Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hier deed clomid 50mg zijn werk, iedere maand een Eisprong. Wel merkte ik op dat met clomid altijd dun bsv had. Volgens fertiliteitsarts maakte dat niets uit maar lijkt mij van wel?
    Manlief had 95 miljoen guppies zwemmen dus dat zat ook goed gelukkig. Ook een hsg onderzoek gehad en alles is gelukkig doorgankelijk. Ben benieuwd wat de puregon gaat doen!

Liefs

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Oeps, nog een keer hetzelfde verhaal! Haha sorry!

Ja hoor, prikken ben ik sowieso al gewend door mijn ziekte dus voor mij piece of cake!

En ik zou het als ik jou was toch een keer overleggen Weegbree, misschien heeft het inderdaad er toch mee te maken!! Ik hoop dat mijn slijmvlies dit keer wat dikker blijft!

3. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @Guusje...ik ga menopur gebruiken omdat ik geen enkele reactie had op clomid 50/100/150.
    Menopur is trouwens wat anders dan puregon omdat menopur fsh en lh bevat en puregon alleen fsh..
    Ik denk dat puregon dan mij ook minder goed of niet zou werken omdat er waarschijnlijk veel eh nodig zijn om mn eitjes te laten groeien...meiden die wel iets reageren op clomid krijgen vaak puregon mee..
    Ik vraag me af hoeveel meiden er net als ik resistent zijn en daarom aan de menopur zitten?

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @all.. hier lijkt het toch echt over te zijn... :(
    het is een broer zus situatie geworden waarin ik de enige ben die probeert om er voor te vechten...
    hij doet totaal niet zn best... ik moet iedere keer maar afwachten of hij normaal doet of heel afstandelijk...
    en als hij normaal doet en we geen meningsverschil hebben ofzo, dan voel je gewoon dat er een afstand is ontstaan.
    er komt helemaal niks van zijn kant. zelfs een knuffel of een kus kan er niet van af. dat komt niet bij hem op zegt ie (als je er echt voor wilt vechten vergeet je zoiets niet!)
    ondertussen moet ik constant op mn tenen lopen om de dag door te komen... ik hou het niet meer vol en daarom heb ik besloten dat ik nu aan mezelf moet denken...
    ik kan hem wel proberen het naar zn zin te maken, maar waarom zou ik dat doen als ik zelf ongelukkig ben?
    ik vind het erg moeilijk :( ga deze week nog terug naar mijn ouders daar kan ik gelukkig weer terug komen...
    wie had dit ooit gedacht?

5. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @Citroen..wat verdrietig dat je vriend niet wil knokken voor jullie relatie en ik geef je dan ook groot gelijk door er maar een punt achter te zetten. Daar wordt niemand gelukkig van!
    Ik hoop dat je bij je ouders een beetje kan rusten en alles laten bezinken zodat je weer verder kan met je leven hoe moeilijk dat misschien ook is! Ik vind het knap en moedig dat je in zon situatie de stap durft te zetten en zegt IK kies voor mezelf! *respect*

6. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    morningg hier vanmorgen goed ongesteld geworden!! gelukkig!
    echt blij om! om 11.20 uitgangsecho. hopelijk zijn de cystes weg...
    citroen wat rot voor je! maar goed dat je voor jezelf kiest!! knuff

7. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik duim voor je, Weegbree! Wat bizar, hè, dat dat bloed ons de ene keer zo blij maakt en de andere keer weer ontroostbaar verdrietig. Ik hoop heel heel heel erg dat alles er goed uitziet straks!

Citroen, wat verdrietig. Inderdaad moedig van je om actie te onderneme. hoeveel mensen blijven niet bij elkaar, terwijl ze ongelukkig zijn, alleen uit angst om alleen te zijn? Sterkte, meis, want makkelijk is het niet, om zon stap te nemen.

Hier voor mijn gevoel wat meer last van de Pregnyl dan vorige keer: puistjes en erg moe, heb nog niet eens in de buisluiter gekeken of dat bijwerkingen kunnen zijn, maar lijkt me wel, allemaal hormonaal gerommel.

8. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    hoiii dames!
    ik ben ook weer terug!
    alles was mooi schoon! jeej! ik start zaterdag weer met spuiten!
    dit keer menopur ipv puregon. hopelijk werkt dat ook mooi bij mij! en beter op mn bms.

9. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Citroen sterkte en dikken knuffel.
    Het is goed dat je voor jezelf kiest, respect voor jou!
    Hopelijk vind je snel je geluk weer met jezelf!

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Hoi meiden,

Mag ik met jullie mee kletsen?
    ik heb vandaag mijn puregon pen gekregen, maandag spuitinstructies en donderdag waarschijnlijk starten met spuiten en dus met IUI !! :)

ik ken sowieso al wat meiden uit dit topic uit mijn oude pco topic!

*zwaait naar merel en yvetje*

en mijn liefste BFF vriendinnetje die ik ook prive ken weegbree
    *zwaait ook naar jouw*

ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen en jullie ervaringen mag aanhoren? :)

Liefs Bbibi

11. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    joehoe toppertje!
    welkom hier!

12. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Citroen,
    Bij deze even heel veel sterkte de komende tijd voor jou!
    Hoe moeilijk het ook is, ik vind het ook dapper van je, en hoop voor je dat dit de beste beslissing is!

@weegbree,
    wat fijn dat de cystes weg zijn en je weer mag beginnen!!
    Ik duim voor een top ronde met goed resultaat!

@Saar81,
    Vervelend joh die bijwerkingen.
    Puistjes heb ik niet echt, had ik de vorige ronde ook niet.
    Wel ben ik ook heel moe, kan smorgens mijn bed niet uitkomen.
    En ik heb pijnlijke borsten, dat had ik de vorige ronde ook.
    Het blijft spannend he, dat afwachten!?

@Bbibi,
    Welkom hier!
    Zie je een beetje op tegen dat spuiten?? of heb je zoiets van laat maar komen!? Succes in iedergeval!

Hier verder geen bijzonderheden.
    Ja morgen ben ik jarig, maar vier het dit jaar niet, is nog veel te snel na het overlijden van mijn moeder.

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @weegbree hoi schat :D

@myloon: dank voor je welkom :)
    nee ik zie er totaal niet tegenop, heel raar gezegd misschien maar wij keken hier echt naaruit!
    ik spuit 2x per week B12 injecties in mijn spier met enorme naalden, en mijn broer is diabeet, dus ervaring genoeg (helaas).
    dus ik weet zeker adt dat spuiten mij enorm mee gaat vallen. Al vind ik in mijn buik niet erg fijn, maar alles voor het goede doel! :)
    daarnaast gelukkig gelijk in combi met IUI :) dus dat verhoogt weer onze kansen! man zijn zaad was enorm slecht, nu al heel erg verbeterd maar nog niet 100% helaas! dus fijn dat we verder kunnen!!

zijn jullie alleen aan het spuiten of ook gecombineerd met iui bezig?
    en zo te lezen zit jij weer op het wachtbankje? spannend hoor :)

14. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    @Bbibi Welkom!!
    Purgon is toch een pen? Ik krijg ook maandag of dinsag prikinstructie en begin dus ook maandag/dinsdag met menopur spuiten. Ik zie er wel tegen op hoor!

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @merel hoi :) ik volg jullie hihihi
    Mare idd! Ze wilde mij menopur geven ( ddoen ze standaard in ons ziekenhuis) en toen heb ik zelf gevraagd of ik een pen kreegn met dan puregon! En na enig overleg besloten dat ik er een kreeg hihi! Ik ga zometeen als ik uit mn bed kom hihi, bij apotheek spullen halen! Dan maandag spuitinsteucties en ik verwacht donderdag of vrijdag beginnen ( ligt natuurlijk eraan of ik dinsdag of woensdag ongi wordt)

Maar jij gaat dus ook beginnen? Krijg jij daarbij ook gelijk iui ? Of slleen spuiten? Xx

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai Bbibi, welkom!

Ik ken het gevoel dat he eindelijk weer met iets nieuws mag beginnen, hopelijk is dit het juiste middel he! Ik ben nu ook aan de 1e ronde puregon begonnen, hiervoor 6 rondes met clomid 50 gehad, allemaal en goede Eisprong, helaas niet zwanger van geraakt. 7e ronde een cyste gekregen waardoor ik een maand moest overslaan, daarna was het kerst en waren ze gesloten en daarna erg lang gewacht op ongi. Al met al 3 maanden verder.. En nu dag 4 van de puregon, zometeen echo!

Weegbree; jeeeh, nieuwe ronde!!

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Hoi guusje!

