Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Nee meiden. Vandaag of eigenlijk gister al 14 dpo. Kan toch ook niet goed zijn dat ik iedere keer pas 20 dpo ongi word.
    Toen ik zwanger was heb ik op 13 dpo posi getest.
    En heb note bene de vroege test van clearblue gebruikt.

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ah, wat balen Nino..., snap dat het weer een teleurstelling is.., weet precies hoe je je voelt.. Hopelijk komt je ongi snel weer door en kan je snel naar een volgende ronde!

Liefs Guusje

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    @Nino: :( Balen meid:( Dikke knuff

4. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi Meiden,
    Mag ik met jullie meeschrijven?
    Ben Weegbree, 30 jaar en wij gaan voor ons eerste kindje.
    Ik heb PCO en geen eisprong, nou ja in ieder geval heeeel weinig (heb er dit jaar 2 zelf gehad). Clomid slaat niet aan en ik start vanavond met mijn eerste spuit Puregon 50...
    Kan maar weinig vinden over bijwerkingen en vooral succesverhalen van de puregon.
    Ik begin dus vanavond en moet volgende week terug om te kijken of er resultaat is.
    Ben begonnen om terug te lezen, maar dit is nogal veel.
    Hebben er veel van jullie gehad dat de lage dosis spuiten niet aansloeg?

groetjes,
    Weegbree

5. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Bonita, Yes !!! Op het wachtbankje....;)

Nino, wat balen meid, maar ben je nu nog steeds niet ongi dan?
    Wanneer heb je dan je ei gehad ?

All, zit nu dus 2 dagen voor nod, en heb net een bloedtest laten doen. Waarde 2 dgn voor nod :2
    Voorheen was het altijd < 0,6, ik hoopte natuurlijk dat dus toch een heel klein beetje goed nieuws was.
    Volgens de ass. denkt ze dat ik helaas gewoon weer ongi ga worden, maar als ik op de waardes van het HCG kijk zou het toch nog iets kunnen worden toch?

7 dagen vanaf bevruchting: 0-5
    14 dagen vanaf bevruchting 3-426
    21 dagen vanaf bevruchting:18-7340

Voor de zekerheid moest ik haar wel bellen als ik as woensdag toch niet ongi ben geworden.

Wat denken jullie? Hebben jullie ok wel eens een bloedtest laten doen voor nod?

Natuurlijk heb ik wel kleine vage klachten, maar ben nu wel een beetje onzeker aangezien het altijd onder de <1 is geweest.

Er zit niks anders op dan te wachten op as woensdag als ik helaas weer ongi ga worden. (of niet)

6. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bonita welkom op het wachtbankje, gezellig!

@nino knuffel!!! Balen zeg. Ook shit dat je zo lang moet wachten op je menstruatie. Ze zeggen wel dat je door de pregnyl een langere lf krijgt.

@mama jemig wat een onzekerheid. Ik kan je helaas niet helpen, want heb nog nooit een bloedtest laten doen. Zolang er geen bloed te zien is zou ik ook hoop houden. Ik duim voor je!

@all
    Hier nog in de eerste wachtweken. Ik heb geen maar dan ook helemaal geen klachten. Geen idee of dit een goed of slecht teken is. Ik vind het wel best zonder de krampen en steekjes. We wachten rustig nog een week af!

7. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @weegbree sorry, maar natuurlijk welkom! Hopelijk mag het spuiten je snel een goed resultaat opleveren. Ik spuit geen puregon maar menopur, dus heb helaas geen antwoord op je vraag. Succes!

8. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ nino balen zeg!! Sterkte!
    @ mama3e ik heb nog nooit bloed moeten prikken dus heb geen idee. Als je die waarden zo noemt zou t niet wat goeds kunnen aangeven :( ben benieuwd! Succes!
    @ pip: bevalt het het wachtbankje? Ben blij voor je dat dit werkt voor jou!
    @ weegbree, welkom hier! Ik heb geen ervaring met puregon alleen met menopur. Bij mij sloeg t eerst niet zo goed aan en na ophogen 'ineens' twee follikels. Met de banner als resultaat. Succes met het zetten van de eerste spuit. Mijn eerste was t engst maar ging daarna heel goed!

