Puregon of andere hormonen spuiten deel 2!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door guusje27, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Welkom nieuwe meiden, leuk dat jullie mee kletsen maar de reden ervan is natuurlijk een stuk minder! Maar geef de moed niet op!

Dd: ja dat ampul afbreken is inderdaad vervelend, wat ik me nog kan herinneren is dat er een stipje op het gedeelte staat wat je moet afbreken. Als je het hulseltje erover heen hebt gedaan en je wilt hem breken deed ik altijd op dat punt met m'n duim kracht zetten en 9van de 10 keer bleef dan de bovenkant heel! Heel veel succes nog met prikken en probeer zoveel mogelijk van kant te wisselen

Weegbree: hoe is het met jou en je kleine?

Avda: aaaah wat vervelend zeg!! Zo balen dat het niet gelukt is maar hopelijk aankomende ronde snel een ei! Ik ga weer voor je duimen!

Mnr: wanneer mag je testen?? Ik ben nog steeds aan t duimen voor je!!

Bbibi: hoe gaat het nu met jou?

Hier: lekker vakantie aan t vieren.. Ben soms erg onzeker omdat ik me echt niet zwanger voel.. Het enige wat ik heb is die spier die zoveel pijn doet in m'n bil😡 maarja als dat je enige is mag ik natuurlijk echt niet klagen!
    Nog iets meer dan een weekje en dan weer een echo.. Ben benieuwd!

2. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

spuit 3 zit erin
    het ampul breken ging met het hulsje wel goed nu thnx voor de uitleg lovely
    maar trek de dop van de lange naald af en langst me vinger dus nu een sneetje in me middelvinger kon er ook wel bij

was vandaag wat te laat met de verdovende creme en dat merkte ik toch wel voelde het nu meer als gister morgen toch maar weer optijd erop smeren!
    en anders het ijsklontje eens proberen

had vandaag nog wat raars met inspuiten lekte het een klein beetje
    naald zat er goed op na afloop gecheckt hoop dat die 3 druppels niet uitmaken

3. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    You're welcome!
    Goed dat je 'm weer hebt gezet!
    Ik heb ook wel eens in mijn vinger geprikt. Stomme naalden!

Ik ga om 19.00 weer stoeien met mijn botte naald. Wat een horror!
    Menopur meestal 2 weken spuiten toch?

Ik mag geloof ik een maand. Nu eerst decapeptyl en vanaf 2/8 Gonal F erbij. 2 x paniek op 1 dag.

Maar goed voor ogen houden waar ik het voor doe...

4. DutchDiamond

jeetje 2 op 1 dag
    maar denk dat de gonal f meevalt omdat dat een prikpen is

ja snap niet waarom die lange naald zo lang moet zijn en nog aardig scherp ook
    stom ding!

ik hou ook maar een doel voor ogen hoop nu op een mooi verjaardagsei!
    ik hou trouwens 18:00 aan om te prikken

5. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Haaa nieuw vlees in de kuip ;)

@ dd, volgens mij bevalt het prikken je nog niet zo goed he ;) goed oefenen meid. Moet eerlijk zeggen dat ik ook heb lopen kl*ten ermee. Maar het glas kapot breken is me nog niet 'gelukt'. Hihi
    @ bo, geniet maar lekker van je vakantie!! En natuurlijk ook van de echo volgende week! Altijd spannend!
    @mnr, ik ben echt hard voor je aan het duimen! Het MOET gewoon!
    @lovelybaby, eerste ronde ivf zie ik? Succes meid. Wat betreft botte naaldjes, daar heb ik geen last van. Ik spuit nu menopur. Daarvoor gonal. Vond gonal qua gebruiksgemak veeeeel fijner. Hoop dat het jou ook goed bevalt.
    @ werveltje, wat ontzettend rot dat je zo'n jaar achter de rug hebt! Gelukkig weet je wel dat het snel kan gaan bij jullie. Op naar een mooi bms voor jou!
    @ rozabottel, hoe was je eerste spuit zetten gegaan? Van clomid had ik ook hele erge opvliegers en bijwerkingen. Met spuiten heb ik het haast niet!

