hey allemaal was er hier nou iemand met ervaring met utrogestan? twijfel nu of ik hem 36uur na de pregnyl moet gebruiken of 36uur na gemeenschap? @lb wat spannend nog een spuit erbij maar zo'n pen lijkt mij inderdaad minder moeilijk @mnr hoe beviel het eerste prikken je? @avda jammer dat er nog niks te zien was maar het kan altijd nog welke cd zit je?
Zit nu op cd 11. Dus ook nog erg vroeg. Had ook nog niks verwacht. Maaaaaar zou natuurlijk wel leuk zijn als er wat was
spannend avda het is nog vroeg maar een roze test was erg leuk geweest ik zit nu een beetje te denken hoelaat de pregnyl er morgen hier ingaat als ik hem om 7uur smorgens zet dan moeten we om 7uur savonds het bed in dan zat ik eraan te denken om om 12 uur nog eens te klussen vergroot de kans denk ik? maandag ochtend gaat het zo ie zo niet dan word het pas weer in de avond en is die 36uur dus al voorbij nog tips voor het spuiten van de pregnyl? las net al over een half uurtje uit de koelkast halen voor je gaat spuiten
@dd de gyn adviseerde mij tussen 2 en 4 smiddags dan zat je d maamdag avond precies tussen de 12 en de 36 uur in.
hier werd het voorbeeld gegeven zet hem om 10 uur s'ochtends dan kan je om 10 uur s'avonds het bed delen en meer niet maar als ik hem morgen middag om 3 uur zet springt ie snachts om +- 3 uur (uitgaande van 12 uur even) dan ben ik te laat natuurlijk en s' ochtends klussen zit er hier niet in gister hebben we geklust vandaag beter maar niet denk ik? om de dag schijnt toch beter te zijn voor de kwaliteit van de zwemmers?
Je eitje blijft toch 24 uur leven dacht ik? En er ligt nu al een voorraadje zwemmers die 48 uur in leven blijven. Dan maandag een nieuwe lading dan moet als je eisprong in de nacht is wel een bevruchting kunnen opleveren. Je hebt dan en voor je eisprong zwemmers geleverd en na de eisprong. En om de dag is idd beter voor de kwaliteit. Gek dat ze niet eenduidig in zijn qua advies over het spuiten van pregnyl. Dat maakt t verwarrend. Maar spuit op n moment waar jij je goed bij voelt lijkt me. Succes morgen!!
gister is hij niet in me gekomen dus ook geen zwemmers in mij nu maar omdat het dus beter voor de kwaliteit is word het vandaag niet klussen ik heb niet eens uitleg gekregen over hoe ik het moet bereiden het is dat ik hier op het forum zit maar ze hebben niet eens verteld dat het in de koelkast moest en dat ik het dus zelf van hier weet het zal toch ergens in de ochtend zijn dat ik hem zet zodat we in de avond aan de slag kunnen maar ik bedacht als ik hem nou heel vroeg in de ochtend zet dus 7 uur kunnen we om 7 uur en om 12 uur aan de klus bijvoorbeeld en maandag kan het dan altijd nog heb nog even om een theorie te bedenken haha komt morgen hopelijk goed pregnyl schijnt alleen niet lekker te voelen
Klopt je moet veel zelf vragen en uitzoeken. En als je dan iets vraagt bij fe gyn zeggen ze verbaast o is je dat niet uitgeleg?? Ben benieuwd. Morgen ook mijn eerste keer pregnyl. Wanneer verwacht je jou nod? Hoe is t met de rest? @avda hopelijk de volgende fm wel wat te zien! @ mnr je menstruatie al wat geminderd? Wanneer moet je voor fm?
owh spannend roza dan lopen we gelijk joh ik gok dan dat ik rond 17/18 augustus mijn nod heb en jij? wanneer zet jij je pregnyl? ik haal hem wel een half uur voor het zetten maar uit de koelkast lijkt me niet prettig dat koude goedje inspuiten
Ja klopt ik verwacht m 18-19 aug. Ik word elke keer de 15e dag savonds ongesteld. Ik zet m smiddags. Ligt nu al wat te wachten en maandag vullen we t aan. Hopen dat we beide geluk hebben dze ronde!
@roza ik hoop het naar al die spuiten mag het wel eens ik krijg trouwens ook utrogestan deze keer dat moet ik 36 uur na de pregnyl down under inbrengen terwijl me bms nu best mooi was dus geen idee waarom dat dat moet we zullen het zien al ga ik eerlijk gezegt alweer van een teleurstelling uit
Dd: ik gebruik ook utro en moet er altijd rond m'n eisprong mee beginnen. Na de pregnyl springt je ei waarschijnlijk eerder na 36 uur dan na 12 uur. 2x klussen op een avond heeft weinig zin omdat de tweede keer de kwaliteit een stuk minder is. Meestal wordt dat ook afgeraden. Avda: wanneer moet je nu weer? Hopelijk gaat er snel iets groeien! De menstruatie is gelukkig wat minder, maar nog wel veel. Ik heb de week voor m'n eisprong ook de hele tijd gebloed. Dit hield op na het beginnen met de utro. Ik denk nu dat m'n baarmoeder nog niet helemaal schoon was na de mk. Vandaar nu deze hevige bloeding. De utro heeft alles natuurlijk al die tijd tegen gehouden. Dat denk ik tenminste.. Want zo heftig was echt niet normaal. Roza: waarschijnlijk 13-8 de eerste fm. Ik moet morgen even bellen. De tweede spuit zit er al weer in. Na 16 maanden spuiten is het voor mij gewoon normaal om te doen. Ik heb er ook nooit moeite mee gehad eigenlijk.
