Ik was ruim 7 weken zwanger. Geen IUI, ze hebben bij de bbz meteen mijn eileider weggehaald, de ander bleek niet 100% te zijn. Ze hebben ons 6 mnd gegeven om het zelf te proberen maar helaas. Vandaag mijn eerste follikel meting gehad en die was goed Dinsdag de tweede en dan eind van de week de punctie, spannende week dus. Ben blij als ik mag stoppen met spuiten, buik begint nu al gevoeligste worden. Nino, balen, sterkte
jane, jeetje wat heftig... ik hoop dat ivf voor jullie de juiste hulp biedt voor een wondertje! nogmaals gezellig dat je hier mee kletst... je mag hier altijd alles neerzetten hebben jullie lang moeten wachten tot jullie met ivf mochten beginnen? nino...neeeeej meid wat balen!!! pfff...
Een half jaar zelf proberen. Verder geen wachtlijst. Op 03-09 eerste afspraak en afgelopen maandag gestart. Ik verwachte mijn menstruatie 2 dagen na de eerste afspraak dus dat was te krap en moest dus wachten op mijn volgende cyclus anders was ik eerder gestart.
@Nino: Balen meid Hopen dat de volgende ronde meer succes heeft. Maar kan me goed voorstellen dat je ff flink baalt Knufff @Jane: Spannende week, hou ons op de hoogte @MisMiranda: Is idd ook wel ff lekker rust... Spannend intake Hier: Niet veel bijzonders Ongi is over. En we moeten wachten op vrijdag dan echo om te kijken of de cyste weg is. Denk het haast wel, want verneem hem niet meer. Maarja...ik weet hoe je lichaam je valse hoop kan geven, dus we wachten af.
Nino, Ik baal zo met je mee . We weten precies hoe je je voelt. Dikke cyber *knuf* Jane, welkom bij ons op het forum. Ivf is idd weer een stapje verder, en bij ons op het forum ben je tot nu toe de enige, maar dat mag de pret niet drukken toch ? Miss Miranda, jij dus ook al die blauwe plekken lees ik. Vind het best vervelend wat meestal zijn ze dan ook giga groot bij mij en schaam ik me een beetje voor mijn man als we weer klus weekend hebben . All, Vandaag heb ik inzage gekregen in mijn medisch dossier van 11 jaar geleden bij een andere fert-poli. Dit was van mijn 1e zwangerschap. Hierin stond dat ik al een keer IUI heb gehad, maar dat ik toch spontaan een zwangerschap kreeg met clomid het is misschien erg raar...maar ik was echt helemaal vergeten dat ik dit heb ondergaan. Ik was toen nog maar 20 jaar en had me helemaal niet verdiept hierin. Dus heb ik meteen mijn ferti-arts gebeld met de vraag of ik toch niet meteen IUI mocht ipv al dit gekwakkel. Na enige tijd hebben we besloten om na deze cyclus (hopen we niet) toch met IUI te beginnen. Toch wel een beetje raar.... welke meiden hebben ervaring met IUI? en wat kan ik verwachten hiervan ?
Dank jullie voor jullie hartelijk welkom hier. Inderdaad een spannend week, morgen tweede meting en dan hoor ik waarschijnlijk ook de punctiedatum..
@jane1981 welkom, je hebt (helaas) al aardig wat moeten doorstaan zeg! Succes deze aankomende spannende week! @Nino ach jee, balen zeg! dikke knuffel ook van mij! @missmiranda, Ik heb weinig last van blauwe plekken maar lees wel eens op het forum dat het er soms bij hoort. vervelend! Heeft je arts geen goede tip voor je om het te voorkomen? @typje zal ook duimen dat ie weg is voor je! @mama3e hier een bekende met iui. Lijtk erg op het traject wat je tot nu toe hebt gehad, behalve het verplichte klussen. Dat brengen ze dan op de juiste tijd bij je in. Ik vind dit op zich wel prettig. Niet meer zoveel stress en gedoe op de verplichte klusdagen. Ik doe het liever als in gewoon zin heb @all Zaterdag de laatste provera gehad en nu dus wachten op een menstruatie. Kan wel een week duren dus verwacht dit weekend. En dan weer beginnen met spuiten.