Gisteren heb ik een flink potje lopen te janken. Toen kwam mijn allerliefste thuis met lekkere ijsjes. Hij had zoiets al verwacht ;) hihi vandaag heb ik het allemaal weer wat achter me kunnen laten. Morgen heb ik weer een uitgangsecho en dan kan ik morgen ook weer beginnen met spuiten.
    Ik zit alleen met iets heel stoms. maar volgende week ben ik jarig. Wordt dan 26. En ik vind het VERSCHRIKKELIJK! Heb altijd geroepen dat ik jong moeder wilde worden. Altijd voor mijn 25e zwanger willen zijn. Vorig jaar had ik ook al zo'n dip voor mijn verjaardag. Had me toch voorgenomen dat het toch voor mijn 26e levensjaar toch zeker wel gelukt moest zijn.. Niet dus..

6. DutchDiamond

@avda
    nee nog niet echt haha maar zit pas op dag 3 en het ging al beter als gister al voelde het niet lekker
    hihi geen idee wat ik verkeerd doe pakte hem toch goed vast dacht ik maar vandaag bleef ie heel krijg de pak er uiteindelijk wel in

wat fijn dat je zoveel steun heb aan je man/vriend leuk dat ie aan je denkt en een ijsje mee neemt
    avda mag ik vragen wanneer je jarig ben mijne is namelijk ook volgende week
    ik riep ook altijd ik wil jong moeder worden ik wil mijn moeder achterna maar helaas
    wie weet meid brengt het je wel geluk alleen wat later dit word jou jaar hoor je hebt het verdient!

7. rozabottel

22 jul 2014
    21
    0
    1
    @ dd. Gelukkig maakt die spuit maar kleine wondjes in je vinger en bleef dit keer je ampul heel. We worden straks nog ervaren als we t zo vaak mogen doen. Dat in je vinger prikken gebeurde dus bij mijn eerste keer spuiten ook. Hoe groot zijn jullie naaldjes eigenlijk. Ik vind t echt een heel kleintje t.o.v. die opzuignaald waarmee je die spuit klaar maakt.

@lovelybaby. Had je dit artikel al een keertje gelezen? Dat stuurde mijn buurvrouw naar mij. Test voorspelt kans op zwangerschap na ivf via @NUnl - Test voorspelt kans op zwangerschap na ivf http://nu.nl/overig/3803423/test-voorspelt-kans-zwangerschap-ivf.html via @NUnl

@mnr morgen de laatste dag wachten? Spannend zal extra voor je duimen.

@avda gelukkig mag je al weer snel starten met de nieuwe ronde. Mijn eerste spuit ging prima op mn vinger raak prikken na dan. Ik moest van de vp hard in mn vel knijpen dan voelde ik dat meer dan t spuiten. Dat heb ik gemerkt... mn huid voelde daarna beurs.
    Hopelijk kun je genieten van je verjaardag en krijg je een verlaat verjaardagscadeautje dit jaar, het is je dubbel en dwars gegund! Wel erg lief van je vriend dat hij zo aan jou denkt.

Ik vind het altijd zielig voor mijn man als ik weer eens pissig het toilet afkom omdat t weer niet gelukt is. Hij is dan verdrietig en ik ben boos op van alles. Gelukkig snapt hij t wel en kunnen we met elkaar goed praten. Hoe is dat bij jullie?

@iedereen
    Hoe oud is de rest eigenlijk? Ik ben ook pas 26.

8. DutchDiamond

@rozaottel
    Dit is mijn naaldje vergeleken de opzuignaald inderdaad erg klein

Ik test expres zonder hem vaak is hij werken als ik test dan heb ik de hele dag nog om het te verwerken vaak app ik hem dat het niet raak is
    mocht het raak zijn dan doe ik het niet via de app natuurlijk wil dan een klein i love papa kadootje halen met een cb digital test erbij

Ik word volgende week 25

9. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Ik had het artikel wel gelezen, maar het is nog in onderzoeksfase meen ik.
    Naald is niet zo groot, maar wel wat dikker en gewoon bot.
    Spuiten doet op een of andere manier met de dag meer zeer. Vandaag een mooie ronde rode plek rondom de plek waar ik heb geprikt.
    Morgen eerst proberen met een ijsklontje en anders even op zoek naar die crème.

Ik ben 35. Inmiddels bijna 3 maanden getrouwd. Wij staan er redelijk sterk in. Man is er niet bij als ik prik, maar hij steunt me wel.
    Hij hoeft van mij ook niet iedere keer mee naar het ziekenhuis met de echo's etc, maar alleen als het moet.
    Wij hebben al het eea samen meegemaakt (baarmoederhalskanker) dus we weten hele goed wat we aan elkaar hebben.

Mijn advies aan iedereen is om met elkaar te praten. Als ik merk dat ik niet lekker in mijn vel zit of licht ontvlambaar ben, zeg ik dat ook. En onderschat niet wat dit met je partner doet...

