Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppel

Poppel Actief lid

19 jul 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames, bedankt voor jullie steun had ik echt even nodig. Zag het echt ff niet zitten. Vind het vooral vervelend voor mijn man hij wil het ook zoo graag. En ik ben hier het probleem.

@marral, ik ga ook vragen of ik meteen met 100 mag beginnen ipv 75. Echter heeft mijn eigen gyn pas weer 6 juni plaats :s ( dat gevoel is ook niet zo fijn, net zo van wacht jij maar gewoon) hopelijk heb ik dat het zelfde als jou meteen een mooi ei :)

@saar81, mijn functiedoe ik nu alleen mocht ik zwanger raken dan moet er dus iemand bij. Wil straks ook graag minder werken. Maar ben bang als ik het nu al vertel dat ik dan meteen vervangen wordt ofzo. Heb onbepaalde tijd dus veel kunnen ze toch niet.
    @avda, knuffel meid lijkt me echt moeilijk zo dicht bij. Vervelend dat je dan niet ongi wordt weer een probleem erbij.

Ik ben vandaag al weer met provera begonnen.

2. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Hee Avda...wat rot dat je je zo voelt! Ik denk ook dat het helpt om hier ook open over te zijn naar je omgeving, de mensen om je heen.
    Jouw tijd komt ook meid, wanneer weet niemand maar hou er vertrouwen in!

3. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poppel, oh ja, zo bedoel je. Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt en je zou er sneaky uitgewerkt worden om zo'n reden, zit er wel een stelletje eikels, kan ik me bíjna niet voorstellen... Maar goed, ik snap dat je het als het kan stil houdt. En kun je niet telefonisch een gyn spreken over die verhoging? Kan bij ons altijd vrij snel, is dan niet altijd 'mijn' arts, maar ja, als je maar ktijgt wat je wil ;)

4. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    @ Poppel: lijkt me een goede keus om eerst nog een keer hoger te beginnen. LEO lijkt een goede optie, maar het is wel een operatie en ik zelf heb ook gezegd dat ik voorlopig liever zo min mogelijk ingrepen wil ondergaan. Het vervelende is dat operaties zijn voor als je ziek bent, en eigenlijk zijn we niet ziek maar kunnen we niet zo makkelijk kinderen krijgen, dat geeft een dubbel gevoel.

@ dames op het wachtbankje: succes!
    @ zwangeren: alles op rolletjes?

@ het verhaal over zwangeren in de omgeving (avda?): het is kakkerdekak dat iedereen om je heen zwanger wordt. Zelf kan ik het ook maar heel moeilijk hebben en vind ik het lastig om blij te blijven voor anderen. Je gunt het ze ergens allemaal wel, maar mezelf gun ik het nog veel harder! Knuf, ik denk dat we hier allemaal dit soort gevoelens wel eens hebben. Babyboom van de NCRV kan ik ook niet kijken: allemaal gelukkige mensen die een baby krijgen... pfff..

@ hier: HSG was tot in de avond pijnlijk, maar daarna heb ik er geen last meer van gehad. Ben wel blij dat zoiets maar 1 keer hoeft... Vandaag had ik weer een echo en er is toch echt wel wat gebeurd! Ik had afgelopen donderdag 2x9mm, nu heb ik aan de ene kant 1 van 16, 1 van 14 en 1 van 12, en aan de andere kant ook 1 van 12. Ze hebben dus een soort supergroei doorgemaakt.
    Van de gyn mag ik nu vanavond of morgenochtend de pregnyl zetten. Zit nog wel beetje te dubben of ik morgenochtend dan toch nog 1x puregon zal spuiten en dan paar uur daarna de pregnyl. 16 is toch nog niet zo heel groot? Of zou dat wel prima zijn. Zou mooier zijn als er 2 willen springen: dubbele kans. Wat zouden jullie doen?

5. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi oklaidee! Goed nieuws zeg van je eitjes! Ik had idd nog n x puregon gedaan en dan morgenavobd pregnyl. Ze mogrn nog wel 2-4 mm groeien hoor en dan idd kans op meer!! Fijn meid! Weer een kans!

6. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Olakidee, ik zou vanavond zetten, maar dat is omdat ik een meerling niet zo'n goed idee vind voor mij. Maar als je dat geen probleem zou vinden, dan zou ik het morgen doen, meer kans inderdaad!

