en... ben je al geweest voor een FM? Was er wat te zien? Bij mij verder geen groei helaas, baarmoederslijmvlies zat nu op 6,9 dus die groeit wel. Vanaf vandaag weer hogere dosis, nu 100 eenheden per dag. Eigenlijk mag de arts pas na 5 dgn verhogen, maar hij zei dat hij de startdosis eigenlijk al hoger had moeten doen. Woensdag moet ik weer heen voor FM. liefs bren
@Brenda, ik heb links een eitje van ongeveer 10mm en rechts 1 van 13mm. Donderdag moet ik weer langs voor een fm en dan moet ik de pregnyl meenemen. Tot die tijd doorspuiten met 50IE. We gaan dus voor een mooie cyclus van 28 dagen lijkt het nu! Mijn bloedtest was goed dus ik zit niet in de overgang! Zaadkwaliteit was minder goed. Maar die is ook bij eerdere testen (voor de zw van mijn zoon) nooit echt goed geweest. Wel hierdoor afgesproken dat als het binnen 3x niet lukt we door gaan met IUI. Rot dat er bij jou nog niet echt iets aan het groeien is. Ik hoop dat 100IE meer voor je doet!
@caecilia, goed dat bij jou wel 50 IE is aangeslagen. En dat je bloedtest goed was! geeft toch weer een beetje rust of niet? Ik kreeg vandaag ineens steken onderin mijn buik, dus hoop dat dat een teken is van groeiende follikels! We zullen zien morgenochtend! Mijn arts zei dat ie achteraf gezien beter met hogere dosis had moeten starten. Maar ja toch voorzichtig zijn hiermee he.. en anders morgen vast weer ophogen!
Hoop dat je morgen mooi groeiende eitjes hebt (max 2 denk ik anders dan is het weer overstimulatie). Lucht wel op dat het werkt en dat de bloedtest goed was... maar maak me toch erg veel zorgen om de zaadkwaliteit...
nog steeds niet één die er echt uit sprong, maar het was wel duidelijker te zien en het baarmoederslijmvlies groeit ngo steeds, volgens de arts borrelt het al wel haha... geen hogere dosis nu omdat dat weer teveel risico zou zijn. Nu vrijdag weer heen voor een FM. De dosis wordt voor de volgende ronde dus gelijk hoger gestart. morgen heb jij weer FM toch? We hopen op goed nieuws!
Goed dat het nog steeds doorgroeit en fijn dat je met puregon niet de hele ronde kwijt bent zoals bij Clomid maar ze verder kunnen bijstellen. Hoop dat er vrijdag een duidelijk mooi ei zit! Je banner klopt dus niet helemaal Klopt morgen weer FM. De pregnyl gaat mee en dan is het afwachten of ik bij de fm 1 of 2 eitjes heb die de 18mm gehaald hebben. Ik voel wel druk dus ben benieuwd.
Goeiemorgen, 1 ei was doorgegroeid naar 18 mm. De ander was nog 11 dus die zal het niet gaan doen. Vanmorgen pregnyl gekregen. Was wel een pijnlijkere spuit dan de puregon. Nu klussen en wachten. Ben alleen vergeten te vragen of ik nu moet stoppen met de puregon... maar volgens mij wel.
vanochtend weer fm gehad. Weer geen duidelijk resultaat. Grootste is 8mm. Maar moet gewoon doorgaan met spuiten. Zondag moet ik weer heen. Volgende ronde dus hogere dosis beginnen! maar volgens de arts kan het nog wel, kwaliteit wordt neit minder bij een langere cyclus.
Ja op clomid reageerde ik al helemaal niet, dus denk dat ik hogere dosis nodig heb voordat de eitjes ergens op reageren. baarmoederslijmvlies is wel elke keer dikker geworden. En... is je ei al gesprongen? Heb je het ook gevoeld?
Hoi meiden, Sorry voor de onderbreking, maar ik had een vraagje over Puregon. Ik zit nu in mijn derde cyclus met 100 mg Clomid, waarschijnlijk gaat het dit niet worden, omdat mijn eicellen niet sneller ontwikkelen, dan in een normale cyclus. Na deze 3e poging wil de gyn overstappen op puregon. Ik wilde even weten of dit vergoed wordt door de verzekering of, dat de kosten voor jezelf zijn. Weten jullie dit toevallig? Veel succes allemaal! Groetjes Franka
Hoi Franka, Ik ben verzekerd bij interpolis. Onderstaande staat in de voorwaarden. Waar ben jij verzekerd? 2 Overige vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen U heeft aanspraak op overige vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen, behandelingen in verband met operatieve ingrepen en kunstmatige inseminatie. Voorwaarden - Wij moeten u vooraf schriftelijk toestemming hebben gegeven voor behandeling in een ziekenhuis in het buitenland. - U heeft alleen aanspraak op vergoeding van de toegepaste geneesmiddelen, als u de geneesmiddelen krijgt voorgeschreven voor een andere vruchtbaarheidsbevorderende behandeling dan de vierde en volgende IVF-behandeling. Zoals je hier leest worden alle vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen vergoed zolang het niet bedoelt is voor een 4e of 5e IVF. Als ik jou was zou ik gewoon even bellen met je verzekeringsmaatschappij. Dan weet je het zeker. Groetjes Brenda
Hoi Brenda, Ik zit bij het VGZ. Zal de voorwaarden ook maar even gaan opzoeken en anders even bellen (had al wel een vermoeden dat het vanaf een 3e behandeling zou zijn) Dank je wel voor je reactie. Groetjes Franka
@Franka, zit sinds 1 januari in de basisverzekering. Maar VGZ bellen en het even navragen is altijd een goed idee! @Brenda, gisterenavond 23:00 uur precies (das 38 uur en 15 min na de pregnyl spuit) eisprong gehad. En of je dat voelt! Voel me vandaag niet lekker. Heel erg moe, prikkelbaar en buikpijn. Voelt een beetje zoals toen ik zwanger was van mijn zoontje. Dus klopt helemaal dat je van de pregnyl zw kwaaltjes kan krijgen... nu maar hopen dat deze er over 2 weken ook nog zijn!
nou vrijdag zat er een ei van 8mm en die was nu gegroeid tot over de 11 mm. Dus moet nu 2 dgn 150 IE spuiten en als die dinsdag is doorgegroeid tot 13 of 14 dan maken we het af en zo niet wordt de cyclus afgebroken en beginnen we opnieuw maar dan wel gelijk met 100 IE beginnen. dus ik reageer er eindelijk wel tenminste op! alleen wat hogere dosis haha.. hoe is het met jou?
Dames succes met puregon en pregnyl spuiten. Hier is het dmv van die behandelingen na 4 keer gelukt en we hebben nu een prachtige zoon. Was ook resisitent voor clomid heeft 1x zijn werk gedaan en daarna alle keren niet meer.
Veel meer last van de pregnyl dan verwacht. Voel me beroerd en doodmoe. Tevens voel ik mijn bm trekken...