Vandaag toch maar getest, wilde m'n vriend graag: negatief. Had niet anders verwacht want zo voelt het ook de laatste dagen. Die kraamvisite denk ik nog over na. Kan nu erg weinig hebben. Als ik ga ga ik max een half uur en ik wil het kind niet vasthouden. Mooi gedichtje Bo! Saar, je hebt helemaal gelijk maar het is zo ontzettend moeilijk. Mijn compensatie wordt steeds minder na steeds weer meer teleurstelling. Goed te horen dat je wel weer kan lachen!
Olakidee, ja ik snap het echt meis! Maar als we constant gaan proberen om die pijn te vermijden maken we onze wereld zo klein. En ontzettend balen van die test... Mijn man heeft niks te zeggen over wanneer ik test, hihihi, die durft daar ook niks over te zeggen, geloof ik. Bo, schattig gedichtje. Vandaag naar zh? Dankje, weegbree
ik word knetter gek van me lichaam heb 3 dagen op rij steken en ongi krampjes gehad en zit onder de puisten ik slaap enorm veel val soms al in slaap om 10 uur! heb zwaar gevoel dat weer niks is.. zo voel ik me ook dat weer niet raak is en dat we door na de volgende ronde gaan.. als ik soms terug denk toen we net begonnen had ik hier niet aan gedacht! omdat ik al 2 keer miskraam had gehad zonder medicatie voel me soms down waarom nu gewoon niet voor 3e keer raak kan zijn en gewoon kan blijven plakken Hoe is bij de rest van de dames? iemand anders beter nieuws?
Sammi, hoop ook voor je dat t snel een derde keer zal lukken. Onze lijven doen nu eenmaal raar met al die hormonen. Ik moet wel zeggen dat ik steeds minder last heb van de puregon en de pregnyl, hoe lang spuit je nu de hormonen? Sterkte, meis, het is niet makkelijk. Knuff! Oh, en ik ga nu op weg naar de biowinkel, gewapend met een hormoonvriendelijk boodschappenlijstje . Ik ga suiker en melkproducten bannen, de rest van het dieet hou ik me eigenlijk al bijna helemaal aan.
dit is me 3e ronde gonal-f en pregnyl ik heb er niet veel last van gehad alleen snel huilerig en erg moe. maar nu deze maand .. heb ik trekkend gevoel recht in me lies steken in me buik ongi krampen en veel puistjes zou haast denk dat me lichaam steeds meer kwaaltjes krijgt door de pregnyl.. zit nu op dag 7/8 dagen na pregnyl. Dus zou bijna uit me lijf zijn..
Ik ben los gegaan in de EkoPlaza . Groenten en fruit had ik wel, nu rijstmelk en allemaal gezonde granen, noten, zaden etc. gekocht. Voel me nu al gezond, hihi.
jeeeetje! jij bent goed bezig! wat heb je wel niet afgetikt :-S je moet er wat voor over hebben, ziet er heerlijk uit!
Zo goed bezig Saar!! Hier nog in t ziekenhuis, even bloed prikken aangezien ik wil weten of mijn testosteronwaarde hoog zijn en hoe t zit met m'n insuline. Volgens m'n arts kwam insuline resistentie bijna alleen maar voor bij vrouwen met een te hoog BMI. Dus ze gaat er van uit dat het bij mij niet t geval is. nu primolut meegekregen en daarna medicijnen om m'n bms dik te krijgen voor een terug plaatsing! kan mij niet snel genoeg gebeuren haha
Bo, wat spannend allemaal. Hoe lang neem je dan die primolut? Ik moet weer ff googelen, want heb even geen idee wat dat is. Oh, zie het al, zelfde als provera. Weegbree, heb 120 euro uitgegeven. Dat was wel inclusief schoonmaakmiddelen, wat dure thee voor mezelf en een vriendin en nclusief dure 'barley grass', dat heb ik vroeger lang gebruikt. Nou ja, waaraan kan ik mn geld beter besteden dan aan gezond voedsel?
Lieve dames, Wie kan me uitleg geven over hoe tijdsindeling met IVF is? Vandaag zei de gynaecoloog dat hoe ik reageer op de hormonen niet goed is en potentieel gevaarlijk ivm tekenen van overstimulatie en veel te hoog progesteron. Hij wil mogelijk over op IVF. Ben benieuwd hoe dat dan gaat. Hoeveel rondes per jaar (weet dat er 3 vergoed worden). Hoeveel tijd zit er tussen? Welke hormonen en hoe lang?
Olakidee, ik heb geen idee, sorry. Baal je ervan of vind je het wel ok om IVF te gaan doen als volgende stap?
Ergens baal ik omdat dat als eindstation voelt. Maar ik heb over dit ook geen goed gevoel en voel me niet prettig. Hormoonspiegels zijn veel te hoog. Dus ik wacht even af wat ze hebben besloten. Hoor het morgen denk ik.
