Kan me inderdaad best begrijpen voor mensen die al jaren lang moeten wachten. Voor iedereen die een wens heeft duurt wachten lang of het nu 6mnd is of 6jaar. Hoop iig dat wij hier binnenkort allemaal op roze staan en de mmm eerst gedag kunnen zeggen Toi toi iedereen Maar ben het met je eens mama3e
mama3e: ik snap jou ook helemaal hoor (hopelijk is mijn reactie niet overgekomen alsof het bijv. naar jou toe bedoeld was, want dat was absoluut niet zo!). Iedereen heeft een wens en als je een wens hebt duurt elke maand wachten te lang. Ik moet zeggen dat ik zelf meer moeite met het wachten had toen we ongeveer 6-8 maanden bezig waren, dan nu. Ik denk dat ik er nu beter mee kan omgaan. Ik denk dat voor iedereen de wens even vurig is, of je nu voor een 1e, 2e of 3e gaat. Misschien is het voor mensen die al kinderen hebben, zelfs nog erger, omdat zij weten hoe het is om een kindje te hebben. Ik kan me er alleen maar een voorstelling van maken. In elk geval hoop ik dat we gauw allemaal zwanger mogen zijn ! llkh1984: wat een verhaal meid. Stom he, dat sommige ziekenhuizen afwachtender zijn als je nog jong bent. Ik ga heel hard voor je duimen dat 1 of 2 emmy's blijven plakken! Hoe wij in de MMM gekomen zijn... nadat ik met de pil gestopt was, had ik een heel onregelmatige cyclus. Er was geen peil op te trekken. Ik ben na ongeveer 6 maanden naar de huisarts gegaan, om het eens erover te hebben. Hij verwees me eigenlijk meteen door naar het ziekenhuis. We zijn nu sinds juli 2010 bezig en sinds maart 2011 in de MMM. In het zh werd PCOS geconstateerd (zaad is wel prima). Ik heb 6x ovulatie inductie d.m.v. tabletten gedaan en ben nu aan de 6e x ovulatie inductie d.m.v. spuiten bezig. Ook een laparascopie gehad in augustus (alles zag goed uit). Als het deze ronde niet lukt, gaan we aan de IUI.
Hoi meiden, hoop dat alles goed gaat met iedereen! Ik ben lang niet geweest, soms vind ik het best lastig om alles bij te houden vooral als ik het druk heb, excuses hiervoor. Ik heb inmiddels mijn eerste eisprong gehad dmv 100-125 eh puregon, maar helaas ongesteld geworden. We zijn al vanaf augustus 2011 bezig voor een eerste baby en nu pas een eerste eisprong, het duurt allemaal zo lang pfff en om me heen alweer heel veel zwanger ik merk dat ik het daar heel erg moeilijk mee heb. Mijn geduld raakt op.. maar ja, wat moet je dan? Wanneer mag je trouwens over gaan op IUI?
olive het duurt allemaal erg lang inderdaad, vooral het vinden van de juiste dosering, maar die heb je nu gevonden gelukkig! en een mooi ei gehad, ook al is het niet gelukt, je weet nu dat het mogelijk is! als er bij je man verder niks verkeerd is en alles is verder in orde moet je volgens mij wel iets van 6 keer zo proberen voor je naar iui over mag.. gewoon vragen in je ziekenhuis meid!
Hoi Citroen, Bedankt voor de pep talk erg lief! Man moeten we nog controleren, hij stelt het steeds uit :S 6 keer? Jeetje weer een half jaar verder dus? Ik zal het in het zkh nog eens vragen. Patience is a virtue..
Type,bedankt dat je het met me eens ben ! Bonita, nee hoor ik neem je niks kwalijk , ik heb alleen op meerdere forums mee zitten lezen waar meiden dan tegen elkaar flink vervelend naar elkaar kunnen doen over verschillende dingen over zwangerschappen. Vandaar dat ik even duidelijk wilde maken dat iedereen anders is, en dat we voor iedereen respect moeten hebben. We hebben idd allemaal maar 1 wens en dat is zsm zwanger worden en ik hoop dat dit voor alle meiden hier ook zo mag zijn.
