Mag ik ook meekletsen? Ik moet sinds deze week fostimon spuiten. Ik heb een redelijke cyclus gehad altijd maar met beetje lage progesteronwaarde (tussen 15 en 19). In mei zwanger geraakt maar misgegaan. Curettage is geeindigd in verklevingen (asherman) en restweefsel. De verkleving is doorgeprikt maar ik heb geen cyclus meer. Nu heb ik clomid gehad, we zijn overgestapt naar een fertiliteitskliniek. Helaas, zelfde progesteronwaarde als voor de zwangerschap. Nu overleg gehad vorige week en voordat we echt zeggen dat de boel weer dicht zit en ik naar het spaarne moet, heb ik fostimon gekregen om de boel 'goed op te wekken'. We zijn erg benieuwd. Het prikken vind ik niet zo erg moet ik zeggen. Ben wel benieuwd of ik dan ook pregnyl ga krijgen of niet. Aankomende donderdag moet ik terug voor een follikelmeting....
hallo, ik heb 5 x clomid gehad.. eerste keer 50 mg was ik zwanger, helaas een mk. derde keer 50 mg.. geen goede cyclus meer, 100 mg ook niet en 150 mg ook niet meer.. nu dus voor de eerste maand puregon en pregnyl en heb afgelopen nacht mijn eisprong gehad. nu dus 14 dagen op het wachtbankje. weten jullie trouwens wat de statistieken zijn m.b.t. hoesnel je zwanger raakt met puregon?
@ lima: fijn dat het er nu weer goed uitzag. Succes!! @ loe. Gezellig!! Spannend donderdag! @ sylvia: van statistieken heb ik geen idee. Duurt lang he als je weer 14 dagen moet wachten! Ik had gedacht vandaag ongi te worden. Ik wist niet precies wanneer ik het moest verwachten na de pregnyl-spuit, maar ben het laatste half jaar al steeds opd e 10e ongi. Vandaag nog steeds geen ongi, maar wel al bruine afscheiding, dus het zit eraan te komen....balen
jufkyjo, balen dat je ongesteld gaat worden! is met pregnyl de wachttijd van 14 dagen langer of hetzelfde als zonder pregnyl?
Dag dames, en welkom voor de nieuwkomers. Pregnyl veranderd naar mijn idee niet direct de lengte van de wachttijd. Hier alles rustig. Stuiter een beetje door de dagen heen. Dan moe, dan hyoer dan verdrietig. Loop een beetje met mijn ziel onder de arm. Misschien eens bespreken met de GYN bij het volgende gesprek. Afwachten tot vrijdag dan heb ik weer de eerste FM voor onze laatste IUI. @ jufkyo, jammer meid!! Chantal
Chantal, shit zeg dat je je zo voelt. Misschien weet de gyn iets. Hier gaven ze in de gyn aan dat ze daar wel iets voor hebben. Ik mocht aangeven of ik daa gebruik van zou willen maken! Ik duim voor je meid! De lengte van de wachtdagen verandert inderdaad niet, maar weet gewoon niet precies wanneer het ei gesprongen is. Ik heb maandags de laatst meting gehad en die avond pregnyl gezet, dus dan zou het tot woensdagochtend hebben kunnen duren voordat het eitje gesprongen is... ach ja... maakt ook niet zo veel verschil meer nu...
hebben sommigen van jullie ook een opgezette buik gekregen van die spuiten elke dag? Ik heb toch echt het idee dat mijn buik (vanaf onder mijn navel) is opgezet sinds ongeveer twee dagen (zes dagen spuiten inmiddels). Herkent iemand dit?
