Puregon of andere hormonen spuiten deel 2!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door guusje27, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Hier alles goed hoor. Erg druk op het werk. Dus probeer ook even en beetje rust wbt de mmm te pakken. Vanmorgen fm gehad. Bms was 5,6 voor cd 9 netjes. In beide eierstokken nog vele kleintjes. Niks benoemenswaardig dus. Moet nu zaterdag terug. Zit dan op cd 11.

2. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Veel gekletst dames!

@DD: fijn dat er groei t zien is! Wachten duurt lang he. Ik heb toen ik menopur moest spuiten, zo'n 2 weken moeten spuiten. Je krijgt bij de fm te horen wanneer je de pregnyl moet zetten en dan maak je ook meteen een afspraak voor de behandeling. Dit natuurlijka ls je eitjes groot genoeg zijn.
    Ik had trouwens altijd maar 1 eitje.

@Olive: zwaar inderdaad; hel veel sterkte....

@Rozabottel: waarom hoop je op 1 eitje? Toen ik voor de IUI ging, wilde ze er zeker.

Hier spuit ik gestaag verder. Merk dat ik het na mijn blauwe plek (lees: zwarte plek met een doorsnede van 5cm) toch iets spannender vind om te prikken. Maar doe het netjes, elke dag aan de andere kant.
    Aankomende zaterdag mag ik 2 spuiten gaan zetten. De Decapeptyl en Gonal F.
    Ik spuit al vanaf 20/7, ben inmiddels ongesteld geweest dus weet niet op welke CD ik zit. Hoorde in het zkh dat ik de gehele cyclus, zoals ik 'm ken, los moest laten.
    Zaterdag dus 2de spuit erbij en dan 11/8 de eerste fm. Ik ben benieuwd of het aanslaat. Ik zit namelijk op de maximale dosis Gonal F. Dit omdat ik met de Menopur altijd maar 1 eitje aanmaakte. Nu willen ze er veel. We gaan het zien. Ik denk geloof ik elke dag wel: 'als al dit gedoe het maar waard is en het aanslaat en ik zwanger raak'. Maar goed, daar is niets van te zeggen nog.

Buiten hier en daar een kleine opvlieger, heb ik geen last van de hormonen nog. Eens kijken wat Gonal F met me gaat doen :)

3. mnr

mnr Niet meer actief

Wat spannend voor jou LB, ik spuit ook een hele hoge dosis. Ben dan ook erg benieuwd of je nu meer eitjes krijgt.Heel veel succes!

Dd: ik heb wel 6 weken gespoten.
    De ronde van m'n miskraam had ik ook 4 weken gespoten.
    Meestal heb ik rond cd 23 m'n eisprong.

Avda: ga je gelijk op met je vorige ronde? Wel fijn dat je niet meer om de dag hoeft. Hopelijk zaterdag mooie groei!

4. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    @ mnr, loop redelijk gelijk op vorige ronde. Had vorige keer op cd 18 pas een ei van 16, ... Dus wat dat betreft heb ik nog even.

5. rozabottel

22 jul 2014
    21
    0
    1
    @avda hopelijk volgende meting meer te zien!

@lovelybaby. Een eitje vind ik voldoende, 2 is kans op tweeling en dat is weer verhoogde kans op miskraam. Dat icm al een verhoogde kans op miskraam door pcos en een schildklier afwijking wil ik liever maar 1 eitje. Al is het natuurlijk hartstikke prima als t er toch twee zijn. Wij hoeven gelukkig nog geen iui.

6. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi dames ik lees even beperkt mee. We zijn er even een weekje uit. We genieten volop!
    Olive. Wat ontzettend heftig allemaal meid.... Hoe was het vandaag? Andere meiden veel succes op naar mooie eitjes...
    Mnr hopelijk gauw weer over met die nare ongi.
    Hier zaterdag ongesteld geworden...best vage bloeding. Heel minimaal, dag niks en toen wel weer wat bloed en bruin slijm.
    Houd maar 35 dagen aan... das best netjes vind ik zelf. Had voor mn zwangerschap helemaal geen cyclus dus alles is meegenomen.
    Voorlopig nog even geen tweede hier, maar een cyclus zou fijn zijn voor als we wel willen!
    Denk aan jullie!