@olive wachten duurt lang he. heb ook wel eens gehoord dat bij goed zaad iui geen voordelen heeft? @hier niks te vertellen. straks weer mn derde spuit. hopelijk blijft het weer bij negrn. das nog te overzien!!
mama3e: gelukkig, blij dat het niet verkeerd overkwam. Mocht ik niet meer in dit topic komen voor morgenmiddag, alvast veel succes met je 1e IUI! olive: bij ons in het ziekenhuis mag je ook naar IUI na 6 rondes spuiten. Tenzij duidelijk is dat bijv. sprake is van vijandig baarmoederslijmvlies (vast te stellen door een samenlevingstest), dan is er al eerder een indicatie voor IUI. Vervelend he, dat wachten. weegbree: grappig dat je even kwam zeggen dat er eigenlijk niets te melden was . Ik duim voor je dat je inderdaad maar weinig spuiten hoeft te zetten voor een mooi ei! nino: ik zie in het lijstje dat het jouw NOD vandaag is. Hoe is het met je?
Hallo meiden, Ik moet even zeggen dat ik niet alles heb gelezen. Maar ik wil even melden dat het inmiddels met mij erg goed gaat! Zit weer lekker in mijn vel, kan ook alles weer positief bekijken! Over een week heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis, dan mag ik weer beginnen met primolut. Per begin Januari, als ik weer met prikken begin kom ik hier weer helemaal meelezen en schrijven!
Myloon: fijn om te horen dat t goed met je gaat. Bonita: lief dat je t vraagt. Gaat wel goed hoor. Nog niet getest. Heb er geen zin in. Heb steeds 2 teleurstellingen dag dat ik kan testen en 19 dagen na eisprong dat ik ongi ben. Ga dus proberen te wachten tot do/vr. Heb ook t gevoel dat t niet is gelukt. Olive: hier ook pas met menopur spuiten eisprongen en ben nu 2 jaar verder. Wij moeten totaal 12 rondes zo proberen voordat we IUI gaan doen. Dit omdat ik al n keer zwanger ben geweest (helaas miskraam) en omdat t zaad goed is.
myloon , fijn weer wat van je te horen, 2013 word ons jaar!!! we gaan we weer voor met zn allen! nino, oeh spannend meid, ik duim nog even verder voor je!
Spannend Nino! Ik hoop dat het raak is meid! Probeer positief te blijven @Weegbree; duurt inderdaad heel erg lang allemaal.. soms heb ik er even genoeg van. Hopelijk zijn we binnenkort met z'n allen lekker aan de beurt Waarom heeft IUI eigenlijk geen nut voor goed zaad? @Bonita; ik zal het in het zkh vragen, waarschijnlijk is het protocol toch overal hetzelfde. Hoe wordt een samenlevingstest uitgevoerd, moet ik dat zelf aanvragen? Geduld geduld geduld.. @Myloon; fijn te horen dat het goed met je gaat.
ja ik weet t niet helemaal zeker...maar ik heb het ergens gehoord? miss ook wel verkeerd begrepen. ik had ook veel moeite met het wachten en ellende. ook mn eerste eusprong gehad n paar weken geleden sinds tien mnd! maar ik ben begonnen met accupunctuur en dit helpt me enorm om er mee om te gaan.
