Puregon na Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Caecilia, 11 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @lola2; Ja daar begon ik dus ook aan te denken alleen kan het haast niet...S'maandags ei van 19mm maar slechte samenlevingstest en woensdags ei weg en weer slechte samenlevingstest :(
    Nouja we wachten maar af, je begint jezelf ook overal voor te beschermen als het zolang duurt en steeds weer iets anders is wat niet goed is.

liefs Wen

2. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Wennes, een posi ovu test kan een zw aangeven... ik duim voor je!

@Lola, vind het op zich niet langzaam gaan gaat precies zo als bij 50EI. Toen was ik op dag 10 net zo ver. Dus we gaan morgen wel zien.

3. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    Vanochtend fm zit nu trouwens op dag 24 i.p.v. 23. Was vrijwel geen groei grooste is nog steeds 12 mm. De overige zitten er net onder allemaal rond de 10 mm. Durven niet op te hogen dus blijf bij 75 ie. Heb er echt een klotegevoel over het duurt veel te lang en er zit geen vooruitgang plus het feit dat alles constant meegroeit....wordt er echt een beetje moedeloos van. Maandag weer terug dan kijken we verder. Ik hoop dat ik snel terecht kan voor de LEO want ik denk zelf niet dat ik zo'n cyclus voor de derde keer aanga. Hopen dat de Leo dus nog voor mijn vakantie kan, kan ik daarna mooi even rust nemen van alles.

Allemaal fijne paasdagen en ik ga me maar storten op de chocolade eitjes i.p.v. mijn eigen eitjes ha,ha

4. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Meiske, hoop dat je snel voor een LEO kan. Dit schiet ook niet echt op.

Hihi ik ga morgenochtend op zoek naar paaseitjes :) Samen met de gyn!

5. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Begin bang te worden dat ik al eisprong heb. Belachelijk kan bijna niet. Maar kramp en heel veel vruchtbaar slijm. Morgenochtend weet ik meer!

6. Jillsss

Jillsss Lid

14 dec 2008
    25
    0
    0
    Noord Brabant
    Eej meiden,

Heb ik van de week een elelange reactie geplaatst, is tie nu weg SNIK!

Ga nu lekker slapen en kom morgen even uitgebreid lezen en reageren!!!

Dikke knuff en fijne paasdagen!!!

xx Jill

7. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Terug uit het zh....

Ei links heeft een groeispurt gemaakt. Van 13,5 naar 19,5 mm. Ik moest direct een ovutest doen. Deze was negatief. Maar het lab heeft dinsdag maar een beperkt aantal plaatsen en de gyn had vandaag veel mensen die langs kwamen. Hij gaf aan dat als hij iedereen gezien had hij pas kon gaan plannen. Hij belt vanmiddag ergens tussen 12 en 1 terug of ik dinsdag op de lijst kom.
    Ik had geloof ik liever dat ei iets kleiner was (18 mm ofzo) ben bang dat het nu springt voor dinsdagmorgen (eerste mogenlijkheid IUI) de negatieve ovu test zegt me niet zoveel. Heb nog nooit een positieve gehad. (Is met PCOS ook heel moeilijk).

Dus graag duimen voor goed nieuws! Als hij denkt dat de kans groot is dat we toch de IUI niet halen omdat ei eerder springt zal hij ons niet op de lijst zetten. Dus als we er op komen moet hij verwachten dat het goed gaat.

In ieder geval wil ik vandaag de pregnyl, IUI of niet en dan vanavond klussen. Bij IUI mogen we morgenavond niet. Bij geen IUI juist wel.

Ben helemaal gestressd nu...

8. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    @caecilia; Je hoeft niet verder te zoeken voor de paaseitjes met de gyn. Hij is al gevonden. Wel vervelend dat het zo hard is gegaan. Hoe dan ook wel een kans deze maand! Ik ga voor je duimen dat alles zo loopt dat het de IUI wordt.

Ik mag morgen weer voor een fm heb nu gewoon weer 75 ie gespoten en voel weinig in mn buik dus verwacht er niks van. Ik probeer elke keer nuchter te blijven en te denken ach volgende keer beter maar als ik net uit het ziekenhuis kom na een fm is mn humeur goed verpest herkennen jullie dit? Ik heb er wel een hele goede therapie voor gisteren flink gewinkeld doet wonderen bij mij ha,ha

9. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Gadver, Meiske dat duurt inderdaad wel heel lang...pffff behoorlijk irritant voor je, lijkt me!