Weegbree, Saar is trouwens niet mijn echte naam ;). Stond ook op minn favorietenlijst. Is inmiddels gebruikt door een kennis, dus nu zou ik eerder een andere naam kiezen, maar ik vind het ook nog steeds een hele leuk naam!!!

7. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ha Saar en Weegbree,

Bedankt voor jullie reactie.
    Mijn vriend vindt dat ik gewoon morgenochtend de pregnyl moet doen en verder geen puregon moet spuiten. maar ik twijfel dus om dat wel te doen. Fijn te zien dat jij dat ook gewoon hebt gedaan Weegbree.
    Ik ben ergens een beetje bang dat hij dan te vroeg gaat springen. En dat de pregnyl dan zijn werking niet meer kan doen (uitrijping).
    Nu is mijn plan morgenochtend 7.30 u nog 1x puregon (doe ik altijd in ochtend) en dan om 12 uur de pregnyl.
    Goed idee denken jullie? Oja, een tweeling is ook welkom :) Halen we meteen de 'verloren' tijd in. :)

Oja, Saar vind ik ook een leuke naam. Weegbree een beetje raar :$ Olakidee is ook niet mijn echte naam ;)

8. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    @ all, dankje meiden voor jullie lieve woorden. Dat doet goed!!
    Gisteravond toen ik op de bank zielig zat te zijn, belde mijn zus. Vliezen zijn gebroken. Net sms'je gekregen dat ze onderweg naar het ziekenhuis zijn. Zal vanavond dus trotse (peet)tante worden!
    Mijn dichte omgeving weet van mijn "problemen" af. Maar juist met mijn ouders en zus vind ik het moeilijk om hierover te praten. Hun zitten helemaal op een roze/blauwe wolk. Voor mijn zus eerste kindje en mijn ouders worden eerste keer opa en oma.
    Het moeilijke eraan is dat ml en ik al eerder bezig waren dan mijn zus en dat zij vanavond een kleine op dr arm heeft. En wij zitten nog steeds met lege handen..

@ weegbree, voordat ik van de gyn weer een nieuwe dosis provera krijg heb ik sowieso altijd een echo en een zwangerschapstest.
    @olakidee, had echt gedacht dat dat wel je echte naam was ;) hihi

Meiden bedankt voor jullie steun!

9. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Haha mooie schuilnaam toch! Wat spannend avda! Leuk en ook moeilijk tegelijk. Hopelijk kun je er toch n beetje van genieten. ..
    Klinkt goed oklaidee! Zet m op!!

10. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen lieve meiden!

Nog plannen voor vandaag, 5 mei?

Olakidee, wat is het geworden? Druk aan de klus nu? En dan heerlijk komen chillen op ons wachtbankje.... (Vergeet het maar, het wachtbankje is stress ;):D)

Avda, is jouw naam wel je echte naam of iets waar het op lijkt?
    Weegbree, hoe kom je op de jouwe... ??

Wij deden vroeger altijd een 'spelletje' samen waarbij we de meest idiote namen verzonnen voor als we een kindje zouden krijgen. Sommige schuilnamen van hier zouden daar wel tussen passen. Onze favoriet is nog steeds Stuntman Bob.

Verder: ik word gek van mijn benen :(. Dan weer enorme spierpijn, dan zwaaaaar, dan heel erg restless, maar de hele dag heel vervelend. Ik hou het voor nu maar even op een nieuw grapje van de Pregnyl.

11. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Mmm restless legs is wel n symptoom. ..
    Maar kan uiteraard v d pregnyl komen! Spannend saar!
    Duimduimduim
    Hier betreft t onze over tien weken ex straatnaam :)
    Kon niks anders verzinnen....

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Meiden,

Ik dacht dit topic is uitgestorven maar wat moest ik opeens veel lezen hihi!

@saar spannend meid! Heb je er een goed gevoel over dit keer? Wanneer ging je ook alweer testen!

@ marral hoe is het met jou meid? Ook bijna testen? Spannend hoor!

