Puregon na Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Caecilia, Jan 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jillsss

Jillsss Lid

Dec 14, 2008
    25
    0
    0
    Noord Brabant
    eej meiden,

:oops: :oops: :oops: sorry dat ik er nog niet geweest ben.....
    Maar kleine meis is nog niet helemaal beter......

Kom echt later even bij lezen....

Hier begint de ongi helaas al weer....

xx

2. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Jills, balen.

Vanmiddag is mijn zus bevallen van een dochter. Prachtig meisje. Wel even extra moeilijk op dag 1 van mijn cyclus. Maar ze is via IVF zwanger geworden dus dat was ook geen makkelijke weg.

Morgen naar het zh... Duimen jullie dat er een weg om Pasen heen ligt?

3. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    4,789
    620
    113
    Female
    Noord-Holland
    Natuurlijk duimen we mee ;)

Good luck!

xxx

4. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    duimen draaien op volle sterkte...
    Succes morgen,

En ook gefeliciteerd met je nichtje. Snap wel dat het toch wel moeilijk is hoor meis,

liefs Wen

5. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    @Caecilia...Gefeliciteerd met je nichtje. Ondanks haar weg in de MMM, snap ik je gevoel.
    We duimen voor een weg om pasen.

@Wennes...Ik heb ook een HSG gehad een paar jaar geleden.
    Weet niet of ik moet vertellen wat mijn ervaring was.
    Ik vond het heel erg pijnlijk. Had ook geen pijnstillers gekregen van tevoren. Terwijl ik dat toch heel regelmatig lees hier op het forum.
    Ben er ook een hele dag van thuis geweest, omdat ik de rest van de dag enorem pijn in mijn schouder had. Schijnt normaal te zijn.
    Maar laat je niet bang maken....als je verder zoekt hier op het forum, lees je ook dat een hoop meiden er geen last van hebben gehad.
    Ik zou in ieder geval om preventieve pijnstilling vragen. Veel succes.

De rest...dikke knuffies.

Groetjes Winnie.

6. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Ik mag starten!

zaterdag en 1ste paasdag zijn ze open. Alleen 2de paasdag is het zh dicht.
    Ik ga nu 75 IE spuiten ipv 50. Dit om nu 2 a 3 eitjes te laten groeien ipv 1 a 2. Ik ga pas morgen (dag 4) starten om zeker te weten dat we niet met Pasen in de knoei komen. En ze verwachten dat het iets langzamer gaat als er meer eitjes groeien. Dus morgen eerste spuit en volgende week vrijdag 1ste fm.

7. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoera!Het duimen werkt.
    Veel succes.

8. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    Goed nieuws Caecilia....duimen blijven draaien voor nog beter nieuws ;)

@ Winnie pooh; ja denk dat ik zowieso maar even nog om pijnstilling ga vragen. Volgende week belt gync mij nog want heb gisteren nog bloed laten prikken en ze belt mij over de uitslag dus kan ik dat meteen vragen.
    En je leest idd zoveel verschillende verhalen..ach ja moet toch!

Geniet allemaal van het zonnetje, moet zeggen daardoor voel ik me toch al weer wat beter :)

liefs Wen

9. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dag meiden,

Daar ben ik weer!

Wennes, ik zou als ik jou was, zeker om pijnstilling vragen! Ik heb begrepen dat het onderzoek bij veel meiden zonder pijnstilling pijnlijk kan zijn. Dus als ik jou was ging ik voor pijnstilling, dat moet namelijk stukken schelen!
    (en dan hoor je ook nog vaak dat je dan de komende zes maanden iets meer kans hebt op een bevruchting.... ;) )

Ceacilia, profciat met je nichtje. Ik snap dat het moeilijk voor je kan zijn. Maar dat staat vast en zeker los van jouw vreugde over de komst van je nichtje. Ik wens je in ieder geval heel veel tante-plezier toe! Geniet ervan!
    En wat fijn dat het met Pasen gaat lukken. Ik wens je mooie eitjes toe.

