Meiden heel veel succes met prikken! Hier morgen een spannende dag voor de boeg Ik hoop dat alles goed is... Slaap lekker allemaal!
He meiden... het duimen heeft zeker geholpen hoor We hebben het hartje zien kloppen en onze kleine frummel is nu 10,8mm klein Nu begint het voor mij pas echt door te dringen dat ik zwanger ben hihi Het is zo onwerkelijk gewoon. We hebben foto's meegekregen en mijn vriend heeft een kort filmpje gemaakt van de echo, echt leuk. Ik hoop zo dat jullie mij snel gaan volgen Heel veel liefs, waterlelie
@Waterlelie, super gefeliciteerd! @Brenda, hoest bij jullie? Al kwaaltjes? Hier nu 4 dagen geprikt. Nog 6 te gaan. Haha hoezo aftellen
@waterlelie; super nieuws zeg! @Caecilia; kwaaltjes genoeg maar dat zal we nog steeds van de pregnyl zijn of niet? Sinds gisteren heb ik ineens heel veel last van mijn tandvlees, doet echt pijn! en linksonderin mijn buik af en toe een felle steek. liefs bren
Eindelijk! Vandaag naar het zkh geweest en mag weer beginnen met spuiten.. Gelijk m'n banner maar aangepast.. @Jills, wat ontzettend jammer! zeker na al die kwaaltjes.. @Waterlelie, Gefeliciteerd geniet ervan.. @Caecilia en Bren natuurlijk ook succes Liefs Saskia
@ waterlelie; Super nieuws dat jullie het hartje hebben zien kloppen...tijd om te gaan genieten @ Brenda; Ik ga duimen dat de kwaaltjes aan iets moois toebehoren en niet aan de pregnyl.... @Sass; succes met spuiten.. @ Caecilia; Mag je maar 6 spuiten zetten? Of ligt dat eraan hoe je follikel groeit? Hier inmiddels ook 4 spuiten gezet en het valt wel mee alleen sta ik toch weer met zweethandjes als het zover is... liefs Wen
Dank je wel wennes, het blijft een erg hè.. het went volgens mij nooit.. Bewaar jij je spuit altijd in de koelkast? Ik bedenk me ineens dat ik het nieuwe buisje wel in de koelkast bewaar maar zodra ik hem gebruikt ligt deze eigenlijk continu buiten de koelkast! Zou dat kwaad kunnen? :-s
volgens mij staat er in de bijsluiter hoe lang je het buiten de koelkast kan bewaren. best lang hoor volgens mij!
Ooh ga ik zo even lezen... het is wel duur spul zeg 141,73! zou jammer zijn.. maar goed ik heb er toch al mee gespoten...
nou hè.. maar in de beschrijving staat het een beetje vreemd! je mag puregon als je dit makkelijk vind, bij 25C of lager bewaren (bij kamertemperatuur) voor een éénmalige periode van niet meer dan 3maanden! Leg jij je spuit altijd terug in de koelkast? de mijne ligt nu al een maand erbuiten denk ik!
@Sass, je moet het onder de 25 graden bewaren. Dus denk niet dat het kwaad kan. Koelkast is wel het beste. @Wennes, nee ik verwacht 10x te spuiten. Nu 1x 10 spuiten en 1x 11 spuiten. Afspraak voor pregnyl staat op dag 13 dus na 10 spuiten. Verwachten dus dat deze cyclus ongeveer net zo gaat lopen.
Hoi Allemaal, Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Ben bezig voor tweede kindje (1e na 5 rondes clomid zwanger). Heb nu 7 rondes clomid gehad en een ronde niets. Heb gisteren de prikinstructie gehad voor puregon. (Ze vertelde mij trouwens dat de nieuwe patronen in de koelkast bewaard moeten worden en degene die je gebruikt mag 28 dagen buiten de koelkast. Anders is de vloeistof te koud om in te spuiten.) Ze gaat overleggen met de gyn of ik mijn volgende cyclus mag beginnen met spuiten, omdat ik met afvallen op de goede weg zit en belt mij daar deze week over terug. Heb al wel een recept voor de puregon en pregnyl en de pen meegekregen. Vind het erg spannend allemaal. Hoop ook dat mijn cyculs hiermee iets korter wordt. Is nu ruim 35 dagen. Deze ronde weet ik het niet, omdat ik nu niets gebruik. Hopenlijk niet weer zo'n lange cyclus van 10 weken. We zullen zien. Groetjes Winnie.
