Puregon & pregnyl

Discussie in 'MMM clubs' gestart door 1988 mama, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Shanny: Ik voel ook helemaal niets :) komende vrijdag de 1e folikel meting... wel spannend omdat de laatste ronde in juni 2010 met clomid tijdens de 1e folikel meting een flinke cyste werdt gespot die een paar dagen later operatief is verwijderd...

2. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    hey dames
    @flippo hihi dat hoop ik ook,maar wacht geduldig af!!;)
    @rozerin nee ga er zeker niet vanuit dan valt het ook niet tegen...
    @1988mama wat een mooi ei!!!! hoe is het gegaan?
    @shanny je hoeft idd niet altijd wat te voelen hoor, ik voel ook praktisch bijna niks met puregon...!
    @all
    Ik heb nergens last van, alleen nog steeds super pijnlijke tepels...maarja dat heb ik ook voor de menstruatie dus ik zie wel..
    En mijn temperatuur blijft sinds eisprong op 36.8
    Verder niks..
    Baal wel van de ronde die ik waarschijnlijk moet overslaan!!
    Heb nog niet getest, vind het echt knap van mezelf!!!!
    liefs

3. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @1988mama, pat007 en flippo123
    Hoop dat jullie gelijk hebben en er al wat begint te groeien, na alle teleurstellende rondes met Clomid zou het zo fijn zijn als we nu eindelijk echt aan de slag kunnen!

@ikhebjelief
    Ik vind het echt heeeell erg knap van je dat je je van het testen weerhoudt. Ben trots op je!! :)

@Rozerin
    Vandaag jouw 1e FM? Ben je al geweest? En en en??

4. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    @shanny en toch kan het echt meid!! clomid sloeg bij mij ook niet aan, en ik spuit nu al 2 rondjes puregon met succes!! 50iu...dus ik vind het nog steeds onwerkelijk haha!
    Ennuh ben ook wel trots op mezelf dat ik me ingehouden heb ahah!
    Ga het volhouden tot vrijdag!!
    xxx

5. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Nou vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Mijn baarmoederslijmvlies was nog heel dik, moest een zwangerschapstest doen, terwijl ik echt mega mega ongesteld ben. Deze gedaan en uiteraard NEGAtief!

Verder gevraagd naar de lutale fase: ze heeft overleg gehad en ze gaf aan dat progestran of een extra pregnyl niet echt kunnen werken bij iui wel bij ivf.

We hebben afgesproken om deze en nog de ronde erna iui te doen en daarna in Juni al over te stappen op IVF mocht het niet lukken...want na drie x iui en vooral met een wat kortere lutale fase heeft een 4e , 5e of 6e keer iui weinig zin :(

Er gaan echt van alles door me heen, zelfs al adoptie heb zelfs gekeken naar dat traject..dat kan jaren duren (je moet minimaal een aantal jaren getrouwd zijn etc etc)...

Verder een rekening gekregen weghalen verdachte endometriose mijn ziektenkostenverzekeraar Zilverenkruis wil het NIET betalen. Weer ff 1200 en ook nog ff eigen bijdrage en medicatiekosten 300 dus totaal 1500.... ben in hoger beroep gegaan ff afwachten maar dat zorgt ook wel voor een beetje stress hoor...Hebben jullie wel eens gehad dat ziektenkostenverzekeraar niet wilde betalen?

@t ik heb je lief: spannend allemaal hoor, wel een goed teken het aanhouden van pijnlijke tepels...duim voor je!

6. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Shit Pat, wat klote nieuws! Kan me goed voorstellen dat er ineens veel door je heen gaat nu IVF ineens ter sprake komt, is toch weer een nieuw traject met de bijbehorende ellende. Aan de andere kant is de kans misschien wel groter dat dat beter voor je uitpakt, gezien je luteale fase. We blijven keihard voor de duimen.. Voor hetzelfde geld is het in een van de komende maanden raak en hoef je helemaal niet aan de IVF!
    Ik heb nog nooit een rekening gekregen nee. Hebben ze je uitgelegd waarom je dit ineens zelf moet betalen? Vervelend zeg...

7. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @ikhebjelief
    Hoeveel dagen moet jij spuiten voor je de pregnyl mag zetten? Goed om te horen dat er een kansje bestaat dat de 50ui gewoon hebben aangeslagen. :) We zullen het morgen zien.

8. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t shanny: ze zeggen het wordt niet vergoed volgens het lijstje. Nou volgens het lijstje van de zorgverzekeraar op internet staat dat een polyklinische behandeling dagbehandeling 100% vergoed wordt en dat voor een aantal (was een lijstje) toestemming gevraagd moest worden (plastische chirurgie, etc etc) van mij stond er niet in dus snap ze niet hoor! Daarom ook in hogerberoep gegaan. EN mocht ik het wel moeten betalen waarom communiceren ze dan niet dat dit in de lijst voor goedkeuring vragen etc...pfffff

Oja, je hoeft niets te voelen hoor ik heb deze periode NIET eens mijn 2 eieren voelen springen hahaa dacht dat ik geen eisprong had, dus wel anders had ik niet ongesteld geworden. Overigens kun je je door puregon en pregnyl elke poging anders voelen, andere kwaaltjes krijgen (wel pijn borsten, niet pijn borsten, wel steken in baarmoeder dan weer niet, dan steken in liezen..koppijn of niet, etc etc) So no worry meis!En mocht het toch wat langszaam groeien kunnen ze je dosis altijd naar 75 of 100 eh ophogen zonder dat het gevolgen heeft in dezelfde cylus. Heb ik ook gehad, bij 50 ging het wat langszaam bij 75 ging het iets sneller en bij 100eh gaat de groei tot nu toe super goed.

9. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi Hoi dames
    @pat007 ik schrok even van je berichtje, het is ook niet niks wat je te verwerken krijgt op deze manier..!
    Dikke knuffel voor jou meid
    @shanny ik heb de eerste keer 11 dagen gespoten en nu dit keer 8 keer gespoten, ik had namelijk op dag 10 van cyclus al een ei van 16mm..!
    En ze waren bang dat we hem zouden missen
    liefs

10. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    @shanny en en en??

11. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Pfff. Er was nog niets te zien vanmorgen, moet van de gyn gwn 50ui blijven spuiten en zondag terugkomen voor een tweede FM. Baal hiervan!! Ben zo bang dat er ook de komende dagen niets zal gebeuren. Vind het overigens ook raar dat ze de dosis niet wilde verhogen. Maargoed.. We wachten het maar weer af. :(

12. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Shanny, was dit de eerste keer voor een echo (na de uitgangsecho)? Ik moest na de eerste x toen er ook nog niets te zien was ook 50 blijven spuiten. Toen ik de keer erop ging toen groeide er wel wat maar niet super dus toen 75 eh en toen bleef het ook hetzelfde. Daarna gelijk 100 en daar heb tot nu toe 1 x 4 1 x 3 en 1 x 2 eitjes van gehad. Het is gewoon even zoeken naar de juiste dosering. Let maar op: als ze straks wel gaan verhogen kan het ineens heel snel gaan....daarom doen de artsen voorzichtig.

13. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    Hoi Dames..

@ikhebjelief spannend hoor.. nog heel even en je weet het.. En die pijnlijke tepels geven weer wat hoop :) maar moet wel zeggen dat ik door de pregnyl een paar dagen na me ongi zelfs nog last had van pijnlijke tepels en de zijkanten.. Maar llkr blijven hopen op goed nieuws..!! duim voor je..!!

@pat007 balen meis.. maar dat ze al over ivf beginnen is toch wel goed.. zo weet je tenminste dat je niet een 4e 5e of 6e iui hoeft te hebben zonder resultaat. misschien toch wel een goede motivatie bekijk het gwn positief helpt altijd!! Hele dikke knuffel voor jou!!

@Shanny ff late reactie maar ik voel ook weinig van puregon alleen pregnyl heb ik heel heftig gevoeld (eisprong)..

