Puregon of andere hormonen spuiten

Discussie in 'MMM clubs' gestart door VioletRose, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @pip, he meid, wat jammer dat de eitjes niet willen groeien, ik weet goe je je voelt... echt meid het komt goed, al voelt dat soms niet zo! ook hoop ik dat je werk-stress een beetje afneemt want dat soort dingen kun je er natuurlijk niet bij hebben...
    je zei ''voordat ik helemaal wegval''... kun je dan niet op je huidige werk blijven?
    je hebt het over ICSI. rustig aan meid, eerst leren lopen voor je gaat rennen. dat is nog niet aan de orde... ik snap je wel hoor meid, ben zelf ook zo. soms moet je weer even down to earth komen ;)

@flower, Shit! wat rot dat je ongi bent! nu begint het allemaal weer opnieuw... helaas bij mij straks ook. maar probeer het positief te zien meid... je bent na deze mislukte ronde toch weer een stapje dichter bij je wondertje ;)

@violet... wij zijn 2 jaar terug ook naar vianden op vakantie geweest... ook in een hotel met uitzicht op een kasteel! welk hotel zitten jullie, wij zaten toen in Belle Vue...
    mooie omgeving daar, geniet ervan meid!! even lekker niks

@nino waauuw wat goed!! misschien is ie morgen groot genoeg en dan kun je pregnyl zetten. en misschien doet die van 13 ook nog wel net mee!! ben het even kwijt, krijg jij dan ook IUI?
    Ik heb een goed gevoel over je eitjes meid!! :)

@hier geen nieuws te melden ;)

2. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    MissMiranda: Nee IUI is (nog) niet nodig. Heb in de maanden clomidgebruik van al die keren maar één keer een eisprong gehad en die was meteen raak. De zaadjes kunnen goed de weg vinden zeg maar, dus eerst zo weer proberen.

Vanmorgen weer geweest. Eitje is nu dik 17 mm! De andere zijn wat achter gebleven en sommige zelfs kleiner geworden hadden we de indruk. Heel goed dus. Mag in principe morgen al de pregnyl zetten. Zelf vond ik het nog wat klein. Ben bang dat t dan mislukt. Ze schijnen het toch te doen vanaf 17 mm. Hoe worden jullie hierin geadviseerd door het ziekenhuis? Degene die hier al pregnyl hebben gebruikt, vanaf wanneer mochten jullie pregnyl spuiten?
    Hoefde morgen ook dan eigenlijk niet te komen, maar ik wilde het zelf toch wel. Als tie er nog zit en weer wat gegroeid is geeft me dat toch een beter gevoel.
    Dan 12 uur na de spuit seksen en 36 uur erna nog een keer. Dan vanaf zondag moet ik 2 weken lang een soort tabletjes vaginaal inbrengen (3 x daags) Dit zou dan het baarmoederslijmvlies op een goede manier beinvloeden? Hebben jullie hier wel eens van gehoord of dit gekregen. Schrijven ze in dit ziekenhuis standaard voor als je menopur en pregnyl gebruikt.

3. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    @nino... 17 mm is goed hoor meid!
    ik dacht zelfs dat pregnyl al vanaf 16 mm gezet kan worden...
    die vaginale tabletjes, is dat utrogeen ofzo? heb er wel eens wat over gehoord maar weet er niet veel van. ik hoef het niet te gebruiken.
    Succes vandaag! ik ben benieuwd.

4. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Missmiranda: Ja klopt utrogestan heet het. Schijnt ook vaker voorgeschreven te worden bij IVF, maar bij mij dus ook.
    Nou je gevoel klopte! Mn ei is doorgegroeid naar de 19 mm!!!
    Heb vanmorgen de pregnyl gezet. Vanavond en morgenavond er tegenaan hihi!

5. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    zie je wel nino! super meid!!
    nu flink klussen en dan meot het toch goed komen deze ronde

ik duim voor je :)

6. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    upje ;)

7. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Hallo meiden,
    bedankt voor het warme welkom hier !;)

Violet,lekker nog op vakantie....heerlijk geniet er maar lekker van want voordat je het weet beginnen alle gewone dingen weer. pfff.

Nino, wat goed zeg een ei van 19mm !!
    Ik ga voor je duimen. Nog even vanaaf ertegen aan he hihi.:p
    Op welke cd had je een ei van 16,7 en 19mm ?