@ hier, vanmorgen bezoek MvM gehad. Kannen gekregen om in de plassen. Test was direct positief. Ben benieuwd hoe t allemaal gaat! Verder wat kwaaltjes maar dat is oké. Ben erg moe en slaap veel. Nog 1 weekje werken en dan op vakantie!

9. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    nino :( gewoon kut!!!

mama... oeh toch wel spannend met die waardes van internet erbij!!

pip.. mijn duimpjes draaien braaf door voor je!

weegbree.. welkom! gezellig dat je meekletst.
    ik spuit ook puregon maar bij mij slaat het niet zo goed aan... tot 125 eh gegaan en nog geen ei, jammer! maar we gaan ''vrolijk'' door... ik hoop voor je dat het bij jou beter aanslaat!

@all...
    Nieuws!! ''goed'' nieuws, denk ik ;)
    vandaag ben ik ongesteld geworden!!! uit mezelf!!!
    en dat is al de 2e keer achter elkaar! eerst een cylcus van 24, en deze keer 33...
    dus het lijkt erop dat mijn lichaam weer een soort natuurlijke cylus opbouwt! heeel gek, maar wel goed denk ik, toch??
    verder morgen de afspraak in het zkh... we gaan de uitslagen bespreken en het behandelplan...
    we zullen zien! ik hou jullie op de hoogte meiden.

10. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Citroen, wat fijn dat je uit jezelf ongesteld ben geworden.
    Het is idd erg spannend als ik die waardes bekijk, want dat betekend dat ik dus op mijn nod dus bv ook nog 3 hcg kan hebben toch?

Maak mezelf nu wel een beetje gek, soms denk ik : laat me maar gewoon weer ongi worden.En dan op naar ronde 10.
    Blijft nu een beetje te spannend :(

11. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    mama3e: ik heb ook vaker een bloedtest moeten doen en bij ons in het ziekenhuis houden ze aan dat je niet zwanger bent als de waarde lager is dan 5. Hoe hoog mijn waardes waren, weet ik niet. Ze zeggen altijd alleen of je wel/niet zwanger bent. Uit jouw lijstje zou ik inderdaad ook concluderen dat je op NOD een waarde van 3 kunt hebben (misschien als je langzaam Hcg aanmaakt?). Spannend, ik duim voor je!

12. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou, ik heb gisteravond mijn eerste spuit gezet, het viel me erg mee! op naar een mooi ei!
    bedankt voor jullie reacties!

@jolien, bij jou sloeg het eerst niet aan dus, toen opgehoogd en nu dus zwanger! jeetje gefeliciteerd!
    mocht je wel in een keer doorspuiten of moest je het tussentijds nog afbreken?

@pipsqueak, op het wachtbankje, spannend

@citroen, wat jammer zeg dat het (nog) niet aanslaat, hoe gaat dat nu dan? je spuit nog wel gewoon verder? vaak echo's etc.? en wat als puregon niet aanslaat, welke opties heb je dan? oh, ik lees dat je vandaag een afspraak in het zh hebt om dat te bespreken? ben benieuwd, hopelijk kom je dan een stapje verder...

@mama3e, frustrerend zeg...sterkte!

13. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    @Weegbree:Welkom bij de club spuiters:p Hier geen ervaringen met puregon. Ben zelf een menopur spuiter. Zo te lezen ging je eerste injectie goed, hopen op een mooie follikel;)

@Mama3e: Mijn duimen draaien nog steeds voor je

@Pipsqueak: Hier ook symptoomloos, en idd begint hier ook de twijfels. Mijn duimen draaien ook voor jou hoor

@Jolien: Wat goed dat de MvM test direct psitief werd, moet ook wel hahaha....Geniet er lekker van meid

@Citroen:Eigen cyclus wat goed zeg!!! Hoe is het gegaan in het ziekenhuis?

