Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miek1981

Miek1981 Actief lid

4 sep 2012
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb al jullie verhalen gelezen en het is allemaal zo herkenbaar! Zou ik met jullie mee mogen kletsen?

Ongeveer twee jaar geleden is er bij mij PCO geconstateerd. Ik had nog nooit een eisprong gehad en dat zou ook alleen maar gebeuren met medicatie. In september '11 ben ik gestart met Clomid. Eerst 50 en 100, maar alleen 150 had het gewenste effect. Na 10 rondes sloeg dat ook niet meer aan en in september '12 ben ik voor het eerst gestart met Menopur. In de eerste ronde heb ik een week 37,5eh gespoten, maar dat werkte niet. Daarom is de dosis verhoogd naar 75eh, maar na een week spuiten bleek dat we de eisprong al gemist hadden. Dat ging dus erg snel en ik had hele goede hoop voor de volgende ronde.

Helaas verloopt deze tweede ronde wat minder voorspoedig...
    De eerste week ben ik weer gestart met 37,5eh en na een week overgegaan op 75eh. Helaas was er een week later nog steeds geen activiteit. Afgelopen maandag dus gestart met 112,5. Bij de 4de fm vanochtend was er nog steeds niets te zien. Ik moet wel doorgaan met deze dosering en maandag weer terug voor fm nummer 5. Ik zit vandaag al op CD 19, dus deze cyclus duurt heel wat langer dan de vorige maand (23 dagen!).

Gelukkig heb ik geen moeite met het spuiten. Ook is mijn stemming heel wat beter dan toen ik Clomid slikte. Wel vind ik dagen als vandaag lastig. Voor de vierde keer naar huis gestuurd worden met de melding dat er geen activiteit is, voelt niet zo fijn! Maar ja, het is niet anders... Na een traantje gaan we vrolijk door met spuiten en maandag vol goede moed weer naar het ziekenhuis. En het is voor een goed doel!

Hoe lang moeten jullie reizen naar het ziekenhuis? En hoe doen jullie dat met je werk? Ik moet naar het inloopspreekuur dat al start om 7.30 uur. Ik zorg dus altijd dat ik er al om 7 uur ben zodat ik in ieder geval de eerste ben. Als ik later kom moet ik vaak meer dan een uur wachten...

Groetjes,
    Miek

2. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Mieke, welkom en tuurlijk mag je met ons meeschrijven.
    Je hebt ook al een hele weg afgelegd zeg! Vervelend dat de groei nu niet opschiet, maar hopelijk heb je maandag meer geluk. Is alles bij je man ook nagekeken?
    Ik moet bijna drie kwartier rijden naar mijn ziekenhuis. Zij werken alleen met afspraken. Dus de eerste op cd 10 weet je lang van te voren dus dan kan ik vaak vroeg terecht, maar daarna is het altijd in de loop van de ochtend. Hierdoor verlies ik veel tijd op mijn werk. Dit geeft mij veel stress maar gelukkig ben ik nu in binnen de organisatie ana het kijken naar een goede oplossing hiervoor. Lijkt me wel handig zo'n inloopspreekuur.
    Succes met spuiten en ik duim voor een mooi resultaat maandag!

3. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    nino: hopelijk is je eitje morgen nog wat gegroeid! Het is wel al snel in de cyclus he, dat je een eitje hebt dat zo groot is! Had je dat andere rondes ook?

miek: welkom! Jammer dat het deze ronde nog niet zo opschiet met spuiten! Hopelijk is maandag meer te zien!

Hier nog redelijk hoge temperatuur, maar mijn buik voelt alsof mijn menstruatie eraan komt. Morgen NOD!

4. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nino;
    Ik hoop dat je ei aan de linkerkant goed gegroeid is meid! En wel gewoon lekker gaat springen!
    Ik ben benieuwd of je dus de pregnyl mag zetten wat fijn dat deze er gewoon weer was! Succes vandaag!

