overmorgen (woensdag) hebben we een gesprek met de Fert.arts over de uitslagen van zowel bloed als zaad. en morgen dus zaad inleveren... MAG dit uberhaubt wel als je `ziek` bent? MAG je uberhaubt wel het ziekenhuis in als je (misschien de mexi) grieperig bent??? Wordt het zaad nu beïnvloed door de `ziekte` Wat een vragen!! maar ik zit hier gewoon enorm mee! Moet ik alles afblazen? Wéér wachten? Nóg langer? Pffffff Graag jullie mening!!! Bedankt!!
Hoi MMarian Dat is balen meid echt niet leuk Ik weet dat je niet wil wachten maar als de partner koorts heeft wordt het zaadjes aangetast en is het niet vertrouwelijk pas na drie mnd is het weer goed voor een test! kan zijn dat als je nu inlevert hij niks heeft of heel weinig en dan krijg je een verkeerde diagnose en dat zou jammer zijn!!!je mag ook geen zaad leveren als je 3mnd er voor koorts hebt gehad hebben ze dat niet aangegeven??? sterkte meid weet dat het moeilijk is als je al zolang moet wachten! liefs sabje
Voor de analyse geeft het niks of je vriend ziek is of is geweest, maar dit moet je wel duidelijk aangeven. Ook of er sprake is van medicatie. Was bij ons tenminste wel het geval. Er morgen gewoon even achteraan bellen, vragen of het een probleem is dat ie nu griep heeft, zo nee, gewoon inleveren dat kwakkie.. Het kán beinvloed worden door koorts, maar 't hoeft niet. Succes!
Hoi Marian, Ik zou het gewoon inleveren, jij kunt het ook voor hem inleveren, dan hoeft hij niet naar het ziekenhuis. Mijn man had een maand 3 weken voor zijn zaadtest ook koorts en heeft ook gewoon test laten doen en op het formulier aangegeven dat hij wel koorts had gehad. Het zaad was wel goed van kwaliteit maar te weinig (zo'n potje is ook niet zo opwindend, vandaar dat het niet veel was). Toen moesten we 3 maanden wachten voordat het weer getest mocht worden! Wel balen, maar de 2e keer was het wel goed. Ik zou het dus gewoon proberen, wie weet is het prima in orde, en anders moet je sowieso 3 maanden wachten! Veel succes! Groetjes Celia
Koorts beinvloedt de uitslag van het onderzoek, dus dat is niet echt betrouwbaar. Bij ons bleef er amper een zaadcel in leven na een fikse koortsaanval. Pas na minimaal 3 maanden is de zaadkwaliteit weer hersteld. Ik zou het ziekenhuis bellen en vragen of je wel of niet een zaadonderzoek kunt laten doen. Het is ook jammer als je alle moeite voor niks doet en de uitslag niet telt. Succes!
Ja en ik zou zeker even bellen of je man wel in het ziekenhuis mag komen als hij mex. griep heeft. Hij kan natuurlijk wel meer mensen besmetten op deze manier. Gewoon eerst even bellen met het ziekenhuis!!!
Griep heeft inderdaad invloed op de zaadcellen. Ik zou even het ziekenhuis bellen of hoe en wat. Mijn partner had ook een keer griep en toen werd het uitgesteld. Misschien werkt ieder ziekenhuis anders, geen idee. Gewoon even bellen dus.
Bedankt voor jullie antwoorden!!! Ik heb het daarnet toch langsgebracht, het was goed dat ik het even melde dat er sprake was van koorts. Maar ze zei dat dat voor deze "lading" weinig effect had omdat deze al "gemaakt" waren =) Dus in principe..... Maar het is erbij geschreven.... Nu 2 dagen in spanning!!! De eerste keer was het echt heel slecht =( dan zou het gelijk icsi worden.... We hopen dat het goed genoeg is voor iui =) Maar nogmaals Bedankt!!
Vreemd dat het geen effect zou hebben, bij ons was dat namelijk wel het geval. Koorts heeft meteen effect, ook als de zaadcellen al gemaakt zijn. En het effect is gedurende minimaal drie maanden daarna zichtbaar. Mijn man had twee weken voor een ICSI-behandeling fikse koorts, waardoor we na de punctie na heel erg lang zoeken tien levende zaadcellen hadden, terwijl we normaal tussen de 5-20 miljoen zitten. Het heeft 6 maanden geduurd voordat het weer een beetje op peil was. Op zo'n uitslag kun je niet een behandelplan baseren, dus een beetje vreemd dat het bij jullie niks zou uitmaken. De kans is groot dat je hierdoor weer een ICSI-indicatie krijgt. Maar ik hoop natuurlijk dat de uitslag beter is dan de vorige keer, wie weet. Succes!
wij hadden ook matig tot slecht zaad en daarom wil de HA dat we het nog een keer doen over een paar weken omdat het kan zijn dat manlief mogelijk iets onder de leden heeft gehad... Ben benieuwd voor je MMarian!
Direct aan de ibuprofen en/of paracetamol..... Vanochtend nog aan de HA gevraagd, omdat ik de mexicaanse heb. Ook bij de intake voor IUI kregen we dit al te horen. Mannetje mag geen koorts krijgen, gewoon pillen slikken. Ik maakte me er ook wel zorgen om. Goed veel slikken en de koorts laag houden, hij is dan misschien wat langer ziek, maar de koorts beinvloed de zaadcellen dan niet. Eventueel kan hij nog tamiflu proberen te krijgen. Bij mij gaat het nu goed, de koorts is op iboprofen gezakt van 39,6 naar 38,0. Dit is nog steeds te hoog, maar toch. Eventueel had ik alweer een dosis kunnen nemen. Dus... ik zou alsnog een enorme dosis pillen naar binnen werken, als ik hem was. I.i.g. veel succes en beterschap. Liefs M