Hallo, hier even een korte update: ik blijf nog voorzichtig. Vanmorgen op de echo was wel een blaasje te zien wat groter was dan de rest, 7mm doorsnede, en het baarmoederslijmvlies was 5 mm dik. Ik moet dus 1,5 ampul blijven spuiten, en maandag terug voor een nieuwe echo. Heb net mijn dagelijkse portie ei-meststof weer gezet, en hoop maar dat dit effect heeft. Ik hou het dus nog even spannend!
Hier vandaag op cd 12 nog steeds niets anders te zien dan heeeeeel veeeel kleine eitjes. Dus zelfs met hoge begindosering worden ze maar niet wakker We mogen nu alweer ophogen maar moet wel maandag alweer terug Word weer een lange cyclus met erg vaak naar het zh moeten. Sorry voor dit ego bericht zit er ff doorheen
snelle update; gisteren had ik dan eindelijk een follikel van 18 mm en een bmslv van 8. Dus geen puregon meer spuiten maar gisteravond om 21.00 naar het ziekenhuis voor de pregnylspuit. Morgenvroeg om 9.30 hebben we de IUI. Ik vindt het best spannend of dit wel gaat lukken. En dan begint het lange wachten weer.
He meisjes, Het is toch wat jullie reageren zo langzaam op de hormoontjes en bij mij net anders om Wat balen voor ons allemaal. @t Thamar, je bent allang met vakantie, maar toch alsnog een fijne vakantie gewenst!! @t Yvy, hopelijk groeit het bij jou nog ff flink door!! Succes!! Ik las trouwens dat je uitslag van pleisters hebt Doe je elke keer een pleister op de plek waar je hebt gespoten?? Ik krijg ook altijd vlot uitslag van pleisters dus ik doe geen pleisters op mn buik na het spuiten. Als het ff bloed, dan druk ik gewoon ff het alcoholdoekje op het plekje en dan is het bloeden binnen een halve minuut wel weer klaar Misschien ook een idee voor jou?? (Ik had toen je het me van de week eerder al eens vroeg, genoeg gedronken ) @t Wennes, spannend dat je zo veeeeel kleintjes hebt Wat is de verwachting?? Dat er maar een paar gaan doorgroeien?? Of loop jij nu ook kans om straks een overdosis aan rijpe eitjes te hebben??? Sterkte meid!! @t Djaar, oeeee spannend zeg!!! Ik ga voor je duimen!!! Wel ff een vraagje: waarom doe je niet zelf de Pregnyl?? Mag dat van jouw ZH niet?? Ik mocht heb gewoon thuis spuiten Omdat die wel best pijnlijk kan zijn, doet mijn vriend wel die spuit. De andere spuiten doen ik zelf Algemeen aan iedereen: Ik heb een poosje drie injecties per dag moeten gaan doen, dus nu heb ik een behoorlijk gehavende buik Sinds gisteren hoef ik nog maar eentje per dag!! (Lucrin om de boel weer rustig te krijgen) maar merk wel dat ik steeds harder moet drukken om de naald in mijn buik te krijgen, net alsof mn velletje taaier wordt, ondanks dat ik steeds op andere plekken spuit herkenbaar voor jullie?? Ik heb ook hele pijnlijke borsten . En nog steeds krampjes in mn dikke overstimulatie buik Drink nog steeds dapper elke dag ruim 2 liter water weg (zit de halve dag steeds op de wc het weer kwijt te raken!! )Genoeg geklaagd Ben benieuwd hoe het er woensdag bij de controle uit ziet Succes allemaal!!!!
@Maartje; volgens mij omdat pregnyl eigenlijk gegeven moet worden door iemand die 'legaal'mag prikken, moet ik naar het ziekenhuis. Anders zou ik het ook niet weten. Om jouw vraag te beantwoorden; ik weet het niet ik heb er nog geen last van. Ik ga zo vertrekken voor de IUI!!!
@ Djaar; Succes zometeen. Ga duimen dat je over 2 weken een positest in je handen hebt. @ All; Net weer fm gehad. En nu zitten er 2 van 8mm en 1 van 9mm. Dus kan alle kanten op. Moet woensdag weer terug komen. @ Maartje; Ze houden me extra in de gaten omdat ze bang zijn voor overstimulatie. Maar moet zeggen dat het tot nu toe elke keer maar 1 eitjes is geweest die uiteindelijk ook doorgroeide dus hopelijk blijft dat zo. Ik moet zeggen dat het taaier worden van buik niet herkenbaar is voor mij, wel heb ik deze maand voor het eerst last van een gevoelige borst(nog nooit in cyclus last van gehad). Hopelijk krijg jij woensdag ook een beetje positief nieuws en heeft het vele water drinken geholpen
nou ik ben weer thuis, maar wat ben ik geschrokken zeg. Voor diegene die niet van onsmakelijk houden nu stoppen met lezen!! Op zich ging de eendenbek goed. Daarna moest er met een tang aan mijn baarmoedermond getrokken worden om eea recht te krijgen voor het inbrengen van het spuitje. Een heel vervelend gevoel!! Toen het inspuiten gedaan was melde de gyn dat er een beetje bloed was, maar dat gebeurde wel vaker door een geiriteerde baarmoedermond. Nu kan ik vertellen dat ze de vloer nog schoon gemaakt hebben en het echt wel meer als een beetje was. Na een 20 minuten mochten we weer gaan. Bij het naar de auto lopen voelde ik dat er wat uitliep, dus ben even naar het toilet gegaan om mezelf een beetje op te frissen. Ineens verloor ik een flinke prop (donkerrood, slijmerig en zo'n 3 cm doorsnee). Ik ben terug gegaan naar de poli en heb navraag gedaan maar dit bleek volgens de gyn een stolsel uit de baarmoeder te zijn?! ik vertrouw het niet. Iemand hier ervaring mee?