meisjes hoe is het hier? Pffff wat een paginas om terug te lezen... ik doe ff een kopietje van mijn berichtje naar saar anders wordt het zon giga type verhaal haha: Het was een heel eind rijden! dikke file ofcourse ook met de terugweg! vriendelijke verpleegsters! we waren er 10.15 en ik zou 11.00uur mijn afspraak hebben. Helaas liep hij ook nog eens uit tot 11.40uur dus je snapt na bijna anderhalf uur wachten dat ik daar al met een dikke sik zat! hahaha! uiteindelijk bij dokter scholtes kei kortaf je had geen tijd wat te vragen. Hij wilde alleen van ons alles weten en thats it!! hij snapte dat we nog niet zwanger waren! want hij begreep uberhaupt niet waarom we met iui bezig waren want mijn man zijn zaad was zo slecht dat het zelfs nog te slecht was voor IVF en dus wordt het ICSI. Om een lang verhaal kort te maken (anders wordt het een giga verhaal)... moest mijn man zijn zaad inleveren. Ik moest onwijs veel bloed prikken! 9 buisjes waarvan 3 heeeeeeele grote zo groot had ik nog nooit gezien! maar dat kwam voornamelijk wegens mijn afspraak bij dr pfeiffer. Die ging mijn immuunsysteem checken en daar hadden ze super veel bloed voor nodig. We reden naar een ander gebouw waar we een afspraak bij dokter pfeiffer hadden. Die afspraak was echt heel prettig. Anderhalf uur heeft ons gesprek geduurt. Alles besproken over mijn ziekte en immuunsysteem en wat de reden was waarom hij dacht dat ik niet zwanger was! Erg duidelijk verhaal. Mijn t-helper cells zijn te overactief vandaar mijn CVS/ME en al mijn allergien. Dit zijn ook de cellen die bv een donororgaan afstoten in een lichaam. Mijn immuunsysteem ziet een bevrucht ei ook als lichaamsvreemd en valt dat aan waardoor ik geen kans heb zwanger te raken. Hier viel wel het eea aan te doen dmv infuzen om mijn immuunsysteem te onderdrukken. Dit moet ik 3 dagen voor punctie en 3 dagen na terug plaatsing. en dan als ik zwanger ben wekelijks tot week 40. Uiteindelijk vrijdag direct de uitslagen van dat onderzoek en jawel hij had gelijk! alles was vrij goed behalve mijn t helper cells zoals voorspeld! dus opzich is dat vrij goed omdat we nu een reden hebben en daar wat mee kunnen. 28 juni belafspraak voor de rest vd uitslagen en dan gaan we bespreken wanneer te starten etc etc. Dus al met al een positief gevoel erbij overgehouden dus dat was mijn ervaring in dd!!! @bo meid vandaag je mannetje terug heerlijk! @sammi hoe is het met de kwaaltjes meid? @myloon fijn zeg zon goede echo! @ merel al over de 12 weken gaat zoooo snel! @avda waarom moet jij wachten om weer aan de provera te gaan? denk dat ik iets gemist heb! @weegbree hoe is het met jou mop? @marral alweer gewend aan het werk leven meissie? @Saar ach meissie weer die ongesteldheid en migraine? *dikke knuffel meis* @ olakidee spannend, jij dus ook aan de ivf! heerlijk tocht dat eindstation dan weet je waar je aantoe bent!! @nino hoe is het met jou meid? alweer terug van vakantie? @ guus meissie ik wil je niet bang maken maar met MS en ME heb je op de een of andere manier een grotere kans op een kindje met autisme (zie internet). mijn man en ik gaan er vanuit dat wij ook een autistisch kindje krijgen! allereerst omdat mijn man licht autistisch is zijn zus zwaar en zijn ouders ook licht. Dus sowieso dan al grote kans. Plus ik heb met mijn ME ook een grotere kans. Snap dat je er zwaar doorheen zit. Geloof mij het is onwijs moeilijk om om te gaan met autistische mensen. Ik wil je niet de moed in de schoenen praten maar snap dat je het onwijs moeilijk vind en dan nog dat je zo moeilijk reageerd op de hromonen dan nog je moeder meid wat heftig allemaal heeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel voor jouw!!!
he bibi nou hopelijk is raak! kwaaltjes vallen mee heb nu al 4 dagen elke keer kramp! steken in me buik trekkend gevoel in me lies rechts! Gisteren kreeg steek in me buik die trok na me zij en kon wel huilen van de pijn hele avond was die aanwezig! zit te twijfelen om de dokter te bellen dit voelt niet goed!
hmmm vervelend sammi ik zou het nog even aankijken? mischien toch iets van een innesteling of iets ergelijks? als het niet weg is na je nod zou ik naar de dokter gaan meid!
Hey meiden!! Wow, misschien dan deze ronde toch een kans (of misschien 2!). Net fm gehad en er zat er een van 11 en een van 14. Dus hopelijk groeien ze beide door!! Donderdag weer terug! Mijn man zei vorig jaar al: het wordt een tweeling. Straks krijgt ie nog gelijk... Saar: Pfff.... Echt balen zeg, dat het toch weer niet raak was! Bij ons gaan ze na 6 rondes spuiten (met eisprong) verder kijken. Hoe lang mag jij nu nog doorgaan? Ik hoop echt zo dat het snel raak is meid!! En mag je vandaag weer beginnen aan een nieuwe ronde? Bbibi: Pff, het is ook wel een eind rijden he! Gelukkig mag je de fm's hier doen! Maar dan nog zal je nog een aantal keer die reis moeten maken. Maar goed, als je dan zwanger wordt heb je het er natuurlijk voor over!! En je kansen worden nu echt veel groter, als ik dat zo lees. Dus het moet nu toch echt gaan lukken!! Sammii: Volg je gevoel! Als het volgens jou echt niet goed is, gewoon gaan. Ik vind dat je het zelf altijd het beste aanvoelt.
He meiden ik had gebelt en kon gelijk om 11 uur komen, het blijkt dat me eileider gedraait dus zat vervelend in me zenuwen. De pijn is weg kreeg een echo ze kon nog niet zien of ik zwanger was moet namelijk nog een week wachten