@jolien. ik kan je helaas niet zo goed helpen met je vraag. iedereen reageert weer anders op de hormomen. bij de 1 heel snel resultaat. bij de andere heeeel laat, of zelfs helemaal niet... heel frustrerend! @mama, he meid, bah! *knuffel* op naar de volgende ronde meid. je weet nu dat de hormonen wel hun werk doen! dat is wel een geruststelling @myloon, fijn dat de pregnyl goed ging! nu duimen! @bonita, ow dat is nieuw voor mij! dat prikken voor een fm... ik hoop dat je waardes snel positief worden! maar wat houd dat dan in met die waardes,,, wat zegt dat? @all... sorry meiden, dat ik niet altijd zo uitgebreid reageer! heb een drukke werkweek gehad. en dit weekend ook weer dagdienstn van 7 tot half 4... kom er niet echt aan toe om uitgebreid te reageren... als het wat rustiger is allemaal lukt dat wel weer hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen . morgen heb ik een gesprek met mijn gyn. mijn ziekenhuis is niet heel kundig in fertiliteitsproblemen en omdat het bij mij niet heel soepel gaat (geen resultaat op puregon) kunnen ze mij niet zo goed helpen... daarom morgen een gesprek over hoe verder... misschien dat ik wordt doorverwezen naar een ander ziekenhuis. spannend... en een mix van emoties.. verdrietig, bang, eng, zenuwachtig. maar ook wel weer opgelucht en blij dat er nieuwe kansen vrijkomen...
miss M: in ons ziekenhuis doen ze in feite ook altijd met fm's controleren hoe de eitjes groeien. Maar omdat bij mij de fm's op een of andere manier altijd aardig pijnlijk zijn, heeft de gyn aangegeven dat ik ook d.m.v. bloedonderzoek kan laten testen hoe de hormonen aanslaan. Bij jullie wordt dus d.m.v. een fm gekeken hoe groot de eitjes zijn, bij mij kijkt de gyn aan de hand van de oestradiol-waarde of er al een eisprong zit aan te komen. Als de oestradiol-waarde dan groot genoeg is (ik weet niet precies hoeveel), dan moet ik voor een fm gaan. En tot nu toe was het dan altijd zo met de fm dat ik de Pregnyl die dag of de dag erna mocht zetten. Voor jou heel veel succes morgen met het gesprek!
Hallo meiden, Bedankt voor jullie lieve berichtjes . Miss Miranda, heel veel sterkte morgen, ik ben erg nieuwschierig wat daar uit komt. Morgen ga ik weer de ferti bellen wanneer en hoeveel ik weer met puregon moet beginnen. Iedereen een fijne avond .....
Morgen ff reactie op iedereen. Hier: opgeblazen gevoel, savonds beroerd. Pijnlijke boobs weg, depri gevoelens, buikkrampjes, veel plassen,veel eten(zoetigheid) oftewel wachten op me ongi... Morgen testje wagen,maar ben er vrijwel zkr van dat het rood word een deze dagen. Dank u pms Srry voor het korte update ego berichtje X