@Jane1981, Als eerste welkom! Wat naar van je eerste zwangerschap! Ik lees dat het een spannende week voor je is! Vandaag de tweede meting, succes! @Nino, Wat balen zeg! Kop op, houd je sterk.. op naar een nieuwe ronde met natuurlijk een nieuwe kans! @mama3e, Wat goed dat je inzage hebt gekregen! En wat fijn dat je direct mag beginnen joh... kijk dan is dokter M. toch niet zo erg he ??! Ik snap dat het een beetje raar is, voor je gevoel misschien toch weer een stapje verder maar misschien wel met een nog grotere kans! Ik heb geen ervaring met IUI. @pipsqueak, Haha wij posten bijna gelijk ! Succes met je nieuwe ronde!! Hier gaat nog altijd alles zijn gangetje.. Helemaal nergens last van, dus ik ga er maar vanuit dat het opnieuw niet gelukt is, al had ik de vorige keer allemaal kwaaltjes, maar goed! Nog even geduld! Ik hou de wacht weken nu ook makkelijker vol eigenlijk! Zit nog helemaal niet te stressen of te balen dat het zo lang duurt! Ik ben inmiddels ook bijna 10 kilo afgevallen!! Dit gaat zo onwijs goed! Al met al een rustige Myloon!
Ja vandaag tweede meting, hopelijk mag ik snel stoppen met spuiten, begin de laatste twee dagen toch wat nadelen van het spuiten te merken. Buik voelt naar, opgezet flinke steken en gewoon blegh. Over twee uur weet ik hopelijk meer, afspraak is om 11:40. Sorry voor het ego berichtje.
@myloon, idd bijna gelijk. Ik duim nog steeds voor je hoor! Dat het deze keer maar goed raak mag zijn. Wat goed trouwens 10 kilo!! hoe doe je dat? Ik heb me deze week weer aangemeld bij de sportschool. Door de kijkoperatie en alle hormonen en trajecten is het sporten er niet van gekomen. Ik was al wat zwaarder geworden doordat ik 2 jaar geleden ben gestopt met roken, maar ben nu bijna 14 kilo te zwaar! Als er 5 kilo afgaat zit ik weer in een gezonde BMI dus dat is mijn eerste doel. Ik wil weer 2 tot 3 keer per week naar de sportschool. Ik volleybal ook al 2 x per week, maar dat doet weinig met conditie en afvallen. Ben benieuwd naar je tips.
@Mama3e: Ik heb geen ervaringen nog met IUI. Ik hoop voor jullie dat dit niet nodig is en dat deze ronde raak mag zijn Spannend. @Pipsqueak: Hoe kom je trouwens aan die profielnaam? Hahhaha moeilijk hoor, moet elke keer ff kijken of ik hem goed getypt hebt hihihi.... Invervolg noem ik je PIPS goed? Maar dank je wel, ik hoop ook aankomende vrijdag een cysteloos echo te zien Jij ook nieuwe ronde, spannend. @Myloon: 10 Kilo Wow... inderdaad hoe doe je dat? Knap zeg!! @Jane1981: Suc6 met de FM Hier: Niks noppes nada... uitrusten. Zoonlief is gisteren de gehele avond en deels de nacht aan het spoken geweest pffff.... geen verhoging, niks. Misschien beginnen de dromen nu. Tanden en kiezen heeft hij al, dus dat kan het niet zijn. HIj zit nu vrolijk tomas de trein te kijken hihi Hopen dat hij vannacht goed slaapt. Vanmorgen was het 09.30 dat hij wakker werd, dus wat dat betreft kon MOeke lekker uitslapen
Dank je wel meiden. Als eerste is mijn kinderwens een grote stok achter de deur! Volgens mijn Gynaecoloog was het belangrijk om in ieder geval 10% van mijn gewicht destijds af te vallen. Hierdoor is de kans dat de hormonen, dus nu puregon beter aan zou slaan. Ook noemde ze dat er minder complicaties zouden kunnen zijn bij een eventuele operatie (LEO). Het afvallen ervaar ik ook wel als een soort afleiding. Naast die medische molen heb ik op deze manier ook nog iets anders aan mijn hoofd. Dit werkt voor mij nu best goed! Ik ben gezonder gaan eten, in de week snoep ik niets en in het weekend met mate. In plaats van een reep chocola pak ik bijvoorbeeld enkele ongezoute noten. Ook at ik met regelmatig tussen de middag een lekkere boterham (dikke laag pasta, gebakken ei, lekkerbekje noem maar op) Nu eet ik als ontbijt en lunch per keer twee crackers met 30+kaas, kipfilet of soms een gekookt eitje. Daarbij een lekker tomaatje of komkommer. In het weekend eet ik trouwens op zaterdag tussen de middag wel een heerlijk bruin broodje! Gezond of met een haring mjummie! Warm eten mag ik voor mijzelf maar 1 keer opscheppen, het lukt me gelukkig wel om die ene keer dan geen berg op te scheppen. Ook sla ik alle traktaties op mijn werk nu af. In de derde week van het afvallen kwam er een meisje naar me toe, ze had speciaal voor mij een cupcake gemaakt. Ik heb haar verteld hoe lief ik dat vond en haar gezegd dat ik hem die avond bij de koffie zou nemen, In werkelijkheid heeft mijn man hem opgepeuzeld! Ik denk dat je pas echt goed kunt afvallen als je er zelf heel erg achter staat en je weet waarvoor je het doet! Ik kan jullie zeggen hoe goed het voelt om tegen de gynaecoloog te kunnen zeggen dat die 10% al gelukt is! Ook is het een super gevoel als je een broek maat kleiner aan kunt trekken!! Wat betreft BMI, ik moet nog 6 kilo afvallen eer ik op een gezond BMI zit! Sorry dames voor mijn lange bericht!
