Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvetje555

Yvetje555 Actief lid

15 aug 2012
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

jullie hebben dus ook al zo'n klotedag....het hangt echt in de lucht.

@Nino, meid, wat snap ik goed dat je je zo zorgen maakt. Je wilt niet op de zaken vooruit lopen, maar je probeert er ook rekening mee te houden dat het alsnog mis gaat. Shit zeg, en je lichaam geeft inderdaad ook niet goed aan wat het nu aan het doen is. Heel veel sterkte meid!!

@guusje, het blijft spannend, ik ben bang dat je nog een paar dagen moet wachten voordat je echt duidelijkheid hebt.

@weegbree, jeetje, das ook shit he, supermooie eitjes en dan zit je weer met je bms. Ik had ook tijdens cyclus dat het bms schommelde, dan weer hoger, dan weer lager. Het leidt echt een apart leven naast de eitjes die groeien.

@saar, balen dat het weer niet gegroeid is!! Wanneer moet je weer??

@hier dus ook slecht nieuws.....mn cyste is nog steeds aanwezig na dik 3 weken, alleen was hij niet mooi rond meer, tis een uithangende zak zegmaar geworden. Ongeveer 23x28 mm, dus wel kleiner geworden, alleen nog duidelijk aanwezig, dus niet goed. Bms was 6,9 mm dus opzich prima maar daar hebben we nu niks aan. Ik moet nu aan een medicijn wat nieuw is voor me: Orgametril. Dat zijn tabletjes, vergelijkbaar met Provera, alleen deze zorgt er meer voor dat de cyste weg gaat. Dat moet ik 14 dagen slikken en daarna word ik ongesteld. Op cd 3 terugkomen voor controle, en dan het volgende:
    Mn gynaecologen hadden aangegeven dat Puregon voor mij dus ook niet werkt, gezien mn geschiedenis, dus moet ik nu over op Menopur. Dat is een wat ouderwetser medicijn waar naast FSH- hormoon ook het LH- hormoon in zit en daardoor kan het zijn dat ik daar wel op reageer. Dat zien ze in de praktijk wel bij mensen die ook moeilijk op Puregon reageren. En als dat niet werkt, dan kunnen ze niks meer voor me doen :(:(...ze kunnen dan nog contact opnemen met UMCG Groningen om te vragen of zij verder nog iets voor me kunnen betekenen, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik dan gewoon onvruchtbaar ben en dus geen kinderen kan krijgen :(:(....als ik daaraan denk, raak ik bijna in paniek! Ik vroeg: ik heb toch genoeg eitjes en is IVF dan geen optie?? Nee, zei hij, want dan moet je ook goede eitjes hebben.....Maar ik zei: heb ik de vorige ronde niet een valse start gehad? Omdat ik zonder controle met Puregon was begonnen en toen bleek dat mn eierstokken niet schoon waren en dus met een cyste te zitten. Hij vond dat ik wel een punt had, dus conclusie: we willen nog 1 ronde met Puregon proberen en als dat weer niks is, gaan we over op onze laatste redmiddel: Menopur. Ik ben als de dood dat het allemaal niks wordt, en dat het gewoon nooit gaat lukken.....we moeten er wel rekening mee houden, maar ondertussen ook hoop houden. G*dver, het is ook niet eerlijk....

2. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    ooh yvet bah....dat is ook niet leuk zeg!!
    bah nu opsouten met die cyste en n nieuwe kans met de puregon. het MOET gewoon goedkomen...
    guusje balen meis.....:(

3. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    mama3e: ik dacht dat de eitjes pas springen als ze minimaal 17 mm zijn, dus dan is die van jou van 16,5 op het randje. Volgens mij springen de eitjes wel allemaal als je meerdere eitjes van 17+ hebt.

guusje: wat jammer meis :(, ik had goede hoop voor je, gelet op de streepjes!!

weegbree: bizar dat jouw slijmvlies niet groeit terwijl je wel 2 zo'n mooie eitjes hebt! Je mag niet meer doorspuiten, wel doorklussen, maar hoef je ook geen Pregnyl te zetten dan? Ik ben benieuwd wat ze woensdag zeggen.

yvetje: ook al zo'n rotnieuws! Ik vind dat de arts wel snel zegt dat ze niks meer voor je kunnen doen. Ik zou zeggen, eerst zorgen dat die cyste weg is en dan nog eens een eerlijke poging doen! Ik heb geen ervaring met Menopur, maar wat ik begrepen heb is het een natuurlijke vorm van FSH, terwijl Puregon een "chemische" vorm is. Ik gebruik zelf Fostimon, dat is ook een natuurlijke vorm van FSH en ben daar erg tevreden over (maar ik weet natuurlijk niet of het echt verschil maakt t.o.v. Puregon, omdat ik nooit Puregon gebruikt heb).

saar: ook al geen goed nieuws, potverdorie! Mag je de dosis niet ophogen of moet je gewoon met dezelfde dosis doorgaan?