@Myloon: Wat goed dat je geen last hebt gehad van de pregnyl, nu op het wachtbankje....spannend @Bonita: Wat vreemd dat ze geen fm doen, maar bloedprikken. Is dit standaard bij jullie? Hoop dat je snel hoge waardes hebt @MissMiranda: Suc6 met het gesprek, en erg spannend. Ben benieuwd wat de volgende behandeling word bij jou. @Mama3e: OP naar de volgende hopelijks succesvolle ronde Hier: Vanmorgen de digi cb test gedaan, en zoals verwacht "Niet zwanger" Dus gaan naar ronde 2. Nu wachten op ongi en afspraak maken voor de uitgangsecho en verdere behandeling ( dosering) X
Topiclid info: - Typje/26jaar/2e kindje - Mama3e/33 jaar/3e kindje - Bonita/31 jaar/1e kindje - Myloon/30jaar/1e kindje - miss miranda/22 jaar/1e kindje - VioletRose/29 jaar/1e kindje - Nini/27 jaar/1e kindje - Pipsqueak/31 jaar/1e kindje - Flower77/35 jaar/2e kindje Naam/datum/afspraak: - miss miranda/4-10/ 5e fm meting - Mama3e/01-10/uitslag progesteron waarde 47.3 - VioletRose/02-10/echo - Bonita/08-10/bloedprikken oestradiol - Nino/08-10/bloed prikken progestron - Pipsqueak/pauze tot half oktober - Flower77/01-10/1e fm meting Ronde (MMM): - Typje,7 rondes zelf. 2e ronde Menopur/Pregnyl - Mama3e,7 rondes met clomid 50/100/150,2e ronde Puregon 75ie/pregnyl - Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 4e ronde Fostimon - Myloon, 4 rondes clomid, nu 1e ronde Puregon - miss miranda, 3 rondes clomid, nu met 3e ronde Puregon bezig - VioletRose, 3 rondes clomid, nu 4e ronde Puregon - Nino: 6 rondes met clomid 50/100/150 + LEO nu 2e ronde menopur - Pipsqueak: 2 rondes clomid, 3 rondes menopur+pregnyl waarvan 1 iui - Flower77, 6e ronde OI met GonalF 75eh en Ovitrelle NOD (Op het wachtbankje): - Nino 14/10 - Myloon 23/10 Lijstje ff bijgewerkt
He meiden, Sorry ff ontzettend druk met werk en oppassen op mn lieve neefje etc. Weinig tijd om op iedereen te reageren, maar was natuurlijk erg nieuwsgierig naar mama3e en typje. Shit meiden! Echt ontzettend balen.. Had toch nog gehoopt dat één van jullie of zelfs beiden op roze mochten. Heel jammer. Dikke knuffel. Myloon: Leuk dat je ook op t wachtbankje zit. Spannend he!?! Ga voor je duimen meid. Hier alles rustig. Ben een stuk minder gespannend als vorige ronde. Nu wetend dat de menopur gewoon goed werkt bij mij. Na bijna 2 jaar maar 2 keer een eisprong te hebben gehad gaat dit de goede kant op. Ik hoop natuurlijk dat deze ronde raak is. Heb vanmiddag bloed laten prikken op progesteron. Vannacht wel helse pijn gehad in mn onderbuik/baarmoeder?. Werd er om 03.00 wakker van. Echt waar zulke steken heb ik nog noooooit gehad (best laag achter mn schaambot). Dacht echt ik moet nu naar het ziekenhuis want dit is niet goed. Uit bed gegaan en liep gewoon krom van de pijn. Snap er geen hout van. Innesteling zal het wel niet zijn, want dat doet toch niet zo'n erge pijn. Of misschien toch nog een groeiende follikel. Maakte me echt zorgen, maar t duurde maar n kwartier ofzo.
