Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik las het volgende: door de pregnyl kun je een langere LF krijgen, dit omdat je hcg inspuit wat moet dalen tot onder de 5 wil je ongesteld worden.
    Bij de 1 daalt dit sneller dan bij de ander, dat kan het probleem ook wel zijn.

Je sympthomen klinken wel erg hoopvol...! spannend.

2. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Citroen: wat een slecht nieuws, dat het zaad van je man slechter dan verwacht is! Maar aan de andere kant kun je blij zijn dat jullie nu van ziekenhuis overgestapt zijn en dat jullie er nu achterkomen. Dat geeft straks wel weer betere kansen als jullie met IVF/ICSI beginnen.

Mama3e: spannend :D !! Als je telkens zo consequent op de 14e dag na ovulatie ongesteld wordt, dan is het wel vreemd dat je nu nog geen menstruatie hebt. Zou het dan toch.... ? Mijn duimen draaien overuren, in de hoop dat je vrijdag een mooie positieve test hebt!

Weegbree: ik heb ook wel eens dat een druppeltje bloed eruit komt, of soms zelfs een druppeltje van de vloeistof dat terug komt. Maar volgens mij maakt dat niks uit. Ik heb nog altijd een mooi ei gehad!

3. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    All, helaas toch ongesteld geworden rond 17.30 uur :(:(:(.
    Ik had het wel een beetje verwacht, maar toch hoop je .....
    1 ding is wel zeker, mijn linker eierstok doet het gelukkig toch wel (was erg bang dat hij dicht zat ofzo).

Nu op naar mijn 1e IUI en over 2 dagen maar weer beginnen met puregon.

Meiden bedankt voor jullie steun en het duimen draaien.

Citroen, snap je helemaal hoor,maar je weet nu wel meer gelukkig, en kan je weer even bijkomen van alle spanning van de afgelopen weken. Jullie hebben veel om over na te denken...
    Bedenk dat vele vrouwen je voor zijn gegaan met IVF en ICSI en nu prachtige gezonde kids hebben.Maar wie weet is het helemaal niet meer nodig als je straks toch spontaan zwanger wordt..;)
    Zoniet.....zou ik er toch voor gaan als ik jullie was.
    Ik heb altijd gezegd dat ik niet verder ga dan hormonen spuiten, omdat ik toch echt zwanger zou moeten worden want ik heb er al 2 rond lopen. En kijk ons nu....1e IUI in aantocht en kijk er stiekem toch naar uit, want hier heb ik meer hoop voor.
    Maar voor nu ga ik heel erg voor je duimen voor weer een prachtig ei.
    Dikke *knuf*

Weegbree, als eerste welkom om deze forum.
    bedankt voor je antwoord trouwens en spannand dat je voor het eerst ben gaan prikken. Hoeveel moet je prikken?
    Op naar een mooi ei...

Bonita, het aftellen is begonnen bij jou, ik ga duimen :p

4. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    thanks!! ik begin op 50eh puregon...maandag eerste fm. spannend hoor! clomid deed behalve een cyste...

5. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    trouwens balen dat je ongesteld bent geworden!!!!

6. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Topiclid info:

- Typje/26jaar/2e kindje
    - Mama3e/33 jaar/3e kindje
    - Bonita/31 jaar/1e kindje
    - Myloon/30jaar/1e kindje
    - citroen/22 jaar/1e kindje
    - VioletRose/29 jaar/1e kindje
    - Nino/27 jaar/1e kindje
    - Pipsqueak/31 jaar/1e kindje
    - Flower77/35 jaar/2e kindje
    - Jolien/25 jaar/1e kindje

Naam/datum/afspraak:

- citroen / 13/11 bespreken behandelplan en hopelijk direct start met behandelingen.
    - Mama3e/01-10/ 23-11 fm
    - VioletRose/02-10/echo
    - Pipsqueak/29-10 7-11 iui
    - Flower77/14 nov hysteroscopie, daarna IVF?

