Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Myloon: Deze ronde begonnen met 112,5 eh en na 5 dagen terug gezet naar 75 eh. Het is volgens mij niet heel gebruikelijk om het andersom te doen, maar dit is blijkbaar wat werkt bij mij.
    Hopelijk willen je eitje weer doorgroeien en krijgen ze een mooi groeispurtje.

Wanneer tellen jullie naar je NOD. Tel je de dag van de eisprong mee of pas vanaf de volgende dag?
    En wanneer moeten jullie prikken op progestron na je eisprong? Ik weet nu niet wanneer ik dat moet doen. Assistente wist het ook niet en er was even geen gyn in huis.

Hier gisterochtend de ovitrelle gezet (super handig zo'n prikpen!) Ook 2 keer geklust gisterochtend en gisteravond :) Konden ons niet meer inhouden. Sorry voor de details, maar wil de hele tijd seksen en denk er de laatste tijd echt veel aan. Ik lijk wel een vent hahaha. Zou dat door alle hormonen komen? Sorry hoor :p

Mama3e: Jahhh mooie uitslag hoor! Spannend nog een paar daagjes. Ga voor je duimen meis!

Typje: Jeetje wat een bedragen. Wist niet dat menopur zo duur was! Ohhh lekker een boerencake! Ruikt altijd zooo heerlijk in huis dan. Spannend hoor nog ff een weekje wachten :) die testdrang is zo vervelend.

2. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    @Nino; ik tel een dag na de pregnyl... Klinkt bekent die sexdrang hihi:)

spannend zeg, nu ook op het wachtbankje...

3. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Topic-Lid-Info:

- Typje/26jaar/2e kindje
    - Mama3e/33 jaar/3e kindje
    - Bonita/31 jaar/1e kindje
    - Myloon/30jaar/1e kindje
    - miss miranda/22 jaar/1e kindje
    - VioletRose/29 jaar/1e kindje
    - Nini/27 jaar/1e kindje
    - Pipsqueak/31 jaar/1e kindje
    - Flower77/35 jaar/2e kindje

Naam/datum/afspraak:

- Myloon/4-10-/7e fm meting.
    - miss miranda/28-9/2e fm meting
    - Mama3e/01-10/uitslag progesteron waarde
    - VioletRose/02-10/echo
    - Bonita/05-10/bloedprikken oestradiol
    - Nino/08-10/bloed prikken progestron
    - Pipsqueak/pauze tot half oktober
    - Flower77/01-10/1e fm meting

Ronde (MMM):

- Typje, 1e ronde Menopur 135eh/Pregnyl
    - Mama3e,7 rondes met clomid 50/100/150,nu 1e ronde Puregon
    - Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 4e ronde Fostimon
    - Myloon, 4 rondes clomid, nu 1e ronde Puregon
    - miss miranda, 3 rondes clomid, nu 3e ronde Puregon
    - VioletRose, 3 rondes clomid, nu 4e ronde Puregon
    - Nino: 6 rondes met clomid 50/100/150 + LEO nu 2e ronde menopur
    - Pipsqueak: 2 rondes clomid, 3 rondes menopur+pregnyl waarvan 1 iui
    - Flower77, 6e ronde OI met GonalF 75eh en Ovitrelle

NOD (Op het wachtbankje):

- Mama3e 6/10
    - Typje-9/10
    - Nino 14/10

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hallo lieve meiden...

vandaag weer voor een FM geweest op cd16... na 3 dagen 125 eh spuiten... helaas nog niks :(

omdat de verpleegkundigen vol zaten had ik een gyn.
    een hele aardige man die me uit zichzelf veel uitleg gaf...
    ik weet nu eindelijk waarom ze hier niet hoger gaan dan 125 eh.
    In mijn ziekenhuis doen ze alleen iui, geen ivf/icsi.
    hoe meer je spuit, hoe groter het risico dat er plotseling overstimulatie is.
    in andere ziekenhuizen waar ze wel ivf doen zijn ze kundiger en kun je bij overstimulatie nog een ''escape ivf'' doen... zodat je je eitjes neit verspilt.
    bij mijn ziekenhuis kunnen ze dan niks doen, en ze willen geen risico's nemen met overstimulatie... stel dat je eierstok daardoor minder goed wordt!

dus ik snap nu waarom ik nu veel hoger mag gaan met spuiten!
    nu kan ik dat ook wat beter accepteren.

ik moet donderdag terug komen, en nog doorgaan met 125 eh puregon.

de gyn vanmiddag was heel eerlijk naar me...
    confronterend, maar wel goed natuurlijk.

hij heeft de afspraak donderdag niet bij de verpleegkundige gemaakt, maar bij mijn eigen gynaecoloog.
    want hij zei:
    áls er donderdag nog steeds niks te zien is lijkt het me verstandig dat je met je eigen gyn bespreekt over hoe het verder zal gaan...
    als 125 eh niks doet bij jou lijkt het me verstandiger dat je naar een ander ziekenhuis gaat waar je meer kunt spuiten en waar ze ivf doen...