@miss miranda,
    Ja inderdaad, lang leve moeders voor moeders!
    Ik had ze ook gebeld met de vraag of ik ook mee kon doen na zelf pregnyl gebruikt te hebben, maar dat kan! Dus ik heb me er ook voor op gegeven!
    Binnenkort wordt ik gebeld en krijg ik een afspraak.

@typje,
    Frustrerend is het inderdaad als je terug komt en er is weer niets gebeurd!
    Hopelijk groeien ze nu beter en zie je maandag beter resultaat!

Ik heb het af en toe gehad tijdens het prikken dat het pijnlijk was en goed blauw werd, dat was even minder. 1 keer ook dat er iets medicijn terug kwam:( Maar goed meid... de volhouder wint, ik hoop dat dit in jullie geval ook zo mag zijn!! (voor jullie allemaal meiden)

@Miek1981,
    Het is fijn om een plekje te hebben waar je je verhaal kwijt kunt, welkom dus! Zelf heb ik met menopur geen ervaring maar met puregon had ik ook een lange cyclus. Ik heb 28 dagen geprikt, variërend van 50 eenheden tot 100 eenheden. Mijn cyclus was dus lang maar wel raak!!
    Ik hoop dat dit in jouw geval ook zo mag zijn!
    Het is heel frustrerend maar o zo mooi als je goed resultaat hebt!
    In het ziekenhuis waar ik kom werken ze inderdaad ook op afspraak.
    Ik heb dit wel goed kunnen plannen wat betreft mijn werk.

@bonita,
    O zo spannend!! Ik hoop zo dat jij ook op roze mag!

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Gefeliciteerd Myloon.

6. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    @Myloon: Hoe voel je je? Blij natuurlijk maar ook ergens last van?
    Heb je trouwens op zwanger gezet hoor;)

Hier kwam er idd ook iets van de Menopur terug, idd vreemd hahahah. Snel maar een dekje op gelegt en gemaseerd

@Mama3e: Ook een lange cyclus deze keer, me too:)
    Hoop voor je dat er snel groeiende follikel(s) te zijn zien:D

@Nino: Dikke knuff, hoe is je FM gegaan?

@Jane: Spannende tijd.Mijn duimen draaien voor je

@Miek1981:Welkom bij de club, zo te lezen heb je al een hele weg afgelegt. Hier ook menopur. Ik moet een half uur reizen naar het zh ( UMCG) en mijn leidinggevende weet ervan ( Werk op een somatiekafdeling,verpleeghuis) ik krijg hier die uur(tjes) vrij voor.

@Bonita: Vandaag is je NOD toch? Heb je getest?

Hier: Gruwelijk lang uitgeslapen. Zoonlief werd om 08.30 wakker en heeft daarna nog doorgslapen tot 10.45 en moetie zelf ook Heerlijk.
    Vandaag niet veel bijzonder, beetje aanrommelen in huis en straks nog ff wandelen.

Gisteren heeft manlief ff weer de injectie gegeven, prikte me eerst verkeerd, ik voelde een prikje en ineens vertelde manlief me dat de naald er niet inzat. Dus moest weer opnieuw prikken ( en Bedankt schat!:D) Maar de 2e keer geen last gehad zelfs niet van de vloeistof. Vanavond mag ik zelf weer prikken:( manlief heeft avonddienst, dus word weer ff op de tanden bijten grrrr;)

7. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @miek, welkom :) erg gezellig dat je met ons meekletst meid!

@bonita, NOD! al getest?

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dank jullie wel, gister even getest om te kijken of de ovitrelle er al uit is.
    Nee dus, nog een schaduwlijntje.
    Morgen maar eens kijken of die weg is.

Hoe is het verder met jullie?

9. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik mocht vandaag komen bloedprikken. Aangezien het ziekenhuis niet zo ver is, ga ik meestal bloedprikken i.p.v. thuis testen. Weet je tenminste 100% zeker dat het klopt. Maar helaas, de test was negatief :( . Ik word er een beetje moedeloos van.