@nino: die pijn heb ik 3mnd terug gehad. Straalde uit naar vagina. Kon wel janken. Dit kan een innesteling/bevruchting zijn of darme maar zou het wel aangeven als ik jou was. Hier: vanmiddag ongie geworden, lig nu met een kruik op de bank. De doorbraak is bij mij altijd er pijnlijk. Morgen maar weer een afspraak maken voor ronde 2 Nieuwe ronde Nieuwe kansen. Fijne avond meiden
hallo meiden, vandaag een gesprek gehad met mijn gyn. alles op een rijtje gezet en samen besloten dat ik naar een ander ziekenhuis ga... simpelweg omdat mijn huidige ziekenhuis niet kundig genoeg is om mij goed te kunnen helpen. hier heb ik weinig kansen en kom ik niet vooruit... in het volgende ziekenhuis krijgen ze al mijn gegevens, maar krijg ik ook een second opinion. puur om de situatie vast te stellen zoals hij op het moment is... dan een behandelplan maken. ik heb aangegeven dat ik graag eerst nog IUI wil voordat we gelijk naar IVF overgaan... dit zet ze ook in de verwijsbrief. ik vind het best spannend, en heb er nu wel een goed gevoel bij... het enige is dat ik zelf mag kiezen: Zwolle of Groningen. iemand ervaringe/tips/adviezen??? (eerst was er sprake van leeuwarden, dit is wel dichterbij voor mij, maar mijn gyn raadde het af. omdat zwolle en groningen toch ''beter'' zijn. ik heb daar meer kansen dus daarom ga ik daar ook voor)
Hey meiden, @Mama3e en Typje: Potdorie!! Wat balen meiden! Had gehoopt op ander nieuws, maar helaas... weer alle moed bij elkaar harken en er weer voor gaan! @MissMiranda: Fijn dat het gesprek zo goed is gegaan. Eerlijke en duidelijke adviezen, das alleen maar goed. Nu nog een keuze maken. @all:gisteren fm gehad, 1 follikel van 18,5 mm, bms was 6,5mm. Ovitrelle is gezet, dus . Ik neem ook plaats op t bankie....Nino en Myloon, schuif es een beetje op! En o ja; volgende week een afspraak bij de anasthesist ivm een mogelijke hyteroscopie half november, mocht deze ronde niet lukken. Maar daar gaan we maar even nog niet van uit. ff het lijstje bijgewerkt: Topiclid info: - Typje/26jaar/2e kindje - Mama3e/33 jaar/3e kindje - Bonita/31 jaar/1e kindje - Myloon/30jaar/1e kindje - miss miranda/22 jaar/1e kindje - VioletRose/29 jaar/1e kindje - Nini/27 jaar/1e kindje - Pipsqueak/31 jaar/1e kindje - Flower77/35 jaar/2e kindje Naam/datum/afspraak: - miss miranda/4-10/ 5e fm meting - Mama3e/01-10/uitslag progesteron waarde 47.3 - VioletRose/02-10/echo - Bonita/08-10/bloedprikken oestradiol - Nino/08-10/bloed prikken progestron - Pipsqueak/pauze tot half oktober - Flower77/07-10/Ovitrelle gezet Ronde (MMM): - Typje,7 rondes zelf. 2e ronde Menopur/Pregnyl - Mama3e,7 rondes met clomid 50/100/150,2e ronde Puregon 75ie/pregnyl - Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 4e ronde Fostimon - Myloon, 4 rondes clomid, nu 1e ronde Puregon - miss miranda, 3 rondes clomid, nu met 3e ronde Puregon bezig - VioletRose, 3 rondes clomid, nu 4e ronde Puregon - Nino: 6 rondes met clomid 50/100/150 + LEO nu 2e ronde menopur - Pipsqueak: 2 rondes clomid, 3 rondes menopur+pregnyl waarvan 1 iui - Flower77, 6e ronde OI met GonalF 75eh en Ovitrelle NOD (Op het wachtbankje): - Nino 14/10 - Myloon 23/10 - Flower77, 22/10