Ronde (MMM):

- Typje,7 rondes zelf. 2e ronde Menopur 112,5eh/Pregnyl
    - Mama3e,7 rondes met clomid 50/100/150,4e ronde Puregon 100ie/pregnyl,1e x IUI
    - Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 5e ronde Fostimon / Pregnyl
    - Myloon, 4 rondes clomid, nu 1e ronde Puregon
    - citroen, 3 rondes clomid & 3 ronde puregon, nog geen ei gehad... op naar ronde 7 met puregon
    - VioletRose, 3 rondes clomid, nu 4e ronde Puregon
    - Nino: 6 rondes met clomid 50/100/150 + LEO nu 3e ronde menopur
    - Pipsqueak: 2 rondes clomid, 3 rondes menopur+pregnyl waarvan 1 iui
    - Flower77, 6 rondes Ovulatie Inductie gehad, mogelijk IVF starten?
    - Jolien, 8 rondes clomid 50, 1 ronde Menopur en ovitrelle

NOD (Op het wachtbankje):
    - Nino 10/11
    - Typje 20/11
    - Pipsqueak 21/11
    - Bonita 26/11

Zwanger:
    -Jolien

7. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mama3e balen dat je toch ongesteld bent geworden!! succes met de volgende ronde en het voordeel van iui is dat de timing heel nauwkeurig is en het verplichte klussen er dan gelukkig af is! Tenminste dat vind ik fijn, ik wil graag sex als ik er zin in heb en niet op commando ;)

Hier begin ik langzaam gek te worden van het wachten. Je krijgt toch allerlei kwaaltjes maar het kan van alles betekenen. pff nog een klein weekje wachten.....

@nino
    Je staat nog op het wachtbankje meid! Hoe is het met je en is je menstruatie al doorgekomen of????

8. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    mama3e, he bah meid wat balen weer!! kop op!

@all bedankt voor jullie lieve reacties... het is moeilijk, en dat zal het ook wel blijven maar ik ga er echt voor...
    ondertussen gister weer begonnen met spuiten... de kans dat het met spuiten en zelf klussen gaat lukken is eeeerg klein, maar ik wil ondertussen niet ''stilstaan''...
    en de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus je weet het maar nooit!

9. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    mama3e: balen dat je ongesteld bent geworden. Ik heb het zelf ook altijd dat ik toch hoop houd. Zo te horen kijk je uit naar de IUI. Fijn dat je er zo positief in staat!

nino: het is donderdag vandaag, al ongesteld?

pipsqueak: spannend, jij gaat al richting NOD. Stom he, al die kwaaltjes die je denkt te voelen. Ik vraag me altijd af of ik die symptomen ook zou opmerken als ik niet probeerde zwanger te worden. Ik heb altijd het idee dat ik overal een symptoom in zie ;)

10. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Citroen; jeetje meis, dat is wel ff schrikken!! Ik begrijp je gevoelens hoor! Wel fijn dat je de voorbereidingen alvast kan doornemen voor de kerst, en daarna heerlijk genieten van de kerst eerst, wie weet doet de gezelligheid en ontspanning is wonderlijks! Ik hoop het voor jullie!

Typje; is dat zo? Dat de cysten dan verwijderd worden? Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze dat deze vanzelf wel weggaat na het gebruik van Duphaston.. De 5e ongidag dan naar het ziekenhuis voor een echo, om te kijken of de cyste weg is..wel spannend dus, anders mag ik niet met de puregon beginnen..

Mama3; hè bah, altijd weer zooo'n domper hè, die stomme ongi!! Dikke knuffels voor jou!

11. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Topiclid info:

- Typje/26jaar/2e kindje
    - Nino/27 jaar/1e kindje

Naam/datum/afspraak:

- citroen / 21-11 eerste FM
    - Mama3e/01-10/ 23-11 fm
    - VioletRose/02-10/echo

Ronde (MMM):

- Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 5e ronde Fostimon / Pregnyl
    - citroen, ronde 7, puregon
    - Nino: 6 rondes met clomid 50/100/150 + LEO nu 3e
    ronde menopur

- Nino 10/11
    - Typje 20/11
    - Pipsqueak 21/11
    - Bonita 26/11

Zwanger:
    -Jolien

12. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi Citroen,
    mag ik ook op het lijstje?
    ik ben 30 jaar, 1e kindje, spuit 50eh puregon. dit is mijn 3e ronde, de 1e twee duurden heeeeel lang.

ben vandaag ( na 4 dagen spuiten) bij de kliniek geweest:
    gelukkig, geen cyste te zien op de echo, hij lag er nog mooi ingeklapt bij. Het ziet er allemaal mooi rustig uit. Er zaten meerdere follikels, links grootste 9mm. Maar pas na 4 dagen spuiten, dus het was nog netjes. BMS nog dun, 4mm.
    Ik voel steeds druk op rechts, (maar dat kan ook zijn omdat er links wat groeit misschien), en had gisteravond slijm en vanmorgen weer.
    Maandag moet ik weer, was waarschijnlijk ook nog wel aan de vroege kant, maar ze houden het goed in de gaten.
    afwachten, hopelijk maandag weer een groter eitje te zien...!

13. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Topiclid info:

- Typje/26jaar/2e kindje
    - Nino/27 jaar/1e kindje

Naam/datum/afspraak:

- Mama3e/01-10/ 23-11 fm
    - VioletRose/02-10/echo
    - Nino/23-11 afspraak gyn om aantal vragen te stellen

Ronde (MMM):

- Nino: 6 rondes met primolut en clomid 50/100/150 geen eisprong + LEO nu 4e ronde menopur wel met eisprong

- Typje 20/11
    - Pipsqueak 21/11
    - Bonita 26/11

Zwanger:
    -Jolien

14. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Mama3e: Balen zeg van je ongi. Wat weer een enorme teleurstelling! Dikke knuffel!

Citroen: Jeetje wat heftig allemaal meid. En idd wonderen gebeuren... Je weet nooit wat deze ronde je nog brengt. Ga zo hard voor je duimen!

Weegbree: Volgens mij heb ik je nog niet welkom geheten. Bij deze dan. Gezellig dat je mee komt kletsen. Zet jezelf gerust op de lijst. Moet je gewoon ff quoten.
    Hopelijk maandag meer te zien bij jou!

Pip: Gaat spannend worden voor jou! Nog paar dagen.

Bonita: Jij zit ook mooi op t bankje! Succes met het wachten...

Hier woensdagavond laat begon de ongi. Gister zette het echt door. Wat moet ik dan als dag 1 tellen? Beter vanaf gister denk ik he?
    Heb een afspraak gemaakt bij de gyn voor volgende week. Wil weten hoe lang zo verder. Gaan we nog iui doen, zo ja wanneer? Heb een hele lijst met vragen.

15. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    @Citroen: :(:(:( Dikke knufff

@Mama3e: GRRR rot ongie's ook:(:x Nu IUI dus. Spannend

@Guusje: Hier halen ze de cysten weg, als ze te groot worden.
    Hierdoor kan druk komen te staan op een van de eierstokken wat niet goed is.

@Weegbree: Wat goed dat de cyste weg is. En dat de follikels groeien:D

@Nino::( Ook ongie geworden dus. Alvast suc6 met het gesprek, en tergelijkertijd weer spannend of je voor IUI mag/kan.

@Pipsqeauk: Bijna testdatum bereikt:) Mijn duimpjes draaien.

Hier: Nog steeds gevoelige boobies en vanaf gisteren kramperige steken in zijkanten en liesstreek en af en toe navelpijn? laat meer windjes:) En meer pukkeltjes.

Wat ik niet heb ( en anders altijd een week voor ongie) is waterige afscheiding, deprie gevoelens, krampen in buik, mega eetbuien.
    Zijn benieuwd.

