@Marral, jammer dat het je nog altijd niet duidelijk is. Maar volgens mij sta je er wel redelijk nuchter in he? Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt. Lief dat je naar mij vraagt. Ik moet nu wel bekennen dat het langzaam steeds zwaarder wordt. Van al dat getrappel geniet ik enorm, maar ben wel veel sneller moe en ik heb bij het liggen en opstaan een vrij gevoelige buik. Puntjes die ik morgen in het ziekenhuis even ga bespreken. Dan mag ik ze ook weer even zien op de echo !!
Bbibi, Marral, Het dunningham syndroom wordt veroorzaakt door een DNA verandering van een bepaald gen. Dit gen is ook betrokken bij ook andere aandoeningen zoals hartaandoeningen. Dit syndroom heeft ook invloed op mijn lichaamsbouw. PGD is dat ze IVF uitvoeren echter de embryos gaan testen op mijn syndroom en zo de embryos kunnen selecteren die niet het syndroom hebben. NCRV Babyboom - Aflevering 4 maken Guido en Annemieke er ook gebruik van omdat hij een spierziekte heeft. Aangezien dit veel effect heeft gehad in mijn jeugd en eigenlijk nog steeds, wil ik er alles aan doe om dit te voor komen. Ik ga ervanuit dat dit geen gevolgen heeft voor onze kinderwens dit omdat mijn zus natuurlijk al 3 kinderen heeft. Weegbree, ik weet nog niet of ere en lange wachtlijst is op de site stond van een maand tot max 2 jaar. We duimen dat we snel terecht kunnen. We hebben nu volgende week vrijdag eerst een afspraak met de arts in nijmegen om mij te laten testen. ppff maar meiden wat praten jullie veel zeg
Marral, Hmm ik denk toch echt wel dat de pregnyl nu zo onderhand wel uit je bloed moet zijn.. en je zit nog voor je nod toch? Ben benieuwd naar je test van morgen!! Weegbree, ja nog even en dan is t eindelijk 9 juli! Ik leef echt naar die dag toe! Myloon, wat vervelend dat je steeds sneller moe bent en soms last heb van je buik Was jij in t begin heel erg misselijk? een vriendin van mij is nu bijna 12 weken zwanger van een tweeling maar als ik haar moet geloven hangt ze alleen maar boven de pot. Hier: Net een goede vriendin langs geweest om te vertellen dat ze zwanger is van haar tweede. De eerste is net 1 geworden en dit was een "ongelukje". Ik weet echt even niet hoe ik me moet voelen. Ben niet blij niet verdrietig niet boos maar meer emotieloos... Heel leeg gevoel dit.
Myloon..wat vervelend die gevoelige buik maar zal het er niet gewoon bij horen? Je buik wordt ook 2x zo groot natuurlijk! Succes morgen bij de vk
Bo, ik weet precies wat je bedoelt met dat lege gevoel. Knuff voor jou xxx Poppel, wij zouden ook graag pgd doen ivm spierziekte van mijn man. Na ang onderzoeken kwamen wij erachter dat het voor ons niet mogelijk is. Fijn dat het voor jullie kan. Hopelijk valt de wachtlijst mee, duim, duim Myloon, mijn zusje heeft vorig jaar een tweeling gekregen en had ook veel last van dr lijf. Gelukkig is de beloning ook dubbel groot
@Bo, Nee ik ben amper misselijk geweest, de eerste 23 weken zijn ook bijna probleemloos verlopen. Nu wordt het wel steeds iets zwaarder, maar is inderdaad ook niet zo gek natuurlijk. @merel, Ik denk ook wel dat het er gewoon bij hoort hoor, maak me er ook niet zo veel zorgen over. Bespreek het alleen wel even vanmiddag, misschien heeft ze wat tips om het iets 'dragelijker' te maken. @Saar, Dat de beloning dubbel is besef ik me ook hoor!! Ik kan ook wel vol op genieten, besef dondersgoed dat ik blij mag zijn dat het gelukt is. Alles er om heen, spullen kopen, met kamer bezig zijn e.d is ook super leuk!! Ik had alleen na de eerste 23 weken met minimale klachten niet gedacht dat het zo snel wel wat zwaarder kon worden. Maar ik ben happy hoor meiden, en kan echt wel heerlijk genieten!! Zal stoppen met zeuren
Eindelijk duidelijkheid! Mijn test vanmorgen was al een stuk donkerder. En ook de cb ga aan zwanger. Dus ga er nu wel echt van uit dat t raak is! Lieve meiden, heel veel succes!! Ik hoop zo dat jullie allemaal heel snel ook een positieve test hebben! Ik duim heel hard voor jullie!!
