@ babii: wat fijn nu al zo'n mooi eitje!! Ik moest de spuit 's avonds om 18.00 uur zetten en dan zou het eitje 36 uur erna springen. Mij werd verteld de avond van de spuit en twee dagen later 's ochtend te klussen... en hoe lang je cyclus dan is? geen idee. Dat weet ik bij mezelf ook niet... Succes!!
Hallo allemaal! Bedankt voor jullie felicitaties! Was ook een hele opluchting gisteren om zo'n mooi knipperlichtje te zien. @Babii: wat goed, nu al zo'n mooi ei! Succes met klussen! @all: Hoe gaat het met iedereen?
Hey meiden, Bedankt voor de lieve reacties. Ik heb net me spuit gezet (19.00 uur) dus klus nu vanavond en morgenavond (moest van de gyn). Kon zaterdag ochtend nog meenemen, maar was niet noodzakelijk. Ik hoop zo dat het lukt vanavond, mijn mannetje heb daar onwijs veel moeite mee om te klussen wanneer het moet. Vaak kan hij dan niet presteren... Maar goed.... Ik zal dit keer niet aan ze hoofd zeuren
Hoi meiden, Ik ben vandaag naar de gyn geweest en ik ben nog niet veel verder. Al weet ik wel dat het eerder Nee dan Ja wordt voor ons. We zijn "de moeilijkste gevallen".... yeah right.... Daar hebben wij wat aan. Goed nieuws; de cysten zijn weg Niet goed nieuws: er zitten maar 2 follikels en daar werd de gyn niet blij van. Ze had gehoopt om er nu al meer te kunnen tellen. Maar ik moet nog ongesteld worden (not likely) en zij denkt zelf dat weer een niet goede cyclus tegemoet ga. Nu weet ik het niet meer. Met een beetje pech weer een maand wachten voor niets. Ja totdat ik uit mezelf ongesteld wordt. K** zooi, want dat zie ik niet meer gebeuren. Ik hoop dat ik ongelijk heb. Mocht ik nu wel ongesteld worden dan mag ik op dag 3 terugkomen voor nog meer bloedafname en echo. Hopelijk weet ik dat wel echt wat er aan de hand is. Want als het slecht nieuws is, dan hoor ik het liever vandaag dan morgen. Liefs M
Hoi meiden, wat is het hier rustig... ben ik zo negatief geweest, dat iedereen spontaan heeft afgehaakt? gr. Marja
@ marjah: nee hoor, niet te pessimistisch!! Gewoon lekker eerlijk. Wel shit zeg dat de gyn pessimistisch is. Toch snap ik het niet echt. 2 follikels is dat niet oke dan? Hier merk ik dat het moeilijk is om met wat anders bezig te zijn als ik thuis ben (dat is ook de reden dat ik even geprobeerd heb niet hier te komen). Ik ben zo bang weer teleurgesteld te worden volgende week en merk aan mezelf dat ik dat niet meer zo goed/ steeds minder goed aankan. Hier moet ik dus wachten tot mijn NOD (en die weet ik niet precies). Ik ga zelf maar uit van de 10e. De afgelopen 5 maanden was het namelijk steeds de 10e, dus tel zelf die dag nu ook maar. Ik voel me redelijk. Ik heb normaal veel last van mijn borsten vanaf de eisprong tot NOD, maar nu eigenlijk helemaal niet. Wel een onrustige buik, maar eigenlijk al een paar weken... Gewoon afwachten dus.
Ik snap 'm ook niet helemaal, ze vond het er atypisch uit zien... zo aan het einde van mijn cyclus. Ik moet/mag morgen weer naar de gyn, maar misschien ben ik nog te vroeg. Ach, dan mag ik vrijdag gewoon nog een keer.... IK begrijp dat je even afstand wil nemen, maar op een een of andere manier open je elke keer toch weer het forum. I.i.g. heel veel succes met wachten! Kus, Marja
En daar ben ik inderdaad alweer.... Ik zal aan je denken morgen Marja. Hopelijk iets beter nieuws. Knuffel!
Dag dames, Marja succes vandaag Ik ben weer ONGI en ga mijn laatste ronde IUI in, lukt het niet (wat ik eigenlijk niet meer verwacht) dan is de volgende stap IVF. BRR doemscenario, maar wel bikkelharde realiteit. Ben nu wel even verdrietig.... zit alleen thuis met de computer en een kop thee. Heb net al lekker de chocola opgezocht. Chantal
Hoi meiden, ff een egobericht van mij... Weer cysten, dus geen gewone cyclus. Er zijn ook naast de twee cysten geen andere eiblaasjes te zien. Waarschijnlijk is de FSH meting ook weer naadje. Daarom heb ik volgende week al mijn intake voor IVF, de korte methode. Hierbij leg je niet alles eerst stil en vervolgens ga je stimuleren, maar ga je net als bij IUI dirct na je menstruatie aan de gang. Volgens de gyn is de kans, dat het ooit op eigen kracht nog lukt, nihil! Eiceldonatie en adoptie zijn dus besproken. Aangezien ik dit al zag aankomen, ben ik gewoon weer aan het werk. Vindt het eigenlijk wel lekker, al smaakt mijn erwtensoeppie vandag toch wat minder (en eet ik 'm dus niet op). Ff gedachten verzetten en mezelf niet al te zielig vinden, want daar wordt het bij mij meestal alleen maar slechter van. Mochten jullie dit berichtje op meerdere fora tegenkomen, dan kan dat... sorry... maar ik moet verhaal even kwijt. Ik hoop dat jullie allemaal iets meer hoop op een eigen kindje hebben dan ik en dat het ook maar snel mag gebeuren. Onzekerheid is erger dan iets zeker weten, hoe slecht het nieuws ook is. Liefs Marja
Marja, jeetje meid. Sterkte gewenst hoor.Klinkt allemaal niet opbeurend, maar een wondertje kan altijd. Houd de moed erin, hoe klein de kans misschien ook is. Ik weet dat dat allemaal loze opmerkingen zijn die ik ook wel hoor, maar graag wil blokken, maar ze zijn wel waar. Chantal
Jeetje Marja, wat onwijs SHIT zeg!!! Knap dat je jezelf zo snel alweer bij elkaar aan het rapen bent en toch een beetje aan het kijken bent naar mogelijkheden in de toekomst. Een dikke knuffel!! Chantal, balen van je ongi meid. En nu ook naar de laatste ronde. Dat voelt wel definitief als ik het zo lees. Waarom vind je IVF een doemscenario?? Zie je daar zo tegenop dan?