Inderdaad Winnie, ik had ook een aantal kleine follikeltjes...as, maandag moet ik terug voor een FM. ik hoop dat er dan minimaal 1 (en hopelijk 2) eitjes groeien. Deze maand even geen hormonen. We doen nu IUI puur natuur... ;)
    En morgen lig ik bij de acunpunctuur! Helemaal geen ervaring mee, maar ja, een wanhopig mens doet gekke dingen :rolleyes: :( ;)
    Baat het niet dan schaadt het niet.

Hoe gaat het met jou Winnie? Nog pijn aan je schouder?

Groetjes van Lola2

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    Vandaag de eerste 75 IE gespoten van 50 merkte ik niet echt iets. Ben benieuwd of ik dit wel ga voelen.

@Lola, hoop dat je maandag een hele goede fm hebt!

11. Audrey1980

Apr 10, 2009
    70
    0
    0
    Hoi meiden,

De laatste pagina is verwijderd, dus ik weet niet of jullie nu weten wie ik ben.
    Ik ben Audrey en zou graag met jullie mee willen kletsen. Vanmorgen ben ik bij de gyn geweest voor een uitgangsecho. Mijn menstruatie blijft weer eens een keer uit en ik ben niet zwanger helaas. Vorige ronde had ik al met mijn eigen gyn besproken dat we verder zouden gaan met Puregon al het nu niet zou lukken met Clomid. En dat is dus niet gelukt, ik wordt geeneens ongesteld. Omdat mijn eigen gyn er vandaag niet was, heb ik aankomende woensdag een telefonisch consult over het vervolg van de behandeling. Ik heb nu Primolut meegekregen om de menstruatie op te wekken. Hoop wel dat dat werkt, want eerder heeft dat een keer niet gewerkt. Maar volgens de gyn heeft mijn baarmoederslijmvlies maar een klein zetje nodig om zich af te stoten. Ik wacht maar weer af...

Kunnen jullie mij vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat met Puregon?

Liefs Audrey

12. Audrey1980

Apr 10, 2009
    70
    0
    0
    Caecilia, jij moest vandaag toch ook naar de gyn? Hoe was het??

13. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Zo, ook dit topic weer gevonden. Het is echt even wennen he, deze nieuwe site?
    Ik heb vandaag mijn 2de IUI gehad. Een rijpe follikel en na bewerking 35 miljoen zaadjes. Veel he?
    De cyste is een snelle dood gestorven: hoera!! Al met al heeft me dat dus 1 gemiste cyclus gekost...valt gelukkig mee. Ik had allerlei angstige visioenen van geklapte eileider, operaties enz, enz. Maar niets van dat alles gelukkig! Mijn lijf heeft het prima opgelost, nu nog even zwanger worden en blijven, dan hoor je mij niet meer klagen.

Ik twijfel eerlijk gezegd wel of ik volgende cyclus Puregon ga gebruiken, ik ben wat geschrokken van die cyste. Heb namelijk het vermoeden dat het door de hormonen komt.

Audrey, wat wil je weten? Ik spoot de Puregon iedere ochtend in mijn buik. Dat ging prima; geen centje pijn, kind kan de was doen. Verder moest ik regelmatig naar het ziekenhuis voor een follikelmeting. Ik had geen last van bijwerkingen.
    Succes!!

Groetjes, Lola2

14. Audrey1980

Apr 10, 2009
    70
    0
    0
    Thanks lola, voor de info! Vanaf welke dag van je cyclus begin je dan met spuiten?
    Jij gaat dus nu de wachtweken in! Succes en ik hoop dat je over twee weken een positieve test in handen hebt!

15. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Audrey, herinner me jou nog hoor :) Je banner zegt dat je 5 dagen over tijd bent?

Vanmorgen in het zh geweest. rechts ei van 10 mm en links 1 van 13,5mm. Valt me eigenlijk tegen. Ik heb eerder op dag 10 een fm gehad en had toen precies hetzelfde resultaat. Maar spoot toen 50 en nuy 75. We gingen nu voor meer eitjes. Zondag moet ik terug om te kijken hoe het ervoor staat. Moest zondag bellen tussen 9 en 9:30 naar de dienstdoende gyn wanneer ik langs mag komen. Kom ik thuis staan ze op de voicemail dat ik om 8:35 verwacht wordt. Verder is het zh maandag gesloten voor IUI maar blijkt nu niet voor fm's of pregnyl. Dus dat is fijn.

