Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

ik lees al een tijdje met jullie mee en nu heb ik besloten (na de vraag van Weegbree ook ;)) om me aan te sluiten bij dit topic. Ik heb op andere topics ook wel actief, maar ik heb gelezen dat hier allemaal meiden zijn met dezelfde situatie en voel ik me dus erg op mn plekje hier.

Voor de meiden die me nog niet kennen. Mn man ik hebben in september 2011 besloten voor een kindje te gaan, dus gestopt met de pil. Maar vervolgens werd ik maar niet ongesteld en ben in februari 2012 doorgestuurd naar de gyn. In maart werd PCOS geconstateerd, ik had heeeel veel eitjes, maar geen 1 had zin om te gaan springen. Toen ben ik aan de Clomid 50 mg gegaan, totaal geen effect. De ronde erna Clomid 100 mg geslikt, toen had in ineens gigantische overstimulatie, resultaat: eisprong, maar daarnaast nog 2 grote cystes naast elkaar van 7 cm, waardoor mn eierstok ging draaien, ik helse pijnen kreeg en met spoes geopereerd moest worden en de cystes werden lekgeprikt. Het was inmiddels juni en na de operatie gingen mn man en ik op vakantie, dus even niks en daarnaast moest ik nog rust houden door mn operatie. In augustus nieuwe ronde Clomid 75 mg gedaan, wel eisprong gehad, maar met een ei van 40 mm, eigenlijk te groot dus. Dus nog een ronde Clomid 75 mg gehad en dit keer sprong het eitje niet en kreeg ik weer een cyste van 7 cm. Hier gelukkig niks van gevoeld, maar we waren helemaal klaar met de Clomid, dus na anderhalve maand was de cyste eindelijk weg en mochten we starten met Puregon.

In november de eerste ronde Puregon gehad, tot uiteindelijk cd 25 gespoten en met een paar dagen 75 eh geƫindigd, maar geen resultaat.
    Nu heb ik een week terug een kuur Provera achter de rug en wacht ik dus al een week op mn ongi. Ik hoop dat die snel doorkomt, want dan mag ik weer met Puregon beginnen!

Kortom, lang verhaal, maar ik zit ook midden in de rondes met spuiten! En ik heb ook al 2 keer een samenlevingstest gehad, waarvan 1 de afgelopen ronde met de eerste keer spuiten. Er waren wel zaadcellen bij mn baarmoedermond te zien, maar nog geen beweeglijke. Maar het slijm was wat zuur, omdat ik uiteindelijk nog geen eisprong had, en zaadcellen zijn niet zo dol op zuur slijm. Dus dat is waarschijnlijk de reden dat de zaadcellen niet beweeglijk waren.

2. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    ♥ Topiclid info:

- Typje/26jaar/2e kindje
    - Mama3e/33 jaar/3e kindje
    - Bonita/31 jaar/1e kindje
    - Myloon/30jaar/1e kindje
    - citroen/22 jaar/1e kindje
    - VioletRose/29 jaar/1e kindje
    - Nino/27 jaar/1e kindje
    - Pipsqueak/31 jaar/1e kindje
    - Flower77/35 jaar/2e kindje
    - Jolien/25 jaar/1e kindje
    - weegbree/30 jaar/1e kindje
    - Guusje27/30 jaar/2e kindje
    - Yvetje555/25 jaar/1e kindje
    ♥ Naam/datum/afspraak:

- Mama3e/01-10/ 23-11 fm
    - Pipsqueak/3e ronde iui 07-12 IUI
    - Bonita / 07-12 / fm en uitstrijkje

- citroen / 12-12-12 / eerste fm ronde 8
    - weegbree / 14-12-12 / eerste fm ronde 2

♥ Ronde (MMM):