Goed nieuws, 15 goede follikels en 3 kleinere die nog mee kunnen doen (13mm). Vandaag laatste keer gonal f en de orgalutran. Morgenavond de ovitrelle en vrijdag de punctie, vandaag of uiterlijk morgen word ik gebeld voor de tijdstippen. Spannend maar wel blij.
Hi meiden. Even een ego berichtje; zit met m'n handen in t haar! Afgelopen vrijdag kleine follikel te zien 11 mm. Nu vandaag terug zitten er 2 grote van 17 mm en 1 kleine van 13. Bloedgeprikt lh is nog laag maar het oestradiol is 2,8 (dacht ik) en dat stond gelijk aan twee eicellen?! Morgen weer echo en hopen dat de kleine van 13 hetzelfde of kleiner is dan gaan we voor een tweeling. Heeft iemand ervaring met meer dan 2 follikels? Vraag me nl af of het echt verstandig is om met meer dan 2 follikels deze poging te staken?! Oppeppers nodig dus.... Vind het nl zo zonde als ik deze maand over moet slaan....
@Jane: Wat goed zeg 15 follikels @Jolien: Ik heb in 2010 ook 2 grote follikels gehad en 1tje van toen 10mm. Zijn er toen ook voor gegaan. En het is geen tweeling geworden maar wel zwanger. Resultaat een nu mooie ondeugende dreumes. Idd heb je wel meer kans op een tweeling, hier werden wij toen ook voor gewaarschuwd. Suc6 met het besluit Hier: Toch begin van de avond R.kant soort van eipijn... Dus denk dat het de cyste is, zou niet weten wta het anders zou kunnen zijn. Een ei waarschijnlijk niet, dat zou opzich al een wonder zijn ....Zucht.... wachten duurt lang, was het maar vrijdag grrr Manlief ff thuis gegeten na zzijn werk, is gaan douchen en weer vervlogen ( avonddienst andere werk) pfff gezellie.... Begin van de avond met een kopje thee en zoonlief sesamstraat gekeken( mijn favo soap) Nu ligt hij lekker te slapen en kan ik mijn tv avondje tegoemoed: Achter gesloten deuren, GTST, Barby'S Baby, Zon zuipen ziekenhuis Fijne avond meiden
@Typje: Succes vrijdag met de FM. @Myloon: Zow hé! Wat ontzettend knap! Ik kan ook wel weer eens wat kilootjes eraf hebben eigenlijk. Schrok me vandaag rot op de weegschaal. Volg je nu ook een speciaal dieet erbij, of alleen aanpassing zoals je omschreef? Hou je het nog een beetje uit op de wachtbank? @Jane: Spannend de punctie vrijdag. Laat je even weten hoe het is gegaan dan? En wat de 'score' is? @Jolien2: Ik had bij de ronde hiervoor ook twee grote. Moest zelfs nog terugkomen na de dag dat ze 18 en 19 mm waren. De één was toen 21 geworden en de ander 20mm. Gekozen om er wel voor te gaan, maar was helaas niet gelukt. De kans dat ze dan beiden ook bevrucht raken èn innestelen leek mij niet heel erg groot, dus wij durfden het al aan. @Nino: balen zeg! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! @Bonita: Hoe gaat het? Ook wat afleiding gevonden? Erg hè wachten.... @all: vandaag bij de anesthesist geweest voor de hytero die in november gepland staat. Voor het geval ik komende week wel ongesteld ga worden. (Ben het nu nog niet.) Gezien mijn korte luteale fase (meestal 10/11 dagen) wordt ik misschien donderdag of vrijdag ongesteld. Hoop het natuurlijk niet, we wachten af. Vandaag wel even confronterend bij de anesthesist. Hij nam mijn lijstje van kijkoperaties even door van de afgelopen 4 jaar. Blijkt de komende in november de 7e te zijn ! Ik was zelf de tel al een beetje kwijt, blijkbaar. Of heet dit 'je kop in het zand steken?' Hij wou graag weten hoe dat zo komt en moest ik daar 'even' mijn verhaal doen. Was ik niet echt op voorbereid, maar goed....ik heb op de terugweg de auto ff aan de kant gezet, flink gehuild en een dinnetje gebeld. Maar hé... er is nog hoop deze ronde.... wie weet kan ik de hystero wel afbellen over een paar weekjes. Wat zou dat fantastisch zijn!
@jolien, 2 follikels is wel mooi hoor, dat wil niet zeggen dat je meteen een 2ling krijgt... 3 is volgens mij een beetje op de grens... wel spannend! @jane, waauw wat goed! 15! hou je ons op de hoogte meis, ik ben heel benieuwd hoe alles bij je gaat verlopen en wens je heeeeel veel succes met de punctie en de rest! (welk ziekenhuis loop je?) @myloon! wat goed! 10 kilo! ik ben momenteel ook bezig met afvallen, ook voor onze kinderwens. ik wil ben ook gestopt met snoepen... gaat redelijk goed tot nu toe... mijn eet patroon: - ochtend: 1 bruine boterham met kipfilet + 1 kop thee - koffie tijd: 1 kop koffie met koffiemelk, soms een stukje reepkoek - lunch: 2 of 3 bruine boterhammen met bv. kipfilet/rookvlees, beker karnemelk en soms soep/bouillon of een appel ofzo - soms rond 4 uur als ik erg trek heb een stukje reepkoek of een mueslireep ofzo - avond eten: gewoon warm eten, 1 keer opscheppen... wel gevarieerd maar geen frituur ofzo... -'s avonds... een potje thee van ongeveer 1 liter... en in het weekend mag ik van mezelf wel es even wat lekkers snoepen... dan ben ik al best wel op de goede weg toch ? @typje, oowh meid ik hoop voor je dat het geen cyste is!!! @flower, ik hoop voor je dat het straks niet meer nodig blijkt te zijn meid!
Hey meiden, Jane: Ohh super spannend meid! Mooie eitje hoor. Veel succes vrijdag! Myloon: Super knap, 10 kg! Jolien: Ben benieuwd naar vandaag. Had deze ronde ook 2 eitjes. En nog één rond de 13. Die uiteindelijk niet is mee gegaan. Wat is de grens van jou ziekenhuis? En zoals al eerder gezegt hier wil het niet zeggen dat ze beiden of alle 3 bevrucht raken en ook nog eens innestelen. Typje: Ja leuk he dat programma achter gesloten deuren! Flower: spannend zeg! Ohh en 7 kijkoperaties in 4 jaar wow! Das veel! Pip: Sporten is ook weer lekker voor n stukje ontspanning en afleiding dus 2 vliegen in één klap! Ik vind het ook heerlijk. Ik doe 1 x per week salsadansen met mn vriend en nog één a twee keer per week naar de sportschool. Ik doe het puur voor een lekker gevoel te krijgen. Hoef niet af te vallen. Gezond eten doe ik sowieso. Had ergens gelezen dat je moet oppassen voor koolhydraten met Pcos. Ik probeer ook zoveel mogelijk te eten zonder toevoegingen. Alles vers en geen zakjes. Brood kan ik niet helemaal missen, maar pak soms wat speltbrood. Is al minder slecht. Weet niet of jullie m kennen Ralph Moorman. Ik vind zijn voedingsafviezen erg goed. Hij is ook gericht op hormonen. Zijn boeken heten hoormoonbalansdieet. Ik woog 63 kg (ben 1,72 m) en ben er nu al een hele tijd mee bezig en ben 2 kg afgevallen. Gaat het mij niet om, maar mn buik is wel platter. Heeft ook weer met hormonen te maken. Voel me door dit eten vooral lekkerder. En in de weekenden zondig ik ook hoor Hier vanmorgen tegen beter weten in toch weer een testje gewaagd. Negatief dus. Nu dus 17 dagen na mn ei en nog niet ongi. HAAT dat het zo lang duurt voordat ik weer kan beginnen.
lieve meiden even snel een berichtje... ik heb gebeld met mijn nieuwe ziekenhuis... de afspraak staat: 30 oktober om 13.30! dat is best snel