@avda owh meid ik weet lrecies hoe je je voelt! Bij mij ook al mijn vriendinnen inmiddels zwanger of bevallen terwijk wij veel eerder bezig waren om zwanger te worden! Het is zoooooo oneerlijk! Je wilt oprecht blij zijn ikr een ander, maar het lukt gewoon niet altijd! Alle pijn die je krijgt bij het zien van alleen maar gelukkige gezinnetjes bolle buiken en babys! En het vaat over niks anders! Pfff ik kan er ook niet meer tegen! Wordt er ook zoooo depri van iedere keer! Bah ! *dikke knuffel meid* is het een jongen of meisje geworden?

@poppel ik zou ook ophogen! Zoooown hoge dosis is het nog niet! Ik zou ook 100spuiten net als marral als ik jou was!!

@ weegbree vervelend van het spugen meid! Hooelijk is het gauw over!

@merel bijna eerste echo ? Spannend!

@guus hoe is het met jouw meid? Al klaar met je kuurtje provera?

@ myloon hoeist met de kleintjes?

@nino met de horizon vertrokken? Jammer meis!

@bo zag dat je las geleden aan het meelezen was! Hoeist nu met jouw? Wanneer heb je weer een terug plaatsing?

@ all hier geen goed gevoel erbij! Dinsdag testje en dan stop ik met de utro! Dikke kans dat ik drek weer een lf van 20/21 dagen heb! Weinig zin in... Dus.... Dan maar optijd stoppen! Bahh ik geloof er niet meer in! Ik denk echt dat et ons nooit gaat lukken meer! Ik ben er zooooo klaar mee! Ook met die vieze hormonen! Ik heb het ook echt even gehad! *zucht*

Fijn weekend

13. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bbibi,

Lief dat je naar me vraagt!
    Met mij gaat het redelijk goed, zit nu wel heel erg met het overlijden van mijn moeder en het besef dat ik dit allemaal zonder haar moet doen. Ik mis haar verschikkelijk!

Met de kleintjes gaat het zover ik weet goed!
    Mijn buik groeit hard en ik merk ook dat hij flink gevuld is, liggen op mijn buik is er niet meer bij... voelt niet lekker meer, alsof er een groot blok in mijn buik ligt.
    Ik voel ze nog niet, maar kan niet wachten op het moment dat dit wel gaat gebeuren!
    Ik hoef deze week nog maar 2 daagjes te werken en dan heb ik lekker 2 weken vakantie.. heerlijk even rust voor mijzelf.

Jammer dat je er niet meer in kunt geloven en je de hormonen zat bent. Wel heel begrijpelijk!
    Ik hoop echt voor jou en natuurlijk voor de andere meiden hier dat jullie ook snel op de zwangeren lijst mogen!

14. Marral

Marral Bekend lid

28 jul 2012
    629
    0
    0
    NULL
    Omg. Tilburg
    Saar, spannend zeg! Nog maar een paar daagjes gelukkig!

Bbibi, oh meis wat is het toch ook allemaal kut hè! Gelukkig komt DD steeds dichter bij! Dikke knuffel meis!

Myloon, wat zal dat zwaar zijn voor je! Zoiets wil je natuurlijk dolgraag met je moeder delen. Dikke knuffel meid!

Weegbree, hoe is het met jou? Hopelijk gaat het weer iets beter. Zo misselijk zijn is ook maar niks!

Hier geen klachtjes meer. Voel echt niks meer. Wel al een testje gedaan, kon echt niet meer wachten haha. Was zo onrustig! Test was natuurlijk spierwit. Maar heb nu wel weer rust. Wacht nu tot het eind van de week. Maar verwacht er niets meer van aangezien ik ook helemaal niks voel.

15. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weegbree, ja, dat is het stomme, dat het altijd ook nog van de Pregnyl kan zijn. Of gewoon hormonen van de naderende ongi. Tot nu toe wordt het niet minder, we zullen zien. Hee, maar had niet gezien dat je ook moest overgeven, nog steeds last van? Vervelend. Goed, je weet waarvoor eht is enzo, maar misselijkheid kan toch wel erg vervelend zijn.

Bbibi, ja zei ik toch, hihi, het trekt wel weer aan. Soms is het heel druk, soms heel rustig, ligt ook een beetje aan waar iedereen zit. Wat naar dat je het niet ziet zitten nu. Ik ben de hormonen ook helemaal zat, zeker met die rotmigraine. Wat een rotgevoel he, dat idee dat het misschien nooit lukt? Ik krijg het al koud nu ik het opschrijf. Ik gun het ons zo!!! En het gaat ook gewoon lukken, het móet gewoon lukken! Maar voor nu: hele hele hele dikke knuffel.