Djaar, Pregnyl spuit je op precies dezelfde wijze als Lucrin of Puregon oid Gewoon een rolletje pakken en naald er in jassen helaas doet de Pregnyl wel meer pijn dan Lucrin en dus absoluut meer pijn dat de Puregon (die voel je bijna niet hé) Wat schrikken met dat stolsel heb geen idee of dat ook normaaln is Misschien kun je deze vraag bij het IUI topic eens stellen. Daar zitten meer IUI meiden Veel sterkte gewenst voor jou!! Ik ga duimen dat je een bofkont zult zijn over 2 weken!!! Wennes, dank je wel!! Hoop voor je dat er 1 a 2 supermooie eitjes gaan doorgroeien bij jou!!! Ik heb alweer flink wat bloedverlies, maar het is denk ik nog geen ongi want ik heb nog niet de buikpijn . Overstimulatie is volgens mij aan het afzwakken, want ik ben vandaag minder misselijk geweest, al is mijn buik nog steeds erg dik. Ik blijf dus de aangereikte flesjes water dapper opdrinken Nog een paar daagjes afwachten en dan hoor ik meer (woensdag controle)
Vandaag weer contole gehad. Ipv 6 uber-rijpe-eitjes heb ik er nu nog 2 zitten, die noemde ze cystes... Eentje is 31 en de ander is 32 MM. De bloeding die ik had bleek al wel echt mn ongi te zijn. Nu moet ik nog een week doorgaan met de Lucrin en dan volgende week weer langskomen en ze denkt dat ik dan mag gaan starten met de Puregon (16 eenheden!! Overstimulatie is nog heel erg licht aanwezig, dus ook dat ziet er veel beter uit. Gelukkig..want ik vond het best wel eng!
@Maartje; jeetje zeg, het zit ook niet echt mee voor jullie, ik hoop zo dat er znel verandering in komt. @All; hier weinig nieuws, behalve dan dat ik blij ben dat ik even rust heb qua spuiten. Maar die dagen duren zo lang nu.........
Thnx voor je reactie, maar ehh het ziet er nu wel iets beter uit dan verwacht hoor Van 6 eitjes naar nog maar 2! En mn overstimulatie is ook minder heftig.. Dus eigenlijk wel goed nieuws Zit je nu in je wachtweken?? Balen hé hoe traag die dagen altijd gaan!! Ik duim voor je!!
Fijn Maartje dat het nu toch iets positiever eruitziet dan in eerste instantie. Waarom moet je nu wachten Djaar?? Ik heb het even gemist geloof ik. Ik heb een erg druk weekend gehad en mijn mannetje was het hele weekend ook weg. Zaterdag was de eerste dag dat ik moest spuiten, dus was best zenuwachtig. Ik baalde behoorlijk dat mijn mannetje er niet bij kon zijn, maar uiteindelijk is het me 100% meegevallen. Ik had alleen wel meteen een adertje geraakt, dus heb nu al een blauwe plek op mijn buik. De andere dagen heb ik niets geraakt, dus alleen een klein rood puntje. Aanstaande vrijdag ga ik voor een meting naar het ziekenhuis. dat vind ik nu toch wel weer spannend... (bij de clomid wist ik uiteindelijk wel ongeveer wat ze zouden gaan zeggen... en nu is dat maar weer afwachten...)
@ Maartje: gelukkig zeg dat de overstimulatie stukken minder is. Dat zal wel een opluchting voor je zijn. Hopelijk kun je over een week weer beginnen met spuiten. @jufkyo; Het blijft elke keer weer spannend wat je op de echo te zien krijgt en hoe goed de eitjes groeien. Ik moet zeggen elke 1ste spuit van nieuwe ronde vind ik het weer eng terwijl ik weet dat het echt wel mee valt. Moet zeggen begin ook weer aardig wat blauwe plekjes te kweken @ All; Vandaag weer terug voor fm. 1 eitjes was ietsje gegroeid (11mm) Heb bloed moeten laten prikken om te kijken of het hormoon al wel aan het werken was, want hij vond mijn baarmoederslijm aan de dunne kant. IS het al aan het werk dan blijf ik dezelfde hoeveelheid spuiten, werkt het nog niet gaan ze nog meer ophogen. Moet vrijdag dus weer terug.