vraagje: heb je met puregon elke maand dezelfde cyclus? of veranderd dat elke maand? dus ik had nu mijn eisprong op dag 18, heb ik dat dan volgende maand weer ongeveer? verder heb ik behoorlijk last van de pregnyl.. heb bijna alle zwangerschapskenmerken en als het nu is van een zwangerschap prima, maar nu is het voor niks
Hallo dames! Ik meld me ook nog eens een keer. Ik reageer even niet uitgebreid. Heb afgelopen week wel hier en daar vluchtig meegelezen, maar heb echt geen puf gehad om hier te komen reageren. Ik ben blij als ik 's avonds na het eten rustig op de bank kan zitten. De vermoeidheid begint hier dus ook toe te slaan, maar ik heb het er allemaal graag voor over, als het maar allemaal goed gaat met die uk in mijn buik. Even kort voor Loe: valt ontzettend mee, he, dat Fostimon spuiten? Nu maar hopen dat jij er ook goed resultaat mee behaalt. @sylvia: hier 5000E Pregnyl gespoten.
Yvy, dank je wel voor je reactie. Ja hoor spuiten valt reuze mee. Ben vandaag naar de fert.arts geweest (kreeg nu iemand anders) en er zat op dag 10 nu een follikel van 15 mm. Wel was mijn baarmoederslijmvlies nog wat dun 4-5 mm, maar dat kon nog wel wat doorgroeien? Mij was juist verteld dat fostimon het baarmoederslijmvlies verbeterde. We moeten afwachten.Ook heb ik gehoord dat ik zaterdag waarschijnlijk pregnyl krijg! Het is super spannend voor mij allemaal nu. Ik wil jullie wel wat vragen: als ik nu zaterdag een positieve ovutest heb, is dan de pregnylspuit wel op tijd? Zij zeiden dat dit ok was, en was de ovutest vrijdag (morgen) al positief, kon ik morgen komen.... Ivy, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
hallo ik heb een vraagje he ik spuit nu al 11 dagen zaterdag moet ik terug als eitje groot genoeg is zet ik de spuit voor de eisprong maar hoelang na deze spuit moet je sex of instiminatie hebben????
mamamandy: ik moest 36 uur naar de spuit vrijen, maar voor de zekerheid heb ik die dag ervoor ook meegenomen, maar mensen met iui hebben ook rond de 36 uur de insiminatie
ik maak me zorgen, ik heb gisteren en vandaag dus dag 3 en 4 na de eisprong een slijmprop met klonten slijm verloren, het slijm is dik en niet rekbaar het lijkt wel rubber! herkennen jullie dit en komt dat door de puregon en/of pregnyl? ik maak me hier echt zorgen om, dus misschien kunnen jullie me gerust stellen en helpen
hallo allemaal ik ben dus zaterdag terug gegaan naar zh en wat zagen ze allemaal vocht in mijn buik en geen eitjes meer dus wat bleek ik had de eispronng al gehad had ook flinke buikpijn we hebben vrijdags niet geklus zaterdag natuurlijk wel weten jullie of je ook zwanger kan raken als je de eisprong al heb? en is dit bij jullie ook wel eens gebeurd
Hallo dames, wat een boel vragen en ik weet niet de antwoorden. Wel weet ik dat het eitje 12-24 uur kan overleven, dus wie weet mamamandy?? Ik heb vandaag 2e meting gehad en woensdag is de IUI. Had ineens kanonnen van een ei. Tsja kan snel gaan met die hormonsters Chantal
Ook ik heb geen antwoorden dames... Spannend Chantal woensdag. Ik ga voor je duimen!! Ik mag zelf aanstaande maandag voor de eerste meting deze ronde naar het ziekenhuis...
Hallo allemaal! Eindelijk heb ik nog eens tijd en puf! om te komen reageren. Een druk (werk)schema en moeheid is geen goede combinatie, maar ach, alles voor het goede doel. Maandag j.l. de intake bij de verloskundige gehad, en meteen ook weer een echo gemaakt. De kleine was met de uitwendige echo al goed te zien, ligt met groeien mooi op schema, en we hebben het hartje zien en horen kloppen. Hij/zij bewoog zelfs wat. Zo mooi! Nu op naar de 12 weken echo op 7 december. Ben wel weer wat angstig geworden door het bericht van een mede-juni-mama dat het hartje bij 10 weken was gestopt met kloppen, slik... Hoe is het voor de rest met iedereen hier?