boem, dat kwam hard aan en hier ben ik ook best even door geraakt... erg verdrietig...
    ik vroeg of ik dan daar iui kan gaan doen.... hij zei dat dit mogelijk was maar dat het misschien ook wel gelijk ivf kan worden..

persoonlijk wil ik ook in dat andere ziekenhuis eerst nog iui proberen, dus dat ga ik dan wel aan de nieuwe arts voordragen. direct naar ivf zonder iui pogingen vind ik té... te snel, te eng, en het geeft me geen goed gevoel dat ik gelijk naar de laatste kans grijp terwijl ik iui kansen oversla... maargoed dat moet ik dan met de nieuwe arts bespreken...

eerst donderdag afwachten, maar deze stap had ik zelf nu nog niet zien aankomen, dus ik moet eerst even aan het idee wennen... ben er best verdrietig over en kan er nu nog niet echt positief over denken... ]

zonder voor mijn hele lange ego verhaal, maar ik moest het even kwijt aan jullie meiden...

5. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    @MissMiranda: Dikke knuff meid, hoop voor je dat er met de FM toch een dominante follikel te zien is. Mijn duimen draaien voor je

Hier: Net wakker:) Net ff gedouched en samen met me kleine prins een broodje gegeten. Straks ff met mijn mams op visite bij mijn vriendin, die 6 wkn geleden bevallen is van een kleine meid.
    Verder niet veel bijzonders. OP de gevoelige (.)(.) na, nergens last van.

Fijne dag meiden

x

6. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Jeetje MissM is inderdaad heel heftig allemaal. Snap dat je geschokt bent. Je bent nu ook zo vertrouwd met je huidige ziekenhuis. Is allemaal niet niks weer een nieuwe stap. Ik hoop toch dat dat niet nodig hoeft te zijn en er donderdag een eitje heeft besloten een groeispurtje te maken.
    Mocht je bij het andere ziekenhuis terecht komen inderdaad aangeven eerst IUI te willen proberen. Maar ook fijn dat als ze je ophogen je IVF achter de hand hebt en de ronde en alle moeite daarbij dan niet voor niets hoeven te zijn. Snap dat je nog even niet postitief kunt denken. Soms kun je je alleen maar even bagger voelen en moet je alles even verwerken wat er is gezegd. Praat erover met je mannetje en probeer samen even wat afleiding te zoeken. Donderdag weet je waarschijnlijk meer. Ik duim heel hard voor je en een dikke knuffel voor je meis.

7. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Typje: Word iedere dag weer spannender he... Mijn duimen draaien op volle toeren. Wil hier graag roze streepjes gaan zien hihi.

Hier als het goed is mijn eisprong gehad. Nu dus op het wachtbankje. Spannend weer. Weer aan die rottige utrogestan, blehh.
    Heb net als vorige keer zo'n 'zwaar' gevoel in mn baarmoeder na mn eisprong. Is dit herkenbaar bij iemand? Heb net gesport, maar dat voelt dan niet lekker aan mn baarmoeder.

8. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @miss miranda,
    Jeetje meid dat is even schikken.
    Misschien wel verstandig om eerst een keer een afspraak te maken met een gynaecoloog daar. Straks maak je (nu al) zorgen voor iets wat nog (lang) niet hoeft! Iedere gynaecoloog heeft een eigen plan van aanpak zo ongeveer denk ik!
    Succes meid!

@Nino,
    Spannend hoor dat wachtbankje!

Hier verder weinig bijzonders. Ik ben gisteren niet gebeld, dus blijf nu gewoon door spuiten met 100 eenheden.
    Donderdag mag ik weer!

9. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    @Nino; hier ook nog steeds een wat beurs zwaar gevoel.maar niet heftig.
    @Myloon; duimen draaien

10. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Hallo Meiden,

Nino, gezellig ook op het wachtbankje.
    Ook is het heel herkenbaar om veel sex te willen hebben hihi.
    Normaal ben ik nooit zo, maar al een aantal maanden is het bij ons feest thuis, nu heeft mij man weer vaak hoofdpijn hahaha ...:p
    (tis ook nooit goed hé..)

Miss Miranda, he meis wat een domper, maar kop op...
    Misschien is er idd donderdag wat te zien, zoniet ....dan gewoon met volle vertrouwen naar een ander zienhuis gaan.
    Ook ik dacht even nadat de clomid niet meer aansloeg dat mijn lichaam me nu echt in de steek had gelaten en dan toch nog op cd 32 mocht ik pregnyl sluiten eindelijk. Net als die andere meiden..duim ik voor je. knuf :)

Typje, was het gezellig ?
    Ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel voel vandaag, gisteren in bed wel, altijd maar dat volle/zware gevoel onder in mijn buik :(.
    Meestal heb ik altijd gevoelige borsten als ik bijna ongi moet worden, maar nu dus niks. Vandaag 4 dagen voor nod, misschien ga ik morgen mijn 1e testje wagen ???

11. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    @Mama3e: was zeker gezellig. Haha. Hier stiekum vanmiddag getest, licht posi...maar ga ervanuit dat het de pregnyl is.
    Kon het gewoon niet laten haha...

Ga jij morgen testen? Spannend. Miss een mooi 2 streep te zien

12. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

@ Miss M: Wel fijn dat je nu uitleg hebt gekregen. Toch wel grappig want mijn ziekenhuis doet ook geen IVF en toch gaan ze bij dus wel hoger. Ach ja, er valt niks aan te veranderen. Ik hoop dat je a.s fm wel een eitje ziet en dat het dus niet zo ver hoeft te komen.

@ Mama en Typje op wachtbankje: Ow, wat spannend. Nog even en jullie mogen testen. Duim!

@ Myloon: Ik duim op een goede FM donderdag! Succes.

@ Nino: Spannend op het wachtbankje!!! Mijn duimen draaien ook voor jou!

Hier: Vandaag een echo gehad en het ziet er goed uit dus ik ben net weer begonnen met 75 eh spuiten. Ik ben benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Als het dit keer ook niet lukt met Puregon dan proberen we de volgende ronde Menopur. :)

13. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    bedankt voor alle lieve woorden meiden, dat doet me goed!

@typje... spannend! hoeveel dagen na de pregnyl zit je nu ?

14. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    @violetrose: dank je, hoop voor je dat de puregon nu goed zijn werk gaat doen. Duimen draaien voor een mooie follikel.

@missmiranda: zit nu 7dgn na pregnyl. Nog te vroeg om te testen i know hihi.
    Gaan zondag een digi doen. Geeft meer zekerheid

15. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    miss miranda: ik kan me voorstellen dat het als een domper voelde vandaag. Maar stel dat 125 eh niet zorgt voor een mooi eitje, dan biedt het nieuwe ziekenhuis natuurlijk wel meer mogelijkheden. Ik neem aan dat je daar ook IUI kunt doen en dat je niet persé meteen aan de IVF hoeft. Hopelijk is de overstap van ziekenhuis niet nodig en is er donderdag toch wat vooruitgang te zien!

violetrose: jij ook weer begonnen, spannend! Dan lig ik niet zo heel ver voor op je (een dag of 4).

mama3e: áls je morgen gaat testen, heel veel succes! Ik duim voor 2 streepjes!

typje: spannend he, of het 2e streepje nog van de Pregnyl is of toch al van een zwangerschap. Hopelijk blijf je een 2e streepje houden!

myloon: jij ook vast veel succes met de volgende fm! Hopelijk is er wat gegroeid.

nino: succes op het wachtbankje! Waar is die utrogestan precies voor, om het baarmoederslijmvlies "goed" te houden voor een innesteling?

16. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @ typje, oeh meid dat is wel heel vroeg :p ik wil je niet van die wolk afschoppen, maar ik denk dat dat nog wel van de pregnyl is...

@all... de hele situatie is ondertussen wat bezonken bij mij.. ik ben er nog steeds wat sip over, maar ben al wel wat meer aan het idee gewent dat ik waarschijnlijk naar een ander ziekenhuis moet. ik probeer er nu een positieve draai aan te geven...
    een nieuw ziekenhuis biedt mij kans,,, hier maak ik geen kans.
    ik probeer het te zien als de volgende stap in ons avontuur, en ook deze stap is nodig om bij ons wondertje uit te komen...
    maar in een verdrietige bui kan ik zo weer omslaan en allleen maar negatief denken hoor ;)
    ik wacht donderdag eerst af, en dan kijken we wat we dan gaan doen. dan ga ik me ook verdiepen in waar ik heen wil...
    mijn huidige ziekenhuis wil me doorverwijzen naar MCL, dat is in leeuwarden...
    maar ik weet dat er in Wolvega ook een goede kliniek zit, Nij barrahus.
    ik neem aan dat ik daarin zelf de keus heb... maar wat ik moet kiezen weet ik nog niet...
    leeuwarden is dichterbij, wolvega is iets langer reizen, maar niet onmogelijk... wat is beter? tja moeilijke vraag...
    zoiezo willen wij eerst nog IUI proberen, gelijk ivf gaat ons te snel... maar dat zijn dingen om met de nieuwe arts te bespreken...

lekker slapen meiden!

17. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    @MissMiranda: Idd ga er ook vanuit dat het de pregnyl is;)
    Hoop echt voor je dat er donderdag toch nog wat te zien is.

18. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    @Mama3e: Heb je al getest? Hoop voor jullie dat er iets te zien is;)

19. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Topic-Lid-Info:

- Typje/26jaar/2e kindje
    - Mama3e/33 jaar/3e kindje
    - Bonita/31 jaar/1e kindje