Hallo allemaal, in het ziekenhuis hebben we het van de week over het innemen van utrogestan/progynova gehad en de invloed daarvan op de hormoonspiegels. Nu vroeg ik me af hoe jullie het doen? om de 8 uur pillen nemen/schieten of ben je er iets nonchalanter in. Ik worstel door een enorm vermoeid gevoel met de avond/ochtend dosis. Hierbij een polletje dus...
Zit op het wachtbankje dus weet nog niet of ik zwanger ben. Maar doe de utrogestan zo goed mogenlijk om de 8 uur, maar het scheelt wel eens een uurtje(2 uur haal ik niet hoor)
Ik gebruikte ze als ik opstond, halverwege de dag en voor het naar bed gaan. Ik sta niet elke dag op dezelfde tijd op, dus dan verschoof het. Volgens mijn gyn mag er maximaal een uur verschil in zitten.
elke 8 uur (+/- 2 uur) utrogestan en niet zwanger Ik mocht ze inbrengen bij opstaan, en naar bed gaan. Volgens IVF team hoefde er niet per se 8 uur tussen te zitten, en kon ik er wel soepel mee om gaan. 2 maal daags 2 bollen. Helaas geen zwangerschap van mn 1e IVF, nu over naar ICSI.
Ik heb gestemd! Gebruik alleen utrogestan. Ik was wel wat nonchalanter, probeerde het wel een beetje aan te houden, maar soms vergat ik het of had ik een klas vol met kinderen en kon ik niet zomaar even weg. Toen ik dat een keer aangaf hier, toen zeiden ook veel meiden dat ik het niet zo nauw hoefde te nemen. Dat heb ik toen ook beetje los gelaten en was wel zwanger! Nu heb ik een cryotp gehad en probeer het nog steeds wel een beetje aan te houden, maar iets later of eerder, daar doe ik niet meer moeilijk over. Als ik naar de wc ga en ik zie dat er op het wcpapiertje een halve bol mee is gekomen, dan breng ik er ook altijd nog één extra in...Baadt het niet, schaadt het niet! Liefs
Wat grappig, mijn gyn zei echt expliciet 15 minuten.... Tja, dat red ik echt niet, hoor. Nu zit ik dus te twijfelen hoe laat ik de krengen neem, want ik heb een weekje vrij en regelmaat is dus ver te zoeken. Maar ik ben zo moe, dat ik per nacht echt wel 10 uur kan slapen. Vannacht dus maar een wekker gezet. Niet echt fijn, want nu ben ik dus belachelijk vroeg wakker. wik-weeg-wik-weeg
Ik heb trouwens 3x2 bolletjes, om 6.00/14.00 en om 22.00! Wekker van mijn man gaat om 6.00, dus dan is het voor mij gelijk even naar de wc, want dan moet ik toch en dan bollen inbrengen. 14.00 wordt soms iets later, omdat ik dan vaak nog een klas heb en s avonds doe ik het vaak voordat ik ga slapen en dus kan blijven liggen, is rond 22.00/23.00! Liefs!
heey, ik heb vaker gehoord dat er meiden zijn die maar 2x per dag bollen schieten! Gek, hoe elk centrum er weer anders mee om gaat.
weet iemand trouwens hoe ik die namen weg kan halen in de poll? dit wordt wel erg onoverzichtelijk op deze manier
leuke poll, was hier ook al benieuwd naar. Mijn arts heeft helemaal niets gezegd, alleen 3x daags. Heb dus zlef besloten dat dat inderdaad elke 8 uur is. Ik ga tegen 23.00 uur naar bed en rond 07.00 uur op, dus dat is makkelijk. Maar op mijn werk vergeet ik het wel eens (doe het dan 15.30) en dan is het dus ineens 17.00 uur als ik er aan denk. Had ze ook een keer vergeten mee te nemen dus toen pas 17.30 toen ik thuis kwam. Ben nog niet zwanger, maar gebruik ze ook in eigen cyclus. In het weekend zet ik wel een wekker. Maar ik slaap makkelijk weer in. Ga meestal ff plassen, maar heb ze ook wel eens gewoon op nachtkastje gelegd, ff naar binnen stoppen half slapend en weer verder tukken! Maar doe ik niet te vaak, want was liever ff mijn handen voor het inbrengen. Ik probeer dus wel heel stipt te zijn, maar ik vergeet het soms gewoon! Heb wel zo'n handig mini-inlegkruisjes plastic doosje met utrobollen (en inlegkruisjes) erin dat in mijn tas past. Dus heb ze altijd bij me en het is geen probleem als ik eens ergens anders ben of het laat maak. Oja: ik gebruik dus ook alleen utrogestan...
Hallo allen, Ik heb 2x n isci traject gehad 1ex zwanger van n zoon nu 16mnd n nu weer zwanger 18 weken. Beide keren utrobolletjes gebruikt 3xdgs 2. Zo rond 6/7h, 15/16h, 21/22/23h. Mij is altijd gezegd dat het niet heel erg nauw komt. Lag idd ook vaak vroeg in bed. Wat k wel altijd had was standaard elke dag op de middag mn alarm op mn telefoon vergat k het nooit waar k ook was. Nam die dingen altijd n een soort toilettasje mee. Dit zijn mijn ervaringen
Ik heb ..... anders....gestemd.... Hadden vakantie (direct na TP naat Turkije gevlogen), 2e dosis meteen al vergeten door de reis en dus overgeslagen, daarna iedere dag gedaan als ik wakker was en dan wel de andere 2x die dag om de 8 uur +/_. Bleef dit keer wel (aangezien we toch een relaxvakantie hadden) stug iedere keer een half uur platliggen zodat de smurrie er niet meteen weer uitging . Deze keer wel zwanger, maar of dat er mee te maken had....
Ik was heel stipt er in. Ik had mijn mobiel ingesteld om de 8u. 6.30- 14.30-22.30. Ik baalde ook wel van de tijdstippen...maar toch volgehouden...ach of het heeft geholpen, maar voor mijn gevoel heb ik er in die weken alles aan gedaan...en toevallig was ik daarna zwanger...maar ik denk dat iedereen zijn uiterste best doet...succes in ieder geval!!
Ik heb echt nog nooit gehoord dat het op een vaste tijd moet??? Ik moet ook maar twee keer per dag twee bollen en ik doe dat 's ochtends als ik wakker ben (wat meestal wel rond dezelfde tijd is) en 's avonds voor het slapen gaan (wat nog wel eens kan schelen in tijd) Mij is echt nooit verteld dat het op vaste tijden moet, o help, dat zal toch niet de reden zijn dat het niet blijft zitten...vrees namelijk dat het nu ook weer niet gelukt is...
Marjah, ik heb ook maar even gestemd Volgens mij zet het niet zo nauw. Ik hoefde in Gent altijd pas NA de tp te beginnen met bollen schieten. En dit keer een tp op dag 3 en dus ook pas op dag 3 na punctie begonnen met bollen. En dat terwijl ik in DD altijd direct na de punctie moest beginnen. Verder ben ik het vorige week 's middags zelfs een keer vergeten Wanneer het uitkomt doe ik het wel altijd om de 8 uur, maar soms lukt het gewoon niet anders en zit er veel meer of minder tijd tussen.
elke 8 uur (+/- 2 uur) utrogestan en zwanger Hoi! Ik nam het ook nooit zo nauw hoor (rare woordspeling maar goed ) Ik stond bv in het weekend later op dan door de weeks.