Binnenkort mag/kan ik switchen naar een ander ziekenhuis dichterbij (ook omdat mijn beh. arts stopt met werken) voor mijn PCOS (en dus geen eisprong), en tussenschot in de baarmoeder en vagina, en een kinderwens. Ik loop nu helemaal bij het LUMC (Leids Universitair Medisch Centrum) en 'mag' dus kiezen tussen Alkmaar en Den Helder (Gemini). Nu zeiden ze wel dat ze zelf Alkmaar wel een goed ZH vonden, maar ik wil natuurlijk ervaringen uit de praktijk weten (als die hier zijn) ook omdat, mócht ik ooit zwanger worden, ik onder begeleiding v/d gyn zal blijven en niet naar de VK mag i.v.m. de afwijkingen. Zijn er hier mensen met ervaring bij het Gemini ZH of Medisch Centrum Alkmaar, afdeling Gynaecologie ? En dan met name wat betreft het behandelen van 'afwijkingen' zoals PCOS en een dubbele baarmoeder/vagina ? Zijn ze 'makkelijk' met het starten van een behandeling (zoals Clomid geven ?). En hoe zit het met de vriendelijkheid van de gyns ? Ik zit er over na te denken om te switchen omdat het dan dichterbij is, mijn beh. arts stopt met werken, en het LUMC me op dit moment niet wilt behandelen (zelfs geen Clomid, waar vriendlief en ik het niet mee eens zijn) i.v.m. dat ik een tijd terug niet zo lekker in mijn vel zat (wat nu allang weer over is, we hebben het er ruimschoots over gehad, het gaat hartstikke goed en weten zeker een kindje WEL aan te kunnen, het LUMC heeft hier geen boodschap aan). Voor nu gebruik ik DCI/PCOS solutions (homeopathisch) en willen we dit nog wel aankijken tot over 6 maand (de min. tijd dat wij nog moesten wachten voor behandeling daar), maar ook i.v.m. de langere termijn, het toch vertrekken van mijn beh. arts, en de afstand denken wij alsnog erover na om te switchen. Alleen is het LUMC dan weer wel als enige een Universitair Ziekenhuis... Moeilijk moeilijk dus, vandaar mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met het LUMC, Gemini en MC Alkmaar afdeling Gynaecologie ?
Hoi Ik zelf heb ook in het LUMC gelopen. Veel verschillende artsen en na 6 IUI en 2 IVF geen resultaat. Heb nl endometriose en heb na veel zoeken op internet zelf de stap genomen naar het VUMC in Amsterdam. Een fijn ziekenhuis veel verstand van zaken en een aparte afdeling IVF.Succes met je zoektocht.
hoi hoi ik loop zelf in het gemini!!! ik ben in oktober 2009 naar de ha geweest! nog geen week later zat ik aan tafel bij de gyn! (dr.h) en we zijn meteen begonnen met alle onderzoeken ed. en ik had in jan 2010 mijn eerste iui! 3pogingen zonder homonen en bij de laatste 3 clomid!! dat hadden we in oktober dus al afgesproken!!! mn iui is niet gelukt en meteen volgende ronde na 6eiui ben ik het ivf traject in gegaan!! en ...ik heb binnen een wk mn eerste punctie! het heel traject loopt via gemini maar de punctie en terugplaatsing gaan via het AMC! over de behandeling: er word snel en diudelijk actie ondernomen vind ik! ik ben zeeeer tevreden en soms heb ik een andere gyn bij bijvoorbeeld metingen en iui maar de gesprekken enzo gaan altijd bij mn behandelend arts!! maar ik vind ze allen even aardig en even ontspannen!!!!!! ook de assistentes zijn super!!!!! ik kan elk tijdstip (tussen 8en5 weliswaar) bellen!!!!!! en ALLES vragen wat ik wil vragen!!! en word altijd erg gerust gesteld en ik voel me geen nummer!!!! ze weten precies hoe en wat! en ik moet ook pregnyl prikken en dat doe ik bij hun en je bent daarvoor van harte welkom! ik persoonlijk ben dus zeeer tevreden!!!! hopelijk kom je gauw tot een keus en kan je snel starten met de behandeling!!! succes