Welkom Winnie! Hopelijk slaat de puregon goed aan! Het spuiten valt heel erg mee hoor, je voelt er helemaal niks van. En de aangebroken vloeistof kun je ook gewoon in de koelkast bewaren hoor, je moet het alleen ongeveer een kwartier voor het spuiten eruit halen zodat het idd niet zo koud is. Veel succes ermee! Liefs brenda
@winnie, wij kennen elkaar al Goed zeg dat je de spuitinstructie hebtv gehad en dat het afvallen goed gaat! Spuiten valt echt heel erg mee! En ik vind de tijd zelf iets sneel gaan als bij Clomid. Je bent langer aan het spuiten maar die dagen heb je het gevoel dat je echt iets doet. Bij Clomid is het na 5 dagen slikken afwachten en hopen op een ei. Nu krijg je fm's en weet je precies wanneer je ei springt. Hoop minder onzekerheid dus. Hoop dat je cyclus snel klaar is. Wanneer krijg je medicatie om hem af te breken? @Brenda, ik heb ook wel eens vergeten het op tijd uit de koelkast te halen. Dan kun je hem in je handen wrijfend ook heel snel op temp hebben
@Caecilia; hahaha ja dat doe ik ook altijd, heb meestal geen geduld om dan nog te wachten, dan wil ik die spuit ook gelijk zetten ach, ik had 3 grote follikels, dus denk niet dat het erg is moet nu nog een week wachten ongeveer... ik heb een hekel aan wachten!
Hoi Dames, Bedankt voor het welkom. @Brenda...spannend voor jou zie ik. Nog een weekje geduld en dan weet je meer. Mocht je trouwens gewoon doorgaan met 3 eitjes? Tegen mij zei ze dat 2 het maximum is. @Caecilia...hopenlijk heb je snel een mooi ei, zodat je op de wachtbank kan plaatsnemen. We duimen. We hebben het niet gehad over het afbreken van de cyclus. Over het algemeen heb ik namelijk wel een cyclus. Alleen heel onregelmatig. Wee wahten maar even af hoelang het duurt. Anders kan ik altijd nog bellen. Nu eerst hopen dat ik gewoon mag starten. Hoe doen jullie het trouwens met de pregnyl spuit? Zetten jullie hem zelf of laten jullie het door iemand doen? Doet ie pijn? Voor de puregon spuiten ben ik niet zo bang. Is volgens mij redelijk hetzelfde als insuline spuiten en dat heb ik tijdens mijn 1e zwangerschap 8 weken moeten doen. Alleen moet het op een iets andere plek. Dit moet in je onderbuik. Pakken jullie ook echt een huidplooi vast, of zet je hem er gewoon in? Maakt toch niets uit? of wel? Oh sorry wat een hopen vragen weer, maar ja....is allemaal nieuw voor me hè. Knuffels Winnie.
@Winnie, geeft niet hoor al je vragen, dit is ook niet iets wat je op school hebt geleerd he In het ziekenhuis in assen, mag je door met max 3 eitjes, gelukkig voor mij dan. De pregnylspuit werd in het ziekenhuis gezet, hoefde ik niet zelf te doen. Ik vond het geen pijn doen, je voelt een klein prikje maar meer ook niet. Alleen had erna wel een gevoelige plek waar geprikt was en heb veel buikpijn gehad, maar dat kan ook komen omdat ik 3 eitjes had ipv 1 of 2. En heb nu veel last van mijn tandvlees, geen idee of dat ook door de pregnyl komt liefs brenda
Wil je geen valse hoop geven brenda, maar gevoeling tandvlees is ook een zwangerschapsverschijnsel. Verder een gevoel erover?