Puregon & pregnyl

Discussion in 'MMM clubs' started by 1988 mama, Mar 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hey meiden, zie dat er nu een aantal op het wachtbankje zitten!

@1988 mama; spannend meid. DAg 11 na pregnyl, wanneer ga je een testje wagen?
    @ Pat mooi dat de eitjes gesprongen waren, welkom op t wachtbankje :) En ik kan me je gevoel goed voorstellen, heb een schoonzusje die ook snel zwanger was (2X) maar ondertussen zelfs dan nog gewoon flink doorpafte (pakje per dag), heel veel redbulls dronk etc :O Echt achterlijk maar goed. Ik laat vóór het zwanger worden al van alles en zou tijdens al hélemaal geen gekke dingen doen. Maar heb nu echt zoiets van, sporten kan nooit ongezond zijn en ik voel me er goed door dus dat doe ik lekker wel :) We moeten ons niet te gek laten maken he ;)

@Shan, gelukkig meis, hopelijk groeit je eitje hartstikke mooi door!

@Flippo; zat er nu wel een mooi eitje? Vind het zelf ook lang duren met de Puregon maar dat zal bij ieder verschillen.

Nou ben ook volop aan het aftellen. Dit duurt altijd het allerlangst voor mijn gevoel :) Maandag progesteron prikken. Ben benieuwd.

Fijn weekend ladies!

2. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

kleurtje gespot ! :( zal wel ongi betekenen in de loop van de dag ! happy queensday :(

3. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    @1988 hopelijk is het vals alarm of gewoon spotting meis! Duim voor je!

4. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    Ohh balen 1988mama! Maar wees niet te snel verdrietig, kijk naar ikhebjelief. Die had ook een bloeding vlak voor haar nod. Ik dum stevig voor je dat het vals alarm is!

@kellox
    Het bankje begint aardig vol te raken he, gezellig! Ik hoop komende week ook aan te ' mogen' schuiven. Succes nog even!

Dikke kus voor iedereen..

5. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Shanny jij moet er idd gauw gezellig bij komen hoor ;)

6. 1988 mama

Hey meiden ! thanx voor jullie support !!

idd was het kleurtje maar voor even , verder vandaag geen bruine of andere afscheiding gehad ! en ook geen buikpijn !!

zal het dan toch ??? wil zowieso nog tot dinsdag ochtend wachten met testen ! zooo spannnend!

7. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Ooooww wat spannend 1988 mama!!!!!
    Ik ga heeeeeel hard duimen en heel knapp dat je nog zo lang kan wachten haha!

@shanny jij morgen heel veel succes met de FM, hopelijk goed nieuws!

Fijne dag ladies!

8. 1988 mama

toch een testje gedaan ! negatief
    bruinsel is vandaag ook wat erger , nog steeds geen ongi
    maar geloof er nu toch niet meer in !
    maar wat nu , waar blijft die ongi ???

snap er niks meer van en word hier heeel heeel ongelukkig van !!

9. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Aargh 1988 mama, het is ook killing dat gewacht en gehoop, en geslinger tussen wel/niet :S

Op welke dag na je ovulatie zit je precies en welke test heb je gedaan meis? Hoop echt dat de ongi toch weg zal blijven. Knuffel!

10. 1988 mama

hey hoi , zat op dag 13 na pregnyl , en toch ongi geworden , ben er nu ook weer knap beroerd van ! :(
    morgen weer nr het ZH .

11. zazu

zazu Actief lid

Dec 5, 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mag ik met jullie meekletsen :)

Ik heb 2 rondes Clomid50 achter de rug, met de 1e een cyclus van 18 dagen en de 2e een cyclus van 51 dagen. Slaat dus niet goed aan bij mij. Daarom ga ik vanaf deze cyclus Puregon spuiten.

Nou, vannacht ongi geworden na 51 dagen..en HOE!!! Pfff...heb er normaal nooit last van, maar dit keer gaat het gepaard met knallende hoofdpijn, enorme buikkrampen en zweetaanvallen. Heb gewoon geen energie meer....werd er vannacht om 3 uur wakker van, zo'n buikpijn!

Zo'n mooie luteale fase had ik alleen niet verwacht, zeker gezien mijn vorige cyclus van 18 dagen met een luteale fase van 3 dagen.
    Ik heb EXACT 14 dagen geleden (zondag op maandagnacht) mijn eisprong gehad en vannacht om 3 uur ongi geworden...dus daar ben ik al heel blij mee.

Woensdag (cycusdag 3) naar de gyn voor een uitgangsecho en prikinstructie. Brrr...zie er best tegenop. Heb als goed is ook nog mijn HSG deze week, ik denk donderdag.

Hopen dat de maand mei onze maand wordt, ladies!!

12. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    @1988mama
    Wat balen meid, dikke knuff voor jou! Hoop dat je je snel beter voelt.. op naar de volgende ronde!

@zazu
    Helaas welkom meid! Vervelend dat de clomid zn werk niet deed. We duimen dat puregon ons wondermiddel is. :)

@all
    Hier nog meer slecht nieuws. Afgelopen vrijdag was ik erg opgelucht dat er eindelijk een eitje te zien was (12,5 mm). Vanmorgen weer FM gehad en je raadt het nooit: er zitten er ineens vijf! :( Zal dus niet onze maand worden.. en om het helemaal compleet te maken kunnen we pas half juni verder ivm onze vakantie. FIJN! :(

13. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t Shanny: hoe groot zijn de eitjes? Al zitten er 7 of 8 het maakt niet uit hoor. Je hebt pas een probleem als ze al 5 dominant zijn. Als er 2 of 3 groter worden/zijn dan 15 is het goed en de rest 12 of 11 ofzo zijn dan is er echt niets aan de hand.

@t all: ik ben echt stront en stront chaga deze ronde. Heb constant steken weer in mijn eierstok (lijken wel schokken). Ben super snel op mijn tenen getrapt.

Ik weet dat mijn eitjes zijn gesprongen. Maar mijn eitjes zijn net voor de iui gesprongen..ik hoop dat we niet te laat zijn geweest dan. De dokter zei: je eitjes zijn ovaal dus dat betekent dat ze NET aan het leeglopen zijn (tussen nu en een paar uur geleden)...Na het insemineren vroeg hij nog: hoeveel medicatie heb je nog? Ik: nog voor 3 keer spuiten. Hij: o dan geef ik je nog recepten mee. Ik vroeg aan hem waarom geef je me dat al? Hij: ja misschien als de medicatie op is net in het weekend...Ik had een raar gevoel bij: zo van alsof hij weet dat deze kans bekeken is ofzo...pfffffffffff

14. 1988 mama

@ pat007 dat is inderdaad geen leuk gevoel dat hij je nu al nieuwe medicatie mee geeft ! :S

volgens mij raken we allemaal alleen maar meer en meer gefrustreerd!

15. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    @Pat
    Ja kan me voorstellen dat je zelf minder vertrouwen in krijgt als de gyn al de volgende ronde zit te plannen.
    De eitjes zijn 18, 17, 14 en 2x13. Lijkt erop dat ze allemaal mee doen dus. Iets in mij wil het alsnog gewoon proberen in de hoop dat er maar 1 of 2 bevrucht raken, maar weet tegelijkertijd ook dat dat eigenlijk een te groot risico is. :(

@1988mama
    Klopt, ik voel ook steeds meer frustratie. Ze noemen het ook echt niet voor niets de 'malle molen'. Is echt slopend hoe hoop, teleurstelling, angst en verdriet elkaar kunnen afwisselen. Valt me steeds zwaarder moet ik toegeven...

16. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, die frustraties zijn erg he. Pffff. Maar goed als deze poging mislukt dan doen wij hierna nog 1 keer en dan gaan we over op IVF (we zijn al aangemeld:().

@t shanny: mijn arts zegt als de dominante 18 is en de overige niet groter zijn dan 15 dan zullen de eitjes die 18, 17 springen en misschien die van 15 ook maar meestal niet. Omdat je al 2 dominante hebt. Die kleintjes van 13 doen echt niet mee. Ik zou het als ik jou was nog overleggen hoor meid. Dus als het ware zullen er 2, misschien 3 springen en dan is de kans op een drieling echt nihil. 2 ling kans is iets groter. Ik zit bij het AMC en hoop ook wel eens zoveel eitjes gehad en toen is het toch doorgegaan. En overigens: je eitjes kunnen ook zonder de pregnyl springen (ook al eerder gebeurd bij me).

Volg je hart en laat je niet inpakken door de artsen (klinkt raar). In het ergste geval kunnen ze ook wat eitjes wegprikken...zijn genoeg opties, laat je kans niet liggen!

17. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    #317 kellox, May 2, 2011
    Last edited: May 2, 2011
    Hey meiden!

Verschrikkelijk he dat geslinger tussen angst, hoop, verdriet etc

Gelukkig kunnen we hier ons 'ei' een beetje kwijt. Ik heb vaak dat als je het erover hebt met 'buitenstaanders' dat je dan toch onbedoeld opmerkingen krijgt die ook al is het goed bedoelt, behoorlijk op je in hakken. :(

@zazu; helaas welkom hier. hopelijk krijg je met Puregon mooiere cycli en nog beter als het er maar 1 wordt ;)

@1988 mama; shit meis! Had t zo gehoopt voor je. Een hele dikke knuffel en hopelijk lukt het je om over een paar dagen met enige moed verder te gaan. Kan me heel goed voorstellen dat je er (weer) kapot van bent!