All, gisteren cd 11 heb ik mijn 2e fm gehad.
    Rechts was nog allemaal klein en links een kleine groei van 8.5mm. Niet echt heel veel tot nu toe....
    Bmsv was wel al 6mm, dus dat gaat gelukkig goed.
    Toch heb ik er geen vertrouwen in dat het eitje gaat uitgroeien aan mijn linkerkant. Dat komt omdat, ik nog nooit een ei groei op mijn linker eierstok heb gehad. Al mijn eitjes komen uit mijn rechter eierstok (als ik eindelijk al een eisprong kreeg). Als er een lichte ei groei was kwam hij niet verder dan 10mm en deed hij dus weer niks:(. Wie heeft dit ook gehad ? Ben zo onzeker......Toch moet ik doorgaan met 50iu, en gaan we het dus niet ophogen.
    As dinsdag moet ik terug komen voor mijn 3e fm, ik zit dan op cd 15 en hoop dan toch echt iets meer te zien. Na de fm ga ik heerlijk met mijn mannetje naar de Zwaluwhoeve voor onze verjaardag en trouwdag. Heerlijk ons lekker laten verwennen met massages en gezichts behandelingen. Duimen jullie mee voor een mooi ei !!!
    Voorheen heb ik maar 4x een eisprong gehad en ben al 8 mnd bezig nu in mmm.

8. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey meiden!!

@flower, balen jij ook ongi geworden!:( ik weet hoe je je voelt, nieuwe ronde nieuwe kansen maar weer.

@violetrose, geniet nog maar lekker van je vakantie voor je het weet is hij om! ik zelf heb ook vakantie en die eerste 2 weken zijn echt om gevlogen:(

@miss miranda, nog nieuws?:D

@nino, wauw is je eitje toch nog netjes doorgegroeid! het heeft even geduurt maar dan heb je wel wat;) nu goed klussen en het wachtbankje op, ik ga voor je duimen!

@mama3e, bij mij groeien de eitjes ook 9 van de 10 keer op rechts. hoe dat kan weet ik ook niet. links komen ze bij mij meestal tot een 12mm en dan houd het op. succes dinsdag met je fm en hopelijk is er een mooie groeit te zien! ik ga met je meeduimen:D

hier vandaag mijn uitgangsecho gehad en tot mijn verbazing had ik geen cystes!! dus ben vandaag ook weer begonnen met het spuiten van 75eh. donderdag heb ik mijn eerste fm en dan zit ik op cd8:)

fijn weekend allemaal!

liefs

9. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    jeeej boef geen cystes!!! :D dit wordt jou ronde!

hier nog geen nieuws...
    heb wel alvast zw. testjes van k2v5 in huis gehaald...
    want maandag moet ik testen om een zwangerschap uit te sluiten zodat ik met provera mag beginnen...

gek, ik weet dat de test negatief gaat worden, maar toch een beetje zenuwachtig!

10. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    MissMiranda: Ja vaak zegt je gevoel genoeg, maar je blijft toch dat sprankje hoop houden. Laat het weten he morgenochtend!

Boeff: Yes! Geen cystes... Beterrrr! Op naar de volgende ronde!

Mama3e: Hmm gaat maar langzaam vooruit dus. Maar je weet het nooit... Hij kan ineens een spurtje maken. Dat was bij mij ook. Totaal geen lijn in de groei. Bij mij was ie 16,7 op cd 20 zoiets. Kan nog alle kanten op zie je wel. Alleen ik heb altijd eitjes van rond de 10 a 11 mm.

Hier flink geklust. Vrijdagavond, zaterdagavond en vanmorgen heeeeeel vroeg :D. Hopelijk alle kansen benut. Gisteravond wel kleine steekjes, dus hopelijk was dat mn ei!

11. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Hallo meiden,

Boeff, wat goed zeg dat je geen cystes heb !!!
    Jij had een cyste aan je eierstokken?
    Ik heb een keer een cyste gehad in mijn baarmoeder, het zag er eerst uit als een zwangerschapsringgetje, dus hebben we toch een zwangerschapstest gedaan, maar helaas.....
    Idd erg gek dat 1 eierstok dominanter is dan de ander toch?
    Nou ik hoop toch echt stiekem dat er nu rechts wat gebeurt is, dan maar langer wachten haha

Miss Miranda, ik ga toch voor je duimen hoor, want je weer maar nooit ;). Nog 1 dag .....Het blijft altijd elke maand weer spannend of er weer streepjes verschijnen, dus ik begrijp je heel goed.

Nino, nou jij heb goed je best gedaan zo te lezen hahaha.
    meid ik ga voor je duimen hoor.....
    Je verteld dat jou eitjes rond de 10 a 11mm waren, maar op welke cd dan?

All, hier niet zo spannend. Heb net weer mijn spuit gezet en nu op naar as dinsdag voor mijn 3e fm

12. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    mama3e: Ik heb altijd eitjes van rond de 10 a 11 mm. Dat had ik in de rondes met clomid ook altijd. Bij mij is/was het probleem dat ze niet door wilden groeien en altijd bleven hangen op rond de 12 mm.

Poehh het wachten is begonnen. Ohhhh wat gaan dat 2 lange weken worden :cool:.
    Zeker omdat ik hele tijd moet denken om die medicatie in te brengen 3 x per dag. Kun je het ook moeilijker even 'los' laten.
    Vrijdag en maandag bloed prikken. Na hoeveel dagen na de (eventuele) eisprong moeten jullie bloed prikken? Ik 2 keer omdat het in het weekend valt.

