Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Zal ik ook even gegevens doorgeven voor de topic info lijst?

Olakidee / 29 jaar / 1e kindje
    Ronde 18; 15 zelf, 1x Clomid 50, nu 2e ronde Puregon, Pregnyl en zelf klussen
    NOD: 19 april (kan ook 17 zijn ivm mogelijk vroege ei)

@bo: zoveel eitjesjlinkt als overstimulatie..hoop dat nu je minder spuit er toch minder dominante komen. Of heb ik dat van minder spuiten verkeerd begrepen.

@ avda: geduld en moed houden is t moeilijkste wat er is, maar hou vol!

@ Guusje: heel veel sterkte dinsdag!

@ Bibi: niks ernstigs met je vader hoop ik?

@ all: fijne dag vandaag!

2. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Guusje, het is heel begrijpelijk hoe je je voelt.
    Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen dinsdag.
    Wat betreft gelijk doorgaan, ik snap je gevoel heel goed, na mijn miskraam wilde ik dit ook gelijk, het werd mij alleen afgeraden.
    Ik moet nu achteraf zeggen dat het wel goed was om even een maandje er niet mee bezig te zijn.

3. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    merel, Hoe is t nu met je? al een beetje gewend aan t nieuws dat je zwanger bent?
    Ze gaan bij mij niet de cyclus afbreken maar er een escape IVF van maken anders is t zonde van al die hormonen wat ik heb morgen spuiten! Morgen hoor ik hier meer over maar waarschijnlijk woensdag de punctie dus erg spannend!

Olakidee, hoe is t nu met jou? hoe bevalt t wachtbankje?
    Bij mij is t inderdaad overstimulatie helaas. Ik spuit idd minder maar aan mijn buik te voelen worden ze niet kleiner helaas. Plassen begint nu ook pijn te doen en dat had ik vorige keer ook met m'n overstimulatie dus ik ben alvast maar begonnen met veel drinken!

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @bo heftig hoor van je overstimulatie! Vind je het eng dat je ivf gaat krijgen? En vervelend dat je moeder in het zkh ligt! Veel zorgen he? Mijn vader is gevallen en heeft een gecompliceerde breuk ! Stuk van zijn elleboog is afgebroken en zijn boven en onderarm is van elkaar! Dus wel ernstige breuk(en) dus morgen wordt hij geopereerd! Door een speciale gewrichten-arts. Dus ben benieuwd! We gaan er vanasf weer naartoe!

@merel en olakide zie bivenstaand berichtje!
    Olakidee wanneer kun je testen?

Merel al aan iemand verteld van jullie zwangerschap?

5. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Bbibi, Zo dat is inderdaad wel even schrikken en best heftig! Hij zal wel heel veel pijn hebben :(Hoop dat hij na de operatie niet veel last meer even heeft! Sterkte!!

Ja ik vind het best wel eng, weet gewoon niet wat ik moet verwachten bij IVF, zie vooral op tegen de punctie eigenlijk! Maar heb me er al aardig bij neergelegd dat ik dus alles zwanger kan worden via IVF en kan t nog anders dan is het gewoon een wonder! Als ik maar ooit een mooie baby in mijn armen mag houden vind ik t prima!

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Myloon, waarom raadde ze jou dat toen af? Geestelijk of lichamelijk? Ik ben namelijk nu al bijna een week aan het rouwen he, en het proces is nog niet voorbij. Vandaar dat ik meteen verder wil gaan. Hoe lang was jij al bezig met spuiten toen je zwanger werd waarbij het fout ging? En die keer daarna?

Liefs guusje

7. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Guusje,
    Ze vertelde mij dat je lichaam toch moet ontzwangeren en dat het daarom beter was om even te stoppen.
    Ik heb nu in totaal twee rondes puregon gehad en twee keer zwanger. De eerste keer ging dus mis en toen ging het zo:

Mijn eerste ronde zette ik pregnyl op de 31ste cyclusdag, dit was dus een hele lange ronde.
    Ik teste toen op 22 oktober positief maar dit ging begin november mis. Ik kreeg op 6 november een echo en het advies om even te stoppen. (door sluiting in de kerstperiode duurde het bij mij iets langer dan een maand) 21 december begon ik met primolut.
    En op 4 januari ben ik weer begonnen.
    Ditmaal pregnyl gezet op cyclusdag 25.
    En 10 februari teste ik weer positief.

Ik was eerst ook totaal tegen een rust periode, wat nou stoppen.. ik wilde gewoon door gaan.
    Maar ik moet zeggen, door de rust heb ik het beter kunnen verwerken en heb ik ook het idee gehad dat mijn lichaam een beetje tot rust kwam.
    Een maandje lijkt lang, maar dat valt echt mee.
    Ik snap je drang tot doorgaan dus heel erg goed, maar probeer jezelf en je lichaam een beetje rust te gunnen??