- Typje,7 rondes zelf. 3e ronde Menopur/Pregnyl
    - Mama3e,7 rondes met clomid 50/100/150,4e ronde Puregon 100ie/pregnyl,1e x IUI 10 dec.2012
    - Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 6e ronde Fostimon / Pregnyl
    - Myloon, 4 rondes clomid, nu 1e ronde Puregon
    - citroen, ronde 8, puregon/pregnyl + zelf klussen
    - VioletRose, 3 rondes clomid, nu 4e ronde Puregon
    - Nino: 6 rondes met primolut en clomid 50/100/150 geen eisprong + LEO nu 4e ronde menopur wel met eisprong
    - Pipsqueak: 2 rondes clomid, 5 rondes menopur+pregnyl waarvan 3 iui
    - Flower77, 6 rondes Ovulatie Inductie gehad, mogelijk IVF starten?
    - Jolien, 8 rondes clomid 50, 1 ronde Menopur en ovitrelle
    - weegbree 2 hele lange rondes zelf, 1 ronde clomid, afgebroken, sloeg niet aan, nu 2e ronde puregon 50eh
    -Guusje27,7 rondes clomid, 1e ronde puregon

- Yvetje555, 4 rondes Clomid, 1 ronde Puregon zonder resultaat

♥ NOD (Op het wachtbankje):
    - Nino 9-12-12
    - Typje 18/12
    - Pipsqueak 21-12

- Mama3e 24-12

♥ Zwanger:
    -Jolien

3. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    welkom yvettje!
    pips spannend hoor die iui! duimen op goed resultaat!

4. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yvetje: wat gek dat je geen resultaat had met Puregon. Meestal laat het zh dan de dosis ophogen. Weet je waarom ze dat bij jou niet gedaan hebben?

Weegbree: ik hoef niet telkens voor een fm te gaan, maar we doen ook vaker bloedprikken. Aan de oestradiolwaarde kan de dokter ook zien of er al groei in zit. Als de waarde dan hoog genoeg is, ga ik voor een fm en dan zien we wanneer ik de Pregnyl kan zetten.

all: ik mag a.s. woensdag weer voor een fm! Hopelijk is er dan eentje (of 2) groot genoeg!

5. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    ♥ Topiclid info:

- Typje/26jaar/2e kindje
    - Nino/27 jaar/1e kindje
    ♥ Naam/datum/afspraak:

- Mama3e/01-10/ 23-11 fm
    - bonita / 12-12-12 / fm

♥ Ronde (MMM):

- Mama3e,7 rondes met clomid 50/100/150,4e ronde Puregon 100ie/pregnyl,1e x IUI 10 dec.2012
    - Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 6e ronde Fostimon / Pregnyl
    - Nino: 6 rondes met primolut en clomid 50/100/150 geen eisprong + LEO nu 4e ronde menopur wel met eisprong
    - weegbree 2 hele lange rondes zelf, 1 ronde clomid, afgebroken, sloeg niet aan, nu 2e ronde puregon 50eh

♥ NOD (Op het wachtbankje):
    - Nino 9-12-12
    - Typje 18/12
    - Pipsqueak 21-12

- Mama3e 24-12

♥ Zwanger:
    -Jolien

6. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weegbree, thnx!

Bonita, we hebben de eerste ronde heel voorzichtig gedaan met ophogen, omdat ik heel veel eitjes heb en snel overstimulatie heb (dat hebben we bij Clomid wel gezien). Dus ben begonnen met 50 eh, later opgehoogd naar 50++ en op het laatst een paar dagen 75 eh. En toen zat ik op cd 25, dus wilde de gyn weer verder gaan met een nieuw stel eitjes. Dus toen afgebroken en aan de Provera gegaan, ik had uiteindelijk 1 eitje van 14 mm, dus niet groot genoeg. Mn bms was wel mooi dik, tussen de 8 en 10 mm gehad steeds. Nu ik een nieuwe ronde ga starten straks (als ik tenminste eens een keertje ongesteld word) begin ik met 50++ eh.

7. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    yvetje, welkom! :) gezellig dat je met ons mee komt kletsen...
    ik hoop voor je dat je ongi snel doorkomt. ik heb zelf ook vaak provera moeten gebruiken en meestal werd ik ongeveer 6-7 dagen na de laatste provera pil ongi...

8. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Nino, al nieuws ???? Ik duim mee hoor....

Yvette, welkom bij ons op het forum.

Myloon, leuk om idd weer iets van je te horen. Ik ga zeker voor je duimen meis. Nieuw jaar nieuwe kansen.

Bonita, succes as woensdag bij je fm. Ik hoop op een mooi ei;)

Pips, jij dus al 4 dagen na iui;) vind het wel erg gezellig dat we nu samen aan de iui zitten haha. Hoeveelste iui is dit nou van jullie?

All, wij hebben net onze 1e iui achter de rug. Toch vond ik die eendebek best nog pijnlijk. Maar wat een raar prikkelend gevoel zeg van die catheter in je baarmoeder. 15 miljoen zaadjes hadden we top score dus:p

Nu dus afwachten en duimen.

9. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    @Weegbree: Ik duim voor een mooie follikel voor jou;)
    Zou het als ik jou was afwachten meis, als je een dominante follikel hebt oke maar straks overgestimuleerd zal zonde zijn. Weet wat je gevoel is hoor, heb het zelf ook gedaan hihi

@Myloon: Wat goed dat je lekker in je vel zit:D Spannend nieuw jaar nieuwe kansen.

@Nino: Spannenddd mijn duimen draaien

@Bonita: Spannend hoop voor jullie dat de follikels goed gegroeit zijn

@Pipsqueak: Wat lief dat je het vraagt, zie onder...We lopen samen op spannend zeg:D

@yvetje555: Welkom, en suc6 met spuiten;)

@mama3e: Eendebek is idd een mal ding;) Mijn duimen draaien ook voor jou. Dat je snel op roze mag staan meid!!

Hier: 7 dgn na pregnyl, gevoel...Af en toe een steek/kramp, niks speciaals dus. We wachten af volgende week dinsdag testen...Maar we blijven positief;):D:D

Verder al een vervroegd verjaardagscadeau gekregen van manlief en zoonlief. 2 dagen Winterefteling ( + Overnachten in torenkamer eftelinghotel) Zo ontzettend leuk. Totaal onverwachts maar zo lief, had tranen in mijn ogen. Word weer helemaal kind hihihihi:):D

Gaan eind januari heen, dus hopen dat het weer dan wel wat beter is, wonen namelijk ik groningen...

Fijne avond meiden

xies

10. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    @typje thanks!! <3
    wat super lief naar de efteling. en spannend volgende week! ik duim voor je!
    ik heb geen klikje extra gedaan. wacht toch maar af....
    @mama3e spannend ook hoor. wel vervelend dat t ff naar was mrt de eendebek. maar tis voor n goed doel! nu duimen dat een v d 15 miljoen je ei weet te vinden!
    @bonita tis al bijna woensdag! spannend!
    @citroen alweer druk aan t spuiten?
    @nino al kwaaltjes?
    @all fijne avond. ik ga ff zonnen en douchen pyama aan en op tijd plat!

11. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mama3e wow 15 miljoen!! Dat is een goede oogst! Succes met afwachten. Ik vind de katheter in mijn baarmoedermond ook altijd vervelend. Afgelopen keer duwde ze hem er voor de zekerheid nog iets verder in, AUW! Hier maar 2,5 miljoen zaadjes dit keer. Het was de derde keer.

@yvetje welkom!!

@type wat een leuk en lief kado zeg! Heerlijk genieten. Succes met wachten!

12. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Yvetje: welkom gezellig dat je mee komt kletsen.

Weegbree: nee voel niks bijzonders eigenlijk. Af en toe wat steekjes in m'n buik en gevoelige tepels, maar kan van alles zijn. Steekjes van m'n darmen (heb prikkelbare darm syndroom) en gevoelige tepels kan ook van naderende ongi.

Sta verbaasd van mezelf dat ik nog niet heb getest. Vandaag 15 dpo. Ik hou t nog wel ff vol.

Mama3e: wow 15 miljoen dat is wel veel zeg! Wat is eigenlijk een gemiddeld aantal?

Typje: leuk cadeau hoor! En overnachten wat gaaf!

Bonita: spannend meid ben benieuwd naar woensdag.

13. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    even een egoberichtje sorry:
    Ik heb sinds gisteren echt heel vervelende buikpijn, steekjes in mijn buik aan de linkerkant. Het voelt een beetje als spierpijn maar dan pijnlijker. Zo aan het litteken van mijn kijkoperatie te zien zit het bij mij eileider. Ik heb geen koorst maar voel me wel koortsig en niet lekker. Zo vervelend dat ik moeite heb om uit een stoel op te staan en ook met lopen en sporten voel ik het de hele tijd. Heb al contact gehad met het ziekenhuis en die bellen mij terug.
    Herkend een van jullie dit? Moet ik me zorgen maken of zal het vanzelf weggaan?
    (ik zit nu 4 dagen na iui)

14. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    ik ken t niet pips...sorry. hopelijkkan het zh je meer duidelijkheid geven. sterkte drmee....

15. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen

Ik heb dit ook (bijna iedere maand,maar niet continu) steken/kramp linkerkant eierestok, richting lies.

Misschien is het bij jou wel een eventuele innesteling, hoop vor je dat dit het is en niks anders.

Knuff

16. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou net gebeld door het ziekenhuis. Moet om 13.30 uur toch op controle bij de gyn.
    Jullie horen van me.

17. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Geen idee pip wat t zou kunnen zijn. Ben je al terug gebelt?

Hier vanmorgen ongi. Ontzettend balen weer. Kreeg toch n klein hoopje, omdat ik al sinds gister een paar keer een bloedneus had. Had ik toen ik zwanger was ook.
    Ongi toch wat vroeger dan verwacht. Nu ben ik ook 3 dagen eerder gestopt met de progesteron.

18. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    gatver nino!!!!!
    balen!!!! knuf...
    pips succes vanmiddag!

19. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    &#9829; Topiclid info:

- Typje/26jaar/2e kindje
    - Nino/27 jaar/1e kindje
    &#9829; Naam/datum/afspraak:

- Mama3e/01-10/ 23-11 fm
    - bonita / 12-12-12 / fm

&#9829; Ronde (MMM):

- Nino: 6 rondes met primolut en clomid 50/100/150 geen eisprong + LEO nu 5e ronde menopur wel met eisprong

&#9829; NOD (Op het wachtbankje):
    - Typje 18/12
    - Pipsqueak 21-12

- Mama3e 24-12

&#9829; Zwanger:
    -Jolien

20. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nino, shit, wat balen!!! Gelukkig komt je ongi dan mooi op tijd en niet alsnog over een week, want dan had je misschien weer meer hoop opgebouwd!

Pip, ik denk ook dat het niks ernstigs zou zijn. Ik heb ook vaak steekjes, en momenteel voel ik ook steekjes en dan denk ik ook: hhmmm, wat is dat?? De keer dat ik met spoed geopereerd moest worden in verband met cystes voelde weer anders. Dat voelde ik met name als ik ging zitten en liep, dan voelde ik dat zegmaar echt zitten en soms een krampje erbij. Totdat mn eierstok ging draaien, natuurlijk, dan is de pijn niet te harden. Maar zolang het bij kleine krampjes blijft is het meestal niks verontrustends. Maar wel goed dat je een afspraak hebt gemaakt, dan heb je zekerheid, zou ik ook doen. Hopen dat je idd wordt gerustgesteld!!

Ongi is nog steeds nergens te bekennen, vervelend dus!! Ik voel wel af en toe een soort van steekjes onderin mn buik dus, maar meer aan de zijkant nu. En dan voel ik het weer een beetje in mn rug, kortom: ongikrampen, maar het zet maar niet door. Ik snap er niks van. De vorige keer zei de gyn: als het na 14 dagen nog niet is geweest, doe je een test en als die negatief is, kom je weer langs. Dus dat doe ik deze keer ook maar. De vorige keer had ik wel iets bruinverlies, toen al meer dan nu. En de vorige keer was met de eerste behandeling met tabletten en nu de eerste behandeling met injecties. Dus misschien toeval, misschien niet. Maar toen had ik helemaal geen reactie van de eitjes en geen opbouwend baarmoederslijmvlies. Dus viel er niet veel te menstrueren, en nu had ik 2 eitjes die ietsje groter waren en een goed opbouwend baarmoederslijmvlies. Dus dat zou toch ook wat moeten opleveren qua menstruatie. Wat erg he.....als het zo lang duurt ga je overal aan denken. Zucht....ik moet maar weer afwachten.....

Deel Deze Pagina