@Bonita: Hoe gaat het met jou? Al evt symptomen?

@Guusje: Las dat jij een cyste hebt? Wat groot dan, hier mag een cyste tot 7cm worden,daarna word hij verwijdert. Zelf vorige maand een cyste gehad van 3cm, deze is na 2 weken gelukkig geslonken. En mog pas daarna beginnen met de menopur injecties.

Hier: Nu 8 dgn na het spuiten van de brevacid 5000, Op de overgevoelige (.)(.) en wat kleine krampjes/steekjes en opgeblazen gevoel geen symptomen. Denk zelf dat het niet raak is. Ook nog helemaal geen testdrang, wat ik anders wel heb, en voel mij een beetje down ( wat ik altijd een week voor nod heb)....Wat duurt wachten soms lang he:):D

Gisteren net gehoord dat onze vrienden papa en mama worden in mei. Supppper leuk en mooi natuurlijk en zijn erg blij voor hun,maar ook erg dubbel...Willen zelf ook graag...Nouja dit zullen jullie vast wel snappen;)

Drukke week deze week, dus de tijd gaat lekker snel

Kop op meiden!!!

x

14. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @typje, snap het helemaal!
    Vandaag ook een collega met het bericht dat het gelukt is. En geloof me ik gun haar de hele wereld, maar mezelf natuurlijk meer :(
    Houd moed! Onze tijd komt!! Mijn duimen draaien ook voor jou!

@weegbree de eerste zit erop, op naar een mooi ei!

15. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Weegbree, fijn dat het spuiten goed ging. Heb zelf ook geen ervaring met Puregon. Ik spuit Fostimon.

Typje, ik zit pas op 2dpo, dus voor symptomen is het nog te vroeg ;) . Ik herken wel wat je zegt over anderen die zwanger zijn. Bij ons op het werk is een heuse babyboom gaande en dan denk ik ook telkens: wanneer zijn wij aan de beurt?

16. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hoi meiden, even een ego berichtje hoor...

vandaag naar het zkh geweest.. alles besproken en ook het behandelplan...
    mijn uitslagen waren allemaal goed, niks schokkend, ook mijn schildklier is gelukkig goed...
    de uitslag van vriendlief was niet goed, en zelfs nog slechter dan de vorige 2 keer.. toen was het 5 miljoen en 4 miljoen zaadjes... die keer 2,4 miljoen :(
    pfff. gewoon kut!!! (sorry zo voelt het echt even)
    mijn arts legde ons uit dat IUI voor ons eigenlijk geen zin heeft...
    als we iui gaan doen blijft er na het bewerken zo weinig over, dat de kans op een zwangerschap gewoon heeeeeel klein is...
    omdat er na het bewerken zo weinig goed zaad over zou blijven kunnen wij net zo goed zelf klussen, daarmee maken we evenveel kans als met IUI...
    dus IUI gaat niet door. de volgende stap is IVF/ICSI.

maar er zijn een paar dingen: voordat je echt aan ivf toe bent ben je wel een tijdje verder... door alle onderzoeken enzo die er bij komen kijken... verder zijn wij nog erg jong, de feestdagen staan voor de deur waardoor veel ziekenhuizen even niet behandelen... ook willen wij zelf graag van de feestdagen kunnen genieten zonder zo enorm intensief in het ziekenhuis bezig te zijn... Wij willen het idee van ivf even laten bezinken, even geestelijk aan wennen en tot rust komen...

daarom hebben we besloten dat we wel het voortraject van ivf gedeeltelijk gaan starten.. aanmelden enzo en de zakelijkere kant ervan...
    ondertussen ga ik spuiten, en als ik een ei heb gaan we zelf klussen (in principe komt dit voor ons op hetzelfde neer als IUI)

we volgen ons gevoel, en als we er klaar voor zijn gaan we de eerste ivf poging doen.

omdat ik uitmezelf ongesteld ben geworden, met perfecte timing, mag ik morgen al beginnen met spuiten :)
    volgende week eerste FM...

ik weet nog niet echt hoe ik me voel... zoveel emoties!!
    verdrietig, boos, bang, zenuwachtig etc...
    wel ben ik blij dat de arts eerlijk is en dat we weten waar we staan.