Misschien adviseren ze het in jouw ziekenhuis wel heel anders hoor..
    maar luister naar adviezen en volg je eigen gevoel.
    Praat hier ook eens over met je man en kijk hoe hij hier over denkt.

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ja Myloon, je hebt gelijk, ik wacht wel af wat ze in het ziekenhuis zeggen.. Bij mij was het ook de 1e ronde met Gonal F raak, ik hoop dat het zo ook bij mij verloopt uiteindelijk, afwachten maar. Was je voordat je met spuiten begon al lang bezig? Ik ben nu uiteindelijk in ronde 12 zwanger geworden.. Hiervoor clomid e.a. Middelen gebruikt.. Wel Eisprong maar elke keer dun bsv..

9. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voordat ik begon met spuiten heb ik 4 rondes clomid gehad, waarvan er maar 1 een eisprong opleverde. Slijmvlies was bij mij wel altijd goed.

10. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Wij zijn al zo lang bezig en mijn man werkt vanaf nu weer veel, hij is chefkok op het strand en vanaf nu wordt het elke maand weer drukker, dan is hij van Sochtends tot s'avonds weg. Daarom waren we ook blij dat het nu gelukt was omdat we nauwelijks tijd hebben om te klussen. Daarom wil ik zsm door, nu valt het nog redelijk mee met de drukte..

11. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3171 Myloon, 7 apr 2013
    Laatst bewerkt: 7 apr 2013
    Ik begrijp je heel goed hoor, ik snap ook dat het vervelend is als je man zoveel van huis is.
    Maar ik denk dat de belangrijkste vraag is die je jezelf moet stellen, of jij en je lichaam daar al klaar voor zijn zo snel.

Maar meis, wacht inderdaad maar even het advies af van het ziekenhuis, bekijk daarna met je man wat mogelijk is!

Wat ik me trouwens wel afvraag, hoe is het met je dochter gegaan?
    Ben je daar ook via de medische weg geholpen? hoe is dit verlopen?
    Of is zei wel spontaan gekomen?

12. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Nee, ik was toen gestopt met de pil, ik was ook al 11 jaar aan de pil en ik dacht dat ongi uitbleef door pilgebruik. Binnen 5 maanden toch zwanger, zonder ongi, niet wetende wanneer ei was.., bizar he!?

Na de bevalling was ik na 9 maanden nog niet ongi dus toen is het balletje gaan rollen en toen kwam ik erachter van pco. En nu al 12 rondes met hormonen gehad en nog steeds geen goede zwangerschap.. Echt bizar..

13. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou het dan toch geen fabeltje zijn dat hoe meer je er geestelijk mee bezig bent hoe langer het duurt?
    Of was je er toen ook heel bewust mee bezig?

14. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Nee, dat niet.

Maar ik heb t met de gyn overlegd en ze zei dat dit echt en toevalstreffer was, en aangezien ik nu ook al een jaar gestopt ben met mijn normale gebruik van medicijnen was het een te groot risico om het op de 'gewone' manier te proberen. Maar goed, tussen je oren zit het toch wel, helemaal bij een 2e kindje, omdat he weet wat je al hebt, klinkt stom maar is echt zo!

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @guus sommige vrouwen krijgen juist pcos NA hun eerste zwangerschap door hormoonsverandering.
    Wie weet was dat bij jou ook?
    En zou je niet ook eens om utro kunnen vragen? Miss dat je nu een miskraam hebt gekregen door dun bms? Miss dat je met utro zo zwanger bent van een plakbeeb? Ik hoop het echt voor je! Vind het zo rot.... Heel veel succes dinsdsg!

@ bo dankjewel meid!
    En spannend hoor! Het is wat je zegt je wilt alles eraan doen zwanger te raken! Wij ook hoor! Wij hebben nog een keer iui en dan verwijzing vragen naar dusseldorf! Daar gaan wij ook voor ivf! Ik mag hier 6 iuis maar dat wil ik persoonlijk zelf niet! Ben er wel klaar mee!

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Bibi, wat is dat?
    En met de Gonal F had ik wel dikker bsv...

17. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Utrogestan is progesteron. Kan gegeven worden na de eisprong. Heb ik deze maand ook voor t eerst omdat ik na 9 dagen al ongesteld werd.

18. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Bibi: al n testje gewaagd?

19. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @Nino..Bbibi was toch al ongi geworden?..tenminste dat dacht ik:(

20. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @Bo..Oh zo..hopen dat ze dan zo snel mogelijk ivf kunnen doen, maar de punctie zou dan deze week dan al zijn?! Spannend!

@Guus..volg je gevoel inderdaad..in het ziekenhuis kunnen ze je vast vertellen wat het vrouwen het liefst willen na een miskraam..is ook moeilijk te zeggen natuurlijk, maar ze hebben daar wel de ervaring! Hoop dat je een goede beslissing kunt maken!

Deel Deze Pagina