Puregon na Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Caecilia, Jan 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    mmm lekkerrrr
    dat smaakt naar meer ;)

2. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Goedemorgen... :)

3. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Goedemorgen Sass.....weer een dagje verder.

4. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Ben me toch een partij misselijk.
    Ben in staat om een vinger in mijn keel te stoppen. Blegh...

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #645 maartje84, Aug 7, 2009
    Last edited: Aug 7, 2009
    Hoi allemaal,

Helaas, ik mag me hier melden. Helaas ben ik op vakantie ongesteld geworden en heb ik voor 11 augustus een prikinstructie staan voor Puregon. Ik zal me hieronder ff voorstellen enzo..

Het probleem bij ons is dat ik vroege of twijfelachtige eisprongen heb,zeer weinig progsteron aanmaak en vroeg weer ongi wordt. Doordat mijn cyclus erg kort (en ook onregelmatig) was heb ik nog voordat we een jaar bezig waren aan de bel getrokken en zijn na de nodige onderzoeken, we al vanaf ronde 10 met behandelingen bezig. Ik zit nu in een pauze maand ivm vakantie, maar na deze maand moet ik dus starten met Puregon. De bedoeling is om te gaan kijken hoe ik hier op reageer.
    Ik wordt behandeld in een ziekenhuis waar diverse artsen op de fertiliteitsafdeling werkzaam zijn, en ik regelmatig een andere arts tref, en dan weer allerlei verschillende dingen hoor, en verschillende behandeling aangeboden krijgen. Nu ben ik laatst weer bij een andere arts geweest en zij acht de kans aanwezig dat ik lijdt aan LUF, iets waarmee het eitje niet fatsoenlijk springt, en in dat geval zou het volgens haar IVF worden. Ze heeft in een ander ziekenhuis al vaker meiden met mijn probleem geholpen en die konden uiteindelijk alleen met IVF dus zwanger worden. Ik hoop dat het zo ver niet hoeft te komen en ik ik - en jullie ook allemaal!!! -straks stralend spugend door zelf aangemaakte HCG boven de toilet mogen staan!!!

Hieronder mijn behandeling van tot aan nu:

Ronde 10: 3 x daags 1 Progesteroncapsule
    Ronde 11: 3 x daags 1 Progesteroncapsule
    Ronde 12: 3 x daags 1 Progesteroncapsule
    Ronde 13: Clomid 50MG met 5000 eenheden Pregnyl (om eisprong uit te lokken)
    Ronde 14: Clomid 50MG
    Ronde 15: Clomid 50 MG met 3 x daags 1 Progsteroncapsule
    Ronde 16: Clomid 50 MG met 15.000 eenheden Pregnyl (om de innesteling te bevorderen)
    Ronde 17: PAUZE ivm vakantie
    Ronde 18: Starten met Puregon

Nou, bij deze dus mijn voorstelberichtje. Hoop dat we hier allemaal wat aan elkaar kunnen hebben!!! Als jullie nog vragen/opmerkmingen/tips hebben, dan hoor ik het wel :)

Groetjes Maartje

6. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ojee.. hopelijk is dat een goed teken ;)
    (was trouwens al weer weg donderdag.. sorrie)
    Ik heb met mezelf afgesproken om ook andere dingen te gaan doen dan allleen hier hangen!! en dat is me al goed gelukt.. zelfs al een dag niet hahaha
    iedere dag eventjes mag..;)

Liefs Sass

7. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    @Maartje welkom,
    en ik hoop dat al dat gerommel je gespaard blijft ;)

8. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Hey meiden,

Sorry dat ik zomaar even inbreek in jullie topic *shame on me*, maar ik ben zelf een Clomid gebruikster.

Bij mij sloeg de Clomid 50 MG niet aan, nou ja er groeide wel een eitje, maar die is gestopt met groeien bij 16 mm.

Nu wordt mijn menstruatie opgewekt met de Primolut, daarna start ik met 100 MG Clomid, mocht dit niet aanslaan had mijn gyn het over 150 MG en mocht dat niet werken dan had ihj het dus over spuiten in de buik (wat jullie hebben).

Ik wordt niet veel wijzer van het googlen, maar wat is dit precies wat jullie spuiten en hoe snel zijn jullie zwanger geraakt? Hoe gaat het in ze werk en wanneer moet je klussen (want je weet je ovulatiedatum niet lijkt me).

Liefs,
    Kim

9. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi Kim,
    ik spuit met puregon, dat is een hormoon dat zorgt dat er een eitje gaat rijpen.. daarna krijg ik een spuit, pregnyl. die zorgt voor de eisprong.
    maar helaas na anderhalf jaar het ziekenhuis in en uit lopen nog steeds niet zwanger.. dus tja daar is niets over te zeggen. dat is bij iedereen verschillend..
    vragen zijn altijd welkom ;)
    Liefs Sass

10. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    2,642
    0
    0
    Hallo meiden,
    Wat wordt het spannend voor jullie!! Ik hoop hier wat positive verhalen te kunnen lezen binnenkort.

