Puregon na Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Caecilia, 11 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hee meiden,

Ik doe ook OI. Ik heb anderhalf jaar clomid geslikt eerst een jaar 50mg en daarna een half jaar 100mg. De clomid deed ook nog gewoon zijn werk maar omdat ik maar niet zwanger werd ben ik overgegaan op Menopur. Dat is geloof ik ongeveer hetzelfde als die andere spuitmedicatie..

Dit is ook mijn eerste ronde met Menopur en pregnyl. Ik moet maandag testen en dat is dan dag 28! Ben echt blij, heb nog NOOIT van mijn leven mijn eisprong gehad op dag 14! En dus een cylcus van 28 dagen! In ieder geval onder de 30!

Ik spuit trouwens 75 IE. Ik had op dag 10 een echo en toen had ik rechts 1 eitje van 10,5mm en rechts 1 van 13mm en 1 van 10,5 mm.
    Ik moest toen nog 3 dagen door spuiten en dan zondagochtend de pregnyl zetten....

Ik heb verder geen echo's meer gehad dat vond ik wel een beetje raar maar ja ze zullen het wel weten lijkt mij...

Ik leef met jullie mee en ik vind het "fijn" dat er meer meiden in dezelfde situatie zitten...

Ik heb wel sinds gisteren een heel klein beetje ongikrampen dus ben ook bang dat mijn ongi eraan komt..
    Al ben ik allang blij met zo een korte cyclus!

Heel veel succes allemaal!

Liefs Houda

2. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Oeps ik bedoel dus LINKS een eitje van 13 mm en 1 van 10,5mm..

3. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Welkom hier Houda!

Ik zie dat je al 4,5 jaar bezig bent, heb je dan 3 jr zelf geprobeerd?

Bij mij moest de 1e ronde afgebroken worden omdat ik bij de laatste fm 7 follikels had van 20 mm. veel te veel dus! ben nu aan de provera en dan volg wk opnieuw beginnen voor de 2e ronde. Heb ook clomid gehad 2 rondes, maar daar reageerde ik helemaal niet op.

Ik wens je heel veel succes met het spuiten!

4. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi Brenda,

Ja ik ben 4,5 jaar geleden met de pil gestopt en toen wa smijn cyclus heel onregelmatig. tussen de 35 en 100 dagen...
    We zijn toen gewoon aan het proberen gegaan en we zien wel hoe het loopt.
    Toen na een jaar hadden we wel zoiets van: O het duurt wel wat lang... Maar ja we hebben ook niet veel kansen gehad doordat ik maar heel weinig een eisprong heb..

Toen hebben we wel het zaad van mijn man voor de zekerheid laten testen en dat was goed...
    Daarna hebben we ervoor gekozen toch nog zelf te proberen, omdat we maar zo weinig echte kansen hadden gehad...
    Uiteindelijk pas na 3,5 jaar naar het ziekenhuis gegaan voor verdere onderzoeken ed.

Toen clomid gekregen, na een half jaar ofzo een HSG was allemaal goed. Nou toen nog een jaar clomid, en nu Menopur en pregnyl....

Zo hee dat is ook balen, dat je 1ste ronde moest worden afgebroken! 7 eitjes van 20mm?

Ja daar kan je ook niet op gaan gokken met zelf klussen, dalijk krijg je een 7-ling...
    Maar zouden die 7 eitjes dan niet vanzelf gesprongen zijn als ze al zo groot waren? Dus waarom moet je dan nog provera?

Succes in ieder geval, al dat wachten is ook echt helemaal niks!

Groetjes Houda

5. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    door de provera wordt de cyclus gelijk afgebroken en dat verminderde de kans op complicaties e.d. Omdat als ze allemaal zouden springen al dat vocht in mijn eierstokken zou komen en dan kan alles opzetten, je buik wordt dan ineens dikker en elke dag stijgt je gewicht dan heel snel door al dat vocht. tja en dan moet je opgenomen worden in het ziekenhuis, nou een heel verhaal maar het kwam er op neer, dat ik provera moest slikken.

en als ze zouden springen, wat best gebeurt zou kunnen zijn, zou het idd een 7ling kunnen worden.aangezien we nog voor de laatste controle wel geklust hebben.

heb nu de 6e dag provera gehad, dus nog 4 te gaan. O ja en de provera zorgt ervoor dat alles schoon wordt en niks blijft zitten, anders moetje nog een maand wachten.

maar dan heb je het wel lang volgehouden 3 jr zelf proberen. Ik zou het geduld niet hebben denk ik! Ik ben in nov 07 gestopt met de pil, maar werd helemaal niet meer ongesteld..

groetjes brenda

6. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Oh oke! Nu begrijp ik het! Wat een gedoe allemaal zeg! Is maar goed dat de provera er is dan, want als je al die dingen wat je opnoemde zou hebben ben je nog veel verder van huis....

En tja ik HAD geduld ja, maar nu niet meer hoor hahahah....

Groetjes Houda

7. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Nou kan ik me voorstellen dat je nu geen geduld meer hebt.

Dat is bij mij nu ook ver te zoeken hahaha... het beste is ook om maar veel afleiding te zoeken, maar ja kan niet altijd gaan winkelen enzo op me vrije dagen, niet goed voor de portemonnee :)

ik snap eigenlijk niet waarom de één menopur krijgt en de ander puregon...

groetjes

8. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Haha, nee dat kan inderdaad miet. Zoals vandaag ben ik "lekker" vrij. Nou dan ben ik er dus extra veel mee bezig. Dan hang ik de hele tijd op het forum :D

Nee dat begrijp ik ook niet waarom de een dat krijgt en de ander weer iets anders....
    misschien ligt dat gewoon aan de gyn?