@All hier gister eerste FM gehad :) Links een eitje van 8mm op CD10 is toch niet slecht denk ik.. had laatst een cyclus van 39 dagen :) dus ben hier al heel blij mee.. 26e 2e FM.. ben stiekem wel benieuwd of 125E bij mij toch wel zijn werk gaat doen deze maand.. vorige maand ging het lekker.. Maar moet wel zeggen dat het telkens maar 1 eitje is ik vraag me af of meerdere eitjes meer kans zal brengen maar in principe hebben we genoeg aan 1 ei :)
    Duim voor iedereen!!

14. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    En owja Shanny lekker positief denken!! De meeste gyns willen gwn de kans minimaliseren op overstimulatie want dan is het weer over voor die maand en ik denk dat dat ook niet echt prettig zal zijn.. ik begon met 75E op CD10 nog niks te zien en toen ophogen naar 100E moest terug komen op CD16 nog niets te zien uiteindelijk verhoogt naar 125E en heb vorige maand toch echt een eisprong gehad alleen dan met een lange cyclus :) Duim voor je en ook een dikke knuffel voor jou!!

15. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

HIer duidelijk mijn eisprong gevoeld .. afgelopen maandag 17.00 pregnyl gezet , vanochtend kots misselijk en daarna zoon pijn aan de kant van mijn folikel !! liep er gewoon mank van ! maar mooi te weten dat er toch weer een eisprong geweest is !

vanavond nog ff klussen en dan zit het er weer op ! haha dan weer op dat spuuglelijke oude haast verrotte wachtbankje !

16. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    @Pat
    Dit was de eerste echo ja, zit nu op CD10. Zondag moet ik dus weer terug voor de tweede FM.
    @Rozerin
    Goed nieuws dus meis! Een heus eitje, dus dat is altijd goed. Hopen dat je deze maand een kortere cyclus hebt, lijkt me vooral voor jou zelf veel fijner.
    @1988mama
    Klus ze!! En tja, dat verdomde wachtbankje.. ik hoop dat ik je er volgende week gezelschap mag komen houden. :)

@all
    Thnx voor de support meiden! Voelt heel goed om hier steeds mn ding kwijt te kunnen. Vind het ook echt fijn om te weten hoe het jullie vergaat. Moge de eerste zwangere zich snel aankondigen! :D

17. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Shanny: nou dan zal ze - als er de volgende echo nog weinig groeit, de dosis verhogen, denk met 75. Komt goed!

@t all: ben weer wat gaan google-en en zie toch vaak staan - vooral vrouwen in Belgie dat ze vaak tijdens iui ter ondersteuning van de luteale fase utrogestan/progestran bollen krijgen 3 x per dag 1 bol vanaf de inseminatie.... Waarom, waarom zou ik dit niet mogen krijgen....kan het eventueel schadelijk zijn weet iemand dat..?

18. Shanny

Shanny Actief lid

26 nov 2010
    168
    3
    18
    Ik spuit braaf verder spuiten en wacht de tweede FM wel af. Heeft ook geen zin om me van alles in mn hoofd te halen.

@pat
    Ik weet verder helaas niet veel meer dan jij over IUI/IVF, maar heb je dit ook al voorgelegd aan je gyn? Lijkt me toch de moeite waard om te proberen iig je luteale fase wat te verlengen. Ik zal ook even kijken of ik wat nuttigs kan vinden voor je. :)

Truste!

19. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi hoi dames

@shanny hmm wel balen meid, maar goed dat je er nie te lang bij stil staat!! Geloof me het komt goed! (makkelijker gezegd als gedaan i know)..!
    @pat007 ik heb echt geen idee sorry!!

@all
    Ik vind t allemaal heel raar, mijn temp is gestegen naar 37.0 en heb een beetje bruin verlies...een innesteling kan t haast nie meer zijn,ik dacht de ongi zal wel doorkomen, maar dat ook niet...

20. pat007

pat007 Actief lid

21 feb 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t ik heb je lief; waarom test je niet...waarom zou het niet innesteling kunnen zijn? Duurt meestal niet een dag hoor kan een week duren en daarbij kan door het groter worden van de baarmoeder ook een adertje knappen wat voor bruinverlies kan zorgen. Duim voor je meid! Hoop Echt dat we allemaal zwanger zullen worden!

Deel Deze Pagina