10. DutchDiamond

@lovely ik heb die creme van me moeder geleent werkt pefrect
    heb er zelf eentje vanuit het buitenland laten komen heb die nog niet geprobeert
    die emla creme van de huisarts smeer ik een uur van te voren erop
    tijdens de prik instructies zei ze zet de naald maar op je huid en hij zat er eigenlijk al gelijk in omdat ik niks voelde

vl wil ik er wel bij hebben als ik prik maar hij gaat er steeds van op de loop haha dusja zolang ie thuis is is het goed moet er nog niet aan denken dat ik er alleen voor sta
    hier gaat hij ook niet mee naar de echo's eigenlijk moest ie mee naar de prikinstructies maar hij heeft een eigen bedrijf dus kan niet zomaar vrij zijn heb toen mijn moeder maar meegenomen
    jeetje wa heftig lovely wel fijn dat je er zo goed over kan praten
    hier wil vl er zo min mogelijk aan denken en is ook niet zo'n prater heb het daar soms wel moeilijk mee want ik wil me verhaal toch kwijt

11. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Hey DD.

Je kan natuurlijk hier je ei kwijt. Mijn man is ook niet mee geweest met de prikinstructies hoor. En hij is er ook niet bij als ik prik. Ik ga meestal naar boven.

Mocht je echt met iemand willen praten; via het ziekenhuis kan dat met een professional. Tenminste dat werd me aangeboden. Neem aan dat dit dan voor iedereen geldt. Het is allemaal al moeilijk genoeg toch?

Hoe ging het spuiten vandaag?

12. DutchDiamond

@lovely
    het spuiten ging goed
    vl was weg even eten halen maar op het moment dat de spuit erin zat stond ie voor de deur te bellen en de hond sloeg aan dus schrok me rot waardoor ik de lege naald aan tikte dat voelde niet fijn
    spuiten zelf is nog wel gemeen maar ben al ver over de drempel denk ik
    merk dat het wat ''makkelijker'' gaat

hoe gaat het met jou?

13. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Vandaag voor het eerst rechts geprikt. Even gedoe met het vinden van een plekje en vastknijpen met klamme handjes.
    De prik is gewoon niet fijn en de vloeistof brand een beetje, maar dat trekt gelukkig heel snel weg.
    Die vandaag zit er weer in dus kan weer opgelucht adem halen.

Morgen weer een dag :)

14. DutchDiamond

@lovely
    ja tussen het inspuiten wil ik soms halverwege wel eens wachten zodat het branden wat weg is scheelt toch weer iets
    het inspuiten heeft ze mij verder niet geleert dus zal wel goed zijn als het erin zit zit het erin

wanneer moet jij weer naar het ziekenhuis?

15. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    11 augustus pas. Sinds vorige zondag dagelijks decapeptyl. Vanaf 2/8 komt daar dagelijks Gonal F bij. Ik ben dus nog wel een tijdje zoet :).

Jij?

16. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Goed zo dames! Het eentje wel een beetje. Tis Voor een goed doel zullen we maar zeggen.... Hier weer rare cyclus jammer genoeg nog geen eisprong gehad. Haf gehoopt na twee cycli van rond de 40 dat t nu weer zo zou zijn!
    Mnr wanneer ga je testen?

17. DutchDiamond

ja best moeilijk joh 2 spuiten op 1 dag
    maar komt goed hoop ik moet je ze tegelijkertijd zetten of een paar uur ertussen?

ik mag maandag voor de eerste meting

18. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Weegbree, vervelend dat je cyclus zo van slag is! Hoop dat de eisprong snel komt!

DD: spannend maandag de eerste meting. Hoop dat ze al flink groot zijn dan hoef je minder dagen te spuiten. Ik zet de spuiten meteen achter elkaar. Dan ben ik er vanaf!

19. DutchDiamond

dan is het weer jammer dat de gonal niet in een injectienaald zit dan was het naald erin en alleen de spuit wisselen was dan weer makkelijker geweest maarja we houden maar het doel voor ogen
    en ook tijdens je zwangerschap krijg je met naalden te maken dus wij zijn dan al voorbereid!

@weegbree jeetje wat is je cyclus van slag dan hoop dat er snel wat komt!

20. mnr

mnr Niet meer actief

Weegbree: zaterdag mag ik testen. Vandaag 14 dagen na eisprong.

Spuiten: hier nooit geen last van angst ofzo gehad. Gewoon gedaan eigenlijk :)

Deel Deze Pagina