Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hallo mama3e,
    gezellig dat jij ook meekletst! wel jammer dat je ook in de mmm zit natuurlijk!

heb je ook PCOS? of heb jij een andere reden om te spuiten?
    welke ronde zit je en hoeveel puregon spuit je? (nieuwsgierige ik)

die ene dag ongi, is dat gekomen na provera? ik denk dat je dan goed hebt gedaan aan het starten met spuiten hoor meid.
    mijn gyn heeft ook wel eens gezegt dat ze niet raar zou opkijken als ik niet of amper ongi werd na de provera...
    zolang het echt helder rood bloed was kun je het denk ik wel zien als een menstruatie.

maar hoef jij op cd3 dan niet te komen voor een uitgangsecho?

succes meid!

2. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Hoi Miss Miranda,
    Wat fijn dat je terug reageert....

Jij denkt dus dat het geen kwaad kan ? maar is mijn bmsv dan niet te dik ? want echt ongi was het niet hé, nou ja...ik wacht het maar af as maandag, spannend !!

Ik heb 7 mnd clomid geslikt 50/100/150, waarvan 4 x een eisprong en 1 x zwanger maar vmk met 5 weken.
    Ik heb al 2 mooie kids van 8 en 10 jaar en willen nu graag voor een 3e kindje. Mijn andere kids heb ik gekregen met alleen clomid 50 en in 1 x was het beiden keren raak.

Raar he dat het nu dus langer duurt toch?
    Nu dus eindelijk aan de puregon, ik hoop dat ik nu wel een eitje krijg want ik heb al 3 mnd niks gehad. Ik geloof dat ik al kan huilen als ik weer een eitje krijg deze maand.

Pffff, was het maar maandag :):):)

3. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Oeps wat vergeten te vragen....
    Dus je kan zelfs al starten met provera als je dus niet ongi ben geworden na de provera ?

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    je laatste vraag snap ik niet helemaal...
    misschien bedoel je:
    Dus je kan zelfs al starten met PUREGON als je dus niet ongi ben geworden na de provera ?

ik heb dit zelf nog nooit mee gemaakt... maar mijn gyn heeft ooit tegen mij gezegt dat er een mogelijkheid was dat ik na provera niet ongi zou worden... als ik dan volgens mij na een week na het laatste pilletjes provera nog niet ongi was dan gingen we volgens mij gewoon starten...

ik ga ook huilen hoor, als ik een ei heb! haha...
    ik zit sinds maart in de mmm en heb sinds die tijd nog nooit een eitje gehad...
    ik weet niet of je terug hebt gelezen in dit topic maar ik zat er even heel dicht bij... maar opeens was het eitje weg.
    dat was echt een hele grote teleurstelling!

ik ga voor je duimen meid!

5. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Miss Miranda, ik heb idd een beetje meegekeken in dit forum en zag jou verhaal.

Tjee meid ,dat zit idd ook niet mee met jou...

Ik heb 2 mnd geleden ook een hoopvol eitje gehad maar wel in de verkeerde eierstok....op één of andere manier krijg ik alleen maar een eisprong aan mijn rechterkant :(. Het leek dus dat er toch eentje aan kwam in mijn linker, maar ook helaas niet groter geworden dan 10mm, en daarna was hij weg...raar hé.

Vanmorgen ben ik ineens weer hevig ongi geworden, het was alleen nog maar bruine drap (sorry), dus ik hoopte dat het bijna weg was, maar nu komt het ineens allemaal goed door lijkt het wel.
    Wat is het menselijke lichaam toch bizar toch?

Ik moet er wel bij vertellen dat ik begonnen ben met Etos zwanger worden vanaf gisteren, dus misschien heeft dat er mee te maken ?

Bedankt dat je voor me wil duimen, waar sta jij nu in je cyclus dan?
    Krijg je ook weer binnekort een fm?

6. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @mama3e...

ik weet niet waar ik nu ben in mijn cyclus...
    ik had immers dat bruinverlies, en dat werd een soort bloed, maar niet helder rood... maar wat bruin en ook niet echt heel vloeibaar zoals bloed...

het is nu dus niet duidelijk of dit nou een menstruatie is of niet...

