Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow Boeff! 23 mm op cd 10, dat heb je goed gedaan zeg! Hopelijk zijn je bloedwaardes goed en gaat dit een succesronde worden. Ik duim voor je!

@violetrose, 13 mm is ook een goede start! op naar een mooi groot ei!

@ nino, fijn dat het mengen en spuiten je steeds beter afgaat!

2. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Schrijven Fleur en Jordan ook nog mee?

Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat meiden! :)

3. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @alle meiden: ook ik sluit me aan bij jullie. Ben nu met de 4e ronde ovulatie inductie bezig. Vorig jaar drie hysteroscopiën gehad ivm verkleving in de baarmoeder, ook wel syndroom van Asherman genoemd. Dit heb ik opgelopen door een fout uitgevoerde curretage na de bevalling, nu inmiddels 4 jaar geleden. Ik spuit 75eh Gonal F, en start daar op de derde cd mee. Vandaag, op dag 11, een follikelmeting gehad. Aan 1 kant zat een follikel van 14mm, maar mijn bms blijft weer eens achter in groei. Dit komt zeer waarschijnlijk door littekenweefsel. Het bsm zit nu op 4/5mm en... er zit vocht in m'n baarmoeder. Dit is nu voor het eerst gezien en de gyn van vandaag zei dat dat te maken zou kunnen hebben met een...verkleving in de baarmoeder :(. Overmorgen moet ik weer terugkomen voor de volgende fm. Ik ben benieuwd.

Spannende tijden hè? Ik merk dat ik er toch wel veel mee bezig ben. Maar je wórdt er ook steeds mee geconfronteerd, door het spuiten en de zh bezoekjes. Ik heb me al helemaal afgeloten voor die goed bedoelde adviezen/meningen als: Je hebt toch al een kindje, stop er toch mee of ga lekker op vakantie, dan ben je er niet mee bezig en zul je zien.... etc. Zo irritant!!

Succes allemaal. Ik ga zo op m'n gemakje al jullie verhalen goed doorlezen zodat ik helemaal op de hoogte ben. Maar net las ik snel al aardig wat herkenning!!

Wel fijn om ervaring van elkaar te lezen en met elkaar mee te leven.

4. VioletRose

Flower77, wat fijn dat je ons gevonden hebt! Welkom!! Gezelliig dat je mee komt kletsen. Het is idd onwijs fijn om erkenning en steun te krijgen van meiden die het allemaal net een beetje meer begrijpen dan de mensen die niet in de mmm lopen.

Ik vind het erg om te lezen dat je nu in de mmm zit door een fout uitgevoerde curretage! Heel wijs dat je je probeert af te sluiten van die goed bedoelde adviezen/opmerkingen. Ik krijg ook te maken met vervelende opmerkingen of mensen die denken dat ze het onderwerp mmm zomaar kunnen aansnijden. Het blijft moeilijk maar ik probeer maar zo te denken dat ze het doen uit onwetenheid en maar goed ook! Wat je wenst niemand de mmm toe, toch?

Onwijs spannend. Morgen en vrijdag krijgen de meeste dames hier een echo. Voor ons allen is het anders. Eitjes die niet doorgroeien, verklevingen, schildklier onsteking, etc. Het is niet makkelijk maar we hopen op goed nieuws!!

Ik duim voor jou dat je goed nieuws krijgt! :)

5. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @VioletRose: Thanks! Altijd fijn om met 'lotgenoten' te babbelen hoe het gaat. Wij weten van elkaar hoe het is. Succes morgen, ik duim voor je dat 'ie lekker gegroeid is!
    @Boefff: Hopenlijk is de uitslag vrijdag goed. En anders is er toch misschien ook wel iets aan te doen? Spannend!
    @Pipsqueak: HSG viel bij mij mee hoor. Tis ff vervelend, maar je moet gewoon je mannetje mee nemen. Hij mocht bij mij mee naar binnen, heb gewoon lekker hard in z'n hand geknepen ;). Daarna was de pijn vrijwel direct weer weg.
    @MissMiranda: Spannend, morgen. Je kunt niet veel meer dan afwachten hè? Is ook niet mijn sterkste kant :).
    @Nino: Een follikel van 11mm op cd8 is best goed hoor! Nog ff en dan is het vrijdag. Gaan we beiden weer voor de volgende follikelmeting.

Meiden: succes de komende dagen!!!

6. VioletRose

Bedankt voor het duimen. Dit keer jammer genoeg niet geholpen. :(
    Het eitje is niet gegroeid. Net als in de eerste twee weken. Toen had ik er ook twee en toen ineens gebeurde er niks meer.