@MissMiranda: Ik ga naar het umcg Groningen, bevalt mij zeer goed. Word goed begeleid, word goed naar je verhaal en verwachtingen geluisterd en nemen dit mee in je behandeling. Suc6 met je keuze @Flower77: oooww op het wachtbankje, we hebben plaats gemaakt voor je Spannend duimen draaien voor jullie meiden. @Mama3e: Heb je al een nieuwe afspraak gemaakt? of mag je direct verder met spuiten? Hier: Krampen worden minder dankzij de paracetamol. Had alle dinnetjes al ff laten weten dat er rood gespot was. Kreeg zulke lieve reacties terug.... Doet een mens goed. Manlief heeft me ook lekker in de watten gelegt. Hij moet/is vanavond op studie, dus is naar de winkel gegaan voor bonbon bloc hihihi.....Tja menstruatie en chocolade...Met dat chocolade wist ik wel raad Hebben nog ff over een volgende ronde gehad, staan er gelukkig positief in en gaan gewoon verder. Oefenen baat kunst toch Net ff gtst gekeken en Ford Boyard leuk leuk fijne avond meiden
Topiclid info: - Typje/26jaar/2e kindje - Mama3e/33 jaar/3e kindje - Bonita/31 jaar/1e kindje - Myloon/30jaar/1e kindje - miss miranda/22 jaar/1e kindje - VioletRose/29 jaar/1e kindje - Nini/27 jaar/1e kindje - Pipsqueak/31 jaar/1e kindje - Flower77/35 jaar/2e kindje Naam/datum/afspraak: - miss miranda/4-10/ 5e fm meting - Mama3e/01-10/uitslag progesteron waarde 47.3 - VioletRose/02-10/echo - Bonita/08-10/bloedprikken oestradiol - Nino/08-10/bloed prikken progestron - Pipsqueak/pauze tot half oktober - Flower77/07-10/Ovitrelle gezet -Typje/10-10/Uitgangsecho Ronde (MMM): - Typje,7 rondes zelf. 2e ronde Menopur/Pregnyl - Mama3e,7 rondes met clomid 50/100/150,2e ronde Puregon 75ie/pregnyl - Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 4e ronde Fostimon - Myloon, 4 rondes clomid, nu 1e ronde Puregon - miss miranda, 3 rondes clomid, nu met 3e ronde Puregon bezig - VioletRose, 3 rondes clomid, nu 4e ronde Puregon - Nino: 6 rondes met clomid 50/100/150 + LEO nu 2e ronde menopur - Pipsqueak: 2 rondes clomid, 3 rondes menopur+pregnyl waarvan 1 iui - Flower77, 6e ronde OI met GonalF 75eh en Ovitrelle NOD (Op het wachtbankje): - Nino 14/10 - Myloon 23/10 - Flower77, 22/10 Lijstje ff bijgewerkt, morgen afspraak voor de uitgangsecho, en bespreking dosis Menopur
Hoi Hoi, ben weer terug van vakantie! Heerlijk uitgerust en weer ready to go! Ben vorige week begonnen met provera (10 dagen) en hoop volgende week weer een menstruatie te krijgen zodat we weer kunnen starten! Heb vlug even al jullie berichten doorgelezen, maar heb weinig tijd om te reageren. Jammer voor alle die weer ongi zijn geworden, ik had het jullie echt zo gegund! Alle op het wachtbankje succes, ik duim voor jullie!! @mismiranda jemig wat een toestand voor je. Hopelijk kan je snel bij het nieuwe ziekenhuis terecht om ook verder te kunnen. Sterkte meid en een knuffel van mij. Fijne dag vandaag!
Whaaaahh!!! Heb gebeld voor de uitslag van de progesteron. Heb gister geprikt op 8 dpo. De waarde is............... 84!!! Yeah ik ben blij. Dat is vrij hoog toch? Pip: Fijn dat je er weer bent. Hopelijk snel ongi en dan weer nieuwe ronde nieuwe kansen!
Flower: Welkom op t wachtbankje! *Schuift een stukje op* MissM: Jeetje wat heftig allemaal, maar een nieuwe stap is ook weer hoopgevend. En fijn dat er in de brief ook al staat dat IUI eerst je voorkeur heeft. Spannend allemaal! Kan je niet helpen met je keuze voor ziekenhuizen. Ik zit een stuk zuidelijker
flower, succes op het wachtbankje!! Nino, waaauw wat goeeed!! duim voor je meid! @all... huh ik word ongesteld! vaag! hoe kan dat nou weer? heb deze ronde dus wel puregon gespoten, maar nooit een ei gekregen... zit nu op cd 24...