7. olive

olive Actief lid

2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik vond het toch wel erg moeilijk merkte ik om tussen alle dikke buiken te zitten, in mijn hoofd maalt dan ik had hier ook met mijn dikke toeter moeten zitten nu.
    Vandaag ook laatste deel (dna, navelstreng) van de obductie binnen gekregen; er is helemaal niets afwijkend gevonden, alles was goed, de gyn zei dat we echt pech hebben gehad.
    Daarna moest ik nog 8 buisjes bloed afgeven bij het lab om te controleren op stollingsafwijkingen bij mij, vraagt de jonge dame mij hoelang ik al zwanger ben, nou dat was wel de laatste druppel, ik hield het niet meer..
    Ik zit vandaag op cd 9 en alles was nog klein aan beide kanten, bms wel 6. Ik spuit gemiddeld 3 weken ongeveer voor een mooi eitje.

Weegbree; is het dan wel een 'goede ongesteldheid' of meer een doorbraakbloeding? Hoop dat het een goede is. Geniet van je vakantie! Dichtbij huis of buitenland?

Dd: ik spuit gemiddeld 3 weken, maar dat was met puregon ik weet nog niet hoeveel precies met de gonalf.

Roza:waarom gebruik je geen prikpen dan? Is zo'n naald niet veel langer (enger)?

Mnr: hoe gaat het ongesteld zijn? Wanneer mag je precies beginnen met prikken en hoeveel spuit jij?

Lb: spannend!!

Avda: spannend, we lopen volgens mij gelijk! Ik hoop dat ze mooi gegroeid zijn de volgende keer. Ik moet maandag pas terug (cd13) en als er dan niks is wordt het opgehoogd.

Veel succes iedereen

8. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

links 16mm vandaag rechts kon ze niet meer vinden :S verdwijnen ze zomaar??
    iedergeval hier nu me stappenplan:

vandaag en morgen nog menopur spuiten
    zondag ochtend bedenken hoelaat we s'avonds gaan klussen (12uur ertussen) dan s'ochtends pregnyl spuiten
    hij zou tussen de 12 en 36 uur moeten springen
    36uur na pregnyl moet ik 3xper dag 2bolletjes utrogestan inbrengen down under
    zometeen alvast me nieuwe nod uitrekenen

dacht teminste 36uur na de pregnyl de utrogestan of was het nou 36uur na het klussen zo ff opzoeken ga nu twijfelen

9. mnr

mnr Niet meer actief

Dd: eitjes onder de 14 mm hoeven niet door te groeien en kunnen weer verdwijnen.

Weegbree: geniet er van meid!

Avda: succes morgen!

Olive: ik spuit veel: 225/275 per dag.
    Wat stom met het bloedprikken!
    Hoe voel je je bij de uitslag? Pech voelt zo oneerlijk he.. Wel fijn dat het dan een eventuele volgende keer goed kan gaan.
    Maar kan me ook voorstellen dat als er wel een oorzaak was je het gevoel had dat je het dan in de toekomst kan voorkomen.

Hier: deze menstruatie is echt verschrikkelijk.. Bij m'n mk niet zoveel bloedverlies als nu.
    Ik zal jullie details besparen maar het is zo erg dat we morgen waarschijnlijk niet naar een verjaardag/bbq gaan.
    Hopelijk wordt het snel weer minder..

Vanavond weer de eerste spuit er in. Ben er nog helemaal niet mee bezig door het bloedverlies. En ik heb nu ook pas laat een fm.

10. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Als dat nou geen leuk verjaardagscadeautje is!
    Proficiat met je verjaardag meid!
    Wat 'verdwijnende' eitjes betreft, dat kan! Ze kunnen ook weer krimpen...

11. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

@mnr wat raar dat dat ineens weer verdwijnt
    maar ze had ook geen kussen onder me kont gelegd dus ze nam ook niet echt de moeite
    @Avda ja ben er best blij mee al durf ik nog niet te juichen
    dank je wel :)

12. rozabottel

22 jul 2014
    21
    0
    1
    @avda gaan ze in jouw ziekenhuis in het weekend gewoon door? Ik word met afspraken altijd over t weekend getilt.