áls ik een eisprong heb gehad dan is dit wel errug vroeg om dan nu al ongi te worden...
    misschien wel een innestelingsbloeding ofzo...
    heel vaag allemaal.

als de ongi doorzet moet ik maandag langskomen voor een uitgangsecho en dan kan ik weer beginnen met de volgende ronde, en dan start ik gelijk met 100 eh spuiten...

als het niet doorzet dan moet ik a.s. dinsdag voor een bloedtest om te kijken of er een eisprong heb gehad.

ik weet nu dus niet zo goed wat ik moet denken, ben ik nou ongesteld geworden of niet...
    beetje moeilijk want ik wil liever niet beginnen met spuiten als een eisprong (en wie weet een zwangerschap) niet is uitgesloten...

leuk, die onzekerheid ;)

7. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    wat is het hier rustig zeg! :)

vanmiddag mag ik langskomen in het ziekenhuis...
    hopelijk krijg ik dan meer duidelijkheid over die bloeding van het weekend... was ik nou ongesteld of niet?
    we zullen het zien...

8. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hoi meiden,
    even snel voordat ik naar mijn werk ga...
    Helaas was de minder leuke verpleegkundige er vandaag, en die zegt nooit meer dan nodig is zeg maar, maar goed.
    ik heb alles uitgelegd en de fertiliteitsverpleegkundige zei dat we niet uit kunnen gaan van een menstruatie...
    daarvoor was het te weinig helder rood bloed zei ze.
    eigenlijk moest ik morgen bloedprikken op progesteron, maar dat mocht vandaag. dus dat heb ik net gedaan.
    vanaf morgen mocht ik bellen voor de uitslag maar ze wist niet zeker of het er dan al was...

daar dus even de uitslag van afwachten... kijken of er een eisprong is geweest of niet.
    ik mag deze week zoiezo nog niet beginnen met spuiten...
    ''ik wil nu geen risico's nemen'' zei ze, want de bloedtest van de eisprong is nooit 100% zeker.
    dus nu afwachten... misschien word ik nog wel echt ongesteld... maar dat denk ik zelf niet want dat wordt ik nooit uit mezelf...
    zoiezo tot 3 september wachten,,, dan kan ik eventueel een zw. test doen... en 3 september ook weer contact opnemen met het zh... als ik niet zwanger ben moet ik dan weer aan de provera...

al met al komt het er dus op neer dat ik heeeeel veel geduld moet hebben... en toch nog zolang moet wachten omdat ik toch weer aan de provera moet en alles...

;)

9. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Hoi meiden,

Jeetje missmiranda balen zeg die onzekerheid. Inderdaad word je geduld zo aardig op de proef gesteld.

Welkom mama3e. Ga je nu dan weer starten met de puregon op cd 3?

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    nou meiden ik heb inmiddels gebeld voor de uitslag...
    progesteron waarde: 1.4 :(
    dus geen eisprong gehad...!

ik bel zometeen nog maar even naar het ziekenhuis... want waar wacht ik nou op ?!?
    als die bloeding het weekend wel ongi was, zit ik nu op cd 5... zou ik dan nog kunnen beginnen met spuiten?
    en anders wil ik meteen wel weer aan de provera. want ik zie niet echt in waarom ik nu nog moet wachten, jullie?

11. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Hallo Nino,
    Ik ben idd begonnen op cd 3 met spuiten. Wat wel heel raar was, dat ik afgelopen zaterdag echt ongi werdt :( echt zo raar...
    gelukkig is het vandaag alweer bijna weg, dus ik denk dat het afgelopen dinsdag dus geen echte ongi was, maar wat dan?