Mijn lijf is zo raar. Vorige ronde reageerde ik zo heftig en nu groeit mijn ei niet verder. Ik ben echt teleurgesteld. Nu moet ik weer op de bloed uitslagen wachten. Als het stijgende is dan moeten we gewoon afwachten en anders weet ik niet wat ze zullen gaan doen.

We wachten af......

7. VioletRose

Omdat mijn bloed wel langzaam stijgt blijf ik 100eh spuiten. Volgende echo is zaterdag. Ik ben benieuwd :)

Miss M: weet jij al iets!?

8. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @violetrose hè bah wat een tegenvaller, maar fijn dat je bloedwaardes wel de goede kant opgaan, dat geeft hoop. Ik blijf duimen!

@flower77 welkom! Helaas ook al een hele weg door de mmm. Ik hopelijk zijn het geen verklevingen en kan je de ronde goed afsluiten!

Hier zojuist thuis na het hsg onderzoek. Hoewel de uitslag goed was (goed toegankelijke eileiders) deed het ontzettend veel pijn. Er moest best wat druk gezet worden om de vloeistof uiteindelijk door de eileiders te krijgen. Kruip zodadelijk lekker op de bank. Op naar de iui.
    Dinsdag de eerste echo cd 11.

Fijne avond allemaal!

9. VioletRose

@Pip: Wat ontzettend naar dat het zeer deed! Maar wel heel goed nieuws dat je eileiders goed toegankelijk zijn!

Kruip idd maar lekker op de bank! Laat je maar even verwennen vandaag!

Met goeie moed, op naar de IUI. Succes :)

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    violetrose, wat jammer dat er niks is gegroeit!! hoe groot zijn ze nu dan en op welke cyclusdag zit je??

pipsquek, wat vervelend dat het onderzoek zo'n pijn deed! maar gelukkig wel goed nieuws dat alles doorgankelijk is! lekker bijkomen meid...

@iedereen, vandaag had ik op cd20 weer een fm, ik had de hoop al opgegeven en ging er vanuit dat er nog steeds niks was en dat ik weer aan de provera moest...
    maaaaaar
    er zat 1 eitje van 10x12mm !! dus er is wel iets gebeurd!
    nu doorgaan met 100 eh spuiten en zaterdag terug..
    ik hoop zo dat hij doorgroeit!!!! :)

11. VioletRose

Goed nieuws!!! :)

We lopen gelijk op! Ik moet ook zaterdag terug en mijn eitje was rond de 13mm. :) Ik weet even niet meer op welke dag ik zit......ik denk dat ik zelfs een week eerder dan jij begonnen ben.

We hopen op een mooi eitje! :)

12. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!

@pupsqueak, gelukkig was je hsg uitslag goed! wel balen dat het zoon pijn heeft gedaan zeg. ik heb er toen helemaal niks van gevoeld. succes met de iui en ze zeggen dat je tot 3 maanden na de hsg vruchtbaarder bent! ik ga voor je duimen!

@violetrose, jammer dat er nog niet veel gebeurt. de ene keer teveel en de andere keer niks. raar hoe je lichaam steeds zo anders kan reageren he! hopelijk heb je snel een mooi ei en mag je ook aansluiten op het wachtbankje!!

@miss miranda, wat goed zeg!! de hoop niet opgeven meid!! hopelijk groeit hij mooi door en kom je zaterdag weer goed nieuws brengen!! wat ik trouwens niet snap is dat ze niet een stapje ophogen, dit zou ik, mocht er zaterdag geen verandering zijn, wel gaan doen! heel veel succes, ook jij hopelijk snel op het wachtbankje!!

@flower, wat vervelend zeg dat je asherman hebt opgelopen na fout uitgevoerde curretage. dat maakt het hele mmm nog vervelender. succes morgen met je fm!!

ik heb vandaag mijn 4e iui alweer gehad. maar liefst 69 miljoen zwemmertjes zijn er aan het werk gezet;) zou toch genoeg moeten zijn zou je denken?! ik heb wel een beetje schrik dat mijn ei gister al is gesprongen omdat hij zo groot was. nu iig 2 hele spannende weken weer.

liefs

13. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal hoor! Ik hoop dat de IUI goed gaat, tis afwachten de komende tijd. En dat bij Miss Miranda en VioletRose de follikels maar lekker door mogen groeien!
    Ik heb vandaag de tweede fm meting gehad, op dag 13. Er zat er ééntje van bijna 17. Morgenvroeg Ovitrelle zetten en dan zondagavond "sporten" zoals de gyn zei :D.
    Er zat nog een heeeeel klein beetje vocht, maar dat was zo goed als weg, gelukkig. Alleen het bms wil maar niet echt mee groeien. Was nu 5. Lijkt mij niet genoeg, maar t kan nog ff doorgroeien voor een eventuele innestelling. Het was niet onmogelijk, zei ze. We wachten het maar gewoon weer af!