hallo ik weet niet of ik me hier al eens voorgesteld heb maar ik ben dus mandy ben bezig voor 2de kindje was 2 keer zo zwanger (1keers zelfs ongeplant) 2de zwangerschap is fout gelopen bij 7en halve week buitenbaarmoederlijke zwangerschap waardoor ik nu een eileider mis ik zou gewoon zwanger moetten kunnen worden maar niet dus heb geen eisprong verder is wl alles goed bij mij en mijn man na 2 rodes clomid eerst 50 deed niks toen 100 kreeg een ei maar blijk clomid resustant te zijn dus gelijk ztoppen ermee ben ik nu begonnen met spuiten vandaag de 3de spuit zetten vrijdag terug omdat er waarschijnlijk nog bloed in me baarmoeder zat wil de arts effe kijke dus ben benieuwd hoelang moetten jullie spuiten?
Hallo dames! @Chantal: succes met de komende IUI. Kan me voorstellen dat je tegen IVF op ziet, is toch weer een stap verder en intensiever. @Marjah: tje, meteen door voor IVF dus. Ondanks dat je het al een beetje had zien aankomen, lijkt het me toch een schok die je even moet verwerken. Gelukkig hoef je wel niet te lang te wachten op de intake voor IVF. @mamamandy: hoe lang je moet spuiten, hangt af van hoe snel je een rijpe follikel krijgt. Ik heb bij anderen gelezen dat ze maar een week hebben hoeven te spuiten, ik moest drie weken spuiten voor een follikel rijp genoeg was. Valt het spuiten een beetje mee?
@mamamandy: het spuiten duurt bij mij ongeveer 2 weken. Hoe gaat het spuiten?? @yvy: hoe gaat het met je??
Mag ik met jullie meekletsen? Ik zal even in het kort mijn verhaal vertellen... We zijn nu ruim 2 jaar bezig voor een kleintje. We zijn redelijk op tijd doorgestuurd naar de gyn omdat ik helemaal niet ongesteld werd. Bij de gyn kreeg ik te horen dat ik PCO heb. Nou ik had met clomid 50 en 100 mg geen reactie. Toen 1 maand 150 mg een mega-ei van 35 mm....is uiteindelijk wel gesprongen maar helaas geen zwangerschap. Daarna nog 2 maandan 150 mg en geen reactie meer gehad. Heb in totaal bijna een jaar clomid geslikt met diverse keren provera/duphaston. Nu spuit ik dus puregon 75 IE.....Eerste FM op dag 11 nog niks te zien. Toen 3 dagen 100 IE gespoten en voor de rest weer 75IE. Tot en met dag 15 waren er 3 mooie eitjes te zien. Ik mocht nog net doorgaan met spuiten want 3 eitjes is max. Maar in 2 dagen tijd zijn er minimaal 9 rijpe eitjes bijgekomen. Ze is op een gegeven moment maar gestopt met tellen want het waren er toch veels te veel..... Nu zit ik inmiddels alweer 7 dagen van de duphaston en krijg maandag dus een controle echo. Ik hoop zo dat alles rustig is en dat ik dan snel ongesteld mag worden. Ik ben zo benieuwd hoe anderen het ervaren. Ook als het negatief is. Ik hoor namelijk alleen maar verhalen over spuiten wat betrekking heeft op IUI of IVF. En sorry voor het lange verhaal
Jeej lima, dat het dan ineens zo snel ging zeg! Ik hoop voor je dat je snel ongesteld wordt en de volgende ronde in kunt gaan. Ik gebruik ook puregon, zonder IUI of IVF. Ik spuit 50IE. Op dag 10 is bij mij meestal nog niets te zien. Als ik dan een week later terugkom, dan is er meestal een eitje van rond de 2 cm, dus groot genoeg.
Hoi Lima, wat vervelend allemaal, zeg. Ik hoop dat je in een volgende ronde meer succes hebt. Kus, Marja
@jufkyjo....Waardoor het zo snel ging is niet duidelijk maar baalde er wel even van. Maar het vandaag echo gehad en alles is weer rustig. Zodra ik ongesteld wordt mag ik weer beginnen met Puregon. Weer 75IE maar nu houden ze mij extragoed in de gaten. @marjah...Dank je wel....