Dus weer 2 daagjes wachten en dan weet ik meer. Had net al wel opeens heel veel vruchtbaar slijm!

16. Audrey1980

Apr 10, 2009
    70
    0
    0
    Caecilia: nou, hopelijk zijn ze zondag goed gegroeid! Ik ben inderdaad 5 dagen overtijd. Maar ben niet zwanger, heeft een bloedtest uitgewezen. Vandaar nu primolut, want de menstruatie komt niet uit zichzelf ben ik bang...

17. meiske27

meiske27 Actief lid

Mar 13, 2009
    110
    0
    0
    mmm het is allemaal wat. Morgen mag ik weer voor een fm inmiddels zit ik al op dag 22 van mijn cyclus. Donderdag waren er 2 follikels van 12mm niet veel dus en derest net onder de 10mm. Kans dat deze meegroeien is dus nog steeds aanwezig net als vorige maand. Begin het een beetje zat te worden. Ondanks dat het spuiten 100% meevalt al helemaal na bijna 3 weken het is echt routine maar het afwachten valt me steeds zwaarder. Hoop echt om nu echt voor het eerst dit jaar een kans te krijgen. Nou goed we wachten morgen maar weer af.

Iedereen veel succes!!!!

18. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    @meiske27; Ik ga heel erg hard voor je duimen dat er morgen 1 mooi eitje te zien is....Weet zo goed hoe je je nu voelt, het valt steeds weer zo tegen.

@caecilia; Nou hopelijk zondag voor jou een paar mooie eitjes :D

@Audrey; Hoop voor je dat de primolut zijn werk snel gaat doen zodat je vlug weer verder kunt.

@lola2; Nou meis dat worden weer 2 spannende, lange weken...duimen gaan in turbo stand. Heb nog aan de gync een pijnstilling gevraagd voor de HSG en ze heeft een recept opgestuurd dus hopelijk gaat het meevallen.

Nou fijne dagen allemaal hopelijk met net zon lekker weer als vandaag.

liefs Wen

19. butterfly0511

Dec 7, 2008
    2,303
    13
    38
    @All; heb ff een vraagje aan jullie...Had nog 1 ovulatietest liggen en dacht bij mezelf die gaan ik even doen want heb ik nu toch niet nodig met al de fm's. Waarom ik hem wilde doen geen idee want mijn eisprong heb ik tussen 30 maart en 1 april gehad dus hij zou geen LH waarde aan moeten geven. Nou dit deed ie dus wel. Het test streepje was erg duidelijk aanwezig niet zo donker als de controle streep maar scheelde niet super veel.
    Mijn vraag..krijg je door de hormooninjecties LH in je bloed?? Ik snap er niks van..raar hoor een vrouwen lichaam :( Heeft iemand dit ook wel eens gehad?
    Moest het gewoon ff kwijt,

liefs Wen

20. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Thanks Audrey! Meestal start je geloof ik op cyclusdag 3 of 5, dacht ik.

Cacealia, dat gaat best langzaam nu bij jou, he? Heeft dat misschien te maken met 'meer eitjes, tragere groei?' Ik ben benieuwd wat er morgen bij de FM te zien is? Ik hoop eigenlijk niet dat ze ovrrijp zijn :( want als ik je goed begrepen hebt is het lab tijdens de pasen dicht? En wat gek dat vruchtbaar slijm? Het is inderdaad soms niet te volgen he, dat vrouwenlijf van ons!

Hee Meiske, hoe was het vandaag? Zit er schot in de zaak???

Ja, Wennes, hier snap ik ook geen hout van...ik ben effe aan het tellen...als ik je goed begrijp heb je een kleine 2 weken geleden je ovulatie gehad?? Dus zit je nu in de spannende dagen, toch? Zou het niet zo kunnen zijn dat je misschien, heel misschien [-o< ?????

Liefs. Lola2

Share This Page