@Olive, kan me voorstellen dat het moeilijk het moet zijn om tussen al die zwangere te moeten zitten terwijl jij net je kindje bent verloren, en dan ook zo'n tactloze vp. Niet fijn! Hopelijk deze ronde raak al zal dat het verdriet niet verzachten om jullie vlinderkindje. Vind het echt super knap dat je ondanks dat toch weer de mmm instapt!
    Het zkh heeft denk ik uit kostenbesparing geen prikpen maar spuiten gedaan. Het went wel al is de ene dag moeilijker dan de andere dag.

@ weegbree, geniet ervan een weekje er tussen uit.

@dd bij mij is het ook al paar keer gebeurd dat eitje toch verdwijt al was het 14 mm. Succes van het weekend met klussen.

Wij lopen trouwens gelijk op, ik mag zondag ook de pregnyl zetten. Vandaag meting en had het niet verwacht maar t was gegroeid tot 15,5mm. Ze verwachten op cd16 mn eisprong, dat zou voor het eerst in maanden zijn dat ik een keer een korte cyclus heb.

13. limburgje

limburgje Nieuw lid

31 jul 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerst mijn excuus dat ik hier mijn vraag stel, het lukt me niet om zelf een topic te openen.

Beste lezers,Ik heb een paar vraagjes.
    Ik heb pco syndroom
    Ben begonnen aan hormoonspuiten, en had na 3 weken spuiten 2 rijpe eitjes!
    Toen moest ik pregnyl spuiten voor de eisprong.
    Dat is nu een 12 dagen geleden, ik moest bellen wanneer ik menstruatie zou krijgen.

Nu mijn vraagjes...
    Ik heb een test gedaan te vroeg ik weet het, maar die gaf een heel licht 2e streepje aan, maar heb wel zo nu en dan flinke steken in mijn onderbuik, en heb pijnlijke borsten.
    En nu weet ik niet of ik al helemaal blij mag zijn, of dat dat toch een teken is dat mijn menstruatie zal doorbreken.
    Hebben meer vrouwen zoiets mee gemaakt?
    Groetjes Limburgse dame xx

14. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    @Limburgje: moeilijk te zeggen. Met Pregnyl test je altijd positief. Ik weet niet of het nu je lichaam al uit is. Volgens mij is het nu afwachten en nog een keer testen om te kijken of de test duidelijker wordt?

Succes!

15. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    @dd: ik heb dat ook vaker gehad; dat 1 eitje weer weg ging. Schijnt voor te komen. Maar 1 eitje is goed toch?
    Ik heb nooit een kussen onder mijn kont :)

Ik ga morgen de eerste Gonal F zetten. Heel benieuwd hoe dat gaat. Vanaf morgen 2 spuiten per dag...
    Het is voor een goed doel.... Het is voor een goed doel...

16. werveltje

werveltje Niet meer actief

@ Limburgje, ja gewoon nog een keer testen, dan zie je wel of hij duidelijker wordt. Er kan idd nog Pregnyl in het lijf zijn, waardoor je positief test.

@lovelybabe Succes met de eerste spuit! Heb je hem al gezet?

hier zojuist ongesteld geworden, wat voor mij betekent dat ik dinsdag de eerste Gonal F ga zetten...:)

17. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    @werveltje: ik spuit al sinds 20/7 decapeptyl. Vandaag kont daar Gonal F bij. Vanavond om 19.00 zit ik er weer met klamme handjes. De Gonal F zit in een pen, ben benieuwd hoe dat gaat...

18. werveltje

werveltje Niet meer actief

Ja bedoelde eigenlijk ook de Gonal F :) het lijkt me niet zo lastig met die pen. Wat jij?

19. mnr

mnr Niet meer actief

De prikpen van gonal is veel makkelijker dan de losse spuiten met naalden :)

Avda: al fm gehad?

Hier gisteren weer de eerste spuit gezet. Waarschijnlijk 13-8 de eerste fm (moet maandag even bellen)

Wel erg last van hoofdpijn door de menstruatie.

Fijn weekend allemaal!

20. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Hoi meiden,

@lb, ik vond altijd de Gonal heel prettig om te spuiten. Heel makkelijk. Kan je niks aan fout doen. Plus het zijn fijne dunne naaldjes.

Ik ben met terug van de echo. Bms was van 5.6 naar 6.7. Dus dat gaat goed. Eitjes nog altijd veel kleine. Nog gene die doorgroeit. Maandag moet ik weer terug.

Hoe is het met de rest?
    Mnr, menstruatie al iets minder geworden?

Deel Deze Pagina