Miss Miranda, Hé balen meid, ik mocht ook gewoon starten met het spuiten hoor op cd 3, en zoals je hierboven kan lezen was ik niet eens echt ongi geworden die dan maar pas zaterdag.
    Ik spuit nu voor het eerst 50iu per x

Gisteren heb ik wel mijn 1e echo/fm gehad op cd 7, lekker met al die bloed :$. Maar helaas was er niks te zien, had ik ook niet echt verwacht. Bmsv was ook nog niet echt dik...
    De ferti-arts loopt naar voren en zegt nog even tegen mij: ik zie je zo bij de balie, kleed je maar aan. Vervolgens kom ik aan de balie, is de arts verder gegaan met haar spreekuur en de ass moest mij de groetjes doen..:x Nou ja dat is toch ook wat of niet? Ik voelde me gewoon niet serieus genomen en voelde me echt een product. Misschien was ze boos dat ik ongi was ofzo, maar dat had ik van tevoren tegen haar gezegt ...Rare mensen hoor die artsen Bah !!
    As vrijdag moet ik voor mijn 2e fm komen, i

12. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    MissMiranda: Nou ja balen zeg. Dan kun je toch net zo goed de nieuwe ronde ingaan en meteen beginnen met spuiten of desnoods eerst provera.

mama3e: ja soms zo moeilijk te bepalen he of het al een goede ongi is of niet. Wanneer heb je je volgende meting?
    Lijkt me niet dat ze boos was over de ongi. Komt zo vaak voor. Wel apart dat ze er ineens niet meer was. Misschien was het super druk ofzo.

Hier heel benieuwd naar morgen. Alweer op cd 23 geloof ik... Maandag had ik meerdere eitjes net als vorige week. Er wil er alleen niet echt één doorgroeien. Toch opgehoogt voor het weekend. Echt raar. Links had ik er 2 van rond de 12 mm. Rechts één van ronde de 15, 13 en nog één rond de 11 mm. Ben zo bang op overstimulatie, maar ze blijven zo lang hangen.

13. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Mama3e: Oh lees t al... Vrijdag moet je weer. Ga voor je duimen meid!

14. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!!

jeetje, ik heb een hoop berichtjes gemist??:S

@missmiranda, balen zeg dat het toch geen eisprong was! ik zou gewoon even voor een echo vragen om te kijken of je bms dun is (dan was die bloeding dus je ongi) en dan zou je misschien nog kunnen beginnen met spuiten! ieder ziekenhuis denkt hier anders over dus zou gewoon even bellen om te kijken wat hun zeggen.

@mama3e, jeetje wat raar zeg van je arts! daar zou ik ook echt niet blij mee zijn, dan voel je je idd net een product. hopelijk is er vrijdag wel groei te zien!!

@nino, het is nog even spannend dus. het kan maar beter iets langer duren dan dat je dadelijk overstimulatie hebt maar zo is het wel frustrerend als er steeds niks verandert! succes morgen!!

ik had vandaag een flinke temp dip en dus ook weer ongi geworden helaas. donderdag of vrijdag heb ik mijn uitgangsecho en dan vrees ik weer voor cytes. dat zou dus betekenen dat ik weer een paar weken stil lig. een paar spannende dagen dus weer voor mij!

liefs

15. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Nino, bedankt voor het duimen ;)

Boeff, ik hoop voor jou dat er geen cystes te zien zijn op de echo morgen of overmorgen! Moet je dan weer wachten totdat deze weg zijn dan? en hoe gaan ze dan weg ? provera ofzo?
    Maar je bent nu toch ongi geworden?
    Ikzelf heb maar 1x tot nu toe een cyste gehad maar dan ik mijn baarmoeder zelf, volgens de arts kan dit geen kwaad en was dit weer weg zodra ik weer ongi werdt.

All, vandaag ben ik eindelijk weer van mijn ongi af pfff.
    Ik ben ook begonnen afgelopen week met Etos zwanger worden.
    Hebben jullie hier ervaring mee ?
    Trouwens hebben jullie bijwerkingen van de puregon ?
    Ik heb de laaste tijd erg veel last van hoofdpijn en ben vaak misselijk...

Wanneer beginnen de follikels eigenlijk te groeien met Puregon?
    Dus vanaf welke cd ongeveer ?