@Maartje; welkom hier (helaas)

@Kimzaa; sorry ik kan je niet helpen, ik ga ook na deze cyclus over op spuiten, dus ook daarom ben ik al hier (hoewel ik hoop dat het niet nodig zal zijn en we de laatste ronde met clomid toch nog geluk mogen hebben).

11. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    *duim duim duim duim duim duim duim* :D

12. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Maartje.....helaas welkom hier.

@Sass...waarom aan de duim?
    Voor mij denk ik overbodig hoor.
    Heb afgelopen zaterdag een test gedaan en deze was negatief. Er werd enorm licht een klein streepje zichtbaar, maar ruim buiten de tijdsperiode, dus waarschijnlijk indroogstreepje.
    Heb ook het gevoel dat ik gewoon ongie ga worden.

groetjes Winnie.

13. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    :( Was voor iedereen hier aan het duimen..
    maar is het nog niet te vroeg voor een testje... misschien nog niet genoeg hcg-tjes aangemaakt..

14. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Nou betwijfel het hoor.
    Mijn banner staat een beetje ruim.
    Morgen 14 dagen geleden is pregnylspuit gezet en meestal als het goed gaat heb ik dan mijn NOD.
    Had daarnet ook klein beetje bruin bij afvegen, dus waarschijnlijk einde oefening helaas.

Waarschijnlijk ga ik een rustperiode inlassen. Voel me niet lekker in mijn vel door dit hele gedoe in de MMM en door mijn gewicht en de problemen met mijn rug.
    Ga proberen daar eerst allemaal iets aan te doen voordat we weer verder gaan waarschijnlijk.
    Jullie horen nog wel hoe en wat.

Groetjes Winnie.

15. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Tja het is ook niet niks allemaal wat je door maakt en voel met je mee..
    heb het zelf ook niet makkelijk op dit moment.. niet om het wachten, maar zit ook niet lekker in m'n vel.. heb vandaag een gesprek op m'n werk.
    bij mij komt het ook altijd 2 weken na de pregnyl!

Blalen meid, laat zeker wat horen hoor..
    Dikke knuff

16. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Zoals ik al dacht ben ik net ongie geworden.
    Toch weer een enorme tegenvaller.
    Sta in twijfel of ik nu pauze in ga lassen ja of nee.
    Heb nog voor een ronde puregon en pregnyl in de ijskast liggen, maar mag nu nog maar 2 rondes doen.
    Verstandelijk weet ik dat mijn kansen groter zijn als ik nu pauze inlas, ga afvallen en aan mijzelf ga denken en dan over een paar maanden pas die 2 rondes ga benutten.
    Maar gevoelsmatig wil ik door.....ik vind het zo moeilijk om deze beslissing nu te nemen. Als ik dit met mijn man bespreek zegt hij gegarandeerd pauze inlassen, maar ik weet het nu gewoon even niet.
    Eerst maar weer even deze tegenslag verwerken en vanavond toch maar eens met hubbie over hebben.

Sorry voor mijn ego verhaal, maar voel me echt even niet goed.

Winnie.

17. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Een hele dikke knuffel..
    Helaas kan ik verder niets zeggen of voor je doen!
    En je hoeft geen sorrie te zeggen, want daar is dit forum toch ook voor..
    ik hoop dat je eruit komt voor je zelf zodat je achter je beslissing kunt staan, welke dag begin je met spuiten? derde of vijfde.. laat het even rustig bezinken..
    nogmaals een dikke Knuff :(

18. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    2,642
    0
    0
    Vraagje; doet hier iemand IUI ?? Ik ga in september beginnen (tenzij mijn laatste ronde voor de IUI nog geluk brengt). Vroeg het me zomaar even af.

19. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    ikke niet..

20. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Winnie Pooh, wat verdrietig zeg!! :(

Djaar, vandaag kregen wij te horen dat het ZH het liefst nu eerst IUI gaat doen, maar wij staan daar nu nog niet samen achter, of tenminste, mijn man voor namelijk nog niet. Wij gaan als we geen IVF nodig blijken te hebben, eerst twee maand met zelf klussen proberen en anders daarna met IUI starten.

Vandaag heb ik de prikinstructie gehad en de hele lading medicijnen opgehaald. Ik moet straks op CD 2 langskomen voor een uitgangsecho (ivm een cyste) en dan die dag starten met Lucrin om mijn cyclus plat te leggen. Dan op CD3 daarnaast starten met Puregon. Deze hormonen moet ik in iedergeval t/m CD9 gebruiken, want op CD10 moet ik weer langskomen voor een FM. En aan de hand daarvan hoor ik op de dosering goed is, of dat het toch hoger of lager moet. Ik zal naast al deze meuk ook Pregnyl moeten spuiten voor de eisprong en ook Pregnyl voor de innesteling.

Gebruiken jullie ook Lucrin naast de Puregon? Mij verbaasde het mij dat ik dat moest gaan gebruiken want de arts had daar laatst niets over gezegd en had het steeds over Puregon...

Share This Page