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    bonita lieverd wat een domper! dikke knuf voor jou meis!
    ...................................................................................

sorry even een ego berichtje meiden...

ik hoor net dat mijn nichtje 3 maanden zwanger is van haar eerst kindje...
    zij en haar vriend gingen net ongeveer 4/5 maanden terug bijna uit elkaar... het ging niet meer tussen hun. maar toch nog even proberen.
    hij heeft werk, maar niet echt een goede stabiele baan.
    zij heeft 3 opleidingen gedaan, niet af gemaakt, en nu heeft ze een studieschuld van duizenden euro's, maar ze wil niet werken: geen zin!
    ze wonen in een suuuuper klein appartementje, boven verdieping, geen lift, 1 slaapkamer en de woonkamer is zo klein dat er geen box in past enzo...

toen ik dit hoorde was ik boos en verdrietig!
    waarom zij wel en wij niet!! :(
    sorry, misschien egoistisch maar ik kan gewoon niet blij voor ze zijn!...

11. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden! Eindelijk weer een berichtje van mij! Was druk met werken en ziekenhuis bezoeken.

@ Myloon: gefeliciteerd! Super cool dat je zwanger bent! Heb je ook ergens last van?

@ pip hoe is t met jou?

@ Miek welkom hier, helaas maar het is wel fijn om verhalen te horen van soortgelijke strekking... Succes met spuiten!

@ bonita wat balen zeg dat t negatief is.... Dikke knuffel!

@ Jane : jij ook op t wachtbankje, net zoals ik, spannend hoor! Wanneer heb je pregnyl gezet?

@ Miss miranda Snap dat je niet blij kunt zijn voor je nichtje.... Tegenstrijdig is het... Volgende week intake bij t ziekenhuis? Spannend!

12. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier goed nieuws: menopur sloeg toch aan! Op CD 17 iets groei te zien, op CD 21 'ineens' drie follikels... Twee van 18 en een van 13 mm. Bloed geprikt op oestradiol ivm eicellen... Volgende dag terug moeten komen; advies was eerst staken van deze poging :( omdat er waarde in mn bloed was voor drie rijpe eicellen... maar gelukkig die dag erna goed nieuws: twee follikels van 19 mm en die kleine was 13 mm gebleven. Vorige week woensdag ovitrelle gespoten en vanaf toen op t wachtbankje. Weet alleen niet wanneer m'n nod is, iemand n idee? Normaal word ik ong 16 fdagen na eisprong ongesteld...

Al met al veel onzekerheid gehad want was bang dat t niet door kon gaan.... Maar gelukkig mocht het toch! Risico op n tweeling maar eerst maar zien dat er een x eentje zitten blijft...

13. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dames, bedankt voor de knuffels ;) ! Doet goed hoor, ik ben de teleurstelling intussen alweer bijna teboven. Hopen dat ik gauw ongesteld word en dan weer opnieuw beginnen!

Miss miranda: ik heb dat ook vaker hoor, dat in mijn omgeving zulke mensen in een poep en een scheet zwanger zijn, terwijl ik denk dat wij een kindje meer te bieden zouden hebben. Pas nog een kennis, die ook een erg onstabiele relatie heeft, met een drugsgebruikende man, 2 kinderen, dan weer wel dan weer niet een baan, zwanger van de 3e. Heeft ze abortus laten plegen omdat ze op dit moment geen 3e aankunnen ;) . Dan kook ik dus echt van woede.

Jolien: wat goed meid, en ook nog meerdere eitjes. Dus meer kans!! Hopelijk blijft er wat plakken. Bij ons in het ziekenhuis houden ze 14 dagen na Pregnyl aan voor NOD. Dus in jouw geval, op woensdag Ovitrelle gezet, 2 weken later op woensdag is NOD. Bij mij werkt dat niet helemaal, ik heb meestal 1 tot 2 dagen daarna pas NOD maar dat verschilt van persoon tot persoon. Succes op het wachtbankje!

En alle dames die aan het spuiten zijn, ik hoop op mooi groeiende follikels voor jullie!