Hallo meiden, Ik ben hier voor het eerst op dit forum en heb dus niet alles teruggelezen en 'ken' jullie verhalen nog niet.... Ik heb een vraagje: Heb gister laatste follikelmeting gehad. Er zaten rechts twee mooie grote eitjes (20). Direct daar Pregnyl geprikt, dus vanavond eisprong (als ze niet eerder springen). Weet iemand of de kans op zwangerschap met twee grote eitjes groter is of maakt dat niets uit? En de gyn had het ook over de kans op een tweeling. Als we dat niet wilden, moesten we niet gaan klussen, want die kans is aanwezig. Dat zou wat zijn... We hebben een dochter van 8 maanden, dus bij voorkeur niet Maar dat klinkt zo ondankbaar en dat is zeker niet de bedoeling, want we zullen er zoooo gelukkig mee zijn... Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel (zonder dat ik ook maar iemand voor het hoofd stoot). Allemaal een heel gezellig en zonnig weekend gewenst.
Marral, wauw! Wat een feest, meis, gefeliciteerd! Die eerste test was misschien een restje pregnyl plus je eigen hormonen? Nou ja, maakt ook niet meer uit, zwanger is zwanger. Geweldig, joh, geniet ervan Ploon, je stoot niemand voor het hoofd hoor, ik wil ook liever geen tweeling, ben altijd blij als ik maar één groot ei heb. Want ja, met twee heb je meer kans én meer kans op een tweeling. Myloon, ja echt joh, mijn tweelingnichtjes zijn zooooo schattig samen. Twee kindjes is driedubbel zo schattig, het is zó bijzonder! Iedereen, bedankt voor jullie lieve woorden. Ik heb nu, na drie weken, eindelijk het idee dat de migraine begint te verdwijnen. Het s echt een hormonenkwestie, want ik heb het steeds de eerste drie weken vd cyclus nu. Een beproeving, pfff. xxx
Marral: Gefeliciteerd meis! Het is jullie gegund! Ploon: Welkom hier, ja het is een lastige kwestie want tja je hebt wel meer kans dat er dan 1 van de 2 blijft zitten maar ze kunnen ook alle twee blijven zitten. Ik zou al blij zijn met een tweeling want beter 2 dan geen. Maar aangezien je er al 1 hebt snap ik je dilemma!! Saar: Wat fijn dat de migraine minder word!! Wanneer heb je weer een fm? Voor iedereen: Dikke knuffel!!
Boh Marral! PROFICIAAAAAAAAAAT! Wat een super de luxe goed nieuws!! Het is je ZO gegund! ( ons allemaal ) Geniet ervan meid!! Het gaat geloof ik de goede kant op hier op het forum. Lekker veel zwangeren. Hopelijk steekt het ons aan! @Ploon, welkom! @Myloon, ik zou het ook even bespreken met je gyn/vk. Weet eigenlijk niet of je bij de gyn of vk bent.. Zal wel gyn zijn ivm tweeling en de mmm. ;-D En neem maar lekker je rust! Is belangrijk dat jij ''uitgerust'' de 9 maanden doorkomt! En myloon, wij zijn er hier voor je zodat je eens even lekker kan en mag zeuren! Gewoon blijven doen! Mag wel hoor @ Saar, wat een balen, nog steeds die migraine! Doe het ook maar lekker rustig aan. En laat de pc nog maar even links liggen! @Bo, je tp komt ook steeds dichterbij! Spannend! Wanneer heb je hem precies? @Olakidee, we gaan gewoon heel hard duimen dat dat ene eitje raak is! Zal dan ook wel een super ei zijn @Merel, fijn dat het zo goed met je gaat! Leuk dat het buikje nu komt! Je zal er wel lekker trots op zijn! Geniet ervan meis! @Bbibi, volgende week al uitgangsecho! Heb je die gewoon hier of in duitsland? Ben geloof ik even een stuk van de film kwijt.. Sorry @Weegbree, zie dat jij ook al 9 juli de twintigweken echo hebt! Spannend zeg! Laat je het ons weten @ Mnr, succes morgen bij je FM. Ik duim op een mooi ei voor jou! @ Guusje, hoe is het bij jou? Vandaag naar het zh geweest? @ all, mijn eerste spuiten zitten er al weer in Aan de ene kant baal ik een beetje dat ik nu 'maar' 75 e mag spuiten. Ben zo bang dat er dan niks komt. Die teleurstelling iedere keer weer bij de FM's vind ik verschrikkelijk! Maar goed ik realiseer me natuurlijk ook dat ik die overstimulatie ook echt niet meer wil. Heb mijn eierstokken en lever nog langer nodig Maandag heb ik dan dus ook mijn eerste FM. Ze willen nu dat ik om de dag terug ga komen. Op mijn werk waren ze er niet zo blij mee.. Maar goed, daar trek ik me vrij weinig van aan. Mijn hoofd staat maar naar een ding.. Fijne middag meiden!
Marral: gefeliciteerd meis!!! Geniet ervan!!!!! Hier: vanmiddag echo gehad, bsv was 6,3 en 1 ei van 10x12, en dat zonder hormonen Donderdag moet ik pas weer terug, nog ff afwachten dus, en als er geen groei is dan een kuurtje Dupheston.