♥ Topiclid info: - Typje/26jaar/2e kindje - Mama3e/33 jaar/3e kindje - Bonita/31 jaar/1e kindje - Myloon/30jaar/1e kindje - citroen/22 jaar/1e kindje - VioletRose/29 jaar/1e kindje - Nino/27 jaar/1e kindje - Pipsqueak/31 jaar/1e kindje - Flower77/35 jaar/2e kindje - Jolien/25 jaar/1e kindje - weegbree/30 jaar/1e kindje - Guusje27/30 jaar/2e kindje ♥ Naam/datum/afspraak: - Mama3e/01-10/ 23-11 fm - Pipsqueak/3e ronde iui 07-12 IUI - Bonita / 07-12 / fm en uitstrijkje - citroen / 12-12-12 / eerste fm ronde 8 - weegbree / 14-12-12 / eerste fm ronde 2 ♥ Ronde (MMM): - Typje,7 rondes zelf. 3e ronde Menopur/Pregnyl - Mama3e,7 rondes met clomid 50/100/150,4e ronde Puregon 100ie/pregnyl,1e x IUI 10 dec.2012 - Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 6e ronde Fostimon / Pregnyl - Myloon, 4 rondes clomid, nu 1e ronde Puregon - citroen, ronde 8, puregon/pregnyl + zelf klussen - VioletRose, 3 rondes clomid, nu 4e ronde Puregon - Nino: 6 rondes met primolut en clomid 50/100/150 geen eisprong + LEO nu 4e ronde menopur wel met eisprong - Pipsqueak: 2 rondes clomid, 5 rondes menopur+pregnyl waarvan 3 iui - Flower77, 6 rondes Ovulatie Inductie gehad, mogelijk IVF starten? - Jolien, 8 rondes clomid 50, 1 ronde Menopur en ovitrelle - weegbree 2 hele lange rondes zelf, 1 ronde clomid, afgebroken, sloeg niet aan, nu 2e ronde puregon 50eh -Guusje27,7 rondes clomid, 1e ronde puregon ♥ NOD (Op het wachtbankje): - Nino 9-12-12 - Typje 18/12 - Pipsqueak 21-12 - Mama3e 24-12 ♥ Zwanger: -Jolien
myloon: goed om te horen dat je binnenkort weer lekker komt meekletsen! nino: oh zo, maar dan is je NOD dus eigenlijk pas donderdag of vrijdag, aangezien dat de dag is dat je niet ongesteld moet worden. Ik duim toch nog ff verder. olive: een samenlevingstest kan door de fertiliteitsarts of gyn worden gedaan rond de ovulatie. Er kan dan gekeken worden of en hoeveel zaadjes overleven in het slijm. Ik heb hem zelf niet gehad, dus meer info heb ik ook niet. Maar je kunt het wellicht bespreken in het zh. all: ik heb vandaag bloedgeprikt op oestradiol, vanmiddag bellen voor de uitslag. Hopelijk mag ik morgen voor een fm gaan en zijn de eitjes groot genoeg!
@bonita, waarom prikken ze oestradiol bij jou? @nino ik duimduimduim... @hier nog steeds geen nieuws, vrijdag weer fm. vind het weer zo spannend. zit erg te twijfelen om n klikje bij te doen. maar aangezien ik zo goed reageer op lage dosis miss niet zo verstandig toch?
bonita spannend! ik duim voor je! olive,, ik zou gewoon eens naar de mogelijkheden vragen in je zkh. over een samenlevingstest enzo. dan kijken ze inderdaad een tijdje nadat je gemeenschap hebt gehad of er nog veel levende zaadjes bij jou zitten. als dit niet zo is kan het betekenen dat je vijandig slijm hebt waardoor de zaadjes van je man dood gaan en dan wordt je natuurlijk nooit zwanger dat is dan een reden om iui te gaan doen.
Wij hebben ook geen samenlevingstest gehad. doen ze niet overal... ik denk dat wij gewoon een maand of zes moeten proberen en dan evt. verder kijken?
@bonita: ik hoop op een mooi resultaat! @nino spannend ik duimduimduim heel hard voor je! @typje hoe gaat het met jou? @olive ik zou ook aandringen op een samenlevingstest. Bij mijn man werd in eerste instantie aangegeven dat de kwaliteit goed zou zijn (niet perfect, maar ook geen ICSIzaad zoals de gyn het vertelde) Tijdens de samenlevingstest kwamen ze erachter dat er nul,nul bewegelijkheid bij mij was en verder onderzoek wees uit dat hij antistoffen aanmaakt tegen zijn eigen zaad, dus zodra dat langer dan een uur buiten het lichaam is gaat het dus dood. Dat is niet genoeg om bij de eileider en dus het eitje te komen. Vandaar dat wij IUI doen. Nu wordt het opgevangen in medium (vloeistof) dan wordt het behandeld en krijgen ze nog een extra pepmiddel voor kracht en dan wordt het bij mij zo hoog mogelijk in mijn baarmoeder ingebracht. Dus ik vind zo'n test wel erg waardevol! @all hier weinig te melden. Zit nu 4 dagen na de iui. Heb weinig klachten en ach ik weet hoe je lichaam je voor de gek kan houden dus ik wacht rustig af tot volgende week. 20 dec gesprek met de gyn over het vervolg..spannend..