Caecilia: O, wat snap ik dat stresserige goed van jou. Zo herkenbaar. Iedere keer maar weer afwachten of het allemaal wel goed bij elkaar uitkomt. Tellen, rekenen, wel klussen, niet klussen....
    Zo heeft onze donor zijn vakantie volgende maand min of meer op mijn cyclus aangepast (de schat) maar nu door de sh*t-cyste die ik een paar weken geleden had, is mijn cyclus veranderd met als gevolg dat onze donor juist weg is, als ik mijn eisprong heb. :cry:
    En zo is het dus iedere keer weer iets...je kunt je best doen om het zo optimaal mogelijk te plannen maar uiteindelijk regeert Moeder Natuur. :rolleyes:
    Ik ga proberen om me daar zoveel mogelijk niet meer aan te storen want het helpt toch geen moer. Ik probeer het nu dan maar heel Zen :( te ondergaan allemaal. En ik heb besloten om me leven niet meer zo krampachtig in te richten op een mogelijke zwangerschap. Dus vanavond bij het 'uit eten gaan' drink ik gewoon lekker een wijntje.
    Tssssssss, het netjes en volgens de regeltjes leven heeft me tot nu toe ook niet gebracht wat ik zo hartstochtelijk wens.
    Dus Caecilia: vanuit deze kant volop herkenning en medeleven. Ik steun je in mijn gedachten!!
    Sowieso zou ik als ik jullie was vanmiddag of vanavond gaan klussen. Zaad blijft lange tijd goed in het lichaam, toch?! Succes meid!

Ik ga dadelijk weer naar het ziekenhuis om te checken of EI gesprongen is. (wat ik trouwens bij mij wel opvallend vind, is dat ik altijd links EItjes lijkt te produceren, en nooit rechts...herkent iemand dat?)

Fijne paasdagen! Liefs, Lola2

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    JOEPIE!!!!

Het zh belde net terug dat het doorgaat!
    Vanavond 19:30 pregnyl spuiten
    Dinsdag om 10:30 moet mijn man inleveren en dan rond 11:45 is de inseminatie!

11. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    @ Caecilia; zo het duimen heeft geholpen. Superfijn dat het allemaal doorgaat veel succes!!!

12. lisa200

lisa200 Nieuw lid

12 apr 2009
    4
    0
    0
    amsterdam
    Hi allemaal,
    Sorry dat ik binnenval in dit onderwerp maar ik heb een vraag en misschien kunnen jullie me helpen??
    Ik ben Lisa, bezig sinds nov 2007 en we beginnen nu voor het eerst aan iui. Ik moet voor het eerst beginnen met Puregon spuiten op de 3e dag van mijn cyclus.
    Doodeng vind ik het maar goed, het moet!
    Maar.... ik zou 8/4 mijn NOD hebben. Niets. 9/4 een piepklein beetje bruin bij afvegen in de avond. 10/4 iets meer bruin bij afvegen. 11/4 redelijk wat bruin slijm/ bruin bloed. Maar niet meer dan 1 tampon nodig. Vandaag weer hetzelfde als gister. Bruin slijm/ bruin bloed.
    Ik heb testen gedaan en helaas negatief. Moet ik nu beginnen met spuiten vanavond of niet??
    Ziekenhuis is dicht ivm Pasen. Ik ben al zenuwachtig voor het spuiten en nou weet ik niet eens of en wanneer ik moet beginnen?
    Ik hoop echt dat iemand hier een antwoord heeft.
    Groetjes,
    Lisa

13. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Lisa, dag 1 is de dag dat je rood bloed ziet. Dus ik denk niet dat je al mag beginnen met spuiten. Waarschijnlijk wordt je een dezer dagen echt ongi. Anders dinsdag het zh even bellen. Het is geen ramp als je een dagje later met spuiten begint!

14. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    @ Lisa; Gewoon even wachten idd. Ik ben deze keer ook pas gestart op de 5de dag omdat er een weekend tussen zat en het onduidelijk was of het doorgezet was ja/nee. Voordat je spuit moet je altijd eerst een uitgangsecho krijgen zodat ze zeker weten of er geen cystes e.d. zijn. Kan helemaal egen kwaad als je later start. Vervelend dat je ongie bent geworden ik hoop dat de IUI je veel goeds brengt!!!!

15. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    De pregnyl zit er in! De verpleegster heeft het me uitgelegd hoe je de spuit klaar maakt en ik heb hem zelf gezet. Zoals verwacht helemaal geen probleem.
    Ik hoop dat dit de laatste pregnyl is... maar zo niet dan kan ik hem thuis zetten. Anders moet ik steeds naar het zh. En 1 van de 3 tijden voor IUI heeft het nodig dat je om 23:45 de pregnyl zet. Dan wil ik naar bed... niet een uur op en neer rijden en door lege parkeergarages wandelen. Dus vanaf nu (mocht het nog nodig zijn) mag ik die spuit zelf zetten.

16. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Goed zo Caecilia! Die Pregnyl zet ik hier thuis zelf. Is echt een fluitje van een cent...Dat gaat je de volgende keer (alhoewel, ik hoop dat er voor jou geen volgende keer hoeft te zijn) lukt je dat! Zeker weten.
    Succes as. dinsdag!

Ik ben vanmiddag voor een FM geweest meer om mezelf gerust te stellen om de kijken of de follikel inderdaad echt is gesprongen. En dat was zo! De follikel zat er niet meer. Dus de timing was deze keer perfect! Dat is in ieder geval al iets.

Lisa, gewoon even wachten meid. Is geen enkel probleem als een dagje later (of 2 dagen) later start. Succes!

Wennes, hoe is het met jou?

Welterusten. Ik duik mijn bedje in!

17. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    @ lola; fijn dat je nu de bevestiging hebt! Nu dus afwachten komende weken spannend.

Ik ben net weer naar het ziekenhuis geweest voor een fm. Ditmaal cd 26 niet normaal hoe lang dit duurt. Er waren 2 follikels van 16mm ze groeien dus wel nu. Dat is positief alleen groeien de overige ook weer mee, er zitten er meerdere van 12 a 13 mm. Als deze nu zo blijven en die van 16 gaan door hebben we eindelijk een poging. Maar het kan ook weer uitdraaien op hetzelfde als de vorige maand (dat er rond de 7 follikels van 19mm zitten). Ik blijf nu 2 dagen doorspuiten met 75 ie en woensdag weer terug. Ik hoop het echt zo!
    Als het weer mislukt wachten we echt de LEO af.

18. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Meiske, wat moet jij een engelengeduld opbrengen, zeg! Gelukkig lijkt het er nu wel op dat die 2 doorgaan zetten en hopelijk blijven de kleinere follikels achterwege.
    Is iedere keer weer spannend, he, zo'n echo. Ik ga voor je duimen Meiske!

Groetjes, Lola (die lekker met laptopje in het zonnetje zit :) )

19. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Dames,

Door drukte een tijdje hier niet geweest.
    Ben niet zo kapot van de nieuwe opzet van de site.
    Vind het minder overzichtelijk dan de vorige. Maar ja....we moeten het ermee doen.

Ga proberen of ik op iedereen kan reageren.

@Caecilia....Spannend hoor. Ik duim voor je.

@Meiske....Ik hoop dat alleen die 2 follikels mooi doorgroeien. Succes.

@Lola...Neem lekker naast Caecilia plaats op het wachtbankje.

@Jills...hoe is het met jou?

Volgens mij vergeet ik er een paar..waarvoor mijn excuses.

Hier helaas einde 1e ronde puregon.
    Afgelopen vrijdag (2 dagen te vroeg) ongie geworden.
    Ben teleurgesteld, maar gelukkig niet uit het veld geslagen.
    Ben inmiddels alweer begonnen met spuiten en heb volgende week maandag mijn 1e FM.
    Helaas wel bij die vervelende gyn die vorige keer zo lullig deed over mijn gewicht en het afvallen. Heb mezelf voorgenomen om er eens tegenin te gaan als ze er weer over begint.

Knuffels voor iedereen.

Groetjes Winnie.

20. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Goed zo Winnie! (Zul je zien jij laad je helemaal op voor discussie krijg je of andere gyn of hij begint er niet over ;))

Ik zit op de wachtbank. Vanmorgen heel erge eipijn nu niets meer. Heb steeds zo'n beeld van een eitje met allemaal zaadjes eromheen in mijn hoofd ;-D

Deel Deze Pagina