Puregon na Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Caecilia, Jan 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    @Chantal: je mag ook in de huid van je bovenbenen spuiten, al wordt wel de voorkeur gegeven aan het spuiten in je buik. Bedankt voor de felicitaties!
    @Djaar: erg he, die wachtweken? Gelukkig heb je wel afleiding. Met Pregnyl zou het eitje wel gesprongen moeten zijn. Krijg je nog een progesteron-meting om te kijken of het een goede eisprong was?
    @Marjah: bedankt voor je felicitaties, alvast succes vrijdag in het zkh.
    @Maartje: heel succes met de IVF, hopelijk nu snel een mooi resultaat voor je, na alle gedoe heb je dat nu wel verdiend!

2. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    @maartje84 succes en ik hoop dat IVF voor jullie de oplossing is.

@marjah, ik heb een drain om hersenvocht af te voeren. Niets ernstigs gelukkig alleen wel heel noodzakelijk.

Hier alles goed, vandaag weer een meting gehad, mag vrijdag nog een keer terugkomen maar zowel links als rechts een mmoi follikel dat aardig gelijkop groeit.
    Hoop zondag of maandag de IUI.

Spuiten mocht inderdaad ook in de bil of bovenbeen, wel oppassen dat ik niet in het spierweefsel spuit gaf de GYN nog aan. Daar ben ik in het been inderdaad ook wat angstiger voor dus heb vanavond weer in de buik gespoten, maar meer naar de zijkant, dit ing een stuk beter. Hopenlijk alleen morgen nog en dan pregnyl, dan zijn we er weer een aantal weken (of maanden!!) vanaf.

Groeten Chantal

3. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi Meiden,

misschien verveel ik nog wat mensen met mijn verhaal, maar ik kan er nog steeds niet over uit... ik had een cyste van 35 bij 20, maar dat was niet de grootste.... neeeeeh dit was de kleinste..... de grootste was 70 bij 56 :$. Nu ben ik in het zh geweest en de cyste was gelukkig geslonken tot 46 bij 26 :). Volgens de arts was het totaal niet logisch dat ik rugpijn had. Dat had ze in 33 jaar nog niet meegemaakt. Tja, de link legde ik ook pas afgelopen week, na jaren van rugpijnen. Achteraf had ze toch mijn operatierapport erbij gepakt en kwam ze tot de conclusie (ook al was het niet heel logisch) dat het best wel eens mogelijk zou kunnen zijn. Ik heb namelijk wat endometriose achter mijn baarmoeder tegen mij darmen aan, wat verder de diepte in kan gaan en dus ook tegen de rug aan kan duwen als je een cyste hebt.

Nu wachtent op mijn menstruatie. Maandag hoor ik of dat op eigen kracht gaat of op provera. Ben blij dat ik geen operatie nodig heb.

Daarna gaan we eiblaasjes tellen, om te kijken of ik nog genoeg eiblaasjes heb. En FSH meten of het seintje wel goed door komt. Dit alles om te kijken of ik nog wel kans heb of dat ik te kort eicellen over heb (ik ben 32 jaar).
    Als dit te weinig is wordt het IVF met in de tussentijd IUI (als de cysten wegblijven). En we moeten ons verwachtingspatroon ernstig bijstellen. Fijn om nu al weten, en het verwerkingsproces is al begonnen. Zoals ik vorige week schreef hebben we het al over adoptie en pleegkinderen gehad. Beter te weten dat er nog een uitwijk mogelijkheid is, dan in de stress zitten dat IVF echt de laatste mogelijkheid is.

Liefs M

4. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    @Marjah.
    Tsja wat een verhaal meid, hoop dat de IVF en evt daarvoor IUI jullie zal brengen wat je ervan hoopt. Kan me inderdaad best voorstellen dat als je endometriose hebt dat kan drukken op de rug. Maar heb je ook uitstralingspijnen dan??

Maandag is het dan eindelijk zover, onze 7e IUI. Vandaag nog 1x puregon spuiten en dan morgenavond de pregnyl.

Gelukkig dat we weer zover zijn.

Chantal

5. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland

Hoi Chantal,

de 7e IUI alweer.... Heel veel succes maandag.

En ja ik had/heb uitstralingspijn naar mijn benen. Mijn billen vertonen een beetje lam gevoel en mijn knieen doen af en toe pijn. Maar vorige week, toen ik zo'n kramp had trok het door naar mijn kuiten.
    Ach, nu ik eindelijk de link heb gelegd met de endometriose en cyste gaat het ook wel weer :). Het is misschien straks weer over.

Fijn weekend, ik zal aan je denken.

M

6. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Vandaag mijn 7e IUI gehad, nu is het weer afwachten.
    Was vandaag niet zo makkelijk, eerst was baarmoeder wat gedraaid dus eerst al zoeken naar de ingang. Vervolgens tot 2 klemmen nodig om hem recht te houden en het slangetje naar binnen te krijgen...

Maar goed he zit er in, laat het dan nu zijn werk maar eens doen.
    Voor mijn gevoel is de timing goed.
    Na bewerking ruim 5,5 miljoen zaadcellen waarvan 37% goed beweeglijk. Moet toch een toppertje bij zitten:D

Chantal

7. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

Jan 9, 2008
    609
    0
    0
    Spannend Chantal!!

Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor een fm-meting. Er waren er 2 van rond de centimeter en een heleboel kleintjes. Volgende week maandag weer terug....

8. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi

Chantal; veel succes de komende weken. Lekker dat jezo'n goed gevoel hebt :)

Jufkyjo: spannend hoor. Wat spuit je ook alweer? Je schrijft over 2 eiblaasjes en een heleboel kleintjes.
    Suces maandag.

M

9. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    jufkyjo: spannend hoor. hoop datr ze mooi doorgroeien en er maandag een toppertje bij zit.

Chantal

10. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

Jan 9, 2008
    609
    0
    0
    Ik spuit 50 IE puregon en de vorige keer ook pregnyl. Dat hoor ik maandag wel weer.

11. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

Oct 15, 2008
    586
    0
    0
    Hier gaat alles goed.
    Aan de ene kant is elk signaal dat mijn lichaam me geeft hoopgevend, maar ik weet ook ondertusen dat het allemaal niet zoveel zegt en de hoop op een zwangerschap via IUI is nog er vrijwel niet meer.
    Ik maak ook de laatste wel af, niet geschoten altijd mis, maar veel vertrouwen heb ik niet meer.

Ik klink wel erg depri zo he, dat is niet zo hoor. Slechts realisme om me goed op de been te houden.

Chantal

12. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    2,642
    0
    0
    meiden ook van jullie ga ik hier afscheid nemen, ik kan zoveel clubjes niet bijhouden.
    Hoewel ik nog steeds niet kan geloven dat het inderdaad zo is ga ik er toch maar vanuit dat ik zwanger ben. Ik ga al mijn positieve energie daar in stoppen en jullie veel geluk wensen voor de toekomst. Ik hoop jullie dan ook in de zwangerclubjes te zien.
    Om nog even te laten weten hoe of wat, ik ben in de tweede ronde spuiten en IUI zwanger geraakt. Ik heb gespoten met puregon 75 eh en had maar 1 follikel!! Dus het kan wel!!

********BEDANKT VOOR ALLES*********

13. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Lieve Djaar,

heel veel succes. Geniet er lekker van, het is je gegund.

Hou je ons nog wel een beetje op de hoogte (over 8 maanden of zo) ? ;)

Liefs, Marja

14. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

Jan 9, 2008
    609
    0
    0
    Djaar, helemaal super!! Geniet van de komende maanden!

@ all: Ik ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest. Er was 1 eitje van 2 cm, dus 's avonds meteen pregnyl gezet. Nu nog even een paar dagen klussen hier en dan begint het wachten weer...

Hoe is het met jullie??

15. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi

@ jufkyjo: succes met klussen! Morgen wordt gewoon jullie dag! Althans, die kriebel heb ik zomaar.... ;)

@ rest: morgen de laatste provera en vrijdag naar het ziekenhuis. Op een een of andere manier zie ik er nog niet echt tegenop. Al wordt het misschien de dag van de waarheid; heb ik verouderde eierstokken of niet? En zo ja, hoe ernstig is het....

Kus, M

16. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Hoi iedereen,

Ik zou me graag bij jullie willen aansluiten!

Ik ben dus Babii, 21 jaar oud en Clomid sloeg bij mij ook niet aan. Nu ben ik begonnen met Gonal F 75 IE, heeft iemand enig idee hoelang et duurt voordat er een eitje gaat groeien en voel je deze groeien?

Met mijn laatste ronde Clomid had ik wel een etiej, alleen een te laat eitje (was de 150 MG) die voelde ik wel groeien... Maar nu niks. Ik spuit nu al 7 dagen en as. donderdag terug voor een FM!

Liefs

17. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

Jan 9, 2008
    609
    0
    0
    @ marjah: ik hoop dat je gelijk hebt! ;) Inderdaad erg spannend vrijdag! Ik duim voor je op goed nieuws!!

@ babii: Ik denk dat het bij iedereen anders is wat betreft het groeien van een eitje. Bij mij groeit hij pas na dag 10. Deze ronde ook pas op dag 17 groot genoeg. Ik spuit 50 IE. Verder voel ik nooit of een eitje groeit of niet, dus kan je niet echt verder helpen. Succes morgen!!

18. yvy30

yvy30 Bekend lid

Oct 2, 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo dames!

Heb even weinig tijd om uitgebreid te reageren, hoop dat een dezer dagen weer te kunnen doen.

Ik wilde jullie wel alvast het nieuws melden dat we vanochtend een kloppend hartje hebben gezien! Beeb lag goed op schema qua groei, vandaag 6 weken en 6 dagen. Ik ben uitgeteld op 17 juni 2010.

Tot gauw!

19. jufkyjo

jufkyjo Bekend lid

Jan 9, 2008
    609
    0
    0
    Yvy GEFELICITEERD!!!! Wat een super nieuws!! Geniet er lekker van.

20. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Hey meiden,

Ben bij de gyn geweest en op CD10 zit er 1 eitje van al 20 MM :D. Het andere eitje was 12 MM (te klein om goed ontwikkeld te zijn) dus helaas zal er deze ronde maar 1 eitje springen.

Vanavond moet ik mijn injectie zetten om de eitjes te laten springen. Vanavond en morgen klussen (en neem de dag erna ook mee, als het me mannetje nog lukt)!

Hoop dat het klussen vanavond lukt (en dat meneer zich niet weer rot gaat voelen en niet kan presteren). Overigens heb ik dit ook onwijs erg (het moeten IS NIET LEUK) zeker als je tijdstippen opgegeven krijgt ;).

Moet vanavond om 19.00 uur de injectie zetten. Moet ik dan vanavond en morgen avond klussen?

PS wat is me cyclus nu dan (vandaag CD10).

@ YVY WAUWWW MEID!! SUPER!!!

Liefs

Share This Page