Hebben besloten zondag een test te wagen...en anders afwachten tot ongie doorbreekt. Testdrang begint nu te komen:D:)

Gelukkig begin ik morgen aan mijn werkweekend dus gaat de tijd ook wat vlotter:p

Fijn weekend meiden

*Digi Knuff*

x

16. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    weegbree. gelukkig is de cyste weg en groeien de eitjes, dat is hoe het moet:)
    je mag jezelf gewoon op de lijst zetten hoor... even kopieren, dan naar plaats reactie, plakken en jezelf ertussen typen...

nino, aaah ongie! grom... ik zou gister als dag 1 doen meid...

typje, spannend!!! ik duim voor je!

17. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    ga ik doen!
    bij een ander forum houdt 1 iemand het bij en mag het niet in de war geschopt worden :-S

ik hoop op maandag weer een beetje meer groei, spannend!
    ben ik weer drie spuitjes verder!

nino, balen van je ongi :(
    typje, duim voor je!

allemaal een fijn weekend gewenst!

18. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Topiclid info:

- Typje/26jaar/2e kindje
    - Nino/27 jaar/1e kindje
    - weegbree/30 jaar/1e kindje

Naam/datum/afspraak:

- Mama3e/01-10/ 23-11 fm
    - VioletRose/02-10/echo
    - weegbree 19 november 9.15 fm

Ronde (MMM):

- Nino: 6 rondes met clomid 50/100/150 + LEO nu 3e
    ronde menopur
    - weegbree 2 hele lange rondes zelf, 1 ronde clomid, afgebroken, sloeg niet aan, nu 1e ronde puregon 50eh

- Nino 10/11
    - Typje 20/11
    - Pipsqueak 21/11
    - Bonita 26/11

Zwanger:
    -Jolien

19. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    typje: spannend!! Misschien is het nu juist een goed teken dat je bepaalde dingetjes (zoals waterige afscheiding) niet hebt. Dat hoor je wel vaker bij dames die zwanger zijn.

nino: balen dat je ongesteld bent geworden. Mijn fertiliteitsarts zegt altijd dat het niet uitmaakt hoe laat je ongesteld wordt op die dag, zo lang het vóór middernacht is, is het dag 1.

flower: ik zie net in het lijstje staan bij jou: 14-11 hysteroscopie. Heb je hem gehad of heb ik ergens iets gemist? Hoe is het gegaan?

20. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt Bonita: eergister de hysteroscopie gehad. Was goed dat 'ie (onder narcose) heeft plaats gevonden, er bleken toch weer verklevingen in mijn baarmoeder te zitten. Eén eileider zat zelfs daardoor verstopt. Ondanks de goed uitziende HSG eerder dit jaar en de 'genezen verklaring' (Syndroom van Asherman) van precies een jaar geleden. De verklevingen zijn verwijderd en ik ben nu aan de Progynova. Voor 8 weken achter elkaar. Over een maand een afspraak bij de gyn. We gaan nu verder denken over IVF, daar komen we nu officieel voor in aanmerking. Alleen hormoonstimulatie in de vorm van bijvoorbeeld Ovulatie Inductie zal niet voldoende zijn, zei de gyn. Baarmoederslijm blijft een probleem. Gelukkig is er geen wachtlijst voor IVF, maar ook dat duurt dus op z'n minst een paar maanden voordat we daar mee kunnen beginnen.

Meiden, ik stop met dit forum. Ik denk dat ik dadelijk, als we daadwerkelijk met IVF gaan starten, me beter bij ander forum kan aanmelden. En daar zijn er genoeg van, zag ik al wel. ;)

Ik wens jullie heel veel sterkte toe, veel geduld en een goede gezondheid. En nog een 'gouden tip' van mijn kant; blijf er over praten met vriendinnen, kletsen via forums maar vergeet vooral je partner niet. Je hebt elkaar hard nodig in dit soort tijden! Ik heb genoeg relaties om me heen kapot zien gaan door dit gedoe. Maar het kan er ook toe leiden dat je juist weer dichter bij elkaar komt.

Succes allemaal en dat er maar veeel roze streepjes zichtbaar komen. Dubbele dan hè?
    Liefs!

Deel Deze Pagina