Tis rustig in dit topic... Vanavond was ik vergeten mn Lucrin te gaan spuiten ..oeps.. Kwam er tegen 12 uur achter, dat terwijl ik normaal altijd tussen kwart voor 9 en 9 uur spuit... Oepssssss Nou, ja voor deze keer zal het hopelijk niet erg zijn... moet er maar geen gewoonte van gaan maken om te laat te gaan spuiten... Heb weer 'zin' in woensdag: dan weet ik of ik weer mag gaan beginnen met Puregon!! Ik ben het wachten zat: wil weer een kans!!!!! Hoe is het met de spuitsters en de wachtdames???
@ maartje@ hier een wachter voor het spuiten... ik hoop woensdag ongesteld te worden na gebruik van provera. Dan na 3 dagen echo-en en hopen dat ik mag beginnen met prikken van gonal-f. Liefs M
Hier gewoon Klote...sorry dat ik het zo zeg. Afgelopen woensdag eitje van 11,5mm en nu gisteren ineenkeer 1 van 10 Ga vanaaf weer ophogen en nu hoef ik ineens dinsdag pas terug terwijl het al heel de week om de dag is omdat er zoveel eitjes zitten en ze bang zijn dat er ineens teveel gaan groeien. En nu ophogen en pas over 4 dagen terug. Het voelt niet lekker. Hadden nu ook andere arts en ze vertelde zoveel dingen anders als wat de andere artsen steeds zeiden. Maarja op dat moment sta ik met mn mond vol tanden en ga daar thuis pas over nadenken. En dinsdag heb ik haar gewoon weer. Was even een fikse teleurstelling had gehoopt op dinsdag iui, maar helaas. @ Maartje; 1 keertje te laat zal toch niet zon probleem zijn??? Alhoewel ik met de gonal mag het maar een kwartiertje verschilen zeiden ze. Nu let je er extra op joh dat je hem niet vergeet.
Jemig, wat een vreemd verhaal.... Ben benieuwd naar wat ze aankomende dinsdag gaan zggen... Succes in ieder geval, misschien is dit wel dé oplossing. Liefs M P.S. Dat heb ik nou ook altijd, ik heb heel veel vragen, maar als ik bij de arts denk ik dat ik alles heb begrepen. Vervolgens sta je 1 minuut buiten en kom ik erachter dat ik er helemaal niets van begrijp. Waarom ben ik dan niet alert genoeg?
Ja gewoon beetje overdonderd. En als je alles laat bezinken dan komen de vragen pas. Ja hoop het ook alleen de andere artsen waren zooo voorzichtig en dat maakt je dan toch een beetje bang omdat er nu ineens 4dagen tussen zit EN het word opgehoogd. De afgelopen 2 weken niks anders gehoord van; we doen het echt heel voorzichtig want je hebt zoveel eitjes start klaar liggen en je dosis is al zo hoog. We moeten echt opletten want teveel ineenkeer nou dat wil je gewoon niet. En nu dan dit dus vind het beetje eng. Maarja we zien dinsdag wel weer.
Hallo dames! Na een ruime week afwezigheid, kan ik me eindelijk ook weer hier melden. De hele vorige week geen Internet, en jemig, dan merk je pas hoe veel je via Internet doet. Heb ook niet meer teruggelezen, maar hoop vanaf nu weer wat vaker te kunnen reageren hier. @hier: Vorige week was een week van uitersten. Zat ik maandag nog in de put omdat de follikel niet was doorgegroeid, en mocht ik gaan bloedprikken, woensdag bleek het oestradiol toch gestegen, en ik mocht de dag daarop voor een echo komen. En wat ik daar zag.... Een follikel van 12 mm, bmslv 8 mm.... Inderdaad mooi om te zien. Dus vandaag mocht ik terug komen voor een echo en een samenlevingstest (vind dat toch minder hoor, zo niet spontaan klussen). Al te veel verwachtte ik er toch nog niet van, maar wat schetst mijn verbazing..... Een mooi follikel van 18 mm, baarmoederslijmvlies van 8,4 mm, en de samenlevingstest was ook hartstikke positief. Leuk om te zien trouwens, die zwemmende zaadjes. Dus ik mag de Pregnyl uit de ijskast halen, en straks spuiten. Het wordt nog spannend dus.... Al blijf ik erg voorzichtig nog, het wil nu natuurlijk niet zeggen dat het meteen raak is. Volgende week woensdag mag ik bloed laten prikken voor het progesteron, en de maandag daarop op HCG. Dus die testen laat ik nog even in de la liggen. Krijgt mijn buik ook weer even rust, want afgelopen zaterdag heb ik de eerste flinke blauwe plek opgelopen.