Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    violet, groot gelijk meid... geniet even lekker van de rust, dan kun je er strakjes weer helemaal tegenaan!

2. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Dankje Miss M! Lief van je!

3. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden. Ik heb even niets van me laten horen, maar heb in de tussentijd dit forum wel gevolgd.
    @VioletRose: Goed dat je ff pauze hebt ingelast en een emo-dag hebt gehouden. Ik heb dat niet gedaan. Dacht dat dat niet nodig was, maar kreeg vorige week de deksel op m'n neus. Ik heb toen zomaar ineens de ogen uit m'n kop gehuild, ben er letterlijk ziek van geworden. M'n lijf begon te protesteren. Nog nooit eerder meegemaakt, maar ik kon het niet langer ontkennen dat ik vol opgekropte spanning en frustratie zat, zo vlak na het weer ongesteld worden. Maar ja.. de rest van de dag lekker vol zelfmedelij in m'n bed doorgebracht en veel geslapen. De dag erna ging het gelukkig weer.
    @Boeff: we lopen weer bijna gelijk op. Zondag mag ik ook weer voor de tweede fm. Ik zit dan op cd 12, jij op cd 11 (als ik het goed heb). Mijn 'score' van vandaag (1e fm, dag 10) was 14mm, maar het bms bleef weer achter met 4,4. Ik heb daar toch geen goed gevoel bij. Gyn zei dat dat niet allesbepalend is en we zondag wel weer verder zien. Heb al wel vast de Ovitrelle in huis gehaald.
    @Pipsqueak: Spannend hoor, dat wachten. Rond de 16e mag je dan testen? Kan je je inhouden om niet eerder al te testen?
    @ Olive, Jolien2 en Myloon: welkom! Fijn om te lezen dat je niet de enige bent, toch? Enne Myloon... succes donderdag èn met het afvallen natuurlijk! Je hebt in ieder geval een goede motivatie voor het afvallen, lijkt me!
    @ Nino: Spannend! Ik had nog ff een vraagje aan je; bij welk zh loop jij? Ik had het er vandaag met 'mijn' gyn over dat ik ook graag alle kansen wil benutten en wil kijken of ik ook Utrogestan kan gebruiken. Vooral ook omdat het probleem bij mij met name ligt in het bms/innesteling. Maar hij zei dat dat alleen wordt toegepast bij IVF (wat dus niet waar is, gezien jou verhaal.. maar ik wou niet direct te bijdehand overkomen). En dat dat bij ovulatie inductie (hormonale ondersteuning bij natuurlijke cyclus, wat ik volg) geen zin heeft. Ik ga het zondag toch weer aankaarten. Dan heb ik een afspraak bij een andere gyn. Ik ga het toch weer proberen.

Voor wie ik vergeten ben: succes!!!

4. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

@ Flower: Ja, ik heb echt gemerkt dat ik die gevoelens echt moeten laten gaan. Anders krop ik het alleen maar op. Ik denk ook vaak dat het niet nodig is en dan komt het er uit op een moment dat ik het niet wil. Zo 1 keer volledig overstuur op werk. :( Maar ook daar vertel ik het wanneer ik zo'n emo - dag heb gehad thuis en dan zijn ze altijd heel lief en dan voel ik me gelijk veel beter. Dus erover praten en er eerlijk over zijn en je dus aan je gevoelens toegeven helpt bij mij enorm.

En daarna kan ik er weer veel beter tegenaan :) Maar ik moet zeggen dat ik het ook een heel fijn gevoel is dat ik nu even niet hoef.

Goed, dat jij het navraagt van Utrogestan! Elke gyn heeft een andere manier van werken! Maar ook protocollen waar ze aan moeten houden. Vermoeiend want je leest dus verhalen hier van vrouwen waarbij het anders gaat. En wat is nou goed en fout. Ik heb zoiets van, baat het niet dan schaadt het niet. Maar niet elke gyn is zo experimenteel en houdt zich daarom meer aan het boekje. Wat ik jammer vind want elke vrouw is anders. Maar dus goed dat jij zelf onderzoek doet en het navraagt! :)

5. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!!

@violetrose, knap dat je besluit even rust te nemen. en het is zeker wel even lekker om even niks te hoeven. en dan idd straks er weer flink tegenaan:D

@flower, ja we liggen echt gelijk haha. zit morgen idd op cd11. vorige fm was nog niet bijzonder maar denk dat er morgen toch wel wat te zien is want heb al flink vruchtbare afscheiding. dat dunne bms probleem heb ik ook vaker. heb dat ook al eens aangekaart maar de gyns zeggen als hij gewoon mooi 3 laagjes heeft, dat het dan geen probleem is. succes morgen en hopelijk mogen we samen gauw de ovitrelle zetten:D

liefs

6. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanavond mijn eerste spuit gezet, dit ging goed zonder problemen!