MissMiranda: EN!?! Ben benieuwd...

13. mama3e

mama3e Actief lid

17 okt 2011
    238
    0
    0
    Nino, ik moet altijd maar 1 x prikken en dat is ongeveer 1 week na de eisprong. Bij ons in het ziekenhuis testen ze op 2 werkdagen, op maandag en donderdag.Dus soms is het een week en anders een week en nog een paar dagen daarna dus, tis net hoe het valt.

Succes met je 2 lange wachtweken !!!;)

14. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hoi meiden, vanmorgen getest en zoals verwacht was ie echt knal negatief, zo wit dat het bijna zeer doet aan je ogen...
    ookal wist ik dit, ben er toch een beetje sip over. de confrontatie denk ik.

strakjes maar naar het ziekenhuis bellen.

Bekijk bijlage 271711

15. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    update: gebeld met het ziekenhuis, ik mag vandaag nog met provera beginnen... dan wachten op de ongi en dan mag ik de volgende ronde beginnen met 100 eh puregon spuiten

16. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!

toch altijd balen van die witte test he. ik moet altijd testen voordat ik aan de provera begin en dan weet je dat hij negatief gaat zijn maar toch hoop je dan nog altijd dat er misschien wel een 2e streepje verschijnt.

fijn dat je nu meteen mag beginnen met de provera en hopelijk word je dan ook snel ongi dat je weer kan gaan beginnen met het spuiten!!

liefs

17. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden. Mag ik me bij jullie aansluiten? Na acht maanden clomid ga ik eind van de maand starten met menopur..... Vind het super spannend!

18. olive

olive Actief lid

2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, mag ik me bij jullie aansluiten?

Ik heb in augustus mijn laatste dosering clomid (150 mg) gekregen en helaas is het niet aangeslagen.
    Ik heb geen pco, mijn baarmoederslijm is goed alleen mijn eitjes groeien niet :(

Ik heb binnenkort een afspraak bij de gyn. om de volgende stap te bespreken, wordt waarschijnlijk hormonen spuiten.

Ik ben hier heel erg zenuwachtig voor. Heb van het weekend ook een naar verhaal gehoord dat er bij iemand de eierstok helemaal was verscheurd door overstimulatie bij het spuiten van hormonen. En dat die met spoed is weggehaald, word je ook niet vrolijk van he? :S

Iniedergeval hoop ik dat jullie wel positieve ervaringen hebben ook met het zetten van de prik e.d.

Liefs,
    Olive

19. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

@jolien, fijn dat je hier mee komt schrijven! (ken haar nog van mijn oude forum) welkom!

@olive ook welkom!

@boeff wat fijn, geen cysten! Dat geeft weer goede moed!

@missmiranda, balen van die witte test. Maar snel weer starten met provera zodat je weer door kan.

@nino wachten duurt idd lang! Ik ga me bij je aansluiten want:

Hier afgelopen donderdag en vrijdag voor een fm geweest en er bleek toch een ei te groeien in de eileider die achter mijn baarmoeder ligt en dus net o goed te zien was. Gevolg, vandaag mijn eerste IUI gehad! Kwaliteit van het zaad was goed 2,1 miljoen. Nu dus twee weken afwachten.

Succes allemaal!

20. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Welkom Olive en Jolien2!

Uiteraard mogen jullie aansluiten! Jammer dat ook clomid voor jullie niks heeft gedaan.

Wat betreft het spuiten; het valt echt reuze mee! Het doet geen zeer. :)

@ Miss m: Jammer. Je hoopt toch op een klein wonder. Snel aan de provera en dan gaan we er samen weer voor!!! :)

@ Boeff: Nee, wat een teleurstellend nieuws....maar wel goed dat je geen cystes hebt! Bij hoeveel rondes had je nou een gesprek met de gyno? Hebben ze bij jou gehad over wat de volgende stappen zullen zijn? Maar goed,....dat heb je allemaal niet nodig want de volgende ronde wordt vast jouw ronde! Succes!

@ Nino: Ik ben heel hard voor je aan het duimen!! Ik hoop het zo voor jullie!

@ Pip: Niet leuk om te lezen dat het niet zo goed gaat met je! Hoe was de echo!? Ik duim op beter nieuws! Een dikke digi knuffel!!

@ Flower: Ow :( Jammer..... Ben je ongesteld geworden? Digi knuffel!

@ Mama: Ik duim voor een mooi ei hoor! En ontzettend veel plezier morgen en gefeliciteerd met de verjaardagen en trouwdag! Geniet samen!!

Hier afgelopen donderdag de laatste provera ingenomen. Dus ik wacht de menstruatie af en dan begin ik weer......:)

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten!

Meiden, allemaal weer ontzettend veel succes!

Deel Deze Pagina