Violetrose, hoe is het trouwens met jou? Als ik me goed herinner is het alweer een tijdje geleden dat ik wat van jou gelezen heb?

14. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Jolien, ik heb ovitrelle gehad, pregnyl was hier niet leverbaar.
    Ik heb vorige week woensdag de ovitrelle gezet.

15. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Welkom Miek gezellig dat je mee komt kletsen! Ik gebruik ook menopur 112,5 eh. Handig inloopuur. Hier alleen op afspraak, maar werk onregelmatig, dus geen probleem. Mn werk is in dezelfde plaats als mijn ziekenhuis, dus dat is wel handig. Moet wel n half uur rijden, maar is nog te doen. Succes met alles!

Typje: Ja mn fm is goed gegaan! Lief dat je t vraagt! Eitje links was gister 17 mm. Toch door gegroeid dus. Ze ging er vanuit dat als ik nog één keer menopur zou prikken die groot genoeg word, dus mocht vanmorgen al de pregnyl zetten! Weer heeeeel erg snel dus. Hoe lang ik moet wachten om ongi te worden, hoe snel ik een groter eitje heb (vandaag cd 9 :))
    Is het gister goed gegaan met prikken? Het duurt even maar het wend wel hoor als je het vaker doet.

Bonita: Ahhh nee wat een domper. Je bent toch snel over de grootste teleurstelling heen, knap hoor. Toch nog ff een dikke knuffel voor jou. En hopelijk dan maar snel ongi voor de nieuwe ronde!

MissM: Ahh getsie wat frustrerend is dat he! Ken het... Zo oneerlijk kan het zijn he!?! En dan moet je ook nog zo spelen dat je zogenaamd 'blij' voor ze bent. Poehhh, is niet niks meis! Ook een dikke knuffel voor jou!

Jolien: Fijn dat je er weer bent met goed nieuws! Mooie kans hoor 2 mooie follikels. Ga voor je duimen meid! Kom bijna naast jou zitten op t wachtbankje. Hier moeten we eerst nog aan de slag hihi :D
    Mijn arts zei dat je 17 dagen na de pregnyl moet aanhouden om te testen. Ik word pas dik 20 dagen na de pregnyl ongi.

Hier moeten we 12 uur en 36 uur na de pregnyl gemeenschap (haha wat zeggen ze t netjes he in t zkh) hebben. Wat krijgen jullie voor advies hierover?

16. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    nino: jee, dat gaat echt snel bij jou! Fijn wel dat het zo goed aanslaat. En nu een "klusweekend" haha! Bij ons in het ziekenhuis geven ze het advies om, als ik de Pregnyl laat in de middag zet, de dag er na 's avonds in elk geval te klussen. Dat zal dan dus zo'n uur of 30 na de Pregnyl zijn.

17. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Mijn lijf houd het spannend...
    Aangezien ik genoeg testjes in huis heb wilde ik kijken of de ovitrelle al uit mijn lichaam was.
    Vandaag 10 dagen na zetten.
    Donderdag een vaag schaduwstreepje.
    Test van vanochtend niet meer uit te lezen vanwege een beschadigd teststrip.
    Dus vanmiddag (ja ik weet t, stom stom stom, a-te vroeg, b-niet met ochtendurine) na ongeveer 3 uur plasje op te hebben gehouden, weer een licht streepje :(
    Nog steeds ovitrelle of?

18. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    jolien, wat super meid!! dan moet er toch wel 1 van blijven zitten? ;)

Jane, oeh meid wat spannend... 10 dagen is wel vroeg inderdaad!!

nino, jeetje mina wat gaat dat snel bij jou!! dat is wel fijn, ben bijna jaloers haha ;)

19. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Typje,
    Vervelend dat je het zelf zo lastig vind om te prikken!
    Maar super stoer dat je het dan wel doet.
    Dank je dat je mij op zwanger hebt gezet!

@bonita,
    Wat jammer dat de test negatief was.
    Ik duim voor je, en voor jullie allemaal dat jullie mij snel mogen volgen!