7. olive

olive Actief lid

2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle meiden heel erg bedankt voor het warme welkom!
    Het is inderdaad fijn om te weten dat je niet de enige bent :)
    En ik ben blij dat het spuiten volgens jullie meevalt.

Ik heb afgelopen vrijdagmiddag een gesprekje gehad met mijn gyn, die heeft mij puregon voorgeschreven 2 doosjes van 300?

Ik slik nu provera om mijn ongesteldheid op te wekken, anders moet ik nog langer wachten. Nog even geduld voor mij dus.

ik hoop dat goed verloopt bij iedereen.

Groetjes,
    Olive

8. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!!

@flower, hoe is je fm gegaan??

hier net mijn fm gehad. had 3 eitjes:) alle 3 gemiddeld 12mm. ze waren eigenlijk allemaal 15mm lang en 10mm breed. dinsdag moet ik weer terug komen en hopelijk zijn ze dan alle 3 mooi doorgegroeid:) mijn bms was deze keer ook dik genoeg. 6,5mm.

fijne zondag allemaal!

liefs

9. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Moet ff mijn hart luchten....
    Afgelopen vrijdag mijn 4e fm gehad met puregon 75ie, en nog steeds geen ei te zien helaas...:(.
    Ik zit al op cd 20 vandaag en nog steeds geen EI !!!!!

Door deze domper heb ik stiekem vrijdag 1 shot gedaan van 100ie :( misschien dom...maar ik wil nu gewoon aktie zien. Ook al zou dat betekenen dat ik dan te veel eitjes zou hebben.(dan weet ik teminste dat het nog allemaal werkt)
    Nu heb ik ook niet zo'n leuke ferti-arts, zei denkt maar dat het je bijna niks doet als je lichaam je al 8 mnd in de steek laat. Ik moet het wel allemaal ondergaan zei ik tegen haar...+ alle teleurstellingen die je elke maand weer moet incasseren dat je niet zwanger bent of zelfs geen eitje te bekennen is zoals bij mij (4x een eisprong in 8 mnd), en een vmk. Nu zelfs al 3mnd achtereen geen eisprong meer gehad..

Dinsdag cd 22 moet ik terug komen voor mijn 5e fm, en hoop dat er nou wel iets te zien is,maar meiden, ik zit er gewoon even doorheen.
    Zelf mijn man zegt nu : Is dit het allemaal wel waard....we hebben toch al 2 gezonde kids :( pfffff

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @mama3e
    ik snap je gevoel volledig! ik had/heb het ook met de puregon dat ik geen resultaat krijg...
    ik begon met 50 eh, opgehoogd naaar 75 en geen enkele groei...
    2e ronde begonnen met 75 en opgehoogd naar 100.. pas op cd20 begon er wat te groeien! helaas is dat eitje weer verdwenen maar oooo wat ben ik blij dat er iets heeft gegroeit. puur omdat je dan weet dat het dan wel mogelijk is dat er iets groeit...

maar meid echt, ik geloofde het ook niet toen iedereen tegen me zei het komt echt wel, maar ik denk er nu hetzelfde over. sommige vrouwen reageren bij 50 eh, andere vrouwen bij 150 pas... dus geef niet te snel op meid!
    *knuffel*

11. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend geweest. In één eileider zitten drie eitjes. Eén van 1.1, 1.4 en 1.6. Baarmoederslijm is 5.5, dus is iets gegroeid. Moet dinsdagochtend weer komen. Daarna waarschijnlijk Ovirtrelle zetten.