@ typje: balen dat je ongesteld ben geworden! Hoeveel IE menopur heb je gespoten? Sterkte! @ pip: welkom terug! Waar ben je geweest? Waarmee ga je straks spuiten? @ nino: dat is zeker een goede waarde van progesteron! Spannend hoor! @ Miss Miranda: balen zeg (zacht uitgedrukt) dat t ziekenhuis je niet kan helpen. Waar loop je als ik vragen mag? Kun je redelijk snel over of is er lange wachttijd? @ hier: vandaag FM gehad; viel erg tegen. Follikels zijn t zelfde als vrijdag dus de dosis moet omhoog. Nu 112 1/2 ipv 75 IE menopur. Had van t weekend wat bloedverlies en las al op internet dat dat kan als de dosis niet goed is. Hebben jullie ervaring met ophogen? Ik moet vrijdag terug maar zit een beetje in een dipje....
Topiclid info: [/B][/COLOR]- Typje/26jaar/2e kindje - Mama3e/33 jaar/3e kindje - Bonita/31 jaar/1e kindje - Myloon/30jaar/1e kindje - miss miranda/22 jaar/1e kindje - VioletRose/29 jaar/1e kindje - Nini/27 jaar/1e kindje - Pipsqueak/31 jaar/1e kindje - Flower77/35 jaar/2e kindje - Jolien/25 jaar/1e kindje Naam/datum/afspraak: - miss miranda/4-10/ 5e fm meting - Mama3e/01-10/uitslag progesteron waarde 47.3 - VioletRose/02-10/echo - Bonita/08-10/bloedprikken oestradiol - Nino/08-10/bloed prikken progestron - Pipsqueak/pauze tot half oktober - Flower77/07-10/Ovitrelle gezet -Typje/10-10/Uitgangsecho - Jolien/12-10/3e FM op CD17 Ronde (MMM): - Typje,7 rondes zelf. 2e ronde Menopur/Pregnyl - Mama3e,7 rondes met clomid 50/100/150,2e ronde Puregon 75ie/pregnyl - Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 4e ronde Fostimon - Myloon, 4 rondes clomid, nu 1e ronde Puregon - miss miranda, 3 rondes clomid, nu met 3e ronde Puregon bezig - VioletRose, 3 rondes clomid, nu 4e ronde Puregon - Nino: 6 rondes met clomid 50/100/150 + LEO nu 2e ronde menopur - Pipsqueak: 2 rondes clomid, 3 rondes menopur+pregnyl waarvan 1 iui - Flower77, 6e ronde OI met GonalF 75eh en Ovitrelle - Jolien, 8 rondes clomid 50, 1e ronde Menopur NOD (Op het wachtbankje): - Nino 14/10 - Myloon 23/10 - Flower77, 22/10 Ik miste in de lijst, had al eens geschreven......[/QUOTE]
Jolien: Ik gebruik ook menopur en bij mij deed vorige ronde 75 Eh ook weinig, dus moest ook ophogen naar 112,5 Eh. Toen ging het sneller. Nu hebben we de juiste dosis gevonden. Ik moet beginnen met 112,5 Eh en dan na een paar dagen terug naar 75 Eh. Het is even aftasten waar je lichaam het beste op reageert. Houd moed meid! 112,5 Eh zal vast meer doen.
@jolien, ben een weekje naar Turkije geweest. Heerlijk in de zon veel geslapen, gelezen en lekkere strandwandelingen gemaakt samen met mijn mannetje. Ik verwacht volgende week ergens mijn menstruatie en ga dan weer beginnen met spuiten. De laatste keer heb ik ook erg lang gespoten en moest ook ophogen voordat er een ei begon te groeien. Geef de moed niet op hoor! Volgens mijn verpleegkundige kan je net zolang doorspuiten en ophogen totdat er resultaat te zien is. Ik krijg mijn behandelingen in het ziekenhuis in Deventer. (was volgens mij nog een vraag van iemand die ik nog niet beantwoord had)