Hier: toch een beetje goed nieuws in dit topic. Vanochtend de eerste IUI gehad en het viel me mee. Manlief had na opwerking 24,3 miljoen zaadcellen over en dat is echt veel! Mijn eisprong was waarschijnlijk nog niet geweest want er zat nog erg veel doorzichtig slijm; de gyn vond het een perfecte timing! Gelukkig maar, want ik was toch een beetje bang dat het slechte timing zou zijn. Dus nu is het 2 weken afwachten geblazen!

4. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig, meiden, wat een rotnieuws allemaal... :(

Weegbree, ik hoop echt dat ze straks iets zinnigs kunnen zeggen. Stom zeg.

Guusje, balen, meid.

Yvetje, dat is echt k*t, zeg. Ik snap dat de gedachte dat het niet gaat lukken je heel bang kan maken. Maar je hebt nog wat stappen te gaan, nog een keer puregon en dan de menopur, dus het kan nog heel goed! Ik hoop het echt!

5. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    goed nieuws bonita!
    spannend!!
    ik krijg woensdag wellicht pregnyl. ze wilde even aazien wat ze zelf doen want ze kunnen ook natuurlijk springen...

6. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, Bonita, fijn, toch nog goed nieuws! Toi toi toi ;)

En ik kan de dosis waarschijnlijk niet ophogen omdat ik heel veel eitjes heb van tegen de 1 cm. Als er teveel gaan rijpen, kan ik deze ronde helemaal gedag zeggen. Maar goed, ik word vanmiddag nog gebeld door de arts over hoe nu verder.

7. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje dames, wat een vervelende berichten allemaal.
    Sterkte en knuffels van mij!!

@bonita, goed nieuws zeg en wow :) wat een mooi aantal zaadjes. (jalours aangezien wij niet boven de 4,5 miljoen komen...;) )
    Zal goed voor je duimen!! succes op het wachtbankje!

Hier alles rustig. Geen symptonen deze keer...verwacht einde van de week mijn menstruatie. Stiekem hoop ik echt dat ie uitblijft, maar uit zelfbescherming stel ik me in op het begin van IVF. Afwachten dus nog hier.

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Spannend bonita, gelukkig nog goed nieuws in dit topic! Ik duim voor je!

9. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, pipsqueak!

@hier: mag toch ophogen naar 75. Hopelijk doen ze het dan wel :)

10. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Wat een kutnieuws hier ook allemaal.
    Zal ik er nog ff slecht nieuws bovenop gooien...
    Helaas is het hcg gezakt naar 24. Het is dus mis. Nu wachten op een bloeding.
    Ben helemaal lam geslagen. Kan ff helemaal niks. Zelfs niet huilen.
    Ze gooien het weer op pech. Ja dat zal dan wel wezen, maar heb er zo weinig aan.

Bonkte: gelukkig bij jou een lichtpuntje. Fijn meid! Spannend en nu weer 2 weekjes wachten.

11. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Bonkte hahah bedoel bonita natuurlijk

12. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nino, wat erg, daar valt al ons leed bij in het niet. Sterkte, meis.

13. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    pff nino :'-(

14. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @nino..jee is het eindelijk raak en dan dat..vreselijk zeg!

@all vanaf begin februari wil ik graag meekletesen in dit forum..
    Ik heb 3 rondes achter de rug van 50/100/150 mg ik reageer er helemaal niet op..in feb start ik met 75 eh menopur..
    Ik zag al dat sommigen starten met 50 eh..wat daar de reden van is weet ik niet?
    En ik moet 7 dagen spuiten vanaf dag 3...en dan ophogen wanneer er niks gebeurd...vind het erg spannend allemaal, maar moet er toch echt aan geloven helaas...

15. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    merel: ik spuit ook menopur, ben begonnen met 37,5 omdat ze t rustig aan wilde doen, de ene vrouw reageert er heel snel op waardoor je overstimulatie kan krijgen. Ik ben nu ook bezig met 75eh aangezien 37,5 nog niet het gewenste effect had!
    Wanneer moet je gaan beginnen met spuiten?

16. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    zit nu op cd 13 met 150 mg maar nog geen groei te zien..ei 6mm en bms 6mm dus niet zo goed gloof ik?;)
    En dan daarna weer provera..dus eerste week feb beginnen met 75 eh menopur...stel ik heb dan overstmulatie dan gaan ze volgende rond met minder eh beginnen...:D

17. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    nino: ik weet echt niet wat ik moet zeggen, vind het vreselijk voor jullie :( . Een hele dikke knuffel en sterkte de komende tijd!

pip: nou, volgens mij hoef je niet heel jaloers te zijn, want de gyn zei dat het boven de 5 miljoen niet meer uitmaakt. Het schijnt dat 5 miljoen even goed is als 24 miljoen zeg maar. En jullie zitten toch heel dicht bij de 5 miljoen! Ik duim en hoop voor je dat IVF niet nodig is!

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Oh neeeeee, Nino, meisje, wat een verschrikkelijk nieuws.. Weet niet wat ik verder moet zeggen. Sterkte wijffie! X

19. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hey Meiden,

Hoe gaat het hier?
    @Nino: las je verhaal... :(:(:(Dikke knufff meid bah bah Bah!!!!!!

Heb heeeel wat om terug te lezen pfff :$
    heel wat nieuwe meiden: Welkom en suc6 ;)

Iedereen een goed en spetterend uiteinde gehad?
    Hier tot in de late uurtje doorgegaan, was erg gezellig maarja kleine melde zich al mooi om 08:00 hihihi:)

Verder ben ik begonnen aan een provera kuur, cyclus was zelfstandig gestart, maar helaas geen groeiende follikels en wel dik slijmvlies. dus deze maand afgebroken:(

Vandaag net de laatste pilletje gehad en heel wat puistjes rijker grrrr:x
    dus van mij mag die ongie wel komen, dan kunnen we weer beginnen aan ronde 5, en ronde 4 menopur.

Verder zit manlief nog steeds in het gips, nog 3 wkn te gaan pfff....
    En kleine man zit vollop in de peuterpubertijd, alles wat NIET mag is MOOI!!!:);)

Zal het lijstje ff aanpassen

Xie knuffff

20. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    ♥ Topiclid info:

- Typje/26jaar/2e kindje
    - Mama3e/33 jaar/3e kindje
    - Bonita/31 jaar/1e kindje
    - Myloon/30jaar/1e kindje
    - citroen/22 jaar/1e kindje
    - VioletRose/29 jaar/1e kindje
    - Nino/27 jaar/1e kindje
    - Pipsqueak/31 jaar/1e kindje
    - Flower77/35 jaar/2e kindje
    - Jolien/25 jaar/1e kindje
    - weegbree/30 jaar/1e kindje
    - Guusje27/30 jaar/2e kindje
    - Yvetje555/25 jaar/1e kindje
    - Saar81/31 jaar/1e kindje

♥ Naam/datum/afspraak:
    - 11-1 citroen 2e fm
    - 12-1 weegbree fm
    - 14-1 yvetje controle en nieuw plan
    - 14-1 Saar81 fm
    - 25 - 1 Nino 1e echo 7+1
    - 31 - 1 weegbree fertiloscopie

♥ Ronde (MMM):

- Typje,7 rondes zelf, 1 ronde Provera, 4e ronde Menopur/Pregnyl
    - Mama3e,8 rondes met clomid 50/100/150,5e ronde Puregon 125ie + pregnyl,2e x IUI 9 januari 2013
    - Bonita: 2 rondes Clomid 50, 4 rondes Clomid 100, nu 7e ronde Fostimon / Pregnyl waarvan ronde 1 IUI
    - Myloon, 4 rondes clomid, nu 1e ronde Puregon
    - citroen, ronde 9, puregon/pregnyl + zelf klussen
    - VioletRose, 3 rondes clomid, nu 4e ronde Puregon
    - Nino: 6 rondes met primolut en clomid 50/100/150 geen eisprong + LEO nu 5e ronde menopur wel met eisprong
    - Pipsqueak: 2 rondes clomid, 6 rondes menopur+pregnyl waarvan nu de 4e iui
    - Flower77, 6 rondes Ovulatie Inductie gehad, mogelijk IVF starten?
    - Jolien, 8 rondes clomid 50, 1 ronde Menopur en ovitrelle
    - weegbree 2 hele lange rondes zelf, 1 ronde clomid, afgebroken, sloeg niet aan, nu 3e ronde puregon 50eh
    -Guusje27,7 rondes clomid, 1e ronde puregon
    - Yvetje555, 4 rondes Clomid, 2 rondes Puregon zonder resultaat
    - Saar81, 1 ronde Clomid, 2e ronde Puregon

♥ NOD (Op het wachtbankje):
    - guusje, nod 16-1-13
    - Pipsqueak NOD 21-01
    - mama3e NOD 23-01
    - weegbree NOD 26-01

♥ Zwanger:
    -Jolien
    -Nino

Deel Deze Pagina