Jeetje wat een vragen he hahaha;)

16. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @mama3e, wat je muts die arts zeg! onbeschoft! maar een echo tijdens je menstruatie is normaal hoor meid, dat zien ze zo vaak... dat is voor hem geen reden om zo te doen.
    even over de puregon...
    ik heb der ook altijd flink hoofdpijn van en ben ook best moe!
    op welke dag de follikels gaan groeien kan je niet zeggen... het is maar net hoe je eigen lichaam er op reageert en dat is bij iedereen weer anders.
    maar lichaam reageerde er de laatste keer vrij laat op, op cd20 was er 1 van 11 mm...
    ik hoop dat het bij jou eerder aanslaat meid!

@nino, wat spannend!! ik duim voor je dat er 1 of 2 doorgroeien en dat de rest lekker klein blijft !!

@boef, wat balen dat je ongi bent geworden meis! en nu duim ik enorm voor je dat er geen cystes zitten.... waarom lig je dan een paar weken stil (heb niet zoveel verstand van cystes ;))

@all
    ik heb gister dus overlegt en mijn ideeen voorgesteld... dit was haar reactie:
    bij prikken op progesteron komt het heel nauw met de dag waarop je prikt... 1 dag te vroeg of te laat prikken kan al een hele andere waarde geven. daarbij komt dat de bloedtest niet 100% zekerheid biedt. en omdat we niet zeker weten of je een eisprong hebt gehad weten we ook niet wanneer die eventueel was.

daarom moet ik nu toch nog wachten tot a.s. maandag.
    misschien word ik ondertussen nog wel echt ongi, anders moet ik maandag een test doen en als die negatief is mag ik weer aan de provera...

ze willen absoluut geen risico's nemen, zo werkt dat bij mijn ziekenhuis. opzich baal ik natuurlijk wel omdat het wachten zo vervelend is. maar aan de andere kant wel heel goed dat ze zo netjes werken en niet zomaar weer vanalles doen.

ik ben er van overtuigd dat ik niet zwanger ben, ik geloof die bloedtest wel... als de waarde nou 20 of 25 ofzo was dan had ik nog wel wat hoop, maar 1.4 is voor mij duidelijk genoeg. (vanaf 30 heb je een goede eisprong)

dus maandag weer aan de provera... en nu geduld hebben...
    misschien is een weekje rust voor mijn lichaam niet eens zo gek, voor de geest wat minder ;)

17. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Heb ook al zoveel berichten gemist zeg!
    @mama3 welkom en alvast succes vrijdag. Ik heb geen ervaring met Puregon, dus kan je helaas niet helpen met je vragen.

@missmiranda Jemig wat een gedoe voor je zeg! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en mag je beginnen met spuiten.

@ Boeff Jammer en spannend weer zeg! Ik zal duimen dat je weer door mag met spuiten en geen cystes hebt!

Update van mezelf.
    het gaat niet zo goed met mij. De eitjes willen niet groeien en ik ben al opgehoogd naar anderhalf ampul menopur. Morgen moet ik weer terug voor een echo en hopelijk valt er dan wat te zien.
    Ik heb erg veel stress van mijn werk, het maken van de afspraken en de behandelingen en alles wat erbij komt kijken. Vandaar dat ik samen met mijn werk heb besloten om binnen de organisatie te gaan kijken naar werkzaamheden die beter te combineren zijn met mijn werk dan nu. Even een pas op de plaats dus, voordat ik helemaal uit ga vallen. Helemaal als straks blijtkt dat we doormoeten naar ICSI. Dat is ook de reden dat ik niet vaak reageer. Maar probeer wel bij te blijven hoor!