Zo te horen heel herkenbaar dus voor jouw?
    Ik heb ook ( op een na) alle rondes een perfecte eisprong gehad! Alleen ook geen zwangerschap! Man heeft/had enorm slecht zaad! ( lees zo goed als onvruchtbaar) dus niet zo heel gek!
    Wat vervelend dat je zo lang moest wachten zeg voor je aan de puregon mocht! Ga jij nu alleen aan de puregon zonder iui of ook gecombineerd? Ik wilde het graag maar meteen met iui! Mijn man zijn zaad is inmiddels al een heeeel stuk beter maar nog niet perfect! Dus iui vergroot onze kansen gelukkig :)

Succes met je FM vandaag!

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai,

Mijn man heeft goed zaad gelukkig, 95 miljoen. Dus daar ligt geen probleem! Net echo gehad, bsv was 5mm, 1 ei van 11 en 1 van 10, dus zijn nog klein, maar ik zit pas op dag 8. Maandag weer terug voor een nieuwe echo!
    Maar wat raar dat je niet gelijk IUI erbij krijgt, dat doen ze toch meestal als zaad niet optimaal is? Wat erft je man gedaan om zaad te verbeteren?
    Wij zonder IUI, is ook niet nodig met kwaliteit zaad van mijn man!

19. Saar81

Saar81 Fanatiek lid

16 apr 2012
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Myloon, ja, die zere borsten heb ik ook, dat had ik vorige ronde ook. En ze zijn nogal huge.oh, jij hebt dus ook de moeheid, dan weet ik in ieder geval dat dat daarvan kan komen.

@Bbibi, welkom, mocht jij zelf kiezen dan, of je meteen met de IUI begon (omdat je zegt dat je dat graag wilde)?

@Merel, ik vond de eerste keren spuiten ook superspannend. Ik heb tijdens de prikinstructie meteen een spuit erin gezet (zonder medicijn). Toen ik even later wegging, ging mijn hart nog steeds KABOEM KABOEM. Die avond vond ik het ook nog spannend, maar ik was héél blij dat ik de naald al eens naar binnen had gebracht. Daarna vond ik alleen de eerste keer Pregnyl nog wel eng, maar het wordt allemaal heel snel normaal. Ik word nu zelfs niet meer warm of koud van bloed prikken, nou, je had me vroeger moeten zien!

Hier: ik voel migraine opkomen en vrees dat dat wijst op een naderende menstruatie, vorige keer had ik menstruatie op dag 9 na Pregnyl en zit nu op dag 7, dus dat zou zo maar eens kunnen kloppen. We zullen zien.

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @guusje kijk dat is fijn dat je man wel goed zaad heeft! Dat scheelt al een hele hoop! Bij ons is het ok onduidelijk waarom zij zaad zo slecht was! Mijn man is heel slank eet gezond rookt niet en drinkt niet dus was echt een shock voor ons! Gelukkig was alles goed bloed echo etc!

Zijn zaad was in september: 29miljioen/ml maar 4% beweegelijk en 99% afwijkende vorm!

Tien heb ik hem ontzettend veel vitaminepreparaten gegeven en ajurvedische preparaten ( ik ben hie heel erg in thuis gelukkig) en iedere dag vers geperste jus d orange en citroen!
    En nu was zijn zaad na 4 maanden :

85miljoen/ml 93% beweeglijk ( waarvan 15% a en 15% b) en 15% afwijkende vorm

Dus oftewel een giga verschil in zon korte tijd gelukkig! Dus de moeite die mijn man ervoor doet heeft zijn vruchten afgeworpen gelukkig hihi :)

Logisch dat ze jullie dus alleen spuiten geven! Opzich ook fijn natuurlijk want dan kun jij toch nog op een "natuurlijke" manier zwanger raken, en laten we eerlijk zijn dat eil iedereen het liefste toch :)

@saar ja ik mocht dat nu zelf mee bepalen! Normaal ga je alleen spuiten! Maar omdat ik zoooo boos was dat hij me een half jaar met clomid naar huis had gestuurd terwijk mijn man zo goed als onvruchtbaar was, durfde hij dat nie meer aan te kaarten bij mij hahaha! Wij hebben gewoon met mijn mans zaad meer kans met iui, en laat ik nou niet van "aanmodderen" houden! Dus dan maar gelijk iui :)
    Beterschap meid, ik hoop dat je migraine krijgt door een zwangerschap ipv ongi !!

Deel Deze Pagina