@VioletRose: Je hebt helemaal gelijk. Ik begin er nu ook wat opener over te worden. Misschien helpt dat wat. Ik heb vandaag met 'mijn eigen gyn', waar ik vandaag een afspraak mee had, gesproken over de Utrogestan. Hij gaf aan dat dat bij mij geen toegevoegde waarde heeft. Het is ter bevordering van de innesteling, niet ter stimulering van de opbouw van het bms.
    @Boeff: Goed zeg! Spannend dus dinsdag. Je vertelt dat je hoopt dat ze alledrie goed doorgroeien... dat zou dan toch betekenen dat je verhoogd kans hebt op een meerling? In jou geval zelfs misschien een drieling? Jij bent toch bezig met IUI? Of wordt er wel een punctie gedaan?
    @Mama3e: Ik snap je frustratie! Vervelend is het, als je lichaam iets anders doet dan dat je zelf wilt. Bij mijn eerste paar rondes spuiten heb ik ook heel lang moeten wachten voordat er voortgang in zat. Eén keer zelf drie weken lang gespoten en twee weken lang om de dag en op het laatst elke dag naar het ziekenhuis. Werd er gek van. Maar goed, nu gaat het beter. Dus... blijf volhouden. Als het echt tot niets uitloopt, weten ze in het zh vast wel iets waardoor er meer duidelijkheid komt en/of het wel gerealiseerd wordt. Blijf positief!
    @Myloon: Fijn dat het goed ging. Nog even een nieuwsgierig vraagje: wat betekenen die pendels in de handtekeningen? Ik zie het bij meerdere meiden staan (onderaan), maar weet nog steeds niet wat het betekent.
    @Olive: Succes! Eerst nog even ongesteld worden, daarna begint het circus voor jou ook. Spannend hoor.

12. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @olive,
    Spannend dat je ook gaat beginnen met spuiten!
    Ik weet niet waarom een arts jou 2 keer 300 mee geeft, misschien moet je beginnen met weinig te spuiten en is het zo langer houdbaar?

Zelf ben ik begonnen met 50 eenheden en heb 900 mee gekregen.

@boefff,
    Wat fijn te lezen dat er eitjes groeien!
    Veel succes Dinsdag!

@mama3e,
    Wat vervelend om te lezen dat er bij jou met 75ie nog niets te zien is.
    Ik weet niet of die shot van 100 zo verstandig is geweest, maar die kun je er nu niet meer uithalen! Ik hoop dat je dinsdag wel groei zit!

Wat betreft dat je 2 gezonde kinderen hebt, daar mag je natuurlijk heel trots op zijn, maar als jouw wens voor een derde zo groot is, je de hele medische molen er voor over hebt, dan vind ik dat mensen dat moeten respecteren toch? succes meid!

@flower77,
    Wat goed dat er wat te zien is!! gefeliciteerd!
    Wat betreft die pendels, dat gebeurd hier op het forum. Hoofd pagina en dan naar beneden scrollen dan zie je het kopje pendels.
    Dit zijn vrouwen die pendelen (soort voorspellen) wanneer jij zwanger zult worden en wat het geslacht zal zijn.

Ik doe dit puur uit nieuwschierigheid, houd me er zeker niet aan vast, maar mochten ze uitkomen dan is het natuurlijk mooi mee genomen!
    Heb er nu in totaal 2 gehad, 1 pendelde dat ik in augustus zwanger zou worden van een jongen, dit is helaas niet zo geweest. Deze die er nu nog staat verteld dat ik er 2 zou krijgen. Laten we het zien.

Over mijzelf:
    Ik heb inmiddels nu 2 keer gespoten!
    Wat ik nu merk is dat wij (mijn man en ik) dit nu veel meer samen doen dan met clomid. En dat vind ik wel heel bijzonder eigenlijk!
    Hij wil er graag naast zitten wanneer ik mij prik en als ik klaar ben krijg ik een dikke knuffel. Ook zegt hij nu heel vaak dat hij trots op me is!!
    Hoe ervaren jullie dit? Doen jullie het ook echt samen?

13. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hallo Meiden,

Mag ik me bij jullie topic aansluiten?
    Hier kort ff mijn verhaal.

Hier in 2010 de MMM in geweest voor milan.
    Heeft al met al 1,5 jaar geduurd. Eerst clomid ( resitent) en daarma Menopur/Pregnyl. En direct 1e ronde daarvan zwanger.
    En hebben er nu alweer een dreumes rondlopen.

De wens voor een 2e was al vrij snel. En 8 mnd terug zelf begonnen ( nooit weer aan de pil geweest na de ks) Maar zonder enige resultaat. Had in 2010 helemaal geen eigen cylcus, en nu erg onregelmatig. Van 25 tot 79 dgn, dus kan er geen pijl aan trekken.

Vorige mnd doorverwezen door HA, en diezelfde week intake gehad.
    Alle onderzoeken weer gehad en een ei op de echo. Dus eerst afwachten op spontane actie of mentruatie. Het mocht weer niet zo zijn en naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho, en bespreken behandeling.

Beginnnen waar we mee geeindigt zijn de vorige keer. Dus Menopur/Pregnyl. Heel blij en aan de andere kant teleurgestelt.
    Wat hadden we graag hehoopt op een spontane actie....:(

Vandaag ga ik de 4e spuit alweer zetten, nouja manlief:)
    Spannend weer allemaal. Manlief ook vandaag zijn zaad ingeleverd en krijgen z.s.m uitslag dus afwachten.