14. VioletRose

@ Boefff: Wat goed!!! Jeetje, je zou idd zeggen dat dit genoeg moet zijn! Oh, ik hoop zo dat dit jou ronde mag worden! Spannend!!!

@ Flower77: Ook goed nieuws! Dan zitten jij en Boefff samen op het wachtbankje. Hopelijk volgen Miss Miranda en ik dan snel! :)

Duimen en wachten!

Succes meiden. :)

15. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @boef, wauw! 69 miljoen, dan moet het toch lukken :)
    ik duim voor je meid!

@flower, mooi hoor, nu al zo'n ei! stiekem wel een beetje jaloers op je... succes met de ovitrelle! doe je die zelf? ik moet mijn pregnyl wel zelf gaan zetten...

@violet, heb je een beetje een goed gevoel over morgen?
    ik voel zelf niks bijzonder, en ik durf niks te hopen, maar het zou toch wel heel mooi zijn als ie lekker gegroeit is! ;)

16. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @missmiranda: Ja, ik spuit zelf. Ovitrelle zit in zo'n zelfde prikpen als GonalF, dus das makkelijk ;). Het gekke is dat als ik Ovitrelle gebruikt heb, ik de eisprong ook echt voel. Ik wist niet eens dat dat kon, maar het is nu al een paar keer voor gekomen en niet te missen zo duidelijk.
    Ik heb trouwens daarna geen inseminatie o.i.d.. Mocht deze ronde en de komende twee rondes niet tot een zwangerschap leiden, krijg ik weer een hysteroscopie. Pas daarna komen we voor IVF in aanmerking. IUI heeft voor ons geen toegevoegde waarde, omdat er met mijn mannetje niets mis is. De kans dat ik tijdens één van deze ovulatie inductie rondes zwanger raak is gelijk aan de percentage die geldt bij een ''gewoon gezond stel", dus zo'n 15-20 %.
    Enne....Succes morgen!!! Hopelijk zet de groei door!

17. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    succes morgen meiden!! hopelijk zijn de eitjes allemaal mooi gegroeid!!

ik had trouwens vandaag de uitslag gekregen van mijn schildklier en die was helemaal perfect. wel had ik een cyste in of bij mijn schildklier wat de klachten veroorzaakte. dit kon overigens geen kwaad dus zolang de klachten niet erger worden is er niks aan de hand.

fijn weekend allemaal!

liefs

18. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    jeeeeej hij is weer gegroeit!!!

hij is nu 11x17 mm, zit wat in de verdrukking,
    hij is nu gemiddeld 14 mm!!

dit weekend nog doorspuiten met 100 eh,
    maandag terug en als hij goed doorgroeit mag ik maandag misschien pregnyl zetten en dinsdag dan denk ik IUI !!!

:D:D:D

helemaal opgelucht :)

hoe was jou fm violet?

19. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @all...
    nu zit ik even te denken over het klus schema :)P)
    als we er vanuit gaan dat het eitje doorgroeit, dan mag ik maandag misschien pregnyl zetten... heb ik dan dinsdag de iui? of woensdag?
    want ik zit even met het dilemma: wanneer klussen...
    wat voor een iui moet het zaad niet te lang opgespaart zijn en ook niet te kort...
    wanneer raden jullie me aan te klussen....

en na de iui wil ik zelf ook nog gaan klussen...
    want ja het wordt wel ingebracht maar voor de zekerheid wil ik er dan nog wel wat extra bij doen zeg maar, dan kan het daar niet aan liggen...

20. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!!

wat goed van je eitje:D ik zei toch dat het goed ging komen!!!

over het klussen,

normaal gesproken krijg je 36 uur na de pregnyl de iui. bij mij is het meestal savonds de pregnyl en dan 2 dagen erna smorgens de iui. wij klussen altijd de avond van de pregnyl en dan idd nog na de iui.

het zal ook een beetje aan de kwaliteit van het zaad liggen. als die bij jullie minder is dan zou ik morgen avond klussen. dan liggen er toch zaadjes klaar en is de kwaliteit met de iui ook weer optimaal.

je moet vooral doen waar jij je het beste bij voelt!

liefs

Deel Deze Pagina