Heb jij een prikpen of gewoon een spuit? Ik heb een spuit die ik zelf moet mengen enzo met ampullen poeder en vloeistof...

Voel de hele dag wel al een klein beetje ongikrampjes dus ben bang dat de eerste keer menopur en pregnyl niet is geslaagd :cry:

9. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    ja forumhangen is ook een verslaving haha..

ik heb een prikpen, hoef ook niks te mengen verder, dus er kan weinig fout gaan eigenlijk. vind het spuiten zelf ook helemaal niet erg. Heb liever dit dan de clomid, daar had ik alleen maar last van alle bijwerkingen :)

misschien betekenen die krampjes ook wel wat anders. En anders volgende ronde nieuwe kansen! ik was al blij dat ik eindelijk voor het eerst een ei had haha... dat de hormonen eindelijk zijn werk doen!

ik heb sinds dag 18 ofzo al krampen, maar dat komt omdat het ook zo druk is in mijn eierstokken :)

10. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Ja het zou wel raar zijn als jij GEEN krampen had! Met zoveel grote eieren! (i.p.v eiTJES) :)

Ik had met de clomid helemaal geen bijwerkingen gelukkig maar toch vind ik spuiten ook veel beter als de clomid. Had op een gegeven moment helemaal geen vertrouwen meer in de clomid...
    En Menopur is een toch wat puurder hormoon. Nu heb ik ook helemaal geen last van bijwerkingen..

Ik ben inderdaad blij dat ik een ei heb gehad, al heb ik die met de clomid ook altijd gehad. Maar nu ben ik ook extra blij omdat ik waarschijnlijk een cyclus heb van onder de 30 dagen!

Maar toch begin ik nu na zo een lange tijd wel eisprongen te hebben me toch wel af te vragen waarom ik dan niet zwanger wordt terwijl ik al zeker anderhalf jaar eisprongen heb :(

11. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    en samenlevingstest dan? heb je dat al gehad? dan kunnen ze toch kijken of de zaadcellen het wel overleven?

hoe lang moet je dit spuiten dan proberen voordat je een volgende stap gaat proberen?

12. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Een samenlevingstest hebben ze niet gedaan. Ze vertelde dat dit niet nodig is en dat de uitkomst het behandelschema zowiezo niet zou veranderen... :( :( :(

Ze doen dat ook niet als het goed is in mijn ziekenhuis of in ieder geval mijn gyn niet...
    Ik denk zelf ook dat het daarmee te maken heeft, mede ook door anderhalf jaar clomid wat als bijwerking heeft dat het baarmoederslijm zuurder wordt of in ieder geval slechter van kwaliteit..

Maar goed we gaan dit 7 of 8 keer proberen! (lees 7 of 8 MAANDEN verder) en dan daarna iui...

Ik denk dat ik pas zwanger wordt met iui omdat ik dus denk dat wij niet goed "samenleven" van binnen....

Maar goed als zij dat niet doet? Ik weet dat je het gewoon kan vragen of een seccond opinion ofzo maar aan de andere kant vind ik het ook fijner om nog een paar extra kansen te hebben. Want met iui heb je dan 6 kansen en daarna ivf maar 3 kansen...
    Ja dan loop ik wel ver vooruit, maar toch...

Maar eigenlijk wil ik wel het liefste een samenlevingstest doen...

13. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Brenda las net je verhaal over overstimulatie. Na de keer dat ik overstimulatie heb gehad begon ik ook anders met spuiten zoals jij zegt, begin je hoger en als er wat zit dan omlaag met de dosis om alleen dat eitje(s) te laten groeien dat werkte hier heel goed dus hoop bij jouw ook veel succes!

Houda als jij denkt dat het van binnen niet goed zit met "samenleven'zoals jij zegt zou ik het toch aangeven want je eigen gevoel is vaak goed.

Ceacilia succes nog even op de wachtbank!

Dames wil jullie allemaal heel veel succes wensen en spuiten valt beter te regelen dan clomid en je gaat door tot een ei vaak en bij clomid niet dus hoop dat dit jullie middel is om zwanger te raken, veel sterkte want soms is het ook erg moeilijk om de tegenslagen even een plekje te geven, maar de dag dat de tegenslag er is is vaak heel donker en de volgende dag is er hopelijk weer een klein zonnig lichtpuntje dat je denkt we gaan er weer voor.

14. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dank je Lot voor je steun :D Ik weet ook wel dat het ooit goed komt...
    Alleen als je zooo lang bezig bent voor een kindje is dat soms moeilijk te accepteren. Dan lijkt de wereld altijd donker en triest.
    Maargoed, voorlopig prikken we lekker verder hihi

Liefs, Lelie

15. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Waterlelie dat geloof ik dat de wereld dan niet zonnig word na zo'n poos van tegenslagen hoop dat de zon snel gaat schijnen bij jullie. Succes met prikken en hopelijk werkt de puregon goed bij je.

16. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Vandaag bruinig bloed bij afvegen op de wc... volgende ronde ben ik bang...

@Lot, lief wat je zegt! Ben het helemaal met wat je zegt! Probeer me als ik weer de duivels op bezoek krijg altijd te herinneren dat 7-4-2006 ook een rotdag was want ik was weer ongesteld... Achteraf was dat dag 1 van mijn zwangerschap!

17. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    He meis, wat naar voor je :( Het komt altijd zo hard aan he.

Knuff

18. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Het zet vandaag in alle hevigheid door... Maandag 8:20 weer naar het zh.

19. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    wat balen caecilia! hoe voel je je verder?

20. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Ik loop dubbel van de pijn. Dat zorgt dat je er de hele tijd aan denkt.

Verder ben ik een beetje verdoofd en moedeloos...

Deel Deze Pagina