@Shanny; grr meis ik denk dat je inderdaad alles op alles moet zetten om goed na te gaan of het niet toch mogelijk is. Bij mij gaan ze inderdaad ook pas niet door wanneer er 3 dominante follikels zijn. Soms zie je ook dat de andere zich alsnog gaan terug trekken als het ware. Al met al wel weer een rotsituatie. Dikke knuffel meis!

@ Pat bij jou ook al zo'n lekkere opmerking Gaat allemaal lekker!

Nou ikzelf voel me ook niet zo top de afgelopen dagen maar geen specifieke reden voor. Zullen de hormonen wel zijn ;) Doodmoe, rare vermoeiende dromen etc. Hebben jullie dat ook na Pregnyl?

Nou hopelijk komt iemand gauw weer positief nieuws brengen!
    Kus voor iedereen. . .

18. pat007

pat007 Actief lid

Feb 21, 2011
    198
    0
    0
    Amsterdam
    @t kellox: ja door de pregnyl krijg meestal drie dagen erna beetje stemmingswisselingen maar ook dat als er maar iemand wat verkeerds zeg ze de wind van voren krijgen. Kan dan niets, maar dan ook niets hebben en zwaar gevoel in borsten maar dat neemt dag na dag dan af weer. Het is ook het zwangerschapshormoon he dus niet zo gek dat je allerlei kwaaltjes krijgt:). Helaas blijven de kwaaltjes tot zover niet lang.

Ik weet alleen niet waar die steken vandaan komen in linker eierstok. Mijn buik is heel gevoelig en laagje is heel erg dun dus voel best vaak ook mijn eisprong etc. ben ook hsp-er:). Mijn eisprong deze ronde heb ik ook gevoeld, vriend was benieuwd en ik ook dus vroegen we de arts (2 uur laten na gevoel eisprong) net voor de IUI of hij voor de gein echo wilde maken en ja hoor NET gesprongen volgens hem.

Mijn gevoel zegt dat er een grote kans dat er celdeling gaande is! Heel raar, ik voel die steekjes echt in linkereileider en elke dag verplaatst het iets naar boven en vooral 's nachts of ' s ochtends vroeg. Af en toe moet ik ook echt: oe, ah roepen alsof het schokjes zijn ofzo.... Echter, er is iets fout met mijn lutale fase waardoor ze denk ik NIET zullen nestelen. LF is bij namelijk vrij kort. Mijn linkereierstok is iig vrijgespannen. Rechts voel ik niets. Ach, we zien wel.

Nou meiden we maken gelukkig allemaal eitjes dus links of rechtsom moet het echt wel goed komen! Hoop dat MEI echt onze maand zal worden.

Liefs

19. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    #319 kellox, May 2, 2011
    Last edited: May 2, 2011
    @ pat dacht al dat het door de pregnyl kwam. Alleen is het nu wel al 10 dagen erna Had inderdaad in het begin wel gevoelig borsten, dat is nu wel weer weg.

Heb trouwens continu het gevoel dat ik ongesteld moet worden. MAar dat is normaal pas over 6 dagen. Geen idee of het een goed of slecht teken is.

Wat spannend trouwens dat je dat allemaal zo goed voelt. Hopelijk klopt het en is er gewoon een supermooie celdeling gaande. Alleen wel weer shit van je LF. Krijg je daar nog extra medicatie voor?
    HSP; is dat high sensitive? En zo ja betekent dat dat je lichamelijk ook heel gevoelig bent? Geloof sowieso ook met het fijngevoelig reageren op anderen/ aanvoelen/ impulsen etc? Wel interessant in elk geval.

En inderdaad wat Pat zegt... we maken allemaal eitjes dus ook wij komen aan de beurt, dat moet gewoon!!! Ben benieuwd naar de volgende gelukkige ;)

Knuf...

20. Shanny

Shanny Actief lid

Nov 26, 2010
    168
    3
    18
    @Pat
    Thnx voor je reactie! De gyn belde net en zei dat mijn hormoonwaardes erg hoog waren (vergelijkbaar met die bij een IVF behandeling) en de kans groot is dat ze allemaal springen. Ik weet nu dus echt niet wat ik moet doen. Afbreken lijkt me verstandig, maar ben zo weer twee maanden verder voor ik weer verder mag. Zucht... echt vervelend dit.. De gyn zei trouwens ook dat ik vanavond of morgen uit mezelf een eisprong zal hebben.

@kellox
    Wat vervelend dat je je rot voelt meid! Ik heb nog geen ervaring met pregnyl, dus kan je niet adviseren, maar ik hoop dat je je snel beter voelt! Nog even volhouden!

Share This Page