@miss miranda,
    Ik heb zelf nooit zoveel last van dit soort berichtjes, maar kan het mij wel voorstellen. probeer positief te blijven! Het gaat jou ook een keer lukken, en dan kun jij je kind veel meer zekerheid en stabiliteit bieden!

@Jolien2
    Wat super dat er groei was!!
    Mijn duimen draaien voor je!!

@Nino,
    Ik heb op een zaterdag morgen pregnyl gespoten, zaterdag &zondag avond gemeenschap gehad.
    Dit was ook het advies van mijn ziekenhuis.

@Jane1981,
    Ik denk dat je toch nog even iets geduld moet hebben, maar wie weet is het allemaal raak en mag jij ook op roze ;)!

Ik heb in het begin van de week een beetje buikpijn/krampen gehad maar die zijn nu bijna over. Wel doen mijn borsten gewoon nog altijd pijn. Ik ben een buik slaper maar dat is nu even niet zo lekker.
    1 keer moest ik bijna spugen, maar dat was nadat onze poes had gespuugd en er zelf weer van ging eten. (normaal kan ik daar wel tegen)
    Maar verder voel ik me eigenlijk prima!
    Al kan ik niet wachten tot de eerste echo... ik weet dan wel dat ik nu zwanger ben maar wil het ook zien!
    De echo heb ik dinsdag over 2 weken.

20. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hoi iedereen,

Welkom aan alle nieuwe schrijfsters. Bedankt Bonita, ik zag dat je naar me vroeg een paar daagjes terug.

Zoals jullie misschien gemerkt hebben ben ik al een tijd niet meer in dit topic geweest. Ik lees jullie berichtjes soms wel even door maar ik heb voor mezelf besloten om even afstand te nemen.

Dit doe ik om de volgende reden. De eerste echo ging prima en ik kreeg weer de opdracht op met 75 eh te beginnen. Na een paar dagen mocht dat omhoog naar 100 eh. Toen kreeg ik een telefoontje dat ik voor een FM moest komen. (dit doen ze aan de hand van de bloeduitslagen) Er was niks te zien op de FM.

De gyn wilde me graag spreken omdat ze nog geen 1 succesvolle ei hebben weten te laten groeien die groter was dan 15mm in meer dan 6 maanden. En het er altijd min twee zijn en omdat ik niet zo groot ben (<1.60) willen ze dat voorkomen.

Long story short: Ze vertelde mij dat ze daarom een ander plan voor me zullen schrijven/bespreken omdat het niet gaat zoals ze willen.

Geen idee waar ze mee zullen komen maar dit krijg ik pas 23 november te horen.

Ik heb nu een maand verplicht "vrij" gekregen om ook even te kijken wat ik nu precies wil.

Ik kamp nml met onzekere gevoelens of ik dit allemaal wel zo wil en ik ben van plan om dit met iemand van het zkh (maatschappelijk hulp) te bespreken. Ik ben blij dat het zkh zich ook inziet dat dit niet werkt en ze met een ander plan zullen komen. Ik had het op die manier niet meer willen doen. Maar ik ben benieuwd met waar ze wel mee gaan komen en of ik dat wel wil. Het is nml niet zo dat ik het allemaal niet aankan.....het is gewoon zo dat ik het niet aan wil gaan.

Ons leven is ook leuk samen met elkaar.....misschien moeten we ons daar maar op focussen. Maar we hebben altijd gezegd dat we tot en met IVF zouden gaan. En eerder stoppen voelt als opgeven. En ik heb altijd kinderen gewild..... Alleen nu twijfel ik ook of ik wel kinderen wil en of ik het op deze manier wel wil. Vele zeggen hier: " we doen het voor een goed doel" maar zo voelt het al niet meer voor mij....

Een vervelend gedachte als je midden in de MMM zit!! :)

Ik neem dus nu even pauze. Ik kom eind november terug om te vertellen wat er is besloten. Ik wens jullie in de tussen tijd onwijs veel geluk en veel digi knuffels!

Liefs,
    VioletRose

Deel Deze Pagina