@mnr 36uur na de pregnyl moet ik beginnen met de utro als ik de pregnyl dus om 9 uur s'ochtends zet zondag dan is de 36uur maandag avond dan zondag avond maar een keer gezellig maken en maandag avond denk ik ook maar
Ik haal de Pregnyl altijd een half uurtje uit de koelkast. De vloeistof brand een beetje als je 'm hebt ingespoten. Na get prikken even zachtjes de plek masseren en het is weer snel weg! Het enige wat ik weet is dat na de Pregnyl je ei eerder 36 uur later springt dan 12 uur. 2 x op 1 dag werd mij toen afgeraden. Spuiten duurde een half uur vandaag. De pen ligt onhandig in de hand. De naald is wel scherp. Gleed door mijn huid, alleen moest ik toen mijn hand verplaatsen naar de bovenkant van de pen en dat voelde ik even. Verder duurt het even voordat er 225 eh inzitten. Ik vond het zo spannend dat ik met mijn klamme handjes geen 'rolletje' vast kon pakken voor de andere spuit. Dus na heel wat gehannes en frustratie is het me toch gelukt! Morgen proberen binnen een paar minuten klaar te zijn.
@LB ja ben nu van plan zondag avond,maandag ochten(ochtendzwemmers schijnen beter te zijn)en maandag avond kan je de pen niet in een vuist pakken zodat je je duim op het knopje aan de bovenkant in kan drukken? kan me voorstellen dat het een heel gedoe is en 2 spuiten op 1 dag is niet niks succes morgen!
Gister ging het prikken al wat beter. Het is gewoon even oefenen, geloof ik. Ik was binnen een paar minuten klaar. Waar ik me wel overheen moet zetten is dat 225 eenheden best veel is en dat ik de spuit lang in mijn buik heb. Normaliter tel ik rustig tot 10 (slaat nergens op, maar het houd me rustig) en trek ik de spuit eruit. Nu kan ik tot 10 tellen, maar ben ik nog niet klaar. Maar goed, dat went ook wel. Gister was de 2de keer, eind van de week weet ik niet beter (hoop ik) @mnr: wat fijn dat het spuiten zo goed gaat. Ik heb vorig jaar 3 rondes gespoten met Menopur en dat was de gehele 3 rondes spannend. Nu decapeptyl en Gonal F. En ook fijn dat de menstruatie wat minder is. Wat ik me afvroeg: jullie spuiten pregnyl en krijgen geen behandeling? Krijgen jullie dan niet te horen wanneer je het beste aan de slag kan? Nu snap ik ook dat jullie 'maar' 1 of 2 eitjes willen . Ik moet er volgens mij minimaal 6 hebben, anders geen punctie. Dit heb ik overigens niet in het ziekenhuis gehoord, maar van een andere dame die mjet ICSI bezig is. Mij is in het ziekenhyuis nooit verteld dat ik minimaal 6 eitjes moet hebben en er is ook nooit verteld dat er 2 maanden 'rust' moet zijn tussen elke ronde. Toch wel gek eigenlijk...
Lb: ik krijg deze ronde de 4e iui. Daarvoor een jaar ovulatie inductie gehad. Ik spoot 225/275 gonal. Nu 225 fostimon en 50 gonal. Dus ook elke dag 2 spuiten. ik ben juist heel blij met 2 eitjes, 1 zou echt een tegen valler zijn. Ik zou er graag 3 willen maar dat is Nog niet gelukt. ivf protocol is in ieder ziekenhuis anders..
gister de pregnyl gespoten heb nu een blauwe plek achtig gevoel op die plek kan ook heel licht een kringetje gezien hoe de vloeistof is gaan lopen kan niet eens slapen op die kant les voor de volgende keer pregnyl aan de andere kant spuiten
Hoi meiden, Ik heb vandaag de eerst spuit gezet. Het was even onwennig, maar het ging hartstikke goed. Heb wel een kleine bloeduitstorting op die plek maar dat zal er wel bij horen. Heb er eigenlijk niks van gevoeld. Volgende week maandag voor de echo, ben benieuwd naar het resultaat.
@dd: ik heb dat ook altijd van de Pregnyl. Na het prikken de plek even zachtjes masseren helpt. ( mocht er een volgende keer komen) @werveltje: wat goed! Kleine bloeduitstorting kan zijn dat je een adertje hebt geraakt.