Myloon, wat fijn dat alles goed gaat! Heel goed om te horen. En ja, wat ontzettend moeilijk en verdrietig, dat het zonder je mama moet. Toen ik je bericht las, kon ik me er iets van voorstellen hoe het zou zijn om mn moeder daarbij te missen. Je zou het kindje haar zo graag willen laten zien en het r zo gunnen. Sterkte meis!

Marral, hihi, gekke Marral, ik moest een klein beetje lachen stiekem, gewoon omdat het zo herkenbaar is dat je niet meer kunt wachten en daarom maar vast aan het testen slaat. Maar stom stom stom dat t niks was. Dat je niks voelt, zegt natruulijk niks, maar ik snap het wel. Ik klamp me ook vast aan alles wat ik voel, en word daar helemaal gek van. En ook als je wel wat voelt, zegt het niks. Ik heb je nog niet opgegeven, hoor! Ik duim gewoon verder :D

Hier: gelukkig vandaag afleiding, want mn moeder was op bezoek. Anders had ik de godganse dag zitten denken: 'die benen, die rusteloze benen, zou het dan toch?' En daar heb ik geen zin in, hihi

16. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ik heb vanochtend nog een keer puregon gedaan en om 13.00 uur de pregnyl. Gisteren geklust en morgenavond weer en dan kom ik naast je zitten. Jij nog nieuws?

17. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Olakidee, klinkt goed!

En ja, ook hier nieuws, maar geen goed nieuws... Voel mijn menstruele migraine alweer opkomen. Dat betekent een naderende ongi, weet het zo goed als zeker. Helaas......... Ik ben boos :x. En verdrietig :(.

18. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Dames, vannacht om 3.12 is mijn zus bevallen van een gezonde zoon. De bevalling was er absoluut niet ene voor in een boekje. Maar beide maken het nu goed. En dat is het belangrijkste!
    Loop de hele dag al te huilen. Mensen die het niet weten, denken dat het vreugdetranen zijn. Andere denken tranen van verdriet. Als ik eerlijk ben, weet ik niet wat ze zijn. Zit op dit moment in een emotionele achtbaan..
    Morgen ga ik de gyn bellen voor een afspraak zsm. Ik wil aan de provera en weer verder. Deze onzekerheid maakt me nog kierewiet!

@ saar, balen dat de migraine weer komt aanzetten!! Mijn nickname is een combi van mijn voor en achternaam. Hier ook weinig inspiratie. Hihi
    @myloon, fijn dat je je zo goed voelt! Is je moeder pas gestorven? Kan me goed voorstellen dat dit de momenten zijn die je zo graag met haar had willen delen! Heb je wel een fijn contact met je schoonmoeder? Miss dat dat de pijn iets kan verzachten?
    @olakidee, wanneer is jouw eisprong?
    @ wachtbankje, meiden succes! Ik duim voor jullie!

Kan iemand misschien mij eens uitleggen wat de utrogestan is? Lees altijd jullie verhalen erover. Begrijp daaruit dat er iets met je cyclus doet? Maar vind op internet niet echt duidelijke antwoorden.. Ben geloof ik nog een beetje een leek wat dit betreft! ;)

19. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Saar dat is balen!! Dikke knuffel voor jou.
    Avda: gefeliciteerd met je neefje! Hoe moeilijk het ook is. Ik hoop dat je er wel van kan genieten. Mijn eisprong is als het goed is vanavond. Heb gisteren de pregnyl gespoten. Gek is wel dat mijn temp niet is gedaald vanochtend en dat normaal wel heb. Nou het zal wel.
    Utrogestan is progesteron. Dit zijn bolletjes die je vanaf na de eisprong / 2 dagen na de moet inbrengen. Progesteron is er ook in een normale cyclus en is van belang om innesteling goed te krijgen en zwangerschap in stand te houden. Ze geven het vaak bij innestelingsproblemen, ik gebruik het omdat ik de 1e keer al na 10 dagen ongesteld was, dat is te snel. Met dat spullie pas na 21 dagen wat ik wel weer lang vind :) maar hoop dat het een antwoord is op je vraag.

20. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Zuid Limburg
    Dankjewel olakidee! Dan nog een vraag ;) Krijg je dat ik de winkel of op recept?

Deel Deze Pagina