In mijn nieuwe ziekenhuis mag ik veeeeel meer eenheden spuiten en gaan we net zolang door tot er een ei komt.. dit was in mijn oude zkh heel anders dus daar ben ik heel blij om...
    we gaan voor een mooi ei!!!

sorry voor mijn lange verhaal meiden, moest het even kwijt

17. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Jeetje Citroen, wat een heftig verhaal...
    wat naar voor jullie dat de zwemmers niet optimaal zijn :(
    denk een verstandige beslissing die je maakt om even de rust te nemen alvorens er vol in te gaan. wel bespaar je nu tijd door de aanmelding etc. allemaal vast te doen.
    Begin volgend jaar kun je dan wel weer verder zien. voor nu dus aan de spuiten...fijn dat je direct kunt beginnen. Het is lastig, maar niet onmogelijk met het zaad van je man, dus kansen zijn er!
    neemt je vriend ook vitamines etc? in een ander topic heb ik er ook al eens meer van gehoord en dat e.e.a. daar ook van verbeterd.
    elke dag twee sinasappels en een citroen persen helpt ook al goed! en dat lijkt onzin maar is echt zo.
    wens je veel succes met spuiten, hopelijk gauw een mooi ei en weer een kansje!

@typje & bonita, rot zeg al die zwangerschapsberichten. Hier ook regelmatig... :( ooit zijn wij ook aan de beurt!!!

@hier, mijn tweede spuit ging gisteren prima. Ik had wel een druppeltje bloed wat eruit kwam, maar begreep dat dat niet erg is, gezien de vele bloedvaatjes in je buik?
    Ik heb elke dag gewoon zin om dat ding te zetten, weer een stapje dichter bij een ei... gek he.

18. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ citroen, He bah vervelend nieuws! ik leef met jullie mee, knuffel van mij.
    Ik vind de manier waarop jullie het nu oppakken wel heel moedig, daarvoor mijn respect. Doe waar jullie je goed bij voelen en hopelijk kan je toch nog voor het ivf traject zwanger worden, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!!

19. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Ff een echo berichtje, ik lees morgen ff alle berichtjes ;)

Vandaag voor mij NOD !!!!
    Nog steeds geen bloed of andere kleurtjes/slijm te zien.

Kan je misschien ook later ongi worden van de pregnyl?
    Heb ik trouwens nog nooit gehad hoor,ben altijd keurig einde van de middag/avond ongi geworden 14 dagen na ei.

Ik voel me vandaag gewoon een beetje raar, en een lege maag gevoel. Soms heb ik wat lichte krampjes/steekjes onder in mijn buik, en soms heb ik van die tintelende (.)(.).
    Misschien denken jullie allemaal: TESTEN !!! maar ik durf gewoon niet, heb ik nog nooit gehad. Ik ben er altijd als de kippen bij, maar nadat ik 4 dagen voor NOD een neg.test had met de kv2v5 was ik eigenljk al bijna alle hoop verloren + de HCG van afgelopen maandag die maar 2 was, helpt ook niet echt mee.

Pfff wat een spanning....zoonje is vandaag jarig dus ik heb wel lekker afleiding. Als ik vrijdagochtend nog niet ongi ben geworden doe ik toch maar een testje.

Liefs mama3e

20. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    hoi mama3e, ik heb gehoord dat je van pregnyl een langere lf krijgt...
    ik hoop uiteraard dat je zwanger bent!!!!!
    duim voor je!

Deel Deze Pagina