Myloon, en was alles weer goed bij de echo? Hebben ze je nog tips kunnen geven?? En je mag best eens zeuren hoor. De laatste week valt het mij ook op dat ik echt rustiger aan moet doen, ik kan niet meer in een keer opstaan en doorlopen..moet eers rustig gaan staan en dan pas gaan lopen anders begint het overal te steken en te krampen ook in bed bij het omdraaien of opstaan..dus ook ik wordt nu al af en toe aan herinnerd dingen wat rustiger aan te gaan doen en dat met nog maar 17 weken haha..dat zal er dan ook wel bijhoren vind het totaal niet hinnerlijk hoor zo merk ik in elk geval dat er wat groeit haaha! Marral.Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Super dat het voor jou ook eindelijk is gelukt..sluit je maar lekker aan bij het zwangerschapsclubje!
@Ploon, Welkom, fijn dat je 2 grote eitjes had!! Ik had ook 2 redelijk grote eitjes en wij krijgen nu wel een tweeling, maar ik geloof dat dit niet altijd zo hoef te zijn. Al is de kans er natuurlijk wel!! Overleg het eerst eens goed met je vriend of man en besluit samen of jullie deze ronde gaan klussen of niet. @Marral, Wauw eindelijk toch duidelijkheid.. van harte meid, ga maar lekker van je zwanger zijn genieten!! @Avda, Wat goed dat je weer bent begonnen!!! Je kunt toch tijdens het spuiten ophogen wanneer er weinig groei is? zo hou je er in ieder geval een beetje controle over? Ik heb tot nu toe om de 3 weken een afspraak in het ziekenhuis, de ene keer bij de gynaecoloog en de andere keer bij een clynisch verloskundige. @Merel, Het gaat bij jou ook al hard hoor!! Dat zeurende gevoel in de buik schijnen de banden te zijn. Bij een eenling begint dat normaal rond de 20 weken zei mijn verloskundige.. ik mag dus van geluk spreken dat het bij mij net pas begonnen is! Vandaag dus weer een afspraak gehad, eerst echo en alles was goed. 1 ligt net iets boven de curve en 1 net iets eronder maar dat kan geen kwaad. 1 kindje ligt onder in mijn buik met het hoofdje naar links en de ander ligt over dwars van midden boven naar rechts onder. beentjes en armpjes liggen van allebei een beetje midden in mijn buik. Dat was de reden waarom ik vaak op 1 plaats wat voel. Bij verloskundige alles gecheckt, bloeddruk was perfect en alles verder goed. Mijn kwaaltjes schijnen normaal te zijn. Zeurende pijn in buik zijn de banden. volgende week vrijdag moet ik voor een suikertest. Zie daar nu al tegen op. Vanaf woensdag moet ik dan op een koolhydraat rijk dieet?? en vanaf donderdag 22.00 mag ik niets meer eten. Ik moet nuchter daar komen. Dan prikken ze, moet ik een smerig glucosedrankje drinken en dan 2 uur wachten... ik mag niet lopen niet weg e.d dus saai 2 uur in het ziekenhuis zitten. Daarna weer prikken. en daarna mag ik pas weer eten. Nouja hoort er dan dus maar allemaal bij Sorry voor mijn lange bericht!! Fijne avond en fijn weekend allemaal!!
Myloon: fijn dat alles goed is! Is die suikertest standaard bij een tweeling of is daar een andere reden voor? Hier: ben vanochtend naar de dokter geweest en ik had een groot ei!! Hij was 17mm. Vanavond nog 150 puregon spuiten en dan morgenochtend de pregnyl. Ondertussen "klussen" en dan mag ik ook eindelijk op het wachtbankje!! Ik ben echt zo opgelucht.. Ik was al bang dat m'n lichaam "het niet deed" en dat er nooit meer een ei zou groeien. Als ik ongesteld wordt moet op op cd 3 beginnen met 112,5ie gonal-f, en dan een week spuiten en terug komen. Maar nu eerst eindelijk een echte kans!!
Ja Myloon vraag me dat ook af met die suikertest? Dat lijkt me niet standaard want heb mijn verloskundige er niet over gehoord. Ze vraagt bij mij altijd hoe het gaat en dan zeg ik: Prima! Dus geen reden voor verder onderzoek(urine, suiker o.i.d.)lijkt mij! Of zit er in jouw familie diabetes? Ik zat net ff half uurtje in de zon n werd misselijk en voelde mn hartslag in mn hele lichaam..dus ik ff naar binnen en hartslag opnemen zat ie op 110 slagen per minuut...is dat wel goed?
Als je zwanger bent wordt afgeraden om in de zon te gaan zitten.. Ook ivm zwangerschapsmasker. Maar bij twijfel altijd je vk bellen!
Moooi mnr!! Klusze! Merel 110 is wel hoog! Ik zou ff bellen met huisartsen post. Better safe than sorry!
Bij mij in het ziekenhuis doen ze dat bij tweelingzwangerschappen standaard inderdaad, ook omdat de kans op zwangerschapssuiker dan groter is. Dit doen ze rond de 24 a 25 weken blijkbaar.