Heel veel suc6 meiden en hopen op heel wat aankomende HCG;)
    Hebben jullie het de naaste fam ook vertelt trouwens?

x

14. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat ik mag meekletsen en meelezen. Hoe meer ik lees over hormonen spuiten hoe spannender ik het vind! Eind van de maand is het zover! (als ik met de laatste ronde clomid niet zwanger word)
    Ik moet hier wel even inzicht krijgen in wie er meeschrijven en wat het verhaal bij diegene is. Ik ga m'n best doen het bij te houden.

15. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @typje,
    Welkom, gezellig dat je met ons mee wilt kletsen!
    Grappig om te lezen dat wij ongeveer gelijk gaan, zelf ga ik vanavond mijn derde spuit zetten.

Bij mij weten eigenlijk heel veel mensen het, ik ben er redelijk open over.

@Jolien2,
    Ik hoop voor jou dat spuiten niet nodig is en je na deze ronde clomid zwanger wordt! Maar mocht het wel nodig zijn, het valt mij in iedergeval (tot nu toe) heel erg mee!

16. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    @Myloon; Hey ja idd dan lopen we ongeveer gelijk op leuk:D
    In 2010 heb ik het de meesten wel vertelt, ook op het werk. Maar werd ( ookal lief bedoeld hoor) gek van het " Hoe is het, hoe gaat het enz enz" Vandaar dat nu alleen de naaste fam en leidingevende het weet. Spannend zeg!!! Zet je de spuiten zelf? of je partner?

17. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier valt het nog wel mee met al dat gevraag, het enige waar ik nu wel tegen aan loop is mensen die excuses gaan verzinnen rondom zwanger zijn. Iemand die dan zwanger is die mij zegt, sorry ik heb net een positieve test gedaan. Goed je weet vast wel wat ik bedoel!

Ik spuit wel zelf ja, mijn man wil er wel naast zitten!

18. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    welkom typje :)
    gezellig dat je met ons mee kletst!
    ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn

19. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik spuit ook zelf, maar de eerste paar rondes deed mijn man dat. Nu, omdat ik het niet vervelend meer vind en ook vanuit praktisch overweging (soms is hij er niet), doe ik het zelf. Ik spuit met de prikpen, dus dat is minder spannend dan die 'echte' spuiten, vind ik. Op het werk weet mijn leidinggevende er van. Dit ivm het soms moeten schuiven van uren. Ik heb met haar afgesproken dat de uren die ik hieraan kwijt ben voor de helft kan compenseren en voor de helft kan schrijven als doktersbezoek. Dus de ene keer haal ik het een andere keer in en de andere keer schrijf ik ze op (baas tijd). Ze kon/wilde niet alles als doktersbezoek laten registreren, omdat het toch mijn eigen keuze is om dit traject in te gaan. En ik niet medisch gezien iets mankeer waaraan ik geholpen moet worden. Hmmm... het is denk ik niet mijn eigen keuze om in het ziekenhuis te belanden voor dit soort dingen, maar ergens snap ik het wel. Dus de fifty/fifty regeling is denk ik nog niet zo gek. Hoe hebben jullie dat geregeld?
    Wat vrienden en familie betreft: directe familie; sommigen en vrienden; ook een paar die wat dichterbij staan. De rest niet. Heb niet zo'n zin in die vragen(de blikken), vaak vol medelijden. Diegene waarbij ik dat verwacht, weten het niet ;).

20. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Jemig, ben je even een paar dagen afwezig moet je heel veel pagina's bijlezen, gezellig!

Lukt me even niet om op iedereen te reageren, maar welkom alle nieuwelingen!!

Ik duim dat alle mensturaties maar snel mogen komen zodat diegene kunnen starten met spuiten.
    En natuurlijk dat alle eitjes ook goed gaan groeien!!!
    @jolien ik hoop voor jou dat het je bespaart blijft en dat je door de clomid toch nog zwanger raakt!!

Ben ik de enige op het wachtbankje op dit moment?? Volgende week mijn NOD. Heb vorige week alleen maa gedacht dat het raak was en nu voel ik een stuk minder. Zou wel weer door de pregnyl komen vrees ik. Ik wacht in spanning verder af.

Ik zal proberen meer mijn best te doen om op jullie te reageren. Net als Jolien vind ik het wel erg fijn jullie verhalen te lezen en het gevoel te hebben er niet alleen voor te staan!

Succes dames deze week!

Deel Deze Pagina