Hoe is het met alle andere wachtenden en eitjes?
    liefs Pip

18. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ff een berichtje van mij; ik denk dat ik ongesteld ga worden (of al ben). Tot nu toe maar een heel klein beetje, maar toch... wel wat bruin en vers bloed verloren. Alleen bij het afvegen, maar zo begint het meestal bij mij. Dus ik beschouw deze ronde maar als mislukt. Misschien toch eens bloed laten testen voordat ik weer ga beginnen met spuiten? Ga morgen maar eens telefonisch overleggen, denk ik. Ze zijn nu niet meer bereikbaar. In het zh waar ik zit, checken ze niet of je echt ongesteld bent geweest (bijv. adhv een uitgangsecho, of je bloedwaarden). Misschien heeft dat wel te maken met het feit dat ik Ovritrelle gebruik, waardoor er met zekerheid is te zeggen dat er een eisprong is. Als ik nu wel ongesteld ben, moet ik op de derde dag beginnen te spuiten met GonalF en op de 10e dag komen voor een echo. Begint het hele riedeltje weer van voor af aan.
    GRRRR.... echt balen! :x

@Boeff: Ook balen dus, verdorie! Ben je al geweest vandaag? Mag je al beginnen? Of zijn er cystes gezien?

@MissMiranda: Vervelend die onzekerheid. Dat vind ik persoonlijk altijd het ergste. Maar wel goed dat ze geen risico nemen!

@Nino: Bij mij is dat ook wel vaker zo gegaan. Zelf een paar keer dat ze dachten dat er aan de ene kant een dominante zat en vervolgens een follikel aan de andere kant een inhaal slag maakte en de grootste werd. Ik kan er eigenlijk nooit een peil op trekken en de artsen zitten er soms ook behoorlijk naast. Ik schrijf 'de scores' altijd op in m'n agenda (de grootte/ links en rechts), gewoon voor mezelf. Anders onthou ik het nooit :).

@Mama3e: Ik heb geen ervaring met Etos Zwanger en Puregon, dus op je vraag heb ik geen antwoord.

@VioletRose: Geen Wifi? Of toch de laptop maar niet mee, haha!

Succes iedereen, dat er maar snel positieve berichten te lezen vallen!

19. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Waah! Wat een hoop berichten. Ten eerste; welkom mama3e.

Vandaag Wifi! Jeej.....nee in de Ardennen hadden we geen wifi alleen een internet cafe. Hier hebben we geen gebruik van gemaakt. Ook wel lekker hoor om op vakantie geen internet te hebben.....of zwangerschapspagina te volgen. We zijn hier tenslotte om even de behandelingen achter ons te laten behalve dan dat ik mijn provera niet moet vergeten.

Maar vandaag zitten we in Vianden, Luxemburg in een prachtig Hotel met uitzicht op het kasteel. Met wifi :D

Dus nu liggen we heerlijk in ons bedje lui te zijn en te internetten.

Ik beloof dat wanneer we thuis komen ik op jullie berichten zal reageren!

Heel veel liefs uit Luxemburg!

20. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Violetrose: Goed zo meid lekker genieten van je vakantie!

Pip: Ik zit ook op 1,5 ampul vanaf vrijdag. Lastig he dat mixen? Goed dat je ff pas op de plaats neemt. Werk komt niet op nr. 1. Eerst je gezondheid en geluk. Hopelijk gaat er snel wat groeien. Snap het heel goed hoor. Je hebt het gevoel dat je word geleeft met al die afspraken.

Boeff: Ahhh nee! Toch ongi.. echt balen! Hopelijk lig je er niet weken uit.

Flower: Oh nee he jij ook al! Balen zeg!

MissMiranda: Hmm lijkt me inderdaad niet dat je dan een eisprong hebt gehad. Pfff inderdaad dat wachten is echt verschrikkelijk! Nou maandag is nog een beetje te overzien.

Mama3e: Nee ik gebruik de vitaminepillen van vsm geloof ik... Maar die van de etos zal ook prima zijn.

Hier vanmorgen weer een meting gehad. Een eitje rechts is nu 16,7 mm. Dus weer iets gegroeid en het goede is dat de rest niet echt mee gegroeid is. Links dus nog die van ronde de 12 mm en rechts nog een van 13 naast die van 16,7! Mijn fertiliteitsarts heeft overleg gehad met de gyn. Die adviseerde dan vrijdag weer een meting, maar heb een lekker eigenwijze fertiliteitsarts die me toch voor de zekerheid ook morgen wil zien. Ze was bang dat als het eitje ineens een groeispurtje krijgt we dan te laat zijn. Wel een heel fijne vrouw hoor! Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina