Weegbree hoeveel dagen heb jij gespoten de ronde dat je zwanger raakte? En de andere zwangere dames? Als ik zaterdag terug moet ben ik 25 dagen aan het spuiten.. Ik vraag me af of er een max aantal dagen is dat je mag spuiten, en of het nog wel zin heeft. Ik heb wel gehoord dat je ei van slechte kwaliteit is als je lang spuit..
@mnr wat balen meid! 200 en dan nog geen ei ... jeetje zeg dat is echt een flinke dosis... met die dosis had ik zelfs 19 eitjes! hebben ze een reden hoe dat dat kan? bizar hoor... @avda jij dus weer aan het wachten pfff @saar hoeist met je migraine? weer wat minder? aan het genieten van je maand rust? @olakide here the same girl @ weegbree 6,5 kilo is echt onwijssss netjes meid! doe je goed! @ bo hoe is het met jou meissie? hopelijk binnenkort een mooie terugplaatsing! ik sla deze maand vermoedelijk over! ik heb nog niets gehoord van DD en mijn behandelend arts is ziek terug gekomen van vakantie! ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er wel klaar mee ben en er ook geen flik- ker zin meer in heb! dus vind het totaal niet erg als we niet door kunnen. Ik kan echt even de moed en hoop niet bijeen rapen! want mijn hoop dat het nog ooit goed komt is echt onder het vriespunt gezakt. Dus me even richten op onze verbouwing! en daar even van genieten nu de leuke dingen gedaan worden en worden uitgezocht! heerlijk <3 Hoeveel cryos had jij nu nog? @all zwaai
Weegbree ik geloof dat je bmi er wat mee te maken heeft(aankomen in zwangerschap) last dat laatst namelijk mijn bmi was voor de zwangerschap 26(1.70m, 78 kg) ik weeg nu 80 kilo dus ben 2 kilo aangekomen..maar mijn vetreserves zijn groter en dan (kun!!) je minder aankomen...maar ach ik ben pas 23 weekjes zwanger dus de meeste kilo's zullen zich de laatste 10 weken wel laten zien MNR, zie onderschrift 1e ronde menopur(cyclus van ruim 60 dagen, had een heel laat ei) raak daarvoor clomid gebruikt zonder resultaat Dames jammer dat het hier nog zo tegenzit met de behandelingen Voel me wel een beetje eenzaam hier...
@mnr, Ik heb mijn dagboekje er even bij gepakt wat betreft spuiten. Zelf heb ik puregon gespoten. Ronde 1 13 dagen 50 eenheden. 7 dagen 75 eenheden. 8 dagen 100 eenheden. In totaal dus 28 dagen gespoten. Het resultaat was 1 ei van ongeveer 19 mm bij het spuiten van de pregnyl. Ik bleek zwanger maar na 6 weken kreeg ik een miskraam. Ronde 2 10 dagen 75 eenheden. 12 dagen 100 eenheden. In totaal dus 22 dagen gesporen. Resultaat was 2 eitjes van ongeveer 17 mm en 21 mm. Ik bleek zwanger. Nu inmiddels 30 weken van een tweeling. De laatste ronde heeft het met 100 eenheden iets langer geduurd. Na 4 dagen 100 eenheden had ik namelijk al 2 eitjes van 11 en 11,5 maar 4 dagen daarna was de groei gestopt. In deze tussentijd is mijn moeder overleden, dus waarschijnlijk door stress wat groei vertraging. Later bleek de groei zich wel weer herpakt te hebben gelukkig! Met de jongens gaat het goed, ze liggen nog altijd keurig op de eenling curve (en mogen daar al onder zitten!!) Zelf heb ik inmiddels verlof heerlijk!! Alleen ben ik vanmorgen zo door mijn rug gegaan best pijnlijk moet ik zeggen.
Bbibi, hele dikke knuff meid.... Goed inderdaad om even rust te hebben, het is zo slopend, helemaal als het zo intensief is als bij jou nu. Zorg goed voor jezelf! En wat naar dat je je zo hopeloos voelt, dat is zo'n ontzettend klotegevoel Ik heb nog hoop voor je. xxxxxxx Verder iedereen een knuffel, zie dat het weer niet vanzelf gaat allemaal. Ben te moe om overal op in te gaan. Mijn migraines lijken nu naar de Botox beter te worden, maar het is te vroeg om te juichen. Maar het is nooit te vroeg om voorzichtig positief te zijn . Merk alleen dat vandaag alle moeheid en verdriet van de afgelopen tijd eruit komt. Is helemaal prima, ik doe het gewoon rustig aan.
Dank jullie wel voor de antwoorden! Deze ronde is dus nog niet verloren.. Ik zie alleen wel dat jullie veel minder spoten. Maar de vorige ronde had ik met 150 "al" een ei en nu nog steeds niet. Hopen dat er zaterdag dan iets zit!
Ik hoefde altijd maar 10-12 dagen te spuiten met 50 eh. Reageerde erg goed op de spuiten. Ik duim voor je mnr!
Hey meiden, ik heb even een vraagje. Ik ben nu de 2e ronde bezig met menopur spuiten. Ik reageerde deze ronde slecht op 75h,maar door vakantietijd moest ik hetzelfde door spuiten. Nu gaat mijn man vrijdag een week eerder op vakantie dan mij,en moest ik vandaag op dag 26 terugkomen. Er zat 1 ei van ongeveer 12 mm,en nou moest ik meteen de ovitrelle zetten van de assistent Ik heb het maar gedaan,maar 12mm is toch enorm klein? Weten jullie of hij zoiezo nu springt,of er een kans is dat hij zo klein is dat het niet springt. VOrige keer moest ik rond 17 mm de ovitrelle zetten,dan vind ik 12 wel een heel verschil. Ze zei ook we nemen hier maar een gok mee.
Even nadenken. Je ei springt max 36 uur na de pregnyl. Zaad kan wel tot vijf dagen leven ( meeste ongeveer max twee dagen ).vanaf 12 mm groeit je ei ong 2 mm per dag. Volgens mij is 18 optimale grootte. Zou betekenen dat je nog drie dagen moet doorspuiten. Ik zou dan persoonlijk eerder nog twee a drie dagen menopur gebruiken tot en met vrijdag elke dag vrijen en dan vrijdagochtend de pregnyl. Op hetmoment dat je ei springt zou het bevrucht moeten worden door het zaad wat klaarligt. Lijkt me dat je dan n betere kans hebt dan een onrijp ei te laten springen... Maar das mijn mening. Ben geen arts.... Succes!!
Ja nou precies weegbree,dat waren ooo mijn gedachten. Mijn ei was nu in 6 dagen ook maar 2,5 mm gegroeid,op deze dosis reageer ik gewoon niet goed.ik heh nu de ovitrelle gezet omdat dit moest,maar vind het heel raar.kom er na de vakanties nog wel op terug bij mijn arts.
Ik had bij de vorige meting een ei van 10 mm en die was nu weg.. Voor zo ver ik weet kunnen eitjes onder de 15 mm ook weer krimpen/verdwijnen doordat ze nog niet rijp zijn.. Het lijkt mij ook dat dit veels te vroeg is, maar ben ook geen dokter
Ok nou ik ben dus niet de eniğe die het raar vind. Ik denk dat ze gewoon hebben gedacht beter iets dan niets,ivm vakantie. Nou ja we zullen het wel zien!
Ik heb begrepen dat ze vanaf 13 mm. betrouwbaarder zijn. Maar heeft de verpleegkundige dit zelf besloten? niet in overleg met een fertiliteitsarts? Bij ons ging ze altijd eerst in overleg als iets anders zou gaan dan het 'protocol' of hoe je zoiets ook noemt. Ik vraag me af of het ei nu echt wel groot genoeg is voor een goede deling mocht hij bevrucht raken.
De arts had opgeschreven als het ei boven de 12 komt gaan we een gok wagen.. Dus het is dus echt een gok,ik had dan liever nog een ronde overgeslagen en na de vakantie met een hogere dosis van start gegaan.maar ja we zullen het wel zien.
Ha meiden, Veel van jullie zullen vast al verder zijn, maar het lijkt me fijn als ik mee kan schrijven met andere meiden die spuiten Gister heb ik mijn eerste spuit Fostimon gezet, volgende week dinsdag eerste fm. Mei 2012 ben ik gestopt met de pil. Na 8 maanden doorgestuurd naar de gyn vanwege een onregelmatige cyclus en cyclussen zonder eisprong. In januari ben ik begonnen met clomid. Eerste 2 rondes gehad die niet goed waren, de eerste sloeg niet aan en de tweede had ik een cyste. Vervolgens opgehoogd naar 100mg clomid. Die cyclus was perfect, twee mooie eitjes die sprongen op dag 18. De volgende cyclus werd alweer langer en ik kreeg steeds meer last van bijwerkingen door de clomid. Ik ging slecht zien en had enorme hoofdpijn. Daarom dus overgestapt op tamoxifen, dat lijkt erg op clomid. Daar had ik gelukkig geen bijwerkingen van, op wat opvliegers na. Helaas kreeg ik met de tamoxifen ook een te late eisprong, ik heb het twee rondes geslikt. Nu dus inmiddels overgestapt op spuiten. Ik hoop zo dat dat beter gaat, steeds die onzekerheid of er nog een ei gaat komen vind ik zo vervelend. Ik heb trouwens geen pcos oid, wel heb ik hashimoto (trage schildklier). Ik ben nog niet helemaal stabiel ingesteld, maar de waardes zijn nu bijna goed.
heb ook me dag boek er bij gepakt over spuiten.. eerste ronde spoot ik 7 dagen en mog op dag 8 pregnyl zetten 50 gonal-f. niet zwanger. 2e ronde 11 dagen spuiten dag 12 pregnyl weer 50 gonal-f. zwanger. ronde 3 11 dagen gonal-f 12e pregnyl 50 gonal-f . Zwanger. mijn lichaam reageerde heel snel op gonal-f heel vreemd..
Dat is inderdaad heel snel, en ook steeds met dezelfde dosis zie ik. Ik ben gelukkig uit m'n ergste dip weer. Vind deze ronde veel zwaarder als de eerste. Omdat ik toen met 150 een groot ei had ging ik er nu vanuit dat dat nu ook wel zo zou zijn. Probeerde die verwachting wel te temperen maar helaas zijn gedachtes niet te sturen. Nu bij elke fm krijg ik toch weer hoop, en vervolgens beland ik in een dip omdat er niks te zien is. Probeer niet te veel te hopen maar kan het niet altijd tegen houden. Maar afwachten wat het zaterdag wordt en het moet toch een keer gaan groeien dat ei!
Mnr, het is een lichaam op en duur raakt je lichaam gewend aan de dosis.. sommige lichamen we zijn niet allemaal zelfde.. Positief blijven meid ik duim voor je!